Mihai wrote:
Brassovia, tu stii o istorie foarte interesanta a transportului public din zona, pe care eu, ca locuitor de vreo 35 de ani pe Bulevardul Tineretului - fost Pionierilor (1985-1990), fost Cantemir(1972-1985) - n-am cunoscut-o.
94 n-a circulat niciodata pe Tineretului. Pana in 1983, cand sa inaugurat magistrala II de metrou pe tronsonul IMGB - Piata Unirii 2, pe sectiunea Vacaresti - Tineretului - Unirii, au circulat doar 3 troleibuze: 83, 83b, 95. Dupa 1983 a inceput desfiintarea magistralei Nord-Sud si linia 95 a fost desfiintata, aparand 73, 74 si 76, care, spre deosebire de 73 si 74 circula doar in sensul de ducere pe Tineretului, iar la intoarcere pe Splai, similar traseului de azi al lui 312.
Pe Serban Voda coborau pana in 1983 doar troleibuzele 81 si 82.
In 1986, odata cu inaugurarea completa a magistralei II de metrou si datorita economiei de energie electrica, linia de troleibuz de pe Tineretului a fost desfiintata si zona nu a mai fost deservita de transport public in perioada 1986 - 1990.
Pe cuvant ca daca ar fi existat vreun 313 in 1987, l-as fi folosit cu drag, n-as fi mers pe jos.
Singura linie de autobuz din zona deservita de IK4 era 1R, actualul 300, care l-a vremea respectiva circula pe traseul Sincai (intersectia Tineretului de azi) - Piata Chibrit.
313 s-a infiintat in 1990, direct cu DAC 112 UD.
Eu nu am pretentia ca stiu toate detaliile multiplelor transformari pe care le-a suferit intr-o perioada reteaua ITB, dar am trait in direct o mare parte din acestea si chiar am calatorit cu acele trasee si vehicule despre care vorbesc. Au existat succesiv desfiintari, reinfiintari si iarasi desfiintari si reinfiintari. N-a fost chiar o istorie pe care ti-ai dori sa o retraiesti.
1.
Linia 94 a circulat pe Tineretului o buna perioada (ani de zile), chiar in ghidul din 1984 apare traseul sub aceasta forma. Nu pot sa spun daca a fost vorba de o modificare definitiva sau daca nu cumva datorita lucrarilor de la Metrou de pe Calea Serban Voda si Soseaua Oltenitei s-a luat aceasta masura. Probabil a doua varianta este cea corecta... Cu scurt timp inainte de a se fi desfiintat definitiv, 94 a revenit din nou pe Calea Serban Voda, dar numai pana la Sura Mare, dublandu-l aparent pe 87 in mare masura. Spun aparent, pentru ca in realitate 87 era deviat pe Bd. Al. I. Cuza-Titulescu la acea vreme, deci intre Gara de Nord si Sura Mare nu puteai ajunge direct decat cu 94.
2.
Linia 99 am vazut-o pentru prima data circuland in ianuarie 1980, sunt absolut sigur. Ceeace spune rosetti61 despre anul 1987 este de fapt a doua aparitie a acestei linii, ca urmare a crizei de motorina si a disparitiei la acea vreme a traseelor de autobuze din zona (132 in principal).
3. Pe Serban Voda nu au existat 81 si 82, ci
87 si 82. Si nu numai in 1983, ci dintotdeauna cat a functionat acea retea.
4. In anii 1986-1987 nu au fost desfiintate brusc toate liniile, au existat etape intermediare, caci si metroul s-a dat in functiune pe etape, nu tot deodata. Desfiintarea nu s-a facut atat din motivul de a nu dubla metroul cat pentru ca Ceausescu nu mai suporta troleibuze si tramvaie care sa intersecteze traseul sau, iar Piata Unirii a inchis-o complet circulatiei in momentul in care a inceput sa faca vizite aproape zilnice la santierul Casei Poporului si Magistralei Victoriei Socialismului.
5. Sigur ca in 1987 nu mai exista deja nici un 313, pentru ca cca 80% din circulatia cu autobuze care exista in 1982 a disparut in perioada 1984-1987, ca urmare a masurilor stupide de economisire a carburantilor.
Linia 313 a aparut insa pentru prima data in vara anului 1981, intre Piata Romana si Dumitru Petrescu (Turnu Magurele de azi), cu autobuze IK 4, la fel ca 300 (fost R1, si nu 1R!), la fel ca 131, 331, 120, 127, ca sa enumar doar liniile cu IK 4 care treceau la acea vreme prin Piata Sudului. I sa dat acest indicativ ciudat pentru calatorii acelei vremi (313), pentru ca se stia deja ca in toamna se va face marea renumerotare a traseelor. In 1990 a fost
reinfiintata doar, cu DAC...
Rog moderatorii ca in cazul in care considera necesar, sa mutam discutia in alt topic adecvat.