Marian Andrei wrote:
Desi se tot repara vagoane la B Noi situatia ramane tot speciala cu o gramada de vagoane trase pe dreapta cu diverse probleme, in general motoare arse si surse.
Vagoanele sunt - 151, 049, 218, 288, 278, 068, 273.
Dar situatia exista si la alte vagoane de la alte depouri care il contin pe celebrul 066 (Titan?) precum si 336 de la Alexandria. De asemenea mai sunt zeci de vagoane in Titan si Colentina trase pe dreapta.
"Celebrul" #066 chiar apartine de Titan. Linga el mai zac probabil si #096(rupt in intersectia 11 Iunie-Regina Maria in februarie) si #331. Alte vagoane "bolnave" in Titan au fost #012, #117, #272, #277, #298. Acestea au stat o lunga perioada in depou pina sa fie reparate.
Trist este ca toate acestea sunt vagoane noi, avind cel mult 5 ani de cind au iesit pe poarta URAC-ului.
Nu pot sa nu observ incidenta sporita a vagoanelor care stau luni sau ani de zile cu probleme nereparate in depourile Titan si Bucurestii Noi. In acelasi timp, depoul Alexandria pare sa fie mai ferit de astfel de probleme. Explicatiile sunt multiple:
1) vagoanele V3A-93M, atit cele de Faur, cit si cele produse la Craiova, par a fi mai fiabile in comparatie cu cele realizate de URAC. Abia peste 1-2 ani vom sti daca URAC-ul a facut pasul inainte spre realizarea unor vagoane mai fiabile(CH-PPC-urile). Performantele lui #306 sunt incurajatoare - conteaza insa ca si
toate celelalte vagoane din serie sa se comporte similar;
2) depoul Alexandria este mult mai bine administrat, iar vagoanele defecte sunt reparate mai repede in comparatie cu celelalte depouri. E treaba RATB-ului sa vada de ce in Alexandria se poate, iar la celelalte depouri nu;
3) in ultimii ani, depoul Alexandria a dus greul(la un moment dat, tinea inclusiv linia 16), repararea vagoanelor de aici fiind prioritara.