Marian Andrei wrote:
Termenul de finalizare al Pasajului Băneasa, amânat cu şase luni
14 noiembrie 2008
Autorităţile prevăd cel puţin şase luni întârziere la finalizarea Pasajului Băneasa. Decalajul se datorează necesităţii construirii a două bazine de retenţie a apelor pluviale pe ambele laturi ale construcţiei, care ar rezolva problema canalizării în această zonă a Capitalei. Bazinele pentru colectarea apelor pluviale urmează să fie amplasate la baza infrastructurii pasajului. În lungime de 250 de metri, conductele vor costa circa patru milioane de euro, bani care vor fi alocaţi de la bugetul Primăriei Sectorului 1.
Potrivit ziariştilor de la Jurnalul Naţional, numai organizarea licitaţiei, depunerea ofertelor, desemnarea câştigătorilor şi eventualele contestaţii vor întârzia finalizarea pasajului cu cel puţin şase luni. Compania de Drumuri trebuie să sisteze lucrările până ce firma angajată de Primărie va executa bazinele de retenţie.
Mai mult, sunt luate în calcul şi alte posibile întârzieri. Dacă în timpul forărilor la pasaj sunt descoperite urmele unor situri arheologice, lucrările trebuie oprite obligatoriu. Procedurile urmate în astfel de situaţii ar mai putea contabiliza încă şase luni de întârziere.
Alte necunoscute sunt legate de finanţare. Asta pentru că finalizarea lucrărilor la pasajul inferior se va face în funcţie de bugetul pe anul 2009, necunoscut la această dată.
Pasajul Băneasa avea termen de finalizare în mai 2009. Construcţia subterană va dispune de patru benzi, iar lateral câte două bretele.
Antena 3
M-am obisnuit deja cu acest tip de articole. Cei de la grupul Intact habar n-au ca firma Erbasu deja deruleaza lucrarile pentru canalizarea pluviala. Zilele trecute a fost realizata subtraversarea bd.Ficusului iar conductele deverseaza direct in lacul Herastrau, fara nici un bazin de retentie. Le inteleg supararea lor pe aceasta investitie, intrucat utilajele sunt acum chiar la intrarea in Antena 1, fiind defrisat tot gazonul din fata cladirii si trezindu-se cu stalpii Luxten de la 10 m la 3 m de cladire.
Nu se pune problema amanarii din presupuse cauze. Problema amanarii este cauzata de ritmul lent de desfasurare al lucrarilor, cat si de traficul infernal din zona ; o parte din lucrari se desfasoara si pe timp de noapte.
Aparitia firmei Erbasu in zona este binevenita, au venit cu containere, cu utilaje, cu tot ce trebuie, intrucat de ei depinde acum atacarea lucrarilor pe malul celalalt. De indata ce vor finaliza conducta pluviala de pe partea cu Aeroportul Baneasa, lucrarile se vor muta in curtea Antenei 1 si traficul deviat pe zona nou construita de sosea pe partea cealalta.