TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 19:54

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 314 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Oct 2008 11:08 
Cel putin in 1985 exista deja 7334, care a fost ultimul DAC 117E de tip vechi livrat catre ITB. O parte din seria 7250..7299 au ajuns pe la Sibiu si Medias, dar nu stiu daca ITB a luat altele noi in schimbul lor. In orice caz, 7290 a existat pana la sfarsitul anilor '90.
La depoul Bujoreni exista si 7329, vopsit in albastru sau un fel de bleu inchis.
Probabil, ITB a mai dat dintre troleibuzele DAC 117 prin tara dupa 1986.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Oct 2008 19:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
7150

Foto: Robert Kindl (anul 1995).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Oct 2008 19:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
7245, 7443

Foto: Robert Kindl (anul 1995).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Oct 2008 19:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
7395

Foto: Robert Kindl (anul 1995).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Oct 2008 19:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
7413

Foto: Robert Kindl (anul 1995).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Oct 2008 10:45 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:16
Posts: 146
Location: Bucuresti, sector 3
Tom wrote:
Cel putin in 1985 exista deja 7334, care a fost ultimul DAC 117E de tip vechi livrat catre ITB.

Probabil, ITB a mai dat dintre troleibuzele DAC 117 prin tara dupa 1986.


Eu mi-l aduc aminte pe #7334 in 1986, era rosu-clasic, titular pe linia 90 Verdi - Universitate - CET Vest. Mai putin #7333, le-am vazut cel putin o data si pe celelalte din seria #7323 - #7334.
In "lista de troleibuze DAC 117 seria 1980 casate intre 1989-2002" exista 5(cinci) bucati care NU se regasesc defel. #7212 si #7276 sunt doua dintre ele. Nimic nu este insa sigur dupa atita timp, cu schimbarile de numere de parc efectuate cu nonsalanta in anii '90.

In ceea ce-l priveste pe #7000, probabil ca a fost in depoul Berceni pentru ITP. Eu l-am vazut ultima data pe Calea Grivitei in decembrie 1996, in zona Carpati, era pe linia 97.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Oct 2008 11:16 
7334 era rosu, iar 7333 bleu, cel putin cand l-am vazut. Cu 7212 am mers odata si cred ca era rosu. 7000 a ajuns la Berceni in ultima parte a existentei lui, l-am vazut cel putin odata prin zona aceea pe un traseu.
Ce lipsesc din pacate din poze sunt 7114, 7116 si 7290, vopsite in bleu prin 1989. 7290 si 7206 au prins si schema de culoare RATB din anii 2000.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Oct 2008 14:11 
Unde se afla troleibuzele acestea 7245, 7443 ca nu-mi dau seama deloc din poza!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Oct 2008 14:43 
La intersectia Bd. Ferdinand I cu Str. Dimitrie Onciul, in Oborul Vechi. Inainte troleibuzele care ajung la Bucur Obor nu faceau direct stanga pe Cal. Mosilor, ci ajungeau pe Bd. Ferdinand I, intrau pe Str. Dimitrie Onciul, Str. Traian si faceau dreapta pe Cal. Mosilor. Daca mai tin minte bine in 1997 inca era valabil acest traseu...
#7413 e pe Str. Traian, chiar dupa Foisorul de Foc, venind probabil de la Dep. Vatra Luminoasa.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Oct 2008 14:47 
MrM wrote:
Daca mai tin minte bine in 1997 inca era valabil acest traseu...
... iar 96 mergea pana in Colentina.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Oct 2008 14:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 220
96 a apartinut de dep.V.Luminoasa? Imi amintesc ca apartinea de Bujoreni chiar daca avea traseul Tacerii - Obor - Spitalul Fundeni


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Oct 2008 14:51 
Probabil cateva vehicule apartiuneau de Dep. Vatra Luminoasa, deoarece de dimineata, la prima ora trebuiau sa plece troleibuze si dinspre Coletina spre Tacerii/Alexandria.
Ma bucuram in anii '90 de aparatia troleibuzelor "Dac" precum #7443 deoarece aduceau un aspect de nou.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Oct 2008 14:57 
Cel putin troleibuzul din imagine nu apartinea sigur. Cel putin in 1992, Vatra Luminoasa avea cam toate troleibuzele dela 7335 la 7432. Cred ca Bujoreni a inceput sa primeasca dela 7433 la 7445, dar 7446 (de 7440 nu stiu), era la Vatra Luminoasa. Pe linia 96 in perioada aceea mergeau doar DAC'uri vechi.
Primele troleibuze DAC 217E dela Bujoreni au fost cele cu reclama aceea la tigari, jumatate de troleibuz fiind vopsit in albastru si mergeau pe linia 69.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Oct 2008 22:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
7001

Foto: Michal Martinek


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Oct 2008 22:46 
Troleibuze "Dac/Roman" 112E. Langa Inter. Sursa: albumul "Romania pitoreasca" editat de Min. Turismului, aparut in 1986.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Oct 2008 20:58 
Alex wrote:
96 a apartinut de dep.V.Luminoasa? Imi amintesc ca apartinea de Bujoreni chiar daca avea traseul Tacerii - Obor - Spitalul Fundeni

Daca va uitati in poza cu 7413 indicativul liniei e chiar 96. Adica se pregatea sa intre pe traseu. Curba de acces din strada Traian pe Mosilor a rezistat pina anul acesta la modernizarea retelei de pe Mosilor. Pe 96 circulau atat troleibuze de la Vatra cat si de la Bujoreni. De cateva ori au ajuns si cateva Saureruri dar si 7447. In alta ordine de idei observati starea minunata de intretinere a vehiculelor. Chiar si 7443 avea o zgaiba - capacul din dreapta firmei de alta culoare, iar 7413 era deja revopsit. Culoarea originala a dungii din partea de jos fusese verde.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Nov 2008 02:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Se pare ca unul din troleibuzele din seria 72xx ar mai putea exista....
Prin HCL 35 din 26/02/2001, a fost donat Jandarmeriei

HOTARIRE 35 din 26/02/2001

PRIVIND DONATIA UNUI TROLEIBUZ CATRE JANDARMERIA ROMANA, MINISTERUL DE INTERNE

EMITENT : C.G.M.B.



CONSILIUL GENERAL AL MUNICIPIULUI

BUCURESTI



HOTARARE

privind donatia unui troleibuz catre Jandarmeria Romana,

Ministerul de Interne



Avand in vedere Expunerea de motive a Primarului General, prin care se propune donatia unui troleibuz, a 14 stalpisori de sustinere a retelei de alimentare troleibuze si patru dale de beton cu sina inglobata, uzate, necesare prinderii in teren a tramvaiului donat anterior, catre Jandarmeria Romana din cadrul Ministerului de Interne;

Tinand seama de Raportul comun de specialitate al Departamentului Transport Public si Cai de Comunicatii si al Departamentului Economic;

Lunad in considerare avizele Comisiile de specialitate ale Consiliului General al Municipiului Bucuresti;

In confomritate cu prevederile art.5 din Legea nr.15/1990 privind reorganizarea unitatilor economice de stat ca regii autonome si societati comerciale si Cap.2, art.17, din Legea nr.15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale;

In temeiul art.28 din Legea privind administratia publica locala nr.69/1991, republicata,



CONSILIUL GENERAL AL MUNICIPIULUI BUCURESTI



HOTARASTE:



Articol unic - Se aproba donatia catre Jandarmeria Romana din cadrul Ministerului de Interne a troleibuzului DAC 117E avand numarul de inventar 7289, aflat in patrimoniul Regiei Autonome de Transport Bucuresti, scos din functiune la data de 30.11.1999, a paisprezece stalpisori de sustinere a retelei de alimentare troleibuze si patru dale de beton cu sina inglobata, uzate, necesare prinderii in teren a tramvaiului donat anterior.





PRESEDINTE DE SEDINTA, SECRETAR

AL MUNICIPIULUI BUCURESTI,

Stelica Constatin Barna Drd.Anton Petrisor Parlagi





Bucuresti, 26.02.2001

Nr.35


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Nov 2008 02:46 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Dr2005 wrote:
Se pare ca unul din troleibuzele din seria 72xx ar mai putea exista....

Ar insemna ca tramvaiul #11 din Brasov nu e singur in aventura sa de "viata dincolo de viata". Acum nu stiu care soarta e mai cruda: autogenul rapid sau o ruginire lenta.

A se remarca cu cata promptitudine s-au donat aceste vehicule pentru un scop nobil, in timp ce, acelora care le doreau pentru vreun muzeu, li s-a dat peste bot.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Nov 2008 03:00 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Un troleibuz nu e tot.... acelasi an 2001 a mai adus un tramvai Ep/V3A cu remorca (pentru care, din pacate, HCL nu este dinsponibila on-line) tot la jandarmerie si 5 (da, cinci) autobuze (prin 2 HCL) la Autoritatea pentru Supravegherea Animalelor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Nov 2008 19:17 
Off topic. Cam tot prin perioada 2000 am prins intamplator transportul pe sosea al unui vagon de calatori catre strada Jandarmeriei. Probabil utilizat tot pentru antrenamente. Se pare ca au o colectie serioasa de vehicule acolo.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Nov 2008 18:29 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
O chestiune cu bataie mai lunga in timp, care s-a mai inceput sa se discute. Exista informatia ca incepand din anul 1949 s-au importat pentru Romania 13 troleibuze sovietice MTB-82D, din care 5 au ajuns la Timisoara si 8 la Bucuresti. Dar la Bucuresti au existat mai multe troleibuze sovietice, probabil 20 bucati (#4001-#4020). Exista de asemenea fotografii cu troleibuze care sunt in aparenta de tip MTB-82D, dar au usa spate intre axe si cea din fata in consola, exact ca si electrobuzul ZIS-154. Acest lucru l-a sesizat si userul mrM, intreband daca nu cumva troleibuzele sovietice din Bucuresti au fost adaptate din electrobuze.

Raspunsul: au existat si troleibuze MTB-82D originale (cu usa a doua in consola spate), si troleibuze rezultate dint transformarea unor electrobuze ZIS-154. Exista fotografii din fata si din spate cu aceste ambe modele circuland in Bucuresti, si sunt usor de sesizat si celelalte detalii care diferentiau ZIS-154 de troleibuze. Probabil au fost 8 buc MTB-82D si 12 buc ITB-T ex ZIS-154.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Nov 2008 18:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 129
Location: Bucuresti/Arad
La ce se refera termenul de "electrobuz". Autobuz, dar cu motor electric si acumulatori?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Nov 2008 18:53 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Si tot legat de troleibuzele sovietice, dar ceva mai putin sobru.
O persoana care a prins in Bucuresti introducerea troleibuzelor, mi-a povestit urmatorul banc, care era atunci la mare moda:

- Stiti ca s-a propus schimbarea denumirii troleibuzului in "titobuz"?
- Nu. De ce?
- Pentru ca e rosu, dar nu merge pe linie...


Explicatii, pentru cei mai tineri:
- rosu = comunist; tot rosu era culoarea primelor troleibuze din Bucuresti;
- a merge pe linie = a respecta linia ideologica a partidului; dar troleibuzul nu mergea pe linie (pe sina) precum tramvaiul, care era si el vopsit rosu;
- Tito = conducator comunist al Iugoslaviei, care insa a intrat in 1949 in conflict cu URSS si nu a acceptat intrarea tarii sale in Pactul de la Varsovia, fiind foarte ponegrit in presa la acel moment (bandit, unealta a imperialistilor etc)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Nov 2008 18:55 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Radu161 wrote:
La ce se refera termenul de "electrobuz". Autobuz, dar cu motor electric si acumulatori?

Nu, e vorba de un autobuz diesel-electric (avea motor termic cu rol de generator electric, si motor electric cu rol de transmisie).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Nov 2008 19:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 129
Location: Bucuresti/Arad
Multumesc pentru explicatie.
Cam ciudata combinatia pentru un vehicul asa mic.
Care a fost ideea care a dus la realizarea acestui gen de vehicul?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 22 Nov 2008 19:09 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Uniunea Sovietica dorea sa fie varf de lance in cercetare. Tot aici au aparut si primele autobuze pe gaz metan, din cate se pare.

ZIS-154 era alimentat cu carburant, deci avea avantajul independentei fata de vreo retea electrica. Totusi, avea si avantajul lipsei cutiei de viteze, avea demarajul mai lin si poate si o franare mai eficienta, pe doua sisteme. In plus, isi putea incarca mai usor acumulatorul pentru demaraj si iluminare - o problema deloc neglijabila in conditiile climatice ale URSS. Pe site-urile rusesti e posibil sa apara si explicatii mai precise.

Ma gandesc insa cu groaza la randamentul acestui vehicul cu doua motoare...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 23 Nov 2008 03:59 
Radu161 wrote:
Care a fost ideea care a dus la realizarea acestui gen de vehicul?

Ideea a fost simpla. In baza contractului de lend-lease dintre SUA si URSS (sau invers, mi'e indiferent :)), sovietele au primit fel de fel de bunatati, incepand cu baloti de bumbac si terminand cu avioane. Printre nenumaratele tipuri de vehicule s'au numarat si cateva autobuze GMC folosind solutia tehnica dezbatuta mai devreme. E, voila de vezi ca rusilor le'a cazut cu tronc si au batut palma de'o licenta partiala, pe bani putini. Sistemul avea si bune si rele, relele fiind puterea prea mica la masa vehiculului (GMC-ul era de aluminiu, ZIS-ul din fier), zgomotul infernal (dieselul era in doi timpi) si mirosul ingrozitor de motorina si gaze arse. Ca intotdeauna, raul a invins si ZIS-154 a iesit din productie in 1950, dupa vreo mie de exemplare produse.
...
Din pacate rusii nu'si pot adjudeca nici intaietatea autobuzelor pe gaz metan, si aici premiul merge la... sa vedem ce scrie pe plic, ah, da, era de asteptat: Franta! ;)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Jan 2009 21:38 
7359 in 2003 pe linia 97


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 Jan 2009 23:14 
7443 si 7405 in 2005


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Jan 2009 00:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 20 Jun 2006 21:15
Posts: 220
In 2003 liniile 65 si 97 au intors la Spitalul Polizu cand s-a lucrat la strazile Gheorghe Manu si Occidentului. Se vede pe afisajul troleibuzului 7359.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 314 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group