Acier wrote:
a incercat si RATB-ul prin 80 si ceva cateva probe tehnologice cu remorci, mai precis autobuzele au circulat cu remorca fara pasageri, dar nu isi mai aduce nimeni aminte in afara de mine.
din cate imi aduc aminte, tractoarele erau Roman. Remorcile erau facute fie din Ikarus 556 sau 180 casate. Posibil TV 2 sau 2O. Tractarea se facea cu bara, firesc, dar nu aveau gratar de protectie intre ele (ca la tramvaie). Ce mi s'a parut complet inedit a fost schema de vopsire, crem-galben, dar erau si clasice, crem-rosu. Jantele erau gri-petrol. Am mai intrebat niste batrani si experimentul a avut loc intre 1978-1981 (undeva in perioada asta, vara) pe trasee din Drumul Taberei. Daca au circulat si in alta parte a orasului, nu stiu, eram prea mic.
Deci,
1. Remorca era goala. In plus, sa nu uitam un lucru. Motorul de 192 CP avea un "fratior", care dezvolta 240 CP. Un astfel de motor echipa DAC-ul 117 UD cu ferestre de Ikarus pe care l-a postat Silviu la topicul dedicat autobuzelor respective. Ori, e posibil (si ar fi fost logic) ca autobuzele Roman 112 UD vizate sa intre in componenta trenurilor rutiere sa primeasca un astfel de motor.
2.
Brassovia wrote:
Se produceau deja si se livrau catre Bucuresti noile DAC-uri.
Poate ca da, poate ca nu, avand in vedere ca perioada in care se spune ca a avut loc experimentul e specificata ca fiind
1978-1981. In plus, nu cumva DAC-urile au fost urate imediat dupa ce au aparut, avand in vedere problemele de ordin tehnic pe care le-au generat? Ca off-topic. Sa nu uitam ca a fost o perioada confuza. Un indiciu al confuziei de care zic il constituie
DAC-urile 112 UD hidramate similare celui de pe site-ul RATB, model care, cel putin la Cluj si Constanta nu a existat.
Revenind la topic, trebuiesc avute in vedere doua aspecte:
A. DAC-ul 117 se baza pe un furt dublu de tehnologie:
-articulatia + sistemul de parghii furat de la Ikarus 280
-cutia de viteze, furata de la SM11
B. Incercarile autohtone de a transforma vehiculele standard in vehicule articulate prin "altoire". A se vedea TV 2 EA cunumarul 5001, Karosa cu numarul de parc 1222 precum si unele Skode RTO
Nu cred ca se astepta careva ca modelul de DAC 117 sa se fabrice pana in 1998. Pe de alta parte, "altoirea" troleibuzelor TV 2E, a Karoselor SM 11 si a Skodelor RTO nu a dat roadele asteptate, desi, in sine, ideea nu era tocmai rea. Rusii au altoit unul din modelele LIAZ 5256 in 1994, rezultand un autobuz care, in functie de motorizare e cunoscut ca:
SVARZ 6240 (fabricat la uzinele feroviare Sokolniceskii si dotat cu motor Altai)
IAZ 6211 (fabricat la uzinele auto Iahrom si dotat cu motor RABA D10)
si care, de bine de rau, a circulat 6 ani
Data fiind necesitatea dotarii regiei cu vehicule de capacitate sporita este,pe undeva, normal sa incerce un astfel de experiment