TRANSPORT PUBLIC

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 20 Oct 2021 03:26

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Mon 05 May 2008 22:50 
Depoul IMGB este situat in partea de sud a capitalei la marginea municipiului in cartierul Berceni. Acest depou a fost dat in folosinta in luna Ianuarie a anului 1986 odata cu prima jumatate a Magistralei 2 de Metrou care facea legatura intre Platforma IMGB si centrul orasului, mai precis intre statiile Depoul IMGB si Piata Unirii 2. Tronsonul avea la acea vreme 7 statii:

Depoul IMGB - Statia IMGB - Aparatorii Patriei - Piata Sudului - Pieptanari - Tineretului - Piata Unirii 2 si retur.

In Octombrie 1987 a fost dat in folosinta si cel de-al 2-lea tronson al magistralei 2 ce lega Piata Unirii 2 de platforma industriala Pipera. Aceasta jumatate era alcatuita din 6 statii si anume:

Universitate - Piata Romana - Piata Victoriei - Aviatorilor - Aurel Vlaicu - Pipera si retur.

In anul 1990 a avut loc si finalizarea statiei Constantin Brancoveanu, inceputa odata cu magistrala dar nefinalizata din pricina nedezvoltarii suficiente a zonei supraterane. Aceasta statie este situata intre statiile Piata Sudului si Eroii Revolutiei (Pieptanari la acea vreme).


Depoul IMGB are suprafata cea mai mare dintre toate cele 4 depouri ale Metrorex. Acesta este situat atat suprateran cat si subteran. Partea supraterana a depoului coincide si cu statia "Depoul IMGB", intrarea in depou facandu-se din statie de la peronul liniei 1(Sens spre Unirii).
Depoul este singurul depou care beneficiaza de o linie ACTIVA de legatura cu Calea Ferata (CF).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 22:53 
Partea supraterana a depoului vazuta din trenul de metrou intre statiile IMGB si DEPOUL IMGB imediat dupa iesirea din tunel.


Attachments:
File comment: Depou IMGB
01- Depou outside.jpg
01- Depou outside.jpg [ 368.3 KiB | Viewed 8507 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 22:57 
Tot partea supraterana a Depoului IMGB vazuta tot din trenul de metrou.

In partea dreapta a imaginii avem pozate locomotive ale depoului legate de vagoane platforma pt transportul diferitelor materiale.Aceste locomotive se afla in conservare la momentul actual.


Attachments:
File comment: Depou IMGB AFARA
02- Depou outside.jpg
02- Depou outside.jpg [ 311.96 KiB | Viewed 8499 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:02 
De aici trecem la partea subterana a depoului unde nu este doar o hala de garare ci avem prezente pe langa liniile de garare o linie pe care sunt montate niste vinciuri capabile sa ridice carcasele a 3 vagoane simultan pentru a scoate sau inlocui piese la boghiuri. Tot aici avem prezenta o linie moarta unde sunt garate numai boghiuri si o locomotiva cu un vagon de interventie. In subteran avem prezenta si spalatoria dupa care urmeaza palnia de intrare in tunel.


In aceasta poza avem prezentata linia 7 a halei subterane


Attachments:
File comment: Linia 7 DEPOU IMGB SUBTERAN
03- Linia7_sub.jpg
03- Linia7_sub.jpg [ 292.41 KiB | Viewed 8497 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:06 
In aceasta poza avem o privire de ansamblu asupra liniilor 1-6 din dreptul liniei 7. Acele tevi rosii sunt parte a sistemului de stingere a incendiilor in caz ca se petrece ceva. In permanenta din unele tevi curge apa pe podeaua depoului care se varsa in canalizare.


Attachments:
File comment: Ansamblu hala subterana.
04- Linia6_sub_ansamblu.jpg
04- Linia6_sub_ansamblu.jpg [ 249.95 KiB | Viewed 8493 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:10 
O privire mai de ansamblu. Pe linia 6 in dreapta imaginii se afla garata garnitura 1007-2007 Bujorul.


Attachments:
File comment: Depou subteran
05- Linia6_sub_2007_bujorul.jpg
05- Linia6_sub_2007_bujorul.jpg [ 281.93 KiB | Viewed 8490 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:13 
Aici o vedere deasupra liniei moarte unde nu sunt garate trenuri ci...BOGHIURI...


Attachments:
File comment: Depou subteran IMGB
06- linie_moarta_sub.jpg
06- linie_moarta_sub.jpg [ 308.25 KiB | Viewed 8487 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:15 
In aceasta poza este prezentat vinciul cu care se ridica carcasele vagoanelor de pe boghiuri, acestea ramanand libere si putand fi efectuate lucrari asupra lor.


Attachments:
File comment: Depou IMGB
07- vinci_sub.jpg
07- vinci_sub.jpg [ 312.91 KiB | Viewed 8486 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:19 
In aceasta imagine avem prezentat un vagon de interventie din depou. Acesta era echipat cu aparatura si echipamente pentru orice fel de situatie intalnita si era pregatit in orice moment sa raspunda vreunei alarme. Vagonul continea chiar si brate care puteau repune pe sine trenurile deraiate.

Vagonul era cuplat la locomotiva LDH 45-364


Attachments:
File comment: Vagon CF interventie metrou
08- vag_interv_cf_sub.jpg
08- vag_interv_cf_sub.jpg [ 236.93 KiB | Viewed 8485 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:22 
In aceasta poza avem prezenta spalatoria. Aici alimentarea trenurilor se face tot pe catenara dar acest segment de catenara se poate desprinde, astfel incat in momentul spalarii trenurilor pt evitarea accidentelor se demonteaza catenara de deasupra spalatoriei.

Dupa spalatorie trenurile intra in palnie apoi in tunel spre statia IMGB


Attachments:
File comment: Spalator
09- spalatorie_sub.jpg
09- spalatorie_sub.jpg [ 221.71 KiB | Viewed 8483 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:23 
Locomotiva LDH 45-364 legata la vagonul CF de interventie metrou.


Attachments:
File comment: LDH 45-364
10- ldh45-364_vag_interv_sub.jpg
10- ldh45-364_vag_interv_sub.jpg [ 242.36 KiB | Viewed 8483 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:29 
O piesa unicata ce aparea la un moment dat intr-o poza foarte mica prin depoul Industriilor langa linia vagoanelor IVA de interventie de acolo. Un proiect de modernizare ulterior anului 1990 deoarece pe rama era vopsit logo-ul METROREX, companie care nu exista inainte de 1990. Mai multe detalii despre rama in posturile viitoare.


Attachments:
File comment: Poza originala
1157884348_f.jpg
1157884348_f.jpg [ 32.77 KiB | Viewed 8483 times ]
File comment: Rama IMGB
11- iva_ca_ptt_sup.jpg
11- iva_ca_ptt_sup.jpg [ 250.23 KiB | Viewed 8481 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:35 
Acest proiect de modernizare ca si toate celelalte de altfel a fost sortit esecului din cauze care depind mai mult sau mai putin de vagonul in sine. Din acest model exista doar 2 rame, ambele garate in IMGB in zona parcului rece in categoria trenurilor aflate in conservare. Aceste rame erau pline de praf (aspect minor dar despre care vom vorbi ceva mai tarziu), descompletate la interior chiar si pana la ultimul scaun.


Attachments:
File comment: Lateral IVA prototip
12- iva_ca_ptt_sup_lat.jpg
12- iva_ca_ptt_sup_lat.jpg [ 251.16 KiB | Viewed 8479 times ]
File comment: Una din rame vazuta din afara zonei de conservare
13- ica_ca_ptt_sup_bot_gard.jpg
13- ica_ca_ptt_sup_bot_gard.jpg [ 308.14 KiB | Viewed 8481 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:39 
Ce este atat de special la aceste 2 rame IVA?
Cea mai mare deosebire fata de celelalte este ca aceste 2 rame sunt dotate cu motoare actionate in Curent Alternativ cu invertor.


Attachments:
File comment: Tablie laterala
14- iva_ca_ptt_sup_act_ca.jpg
14- iva_ca_ptt_sup_act_ca.jpg [ 289.55 KiB | Viewed 8476 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:50 
3 alte bijuterii IVA sunt adapostite in depoul IMGB tot in zona de conservare.
3 rame albastre... bluedream iva imi place sa le numesc...deviind putin de la subiect va spun ca in momentul cand m-am apropiat de ele m-a cuprins un sentiment ciudat uitandu-ma la ele...erau pur si simplu...perfecte..tabla era nevalurita, fara nici cea mai mica urma de rugina...m-am uitat in zona boghiurilor, sub usi, la cuple si la multe alte lucruri si in afara de 2-3 panze de paianjen nu am gasit altceva..alt aspect la care m-am uitat este etanseitatea asigurata de garniturile usilor si am observat ca cel putin in partea de jos nu apareau spatii intre carcasa si usa. in fine...


Attachments:
File comment: rama blue :P
15- iva_blue_212.jpg
15- iva_blue_212.jpg [ 235.3 KiB | Viewed 8473 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 May 2008 23:55 
Niste poze vechi luate de pe net...cu o rama albastra...212 era


Attachments:
File comment: o poza veche
fuck3.jpg
fuck3.jpg [ 49.94 KiB | Viewed 8472 times ]
File comment: tot o poza veche..lateral 212
fuck4.jpg
fuck4.jpg [ 56.76 KiB | Viewed 8473 times ]
File comment: tot 212
nerv05.jpg
nerv05.jpg [ 56.1 KiB | Viewed 8475 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 00:01 
Iar in acea zi ce-am vazut m-a lasat socat...rama 212...si nu asa cum ati vazut-o voi mai devreme...ci 90% curata de grafitti...oare revopsita??uitati-va la faruri..sunt curatate...mai devreme va zisesem ceva de praful de pe rama aceea ce statea pe linia de langa ea...ei bine..pe aceste trenuri albastre era destul de putin praf pe cat ar fi trebuit sa fie..de fapt veti vedea in pozele urmatoare si faceti voi o comparatie intre cele 2 trenuri..


Attachments:
File comment: Botul cu grafitti de mai sus...restul?? curata..imi pare a ingrijita rama..
16- iva_blue_212_grft.jpg
16- iva_blue_212_grft.jpg [ 289.73 KiB | Viewed 8470 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 00:06 
ei bine acolo era 212-le...si era asa frumoasa..pacat ca era sigilata in dreptul tuturor usilor..mai putin una..cea dintre vagoane..asa ca am intrat acolo. si uite-ma pentru prima oara in viata mea intr-o rama albastra. Interiorul...simplu si curat..tot aceleasi scaune rosii, o mocheta originala dar neatinsa de uzura...o vopsea parca mai ieri data in interior, iar pe jos..surpriza captatoarele de la boghiuri.


Attachments:
File comment: Interior blue
18- iva_blue_212_int.jpg
18- iva_blue_212_int.jpg [ 292.18 KiB | Viewed 8466 times ]
File comment: spate
19- iva_blue_212_int_spate.jpg
19- iva_blue_212_int_spate.jpg [ 286.34 KiB | Viewed 8468 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 00:12 
Dar ce se vede in poza de interior?? usa de la cabina era deschisa?? nu pot rezista...

Oh, Doamne!!unde sunt manetele? ce cauta display-ul acela pe bord?
Insotitorul mi-a spus..."din bordul asteia lipseste doar instalatia de microfon..in rest e completa"

Apoi am intrebat:
Asta a prins revolutia in starea in care e acum?
iar raspunsul sec a venit...
"-DA..."

Va las poza...sa va uitati si voi..eu am ramas fara cuvinte cand m-am vazut acolo...ce movia...rame albastre...uitati-va si voi...


Attachments:
File comment: bord iva albastra
17- iva_blue_212_bord.jpg
17- iva_blue_212_bord.jpg [ 290.81 KiB | Viewed 8463 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 00:17 
Ahh nu se poate...as fi stat acolo toata ziua...dar mai aveam de vazut...si chiar dupa ce am plecat...obiectivul aparatului meu a vrut sa mai pozeze inca o data...si inca o data...si inca o data...un vis albastru sortit esecului din start... :cry: :cry: :cry:


Attachments:
File comment: nuuuuu....
20- iva_blue_xxx_bot_gard.jpg
20- iva_blue_xxx_bot_gard.jpg [ 275.78 KiB | Viewed 8464 times ]
File comment: parcul rece..fara bm-ul ala..desigur
21- iva_blue_xxx_lat_sup.jpg
21- iva_blue_xxx_lat_sup.jpg [ 286.79 KiB | Viewed 8462 times ]
File comment: tot spre ea... :cry:
22- dep_supr_1009_1010_blue.jpg
22- dep_supr_1009_1010_blue.jpg [ 233.64 KiB | Viewed 8465 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 00:23 
Si tot pozand..un mecanic mi-a spus sa nu mai pozez pereti si sa ma duc cu el sa-mi arate el ce-i de pozat...ma duce si ma urca sus pe LDH 45-345...imi deschide usile capotei si imi spune..
"uite aici de pozat sa vada lumea ce am eu...motoare americane...caterpilar"

deci...la insistenta dumnealui si impartasindu-i placerea...inima ldh-ului 45-345 modernizat de ALSTOM


Attachments:
File comment: motor
23- ldh45-345_eng_sup.jpg
23- ldh45-345_eng_sup.jpg [ 278.74 KiB | Viewed 8459 times ]
File comment: motor + transmisia in spate
24- ldh45-345_eng+transm_sup.jpg
24- ldh45-345_eng+transm_sup.jpg [ 364.01 KiB | Viewed 8462 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 00:26 
Asa cum se cuvine...vom prezenta si locomotiva a carei inimi am studiat-o...

cu riscul de a ma repeta...va prezint.. LDH 45-345


Attachments:
File comment: bot1
25- ldh45-345_bot_sup.jpg
25- ldh45-345_bot_sup.jpg [ 272.17 KiB | Viewed 8459 times ]
File comment: bot2
26- ldh45-345_bot2_sup.jpg
26- ldh45-345_bot2_sup.jpg [ 277.56 KiB | Viewed 8458 times ]
File comment: bord ldh
27- ldh45-345_bord_sup.jpg
27- ldh45-345_bord_sup.jpg [ 185.47 KiB | Viewed 8457 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 00:31 
O alta locomotiva...

LDH MM 001

Mi s-a spus ca acel MM inseamna de fapt "Modificat Metrou" iar particularitatea este cabina coborata...astfel ca denumirea ar fi asa

LDH Modificat Metrou 001

Sa il vedem:


Attachments:
File comment: Ansamblu..am blurat peste mecanici..nu vreau sa cauzez nimanui probleme.nu asta este scopul..
29- ldh-mm-001_lat_sup.jpg
29- ldh-mm-001_lat_sup.jpg [ 246.81 KiB | Viewed 8460 times ]
File comment: si cabina...modernizata...softronic craiova...nice :D
28- ldh-mm-001_cab.jpg
28- ldh-mm-001_cab.jpg [ 272.88 KiB | Viewed 8456 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 00:34 
Aici avem pozata doua dintre cele 4 drezine...si acestea nu mai sunt in functiune...din depou nu se putea poza...ca de...alta sectie...nu stiu multe despre ele...doar ca scrie M2 pe ele...


Attachments:
File comment: drezine
30- drezine_M2_sup.jpg
30- drezine_M2_sup.jpg [ 464.87 KiB | Viewed 8453 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 00:39 
Si acu fuga acasa prin iesirea de la IMGB...se racea grisuletul...


Attachments:
File comment: 1003-2003 Camelia..
32- fuga acasa.jpg
32- fuga acasa.jpg [ 385.6 KiB | Viewed 8452 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 00:43 
Cam asta e tot...daca nu v-am plictisit va astept cu pareri, intrebari, comentarii. In acest topic am vrut doar sa arat aspecte si generalitati ale depoului IMGB precum si piese unicat sau foarte rare de material rulant.

Astept posturile voastre!

Al vostru freyutz!


Attachments:
File comment: :P incercam sa prind un BM la iesire...n-a mai venit...alta data..
31- un_nebun_adica_eu.jpg
31- un_nebun_adica_eu.jpg [ 197.32 KiB | Viewed 8452 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 01:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3300
Impresionanta prezentare. Prima reactie a fost s-o aseman cu "o calatorie spre centrul Pamantului", plina de surprize... Dar vad ca este totodata si o calatorie in timp... Zone in care timpul s-a oprit in loc... Un rar privilegiu.

Ciudate lucruri mai poti gasi in burta pamantului!
Drezinele erau pentru vreun plan de "salvare" gen Casa Poporului >> Izvor >> Unirii >> Aviatorilor >> Primaverii, sau sunt pur si simplu unele banale? Se stie cand sunt fabricate?

IVA albastre au fost vreodata scoase in traseu?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 07:25 
Despre drezine v-am zis..la momentul actual nu stiu nimic concret si sigur.

Despre ramele albastre mi-au zis cei de acolo ca periodic sunt tractate de un ldh si scoase la niste manevre, apoi bagate inapoi. de aceea unitatile nu sunt nici cuplate intre ele ci se afla la o distanta de cca 10-20 cm.

Referitor la ce-ai zis tu de surprize, la capitolul IVA erau si mai multe avand in vedere ca in depou erau 18 rame IVA.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 16:40 
Offline

Joined: Sun 21 Oct 2007 16:08
Posts: 3
Frey,este foarte interesant bordul Ivei albastre,
Ce bine ar fi daca le-ar baga pe alea albastre,ar fi excelent!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 May 2008 17:49 
Felicitari Freyutz pentru fotoreportaj!
Nu as fi crezut ca maruntaiele acestui depou pot ascunde atatea minunatii. Ai intrebat mecanicii daca sunt totusi sanse sa mai vedem albastrelele pe M3-ul din viitorul apropiat (Industriilor - Linia de centura)?


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 40 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group