Quote:
Totusi, nu tin minte ca in 1983 sau 1984 sa-l fi vazut pe acel efemer 45, urmas al vechii linii de autobuz 8. Poate ca era deja suspendat. Reteaua pe care circula cred ca servise partial anterior doar retragerii la depou.
Sa o luam pe rand:
1. Ce linii de troleibuz continuau sa fie deservite de Roman in conditiile in care DAC-urile 117 E erau atotprezente. Evident, linii care nu duceau la Mamaia. Tot ce ducea la Mamaia si Pescarie era DAC 117 E
2. Cu 380 (care, asa cum am spus, era unicat) am calatorit persona in 1985. Sa fi fost alt traseu decat 45? Eu, personal, nu cred, dar, desi au trecut 23 de ani, imi mai aduc aminte unele lucruri care pot constitui indicii privitoare la traseu:
A. Venind dinspre capatul de linie, pe o strada perpendiculara pe Sucevei se afla un macaz iar la un stalp distanta spre centru, o statie unde opreau 42, 43 si linia de care zic. Statia era comuna, dar captatoarele troleibuzelor erau deja "angajate" ori pe directa, ori pe abatere, in functie de traseul urmat; abatere pentru 42, 43, directa pentru linia de care spun. La o distanta foarte scurta, strada pe care se afla statia de care zic se intersecta cu Sucevei , 42 si 43 luand-o pe aceasta (spre vest) pentru ca apoi sa intre pe Bulevardul Tomis in timp ce linia de care zic ducea inainte spre centru (spre sud).
B. Traseul respectiv mergea pe niste strazi inguste pe care nu le cunosteam bine, (afara de 1907). In centru, la intersectia 1907-Ferdinand facea stanga, deci macazul de pe 1907 era trecut pe directa (abaterea fiind la dreapta, ca si in cazul macazului din Tomis Nord)
In concluzie, 380 deservea un traseu misterios, care cuprindea si strazi inguste, dar traseul in cauza nu l-a impiedicat sa fie naravas. Accelera foarte repede si trecea cu viteza pe langa trecatorii care traversau strada fie regulamentar, fie neregulamentar. Trecatorii, vazand troleibuzul in departare, considerau ca au timp sa traverseze, dar nu se gandeau ca un troleibuz care avea deja o varsta respectabila putea fi asa nervos.
Legat de troleibuzul in cauza. Imi aduc aminte perfect de inca un element care poate va va ajuta sa va dati seama daca troleibuzul respectiv era chiar prototipul Roman 112 E sau un frate geaman: Butucul rotilor motoare era subtire, nu gros cum aveau unele Roman-uri. Deci:
-afisaj lateral deasupra celei de-a doua ferestre laterale
-butuc subtire la rotile motoare
-sunet urat, asemanator cu un horcait; pentru cine isi aduce aminte, sunetul puntii motoare cu butuc gros (RABA??) era mult mai placut decat cel al puntii cu butuc subtire (AB???, RABA??? nu scria nimic pe butucul subtire)
-nu imi aduc aminte sa fi simtit vibratii de la cardan; la DAC 117 E trepida tot troleibuzul din cauza descentrarii cardanului