TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 19 Nov 2019 11:06

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 494 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Dec 2005 21:48 
Tatra #255 dupa accident
Rectific nota din fotografie: V2A-ul este #370 nu #371


Attachments:
255.JPG
255.JPG [ 18.7 KiB | Viewed 11149 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Dec 2005 23:06 
E, intr-adevar, macabru. Vatmanul de pe #255 (care in mod normal lucra pe V2A) a ramas la post pana in ultimul moment, cand vagonul s-a izbit de #370. A fost ranit grav, dar a scapat, fiind in continuare angajat al regiei.

Apropos de traseul (9b) pe care se afla #343, foarte putini din regie isi amintesc de faptul ca la orele de varf exista acest traseu in perioada respectiva (era acoperit cu vagoane Timis 2). Traseul 9b a avut si alte rute de-a lungul anilor '80-'90: CUG 2-Pd. Ros-Tg. Cucu-Gara-Alexandru cel Bun-Dacia si CUG 2-Pd. Ros-Tg. Cucu-Copou.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Dec 2005 13:41 
Nu am vazut nimic mentionat de linia lui 16 si 16b, care circulau in bucla. #16: CANTA - TG. CUCU - PODU ROS - METALURGIE - TATARASI - TG.CUCU - CANTA si #16b pe cale inversa. Aceste trasee au fost asigurate de vagoane Tatra T4R si au circulat o perioada scurta in anul 1996, daca nu ma insel eu.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Dec 2005 16:12 
Traseele 16 si 16b au avut rutele initiale Pd. Ros-Mase Plastice-Tudor Vladimirescu-Elena Doamna-Palat-Pd. Ros (respectiv invers). Pe aceste rute s-a circulat foarte putin (evident de ce) - foarte putini vatmani isi amintesc de traseele initiale ale lui 16 si 16b. Abia apoi au fost trecute pe parcursurile binecunoscute - insa numai pana la Gara, prelungirea spre Canta facandu-se ulterior - pe care au circulat pana la venirea la conducerea regiei a domnului Petru Garlea (1997). Atunci au fost desfiintate sau scurtate numeroase trasee (inclusiv 11 si 11b de autobuz). Traseul 11 de tramvai (la vremea aceea Canta-Gara-Tg. Cucu) a fost desfiintat in momentul cand au intrat pe Canta traseele 16 si 16b.

Despre aceste aspecte am scris pe forumul vechi, cu mai multe detalii (incerc sa gasesc textele si sa le postez din nou).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Dec 2005 16:22 
Am gasit pe vechiul forum. Era o discutie pe care o pornisem cu ManAndCat de la sistemele DELTA facute praf.

Cateva pasaje:

"Inainte ca traseele 16 si 16b (1996) sa lege Canta (initial Gara) de Tatarasi prin Podu Ros (respectiv Podu Ros prin Tatarasi), parcursul lor initial a fost... Pd. Ros - Mase Plastice - TV - Elena Doamna - Pd. Ros, respectiv invers. Au fost cele mai hazlii trasee de tramvai din Iasi (iti dai seama ca vagoanele circulau goale) si au urmat rutele respective timp de cateva zile :). Tot la capitolul trasee hazlii, pe la inceputul anilor 2000 a existat ruta 50 de autobuz, menita a lega centrele comerciale: CUG 1 - Siraj - Socola - Pd. Ros - Magazin Moldova (si Hala Centrala) - TV (Iulius Mall). Si asta a avut o viata scurta (circa o saptamana :)). Au circulat Saviem-uri.

Pe 16 si 16b, in ambele variante, au mers Tatre."

"Nu stiu daca ruta initiala pentru 16 si 16b mai apare in amintirile multora, mai ales ca a avut o viata extrem de scurta. Si acum, cand ma gandesc, nu pot sa ma abtin sa nu zambesc :).

Retin ca an de modificare pentru 16 si 16b 1996 (eram in anul 2 la AC) si stiu ca modificarea s-a facut imediat, fara vreo perioada de timp in care sa nu fi existat numerele 16 si 16b. Cat au mers de la Gara a circulat si 11, acesta fiind desfiintat dupa prelungirea lui 16 si 16b pana in Canta (nu isi mai avea sensul).

Numarul 7 (care pe vremuri avea parcursul Gara - Centru - Pd. Ros - Tatarasi Nord, fiind acoperit cu Timis-uri) a reaparut in acea perioada si urma ruta Copou - Piata Unirii - Tg. Cucu - Piata Unirii - Gara (iti dai seama ce confuzii apareau; vezi si linia 6b care ar trebui sa apara in curand, conform planului de transport aprobat anul trecut), insa nu a avut viata lunga. Cand a venit la conducerea regiei dl. Garlea si traseele au fost zdravan bucatite, au fost desfiintate 16 si 16b si a fost reintrodus parcursul Canta - Gara - Tg. Cucu (fostul 11), cu numarul 7 (recent, dupa cum stii, linia 7 a fost prelungita prin TV pana in Baza 3).

Tot in acea perioada a fost desfiintat traseul 47b de autobuz (fost 47 inainte de darea in functiune a liniei 47 de troleibuz), care lega Dacia de Tatarasi Nord, prin Zona Industriala si a fost infiintat traseul 11 de tramvai, pe parcursul actual, intre Dacia si Tatarasi Nord, prin N. Iorga (fost Republicii). De asemenea, au disparut traseele inel 11 si 11b de autobuz (Baza 3 - Socola - Pd. Ros - Tg. Cucu - Piata Eminescu - Pacurari - Canta - Gara - Gara Internationala - Cantemir - Pd. Ros - Socola - Baza 3, respectiv invers) si a fost infiintat traseul 19 (Canta - Gara - Pd. de Piatra - Soseaua Nationala - Pd. Ros - Socola - Baza 3, ulterior modificat si trimis pe Poitiers, spre CUG 1); traseul 30 a fost mutat din Pd. Ros pe N. Iorga (fost Republicii); traseul 3 de tramvai a fost impartit in 2 (3 - Gara - Tatarasi Sud si 14 - Tatarasi Nord - Dancu), insa, in urma protestelor celor din Dancu s-a revenit asupra deciziei."


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Dec 2005 16:32 
Tot pe forumul vechi s-a discutat despre vechile trasee de tramvai 10b, 12, 14 si 15.

10b - Dacia-Pd. de Piatra-Republicii (N. Iorga)-Pasaj Nicolina-CUG 2.
12 - Tatarasi Nord-Tutora
14 - Canta-Gara-Republicii (N. Iorga)-Pasaj Nicolina-CUG 2.
15 - Tatarasi Nord-Metalurgie-Tesatura-Republicii (N. Iorga)-Pasaj Nicolina-CUG 2.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Dec 2005 16:34 
O alta discutie a fost cea legata de traseul 13 si acoperirea acestuia.

"Apropos de trasee, in Monografie apare o greseala in privinta traseului 13 de tramvai. Parcursul initial (inainte de '90) a fost Gara - Tg. Cucu - Tatarasi Sud. Dupa construirea buclei de intoarcere de la Triumf (Super Copou), tot inainte de '90, a fost mutat pe Copou, urmand parcursul Triumf - Tg. Cucu - Tatarasi Sud. Ulterior a fost prelungit pana in Agronomie, fiind mentinut astfel pana in 2002, cand a fost transformat in inel partial (impreuna cu linia 1). A existat o mica perioada, la sfarsitul verii 2001, cand au fost scoase la strada GT5-urile aduse din Augsburg, in care 13 a mers intre Triumf si Dancu (linia 3 fiind din nou scurtata pana in Tatarasi Sud). Din nou, cei din Dancu s-au revoltat si s-a revenit asupra deciziei."

ManAndCat:

"Pana in '87 am locuit la Iasi, si imi amintesc ca 13 era in Copou. Este posibil ca initial (1986), sa fi mers la Gara, dar cred ca doar o perioada scurta. A mai mers la gara cand se reparau liniile in Copou, prin 2000."


RaduB:

"Da, a mers foarte putin pana la Gara, pentru ca imediat s-a terminat construirea buclei de la Triumf. Imi aduc aminte ca eram fericit sa am o alternativa la aglomeratul 3, intre Gara si Tatarasi.

Apropos de reparatii in Copou, in 1997, cand a fost schimbata calea intre Piata Eminescu si Triumf, linia 13 a fost suspendata, iar linia 1 a circulat pana la Gara. Pe Copou a fost introdusa linia de autobuz 35, intre Piata Unirii si Agronomie, pe care au circulat Rocar-uri 112UDM si Ikarus-urile 260 aduse in 1996 de la Omnibuscenter Sibiu. 35-ul asta a mai fost introdus de cateva ori pe acest parcurs, cand mai apareau diverse probleme in Copou - au mers si cateva din FBW-urile alea aduse din Harghita care au rezistat in Iasi circa un an (au mers si pe 14 si 30 pana au fost trimise inapoi de unde au venit).

Daca iti aduci aminte, tot la sfarsitul verii 2001, dupa redarea in circulatie a tronsonului Triumf - Agronomie (dupa efectuarea unor lucrari mai ample de reparatii), pe linia 1 (Copou - Pd. Ros - Baza 3) au fost puse pentru prima data ST-urile (pe Copou mai circulasera un timp, la orele de varf, pe linia 8, intre Tutora si Triumf - s-au plictisit repede si de acest parcurs, asa ca nu a avut viata foarte lunga), insa au rezistat doar pana pe la sfarsitul lui octombrie, cand au trimis inapoi Tatrele si pe 1 (traseul 13 revenise la normal, fiind acoperit cu Tatre; GT5-urile fusesera scoase de pe Copou si trimise pe traseul 3, revenit si el la normal). Explicatia oficiala a fost ca patinau si dura prea mult pana ajungeau din Baza 3 in Copou. Eu, insa, cred ca avea legatura cu faptul ca erau total peste mana de adus tocmai de la depoul din Dacia. Din ce observam atunci, nici vatmanii nu erau prea incantati de aceasta situatie.

Acum ST-urile isi fac treaba foarte bine pe Copou."


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 Dec 2005 17:55 
Pentru ca am adus vorba despre traseul 35 de autobuz, prin 1993 ruta acestuia a fost Piata Eminescu-Tg. Cucu-Pd. Ros-Soseaua Nationala-Pd. de Piatra-Dacia. Traseul nu a fost mentinut foarte mult timp. Imi staruie in minte imaginea lui Ikarus 280 #135 (simpatica coincidenta) pe aceasta ruta, intrand din Pd. Ros pe Soseaua Nationala (manevra dificila, avand in vedere strada si autobuzul).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Dec 2005 01:12 
Dat fiind faptul ca ...in imagine mai apare si-o,, Dacia-1100'', sa zicem ca-i din anii 80' .
Aproximativ 1986....Parerea mea....!!!! :?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Dec 2005 01:21 
In anii '80 nu mai circulau ITB-uri pe acolo.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Dec 2005 10:36 
radub wrote:
In anii '80 nu mai circulau ITB-uri pe acolo.

ITB'urile au circulat cel putin pana in 1986, pe linia 6b Dacia-Tg.Cucului. Printre altele era si 72'ul lui Gelu Arghir.
Dar vagonul din imagine are lampi de gabarit, ceea ce il situeaza cel mult pe undeva prin 1984. Dacii 1100 se fabrica din '68, iar ITB'uri erau si atunci.
Desi nu se vede clar, numarul vagonului pare a fi ceva cu 6x, poate 62, deci sigur e inainte de 1982, anul cand s'au casat masiv aceste vagoane. Dupa aceea, cel mai mic numar era 67.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Dec 2005 13:47 
Imi amintesc ca in anii '80 vedeam ITB-urile pe 2, 5, 10, 10b, 12 si 14. Nu reusesc sa-mi aduc aminte daca am mai vazut si pe 6b, insa pe 6 care ajungea pana in Baza 3 (prin TV, dar pentru putin timp si prin Pd. Ros) erau trimise Timis 2. Pentru anii '80 imi revin in memorie doar imagini cu vagoane Tatra si Timis 2 prin Centru.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Dec 2005 14:20 
Vagonul 72 in centru l-am vazut prima data. Era '84 sau '85.
Cred totusi ca dupa '86 n'au mai aparut ITB'uri pe acolo.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Dec 2005 18:28 
Hai sa va spun o chestie.
In 1988 am fost in excursie cu clasa, la Iasi, iar de la Gara am mers cu ITB-V56....catre....locul unde trebuia sa fim cazati..Nu mai stiu ce nr de traseu, sau de parc era....dar fratilor,...cele de la Iasi ( cel putin...) erau de mii de ori mai silentioase decat TIMIS-2...
Singurul zgomot caracteristic pe care-l faceau...era atunci cand motorul accelera si se auzea un zgomot de la angrenaj.....
La fel si cand opreau....se auzea un zgomot ...ca un huruit de angrenaj...
Erau f faine....
Noi le-am poreclit...,,BROSCUTE"...pentru ca-mi amintesc f bine,...la macaze,..te arunca cu capul in tavan...noi eram in vagonul motor...care topaia mai tare decat remorca....Frumoase si bune tramvaie au mai fost....
Si totusi, atunci in 1988, Iasul mi-a facut o f f f f frumoasa impresie la capitolul Tramvaie: se combinau f bine Tatrele cu ITB-urile,...toate rosii si frumoase,...si cel mai mult m-a incantat faptul ca erau muuulte ITB-uri....care nu mai vazusem pana atunci decat in Bucuresti in 1982,...care circula pe Ferentari...eram la gradinita atunci....si treceam in clasa I....
Asa ca Iasul imi aduce multe amintiri frumoase.....
Ah,...si prin fata Palatului-Culturii,...imi amintesc ca treceau,...parca sa zic,....mai multe TATRE...decat ITB-uri...dar in mod cert am vazut trecand pe acolo prin fata Palatului, ITB-uri...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Dec 2005 21:44 
Sergabi28 wrote:
...si prin fata Palatului-Culturii,...imi amintesc ca treceau,...parca sa zic,....mai multe TATRE...decat ITB-uri...dar in mod cert am vazut trecand pe acolo prin fata Palatului, ITB-uri...

In 1979 s'a dat in folosinta linia de tramvai de pe malul Bahluiului, modificandu-se traseul liniei 2. Pe vremea aceea, doar 2, 5 si 6 mai aveau ITB'uri. 1, 3 si 4 erau Tatre. Prin fata Palatului trecea doar 1 si (cred) o perioada 4, cand 1 si 4 erau un fel de 1 si 13 de astazi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Dec 2005 17:55 
Oameni buni,...in 1992, am fost in voiaj prin Nordul Moldovei noastre dragi!
Plecand din gara Iasi, cu trenul, spre Suceava Nord( acc. Galati--Oradea), la un moment dat, am vazut pe partea garii cum ar veni...o statie cap linie de tramvai! In acea bucla de intoarcere,...era un splendid tramvai,...un hibrid asi putea spune sau o ,,fuziune" de tramvai cu aspect de Timis-2, si roti si dimensiuni de ITB-Vxx. Acel tramvai avea o culoare verde cu motive vernil daca nu ma insel...
Dar in mod sigur verde era fondul.
Si era constituit: vag motor+vag remorca
Imi puteti spune ce tip de tramvai era???
Auzisem ca Nicolina era aproape gata sa devina oficial Fabrica de Tramvaie.O fi fost vreun Timis modificat pe sasiu de V56?????
Astept raspunsul Dvs


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Dec 2005 20:17 
Ai vazut una dintre cele 16 rame realizate pe trucuri de ITB V5x si V10 avand carcase provenite din cele de Timis 2. Usile proveneau tot de la Timis 2 (fusesera scurtate) si se deschideau invers. Vagoanele erau extrem de grele si au contribuit la degradarea caii de rulare. Au circulat intre 1991 si 1998.

Primul mesaj de la acest topic (pagina 1) contine si o imagine cu o astfel de rama.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Dec 2005 21:30 
Sergabi28 wrote:
Acel tramvai avea o culoare verde cu motive vernil daca nu ma insel...

Sa fi fost vagonul 108 ? Eu l-am vazut doar dezmembrat in depoul Dacia.
Este destul de improbabila modificarea lor din Timisuri. Acest lucru ar fi insemnat casarea a 32 vagoane Timis si transformarea lor, ceea ce nu prea e plauzibil. Intr'adevar, s'au casat prin '91 vreo 20-25 vagoane Timis, din care unele nu mai existau demult (309 si 348 original), iar unele au fost transformate in utilitare.
Mai curand, cred ca o firma (Nicolina ?) a construit niste caroserii foarte grele, dupa modelul vagoanelor Timis. Usile si scaunele, poate si alte elemente ar putea sa fi fost luate de la Timisuri.
Diferente intre Timis si acest vagon sunt destule: deschiderea usilor (de ce nu le-au facut electrice si cu mod de deschidere Timis ?), pozitia farurilor si cabina.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 17 Dec 2005 22:44 
In cazul in care au fost folosite vagoane Timis 2 casate, carcasa nu a fost preluata ca atare (a se vedea succesiunea de 3 geamuri din partea dreapta - 2 lungi si unul scurt). Deschiderea usilor in exterior s-a datorat spatiului ingust din dreptul scarilor (2 trepte rapide fata de 3 la Timis 2) si - probabil - mentinerii sistemului de actionare de la ITB-urile originale. Au fost pastrate si banci de ITB.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 18 Dec 2005 15:33 
Eu raman la ideea ca Timis a servit ca model si atat. Au fost 16 x 2 vagoane ITB modernizate si asta ar fi insemnat 16 x 2 vagoane Timis sacrificate, ceea ce, repet, este improbabil. Dar lampi, ornamente, usi, geamuri si scaune ar fi putul lua de pe Timisuri.
Un alt argument contra folosirii de Timis il constituie faptul ca inainte de casarea V2A'urilor si implicit aducerea lor in cimitirul tramvaielor din dep. Dacia, in acel lor mai existau inca niste vagoane Timis descompletate, de culoare galbena (319, 305 &c), care nu au circulat deci dinainte de 1987, cand au disparut Timisurile galbene de la strada. Daca in '91 s'ar fi inceput transformarea acestor vagoane in "V91" ex V58, atunci Timisurile in cauza erau de mult duse.
Mai exista posibilitatea care circula ca zvon printre angajatii RATP cu care am vorbit, sa fi venit de la Timisoara niste vagoane Timis care n'au circulat niciodata (in afara de cele cunoscute din Iasi). Daca e asa, e posibil sa se fi folosit caroserii de la ele, modificate. Oricum, acele Timisuri erau din prima serie, fara panou de afisare a liniei.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Dec 2005 11:19 
La tramvaiele Timis, in privinta caroseriei..nu am nimic impotriva: patratoase sunt si KT4D urile...
Dar frate suspensia secundara daca o inlocuiau cu arc elicoidal ( ca la acel V3A),...si-i montau niste amortizoare ca oamenii,..nu cred ca aveam ce sa reprosez Timisurilor. Repet,...suspensia lor, lasa mult de dorit.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Dec 2005 12:17 
La Iasi a existat vagonul 316 modificat astfel. A circulat din '95 pana in '96, apoi in '98 cu ocazia implinirii a 100 ani de transport public (in realitate deschiderea liniei de tramvai s'a facut in 1900). Din 1998 a fost transformat in vagon utilitar si tot cam pe atunci a fost retras din circulatie. Pe railfaneurope e o poza cu ce a mai ramas din el.
Boghiurile modificate, realizate de ing. Dorian Geba, mai exista astazi pe vagoane Timis utilitare din Iasi. Nu s'a continuat proiectul datorita unor accidente care au scos Timisul din planurile de viitor ale RATP. Accidentele nu s'au produs cu vagoanele modernizate.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Dec 2005 02:10 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 668
Timisurile din Iasi au avut goarne (claxoane cu aer comprimat)? In 1996 l-am vazut pe 343 (nu mai stiu ce numar avea remorca) in zona garii si, asa imi aduc aminte ca am auzit ceva goarna care parea a fi a lui. Cat priveste #362 (V2A) acesta avea. L-am auzit claxonand in zona Tudor Vladimirescu). :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Dec 2005 02:31 
Au fost modificari facute de unii vatmani. Original, nu aveau asa ceva.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Dec 2005 03:57 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 668
E clar ca din fabrica nu aveau goarne. Nici la Cluj nu aveau cand au sosit, dar, cu timpul, fiecare si-a pus cate ceva. Ba mai mult, in intervalul 1990-1994, Timisurile si unele V3A-uri aveau faruri montate pe capota, ca niste reflectoare. Sunt aproape sigur ca a venit un ordin, pentru ca, incepand cu vara lui 1993 si pana in primavara lui 1994, toate "reflectoarele" au fost date jos. Sporadic, au mai aparut, dar luminau ca niste lampi de pozitie sau, pur si simplu, nu luminau si, de asemenea, au disparut. Daca au mai aparut faruri suplimentare, acestea au fost montate in spatele gemuletului de deasupra parbrizului din fata (in Iasi, unele Timisuri nu aveau acel gemulet, altele da). In rest, doar luminite.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Dec 2005 10:35 
Cel mai "dotat" - in acest sens - dintre V2A-uri a fost #370.
Nu pot sa pun imaginea intreaga deoarece face parte dintr-un material comercializat.


Attachments:
image16to.jpg
image16to.jpg [ 46.09 KiB | Viewed 9443 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Dec 2005 17:40 
A fost schema inspirata din reclama la tigarile Golden American, pe care o parte dintre vagoanele Timis 2 au purtat-o prin anii '90.

Schemele de baza pentru Timis 2 au fost galben-alb-negru (ca la Timisoara) si rosu-crem.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Dec 2005 11:28 
radub wrote:
Schemele de baza pentru Timis 2 au fost galben-alb-negru (ca la Timisoara) si rosu-crem.

galben = galben deschis, galben inchis si galben spre vernil 8)
Iata si care au fost asa:
Galben deschis:
302*,304..305,306***,307..308,310,311**,312..315,317,320,322,324..326,331..334,335*,336**,338..341,343..346
Galben inchis:
301,303,309,318,319,321,327,328***,329..330,335**,336*,337,342,347,348****
Vernil:
302**,311*/***,316,323
* Numai vagon remorca
** Numai vagon motor
*** Nu sunt sigur: 328 l-am vazut doar rosu, 306 niciodata, 311r doar in depou, foarte departe (din tren).
**** Existenta unui 348 "original", inainte de renumerotarea lui 301 in 348, este incerta, dar este contrazisa de documente oficiale.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Dec 2005 12:21 
Din 1984, au inceput sa fie vopsite in rosu. Cu aceasta ocazie, au mai schimbat si numere. Ultimul tramvai galben la strada a fost 336 in 1987.
Nu au fost rosii niciodata:
301*,305..308**,310,318..319***,344
* 348 rosu este ex 301
** doar remorci rosii: 305r ex 304, 306r ex ?, 307r ex 318, 308r posibil original
*** au aparut doar in ultima schema de culoare Timis, dar nu cred ca erau cele originale. 319 nu era sigur. Remorca 319 a fost rosie dar era ex 329.
Avand in vedere ca s'au schimbat numere, nu sunt sigur nici daca tramvaiele rosii cu anumite numere erau cele originale: 315,317,326,327. La unele, numai vagonul motor sau remorca erau originale: 304r ex 310, 347 ex 307??, 341r ex 307 ex 326, 311r ex 327??.
Sper ca nu v-am plictisit.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 21 Dec 2005 13:24 
Vagoanele rosii se pot imparti la randul lor in 2 categorii: cu usi vopsite in rosu (la nivelul dungii rosii de pe restul vagonului) si cu usi complet albe.
Vagoanele vopsite intr'un fel au ramas asa.
Cu usi albe (1984-1987): 302,303,309,311,313,314,316,322,323,324,328,329,333,334,335,341,343,345,346,347
Modificari: 319r ex 329
Cu usi rosii (1987-1994): 304,308r,312,315r,317,320,321,325,326,327,330,331,332,336,337,338,339,340,342,348 ex 301
Modificari: 305r..307r (vezi mesajul de mai sus), 329II ex ??


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 494 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group