dave wrote:
In afara de tangaj si rului, sa nu uitam de celebra problema legata de profilul incompatibil al vechii linii cu roata de BM.
Alta problema incepe sa apara pe linia fara balast de pe M1: incretirea liniei in statii (corugarea). Se aude spectaculos cand trenul opreste in Titan, de exemplu;(dar nu numai in Titan, exista portiuni si in tunel cu sine incretite).
Zgomotele care se aud in zona articulatiilor provin in general de la burduful care este destul de rigid pentru miscarile destul de ample si bruste pe care le face. Cel mai relevant este la plecarea din Eroilor spre Titan, unde e de mirare cum de nu se rupe.
Legat de uzura ondulatorie, ea este prezenta si se simte pe toata reteaua din cauza ca Metrorex nu executa lucrari de polizare a sinei pentru indepartarea uzurilor (nici nu cred ca are cu ce, n-am vazut nici un utilaj specific). Daca uzurile nu sunt indepartate perodic prin polizare, ele duc la aparitia fisurilor in sina si in final la spargerea ei.
Uzuri ondulatorii sunt prezente si pe toata reteaua de tramvai, inclusiv pe linia 41.
S-ar putea macar inchiria de la CFR un utilaj pentru polizare si intretinere preventiva si costurile ar fi mult mai mici decat cele pentru inlocuirea sinelor distruse.