TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 18:20

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 362 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Aug 2008 00:29 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
In legatura cu linia 45 trebuie precizat un lucru. Pe ruta respectiva circula troleibuzul Roman (DAC) 112 E cu numarul de parc 380. Acesta avea un element caracteristic: un gemulet situat pe partea usilor, deasupra celei de-a doua ferestre laterale. Practic, prezenta o caracteristica a MAN-ului original. Era un troleibuz unicat, care - se spune - si-ar facut veacul in mai multe orase ale tarii.
Unul din capetele liniei 45 era centrul; la macazul de pe strada 1907, 45-ul mergea pe "directa"; celalalt era Tomis Nord. De fapt asa-zisul capat de la Tomis Nord era, de fapt, un triunghi in jurul unui cvartal, nu o bucla de intoarcere iar daca memoria nu imi joaca feste, se aflau si troleibuze garate in zona. ma intreb daca nu cumva linia 50 avea ca si capat Mamaia??? Stiu ca, atuncicand mergeam cu 41-le, la locul numit Pescarie interiorul troleibuzelor bubuia de la captatoarele care treceau peste macaz si cruce; Oare capatul liniei 40 sa fi fost si cel al liniei 50??? Nu imi aduc aminte sa fi vazut 50-uri in zona, desi aproape totdeauna la Pescarie era un troleibuz in bucla. 598 era unul din "titularii" liniei 40


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Aug 2008 10:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
In anul 1982 aparea acel traseu 45.

Fotografie preluata de aici: http://tramways-romania1982.blogspot.com/


Attachments:
EPSON506Constanza.jpg
EPSON506Constanza.jpg [ 142.5 KiB | Viewed 17521 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Aug 2008 10:29 
In ultimii ani ai ei, linia 50 avea traseul Centru (Piata Unirii) - Mamaia (Tabara Nord)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Aug 2008 10:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
OAB wrote:
In legatura cu linia 45 trebuie precizat un lucru. Pe ruta respectiva circula troleibuzul Roman (DAC) 112 E cu numarul de parc 380. Acesta avea un element caracteristic: un gemulet situat pe partea usilor, deasupra celei de-a doua ferestre laterale. Practic, prezenta o caracteristica a MAN-ului original. Era un troleibuz unicat, care - se spune - si-ar facut veacul in mai multe orase ale tarii.


Din descrierea ta se pare ca e vorba de troleibuzul de aici: http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=2962


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Aug 2008 14:41 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
50 a fost initial autobuz (Gara-Lapusneanu-Sat Vacanta), fiind inlocuit cu tramvaiul 100.

Inteleg ca troleibuzul 50 era de fapt o renumerotare (a liniei de troleibuze 32 Centru-Mamaia?), asa cum 47 a fost renumerotarea lui 16 si 40 a lui 30 (?). Poate memoria ma inseala. Intre centru si Tomis-Nord erau deja liniile 42 si 45, 50 troleibuz trebuie sa fi avut alt capat decat Tomis Nord.

Troleibuzul cu afisaj de linie deasupra ferestrei a doua stanga a fost prototip. Autobuze Roman 112 s-au fabricat relativ multe cu afisaj lateral, pana in primavara 1975 (in Bucuresti erau foarte multe, in Brasov au fost doar 10 buc). La troleibuzele Dac-Romania se pare ca doar prototipul a avut acest detaliu constructiv. Parca aparea mai demult o poza si pe RATB, cu acesta in probe de uzina, si anume:


Attachments:
prototip DAC-ROMANIA 112E.jpg
prototip DAC-ROMANIA 112E.jpg [ 65.05 KiB | Viewed 17498 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Aug 2008 15:54 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Dupa renumerotarea liniilor - in functie de punctele cardinale - liniile cunumere cuprinse intre 30 si 39 ori au disparut, ori plecau din zone periferice ale municipiului. Eu nu imi aduc aminte sa fi vazut autobuze cu astfel de numere de linie. Din punct de vedere logic, numerele de tipul 3x trebuiau sa corespunde traseelor situate la vest de Constanţa, exact asa cum:
-x erau linii care nu ieseau din perimetrul orasului, dar nu treceau prin centru
-1x erau la sud
-2x erau la nord
Pentru cine isi aduce aminte. Intamplator sau nu, introducerea (sau poate reintroducerea) unor linii de autobuz in zona centrala a Constantei a constituit preludiul substituirii majoritatii liniilor de troleibuz cu autobuze. Asta era in anul 2001. Batranul autobuz 8612 (un DAC 117 UD cu musama originala pe podea, semn ca nu a trecut prin RK, ci doar prin RC-uri) deservea o astfel de linie. Nu mai tin minte daca linia era 2 sau 5. Sau, poate, 4?? Cert este ca, in zona centrala traseul liniei respective includea strazile Negru Voda si Mircea cel Batran.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Aug 2008 16:17 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Pentru cei care nu stiu. In perioada in care Romania era impartita pe 16 regiuni, regiunea Dobrogea avea resedinta la Constanta, dar citisem in enciclopedie ca respectivul oras - Constanta - nu facea parte efectiv din regiunea Dobrogea, avand un statut special. Poate acesta a fost unul din motivele pentru care transportul local constantean a echivalat - in unele cazuri - cu cel judetean. Inafara bincunoscutului caz al liniei 12 - cu o lungime de peste 40 km - as mai aminti liniile 10, la un moment dat 10 barat, 14 si 17. Linia 17 avea traseul Constanta-Costinesti si a disparut la scurt timp dupa Revolutie; in 1990 inca exista.
Ce mi s-a parut interesant a fost refuzul Constantei de a achizitiona Rocar de Simon U 412 si Rocar U 312. De Saviemuri nici nu putea fi vorba. Constanta a ramas fidela DAC-urilor 117 UD iar autobuzele Ikarus nu au fost foarte frecvente. DAC-urile respectiv erau - in anii '80 - considerabil mai bine intretinute decat cele clujene.
Pierderea traseelor exterioare nu s-a facut brusc, ci treptat. In anul 1999 inca exista linia 12. Pe linia respectiva stiu ca am circulat cu 9209 (DAC/ROCAR 117 din seria 1992) si 9703, acesta din urma facand parte dintr-o serie restransa de autobuze DAC/ROCAR 112, fabricata in 1996, dar livrata in 1997). Evident, existau si carausii, dar acestia operau si cu Roman 111. Deja in anul 2000 pe relatia fostei linii 12 operau numai privatii.

Si, ca o ironie a sortii. In 2005 (poate si in 2007), unele vehicule care operau pe ruta Constanta-Techirghiol inca mai purtau tabla cu numarul 11.

Parerea mea este ca abundenta opertorilor privati care deservesc traseele situate la sud de Constanta constituie rezultatul acordarii cu foarte mare usurinta a licentei de transport. Sunt doua tipuri "fundamentale"de vehicule care opereaza pe fostele linii 1x ale RATC:
-dube
-autocare
ambele improprii pentru transportul (inter)urban. Am vazut autocar de lux (Iveco), cu monitoare in fata si la mijloc care era chinuit pe rutele respective. Se calatorea si in picioare si nu oricum, ci inghesuit. Asta in conditiile in care autocarul - prin constructie - nu este prevazut cu locuri in picioare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Aug 2008 16:20 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
OAB wrote:
Dupa renumerotarea liniilor - in functie de punctele cardinale - liniile cunumere cuprinse intre 30 si 39 ori au disparut, ori plecau din zone periferice ale municipiului. Eu nu imi aduc aminte sa fi vazut autobuze cu astfel de numere de linie. Din punct de vedere logic, numerele de tipul 3x trebuiau sa corespunde traseelor situate la vest...

Nu au mai existat dupa renumerotare linii de tip 3x. Cred ca aceasta arie era doar de rezerva, trasee externe "Vest" nu au existat, erau doar cele doua autogari, "Sud" si "Nord". In schimb, inainte de renumerotare, au existat atat linii de autobuz cat si de troleibuz de tip 3x, precum si linii de autobuz de tip 5x. Ma refer la cea de-a treia renumerotare, nu la cea din 1971-2 (cand liniile de troleibuz au trecut de la forma 2x la 4x, caci se ajunsese cu autobuzele la nr. 20 deja), si nici la cea din 1961 (cand liniile de troleibuz, de tip x, au primit forma de tip 2x).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Aug 2008 16:35 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
OAB wrote:
Pentru cei care nu stiu. In perioada in care Romania era impartita pe 16 regiuni, regiunea Dobrogea avea resedinta la Constanta, dar citisem in enciclopedie ca respectivul oras - Constanta - nu facea parte efectiv din regiunea Dobrogea, avand un statut special. Poate acesta a fost unul din motivele pentru care transportul local constantean a echivalat - in unele cazuri - cu cel judetean. Inafara bincunoscutului caz al liniei 12 - cu o lungime de peste 40 km - ...


1. Nu numai Constanta, toate orasele centre regionale au avut in perioada dec. 1960-aug. 1968 statut special, cu teritoriu subordonat direct, compus din numeroase alte orase si comune. Asta a fost de fapt adevarata zona metropolitana, legiferata corespunzator, care a permis extinderea transportului local in aria preoraseneasca. Abia in 31.12.1974 s-au desfiintat traseele preorasenesti in toata tara, insa printr-o derogare speciala de la lege, Constanta a scapat totusi pana in anii '90 cu acest privilegiu.

2. A mai existat si un traseu al ITC care avea cca 65 km pe sens, pe vremea cand numarul traseului Constanta-Mangalia era 2. Astfel, cel putin pana in 1968, traseul 12 de atunci, circula in sezon ca linie rapida pe itinerarul: Mangalia-Eforie-Constanta-Ovidiu-Navodari. Intervalele de succedare erau insa foarte mari, cred ca ceva gen 2 ore. In restul anului, 12 circula doar intre Constanta-Ovidiu-Navodari. Tin minte ca am vazut in Mangalia pe acest traseu una din acele vechi Skode 706 RTO care aveau o singura usa, iar tabla de linie era prinsa pe bot in exterior in dreapta. Nu cred ca aveau caseta indicatoare inchisa deasupra parbrizului, erau de tip suburban, iar taxatoarea nu avea scaun distinct. Au existat si in Bucuresti astfel de Skode.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Aug 2008 17:13 
Brassovia wrote:
Abia in 31.12.1974 s-au desfiintat traseele preorasenesti in toata tara, insa printr-o derogare speciala de la lege, Constanta a scapat totusi pana in anii '90 cu acest privilegiu.
S'au desfiintat traseele sau regiunile? Pentru ca la Iasi in 1985 singurele trasee de autobuz erau preorasenesti. Intr'adevar, pe la sfarsitul anilor '70, o parte din trasee au fost cedate catre ITA. Poate de acestea este vorba.
Constanta a scapat probabil datorita regimului "mai special" al zonei litoralului.

Quote:
Tin minte ca am vazut in Mangalia pe acest traseu una din acele vechi Skode 706 RTO care aveau o singura usa, iar tabla de linie era prinsa pe bot in exterior in dreapta. Nu cred ca aveau caseta indicatoare inchisa deasupra parbrizului, erau de tip suburban, iar taxatoarea nu avea scaun distinct. Au existat si in Bucuresti astfel de Skode.
Cand am fost pe litoral pentru prima data acum 30 ani nu-mi amintesc ce autobuze erau. De fapt, acel tip de autobuze nu cred ca mai existau deloc atunci. Intr'adevar si la Bucuresti au existat cateva, folosite in special pe liniile exterioare din nord, de exemplu 48 (148 dupa renumerotare). Ele au avut numerele de parc 801..808.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Aug 2008 17:59 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 171
S-ar putea sa ma insele memoria, insa la inceputul anilor '80 existau:

- autobuz 23 - ? - Navodari
- autobuz 32 - Gara - Mamaia (cu intoarcere la ultimul rondu dinaintea iesirii spre Navodari (?) Tabara Nord (?))
- troleibuz 41 - Gara - Mamaia (cu intoarcere 'la butoaie')


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Aug 2008 21:47 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Tom wrote:
S'au desfiintat traseele sau regiunile? Pentru ca la Iasi in 1985 singurele trasee de autobuz erau preorasenesti. Intr'adevar, pe la sfarsitul anilor '70, o parte din trasee au fost cedate catre ITA. Poate de acestea este vorba.

N-am fost destul de explicit. S-au desfiintat incepand cu 1975 acele trasee care circulau in fostele arii de subordonare ale oraselor regionale, cu exceptia celor care serveau asa-numitele comune suburbane. Unele orase au avut mai multe comune suburbane, altele mai putine, de aici si diferentele privind amploarea desfiintarilor. Tot restul traseelor (care spre exemplu la Brasov era de 95%, iar la Bucuresti cam 50%) au trecut in exploatarea Ministerului Transporturilor prin ITA judetene, reorganizate in 1969 si 1974 din fostele DRTA (1968), ex-IRTA (1953), ex-RATA (1946), ex-Autobuse CFR (1938). Probabil Iasiul a avut sansa ca la reorganizarea administrativa din 1968 sa-i fie atribuite mai multe comune suburbane. Oricum, doar mediul rural mai putea fi servit, caci nu mai exista notiunea de "oras subordonat" decat pentru aria Litoralului si a Vaii Jiului, care au ramas exceptiile care intareau regula Legii din 1968. Totusi, de remarcat ca intre 1968 si 1975, traseele in cauza au continuat sa circule in cadrul transportului local, ba chiar s-au dezvoltat.

Tom wrote:
Cand am fost pe litoral pentru prima data acum 30 ani nu-mi amintesc ce autobuze erau. De fapt, acel tip de autobuze nu cred ca mai existau deloc atunci. Intr'adevar si la Bucuresti au existat cateva, folosite in special pe liniile exterioare din nord, de exemplu 48 (148 dupa renumerotare). Ele au avut numerele de parc 801..808.


In Bucuresti mai existau inca in 1975 Skode cu numai o usa, insa mecanica, nu manuala, si fara geamuri zenitale cum avusesera cele de pe linia 48. Am calatorit in vara acelui an cu una din asta pe traseul de agrement Granitul-Strand Cernica. Erau folosite doar pe trasee externe, fiind o raritate. In Constanta, am vazut ultima data astfel de Skode in 1970, pe linia 2 (Gara Cta-Mangalia). Acestea erau vopsite in clasica schema rosie, insa in 1968 am vazut pe traseul de atunci 16 (Mangalia Nord-Eforie-Constanta) unele albe cu dungi albastre, cred ca acelea aveau si geamuri zenitale. In 1971, deja erau inlocuite cu prima generatie de SL-11 care au circulat in Constanta (model suburban cu 2 usi de 3 canaturi in fata si la mijloc, derivat din SM-11). Acele prime SL-11 importate aveau si caseta indicatoare de linie deasupra primei usi, bare nichelate si schema de vopsire pe albastru cu dungile in stilul vechi (pozitionate mai jos). Dupa harbuirea lor, au fost inlocuite cu alte SL-11 noi, aduse prin 1978-79. Acestea erau tot albastre, dar fara caseta de linie laterala si cu detalii constructive tipice generatiilor aduse dupa 1975.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Aug 2008 21:54 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
1689 wrote:
S-ar putea sa ma insele memoria, insa la inceputul anilor '80 existau:

- autobuz 23 - ? - Navodari
- autobuz 32 - Gara - Mamaia (cu intoarcere la ultimul rondu dinaintea iesirii spre Navodari (?) Tabara Nord (?))
- troleibuz 41 - Gara - Mamaia (cu intoarcere 'la butoaie')

Nu te inseala memoria deloc. Linia 23 pleca de la fosta autogara din Tomis-Nord, iar 32 de la gara, fiind o reeditare a fostei linii 6, cu oarece modificari (aceea cred ca circula intre Gara si Bd. Lapusneanu ocolind prin centru). Exista si 32 b ca dublura pentru 32, intre Tomis Nord-Mamaia. "Tabara Nord" este vechea denumire a capatului de linie "Sat de vacanta", nu este in Mamaia. A mai existat si un autobuz 16 care facea un fel de circuit in jurul Lacului Siutghiol, apoi 16 a reaparut ca troleibuz pe alt traseu, dar tot servind Mamaia (cred ca viitorul 47).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 Aug 2008 23:38 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
1. In anii 80 linia 41 era varful de lance al liniilor de troleibuz constantene. Desigur, si alte linii de troleibuz aveau vehicule ingrijite, dar 41 se remarca in acest sens. Starea tehnica a vehiculelor care deserveau linia respectiva era foarte buna in raport cu ceea ce se intampla, de exemplu, la Cluj. Desi era o perioada foarte grea, vehiculele erau solicitate, nu tin minte sa fi observat semne de deteriorare masiva a podelei troleibuzelor respective.
In 1988, toate (sau aproape) toate troleibuzele din Constanta aveau tragatoare
2. O alta linie de troleibuz interesanta era 44. Aceast era orientata est-vest si iesea din zona construita a orasului, iesirea avand loc la capatul numit - pe atunci - Energia. Imi aduc aminte cum foarte aproape de capatul vestic al liniei respective era un "creion" gigantic pe care scria Energia. Mai tine minte careva "creionul" respectiv, asezat in pozitie verticala, cu varful indreptat in sus?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Aug 2008 01:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Pana in 1982 existau doua linii de troleibuz intre Gara-Mamaia. Linia 42 avea aceleasi capete ca 41, dar circula pe Bd. Duca, evitand aglomeratia din centru. In 1984 sigur exista deja linia 44 troleibuz, care se pare ca inlocuise linia 14 autobuz. A aparut deci si bucla de intoarcere troleibuze de la Poarta 2 (existenta inca si astazi!). Linia 42 a reaparut atunci pe un nou traseu (Poarta 2-Tomis Nord), inlocuind oarecum fostele linii de autobuz 22 si 3. O parte din reteaua fostului 42 (pe Bd. Duca) era de acum utilizata de 44. Era prima schimbare majora dupa foarte multi ani, in reteaua constanteana, marcand inceputul crizei de motorina.

Totusi, nu tin minte ca in 1983 sau 1984 sa-l fi vazut pe acel efemer 45, urmas al vechii linii de autobuz 8. Poate ca era deja suspendat. Reteaua pe care circula cred ca servise partial anterior doar retragerii la depou.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Aug 2008 02:39 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Quote:
Totusi, nu tin minte ca in 1983 sau 1984 sa-l fi vazut pe acel efemer 45, urmas al vechii linii de autobuz 8. Poate ca era deja suspendat. Reteaua pe care circula cred ca servise partial anterior doar retragerii la depou.


Sa o luam pe rand:
1. Ce linii de troleibuz continuau sa fie deservite de Roman in conditiile in care DAC-urile 117 E erau atotprezente. Evident, linii care nu duceau la Mamaia. Tot ce ducea la Mamaia si Pescarie era DAC 117 E
2. Cu 380 (care, asa cum am spus, era unicat) am calatorit persona in 1985. Sa fi fost alt traseu decat 45? Eu, personal, nu cred, dar, desi au trecut 23 de ani, imi mai aduc aminte unele lucruri care pot constitui indicii privitoare la traseu:
A. Venind dinspre capatul de linie, pe o strada perpendiculara pe Sucevei se afla un macaz iar la un stalp distanta spre centru, o statie unde opreau 42, 43 si linia de care zic. Statia era comuna, dar captatoarele troleibuzelor erau deja "angajate" ori pe directa, ori pe abatere, in functie de traseul urmat; abatere pentru 42, 43, directa pentru linia de care spun. La o distanta foarte scurta, strada pe care se afla statia de care zic se intersecta cu Sucevei , 42 si 43 luand-o pe aceasta (spre vest) pentru ca apoi sa intre pe Bulevardul Tomis in timp ce linia de care zic ducea inainte spre centru (spre sud).
B. Traseul respectiv mergea pe niste strazi inguste pe care nu le cunosteam bine, (afara de 1907). In centru, la intersectia 1907-Ferdinand facea stanga, deci macazul de pe 1907 era trecut pe directa (abaterea fiind la dreapta, ca si in cazul macazului din Tomis Nord)
In concluzie, 380 deservea un traseu misterios, care cuprindea si strazi inguste, dar traseul in cauza nu l-a impiedicat sa fie naravas. Accelera foarte repede si trecea cu viteza pe langa trecatorii care traversau strada fie regulamentar, fie neregulamentar. Trecatorii, vazand troleibuzul in departare, considerau ca au timp sa traverseze, dar nu se gandeau ca un troleibuz care avea deja o varsta respectabila putea fi asa nervos.

Legat de troleibuzul in cauza. Imi aduc aminte perfect de inca un element care poate va va ajuta sa va dati seama daca troleibuzul respectiv era chiar prototipul Roman 112 E sau un frate geaman: Butucul rotilor motoare era subtire, nu gros cum aveau unele Roman-uri. Deci:
-afisaj lateral deasupra celei de-a doua ferestre laterale
-butuc subtire la rotile motoare
-sunet urat, asemanator cu un horcait; pentru cine isi aduce aminte, sunetul puntii motoare cu butuc gros (RABA??) era mult mai placut decat cel al puntii cu butuc subtire (AB???, RABA??? nu scria nimic pe butucul subtire)
-nu imi aduc aminte sa fi simtit vibratii de la cardan; la DAC 117 E trepida tot troleibuzul din cauza descentrarii cardanului


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Aug 2008 09:50 
Din poza cu traseele de mai sus traseul lui 45 ar putea fi cel din atasament (se incarca in Google Earth)


Attachments:
Constanta-linia45.zip [1.55 KiB]
Downloaded 511 times
Top
  
 
PostPosted: Tue 12 Aug 2008 14:00 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:27
Posts: 84
Location: Tg-Mures
Tin minte sigur ca prin anii 76-81 ani in care frecventam citeodata chiar de 2 ori litoralul cu prietenii,de la gara luam pe nimerite unul din cele 2 autobuze spre Mangalia,2-ul care circula pe soseaua principala sau 20-ul care avea traseu Constanta-Eforie-Jupiter-Neptun -Venus-Mangalia ,deci traversa toate statiunile cu exceptia Costinestiului care avea o linie separata (16?)Stiu ca odata am mers pina apropae de Mangalia si am facut 2 ore si jumatate cu statii cu tot.La inceput erau IK 280 in culori originale,si care mergeau fara probleme cu viteza ,apoi revopsite in alb cu galben ,apoi cind au inceput sa fie casate s-au introdus DAC 117 UDM noi cu cutie automata ,dar care erau tare lenese la pante,si ori s-a schimbat cutia ori vehiculele pt n-am prea vazut ulterior 117 cu cutie automata pe trasele astea .Erau si suplimentari Skoda kAROSA TIP TURIST si tip periurba albastre cu o usa in fata si una in mijloc.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 12 Aug 2008 17:02 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
zoli_gido wrote:
Tin minte sigur ca prin anii 76-81 ani in care frecventam citeodata chiar de 2 ori litoralul cu prietenii,de la gara luam pe nimerite unul din cele 2 autobuze spre Mangalia,2-ul care circula pe soseaua principala sau 20-ul care avea traseu Constanta-Eforie-Jupiter-Neptun -Venus-Mangalia ,deci traversa toate statiunile cu exceptia Costinestiului care avea o linie separata (16?)Stiu ca odata am mers pina apropae de Mangalia si am facut 2 ore si jumatate cu statii cu tot.La inceput erau IK 280 in culori originale,si care mergeau fara probleme cu viteza ,apoi revopsite in alb cu galben ,apoi cind au inceput sa fie casate s-au introdus DAC 117 UDM noi cu cutie automata ,dar care erau tare lenese la pante,si ori s-a schimbat cutia ori vehiculele pt n-am prea vazut ulterior 117 cu cutie automata pe trasele astea .Erau si suplimentari Skoda kAROSA TIP TURIST si tip periurba albastre cu o usa in fata si una in mijloc.


Eu am vazut DAC 117 cu cutie automata chiar si in 1996. Este vorba de 7912 care, in 1996, deservea linia 12. Nu trebuie omis nici 8213 care avea o cutie de viteza mai deosebita (cred ca tot automata) si deservea linia 11. Acesta circula inca si in 1998. Ar mai fi 8205 si 8301 care deserveau, de asemenea, linii de tip 1x.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Aug 2008 17:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Acel traseu 45 era functional si in anul 1987.


Attachments:
405 -45-.JPG
405 -45-.JPG [ 278.12 KiB | Viewed 13203 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Aug 2008 18:38 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Silviu Sintea wrote:
Acel traseu 45 era functional si in anul 1987.

Superba imagine.

Pana la urma, s-a lamurit daca modelul DAC 112EM avea lada cu contactori si unde era aceasta? In spate sigur n-ar fi avut loc, vehiculul era usor mai scurt decat viitoarele DAC 212E. Amintindu-mi de performantele dinamice deosebite ale acestui lot de vehicule, cu care am avut acazia sa calatoresc de vreo 2-3 ori, nu exclud nici ipoteza sa fi fost o serie mica de proba cu actionare micro-electronica. Imi pare rau, dar la acea vreme, n-am retinut organizarea de la interiorul vehiculului. De fapt nu eram grabit sa le studiez, fiind convins pe atunci (1983) ca acestea vor apare in numar tot mai mare si in toate orasele - lucru care nu s-a mai intamplat.

Mai exista in curtea RATC acel ultim exemplar, transformat in utilitar?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 12 Aug 2008 19:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Ne-am lamurit cu asezarea lazii cu contactori: a fost amplasata in spate.

Troleibuzul 406 e prezent: http://forum.transira.ro/viewtopic.php? ... sc&start=0


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Aug 2008 21:10 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Mamaia fara telegondole si cu un surprinzator aspect de civilizatie europeana.
Imagine aeriana luata cel mai probabil in 1961.


Attachments:
1 Mamaia.jpg
1 Mamaia.jpg [ 153.99 KiB | Viewed 13151 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 Aug 2008 12:35 
Offline

Joined: Fri 04 Apr 2008 13:07
Posts: 5
Intr-una din poze (in centru) era un ROMAN pe traseul 30. Parca linia era 30. Centru-Gara. Deci au existat si trasee in intervalul 30-39...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Sep 2008 00:36 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
1. Linia care unea Constanta de Costinesti avea, in 1990, numarul 17. Aproape sigur ca, in perioadele anterioare a avut diferite indicative
2. Se vorbea de un traseu Constanta-Mangalia care acoperea statiunile din sudul litoralului, afara de Costinesti. Ma gandesc ca din traseul respectiv au supravietuit doua ramasite:
15-le (Mangalia Sud-Olimp); in anul 1988, traseul 15 era deservit de Roman Diesel 112
14, traseul acestuia fiind Neptun-Frontiera. Traseul era deservit, de regula, de DAC 117 UD, foarte rar de Roman 112 si de IK 4. In 1989, odata cu inaugurarea Podului care uneste Mangalia cu 2 Mai, linia 14 si-a schimbat traseul si a aparut o derivatie - 14b - catre Limanu. Pana atunci, comuna Limanu era inclusa in traseul liniei 14. In 1988, 14-le doar "atingea" comuna Limanu. In 1989, traseul respectiv intra de-a binelea in comuna pentru ca apoi sa ramana doar derivatia, adica 14b-ul. Atentie. Pe tabla scria 14B, nu 14 taiat de o linie oblica, cum se marcau ,de regula, baratele.
Logic vorbind, 15-le trebuia sa fie urmasul direct al liniei descrisa de Zoli
3. A existat o linie cu numarul 16, care ducea la Pecineaga. Nu imi aduc aminte celalalt capat al traseului, dar imi amintesc ca traseul era deservit de autobuze Roman 112.
4. Fantoma lui 11 exista anul trecut. Nu e ceva comic, ci nostalgic, chiar dureros. Orice pasionat care a stiut ce e acela transport local in Constanta simte o durere cand vede tabla de traseu cu numarul 11 folosita de privatii care opereaza pe ruta Constanta-Techirghiol. Vezi o duba cu un frumos numar 11 in fata si, uneori, in spatele vehiculului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Sep 2008 14:30 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
OAB wrote:
1. Linia care unea Constanta de Costinesti avea, in 1990, numarul 17. Aproape sigur ca, in perioadele anterioare a avut diferite indicative

Intamplator, traseul Constanta-Costinesti este printre putinele care nu si-au schimbat niciodata indicativul (17), de la infiintarea sa in anii 60 si pana la preluarea de catre privati. Doar ca, in anumite perioade, a circulat doar intre Eforie Sud-Costinesti (numit tot "17"), iar in anii 1971-1972, in paralel cu "17 Constanta-Costinesti", a circulat ca dublura intre Eforie Sud-Costinesti traseul "17 Local", servit in principal de Karosa SL-11 albastre din prima generatie.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 07 Jan 2009 22:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Aceeasi locatie, acelasi tramvai, ani diferiti. Ce nu mai exista.

160, Faleza Nord.

Foto 1: Marcin Stiasny, 2002.

Foto 2: Silviu Sintea, 2008.


Attachments:
160 -Faleza Nord.JPG
160 -Faleza Nord.JPG [ 325.81 KiB | Viewed 8969 times ]
160.JPG
160.JPG [ 262.25 KiB | Viewed 8969 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 Jan 2009 04:26 
#594 pe linia 43 in bucla de la gara in anul 1998.

Edit Sintea -sursa fotografiei:

http://tramwaysdumonde.skynetblogs.be/c ... 1/Roumanie


Attachments:
File comment: 594 in 1998
594 - 1998.jpg
594 - 1998.jpg [ 43.24 KiB | Viewed 16795 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 22 Jan 2009 03:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Inceputul anilor 70 a gasit Constanta cu cea mai dezvoltata si performanta retea de transport calatori, dupa Bucuresti. Toate autobuzele erau deja diesel.

1. Skoda-Karosa 706-RTO pe liniile 3 si 14 (azi aprox. 42 si 44), la Str. Traian

2. Skoda-Karosa 706-RTO la Port (vedere spre poarta 1)

3. Karosa SL-11 albastra, nou-nouta, din prima generatie, circuland pe linia 20 (Constanta-Eforie-Olimp-Saturn-Mangalia), pe DN 39. Se remarca dispunerea de tip vechi a dungilor, traversarea dungii superioare si peste fata vehiculului si prezenta casetei indicatoare de traseu deasupra usii fata.


Attachments:
CTA-706RTO-L3,L14.jpg
CTA-706RTO-L3,L14.jpg [ 54.15 KiB | Viewed 13430 times ]
CTA-706RTO-Port.jpg
CTA-706RTO-Port.jpg [ 67.58 KiB | Viewed 13430 times ]
SL11albastru-1971.jpg
SL11albastru-1971.jpg [ 35.06 KiB | Viewed 13431 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 12:26 
In poza lui #433 se vede scris alb 117E, iar langa E se vede ca a fost scris A, dar este dezlipit. Se poate sa-mi explice si mie cineva care ar fi diferenta dintre 117 E si 117 EA ?


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 362 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group