TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 20:05

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri 05 Dec 2008 13:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 195
Location: Bucuresti
Probabil a mai fost un subiect despre el, insa pare sa se fi volatilizat. Deci iata ce am gasit azi la ziar:

Romania Libera wrote:
Pasajul de la Gara Obor, intarziat din cauza exproprierilor

Pasajul suprateran va face legatura intre cele doua tronsoane ale arterei noi Doamna Ghica-Chisinau
Cristina Boiangiu
Vineri, 05 Decembrie 2008

» Santierul ar fi trebuit finalizat la 15 octombrie.
» Edilii dau vina pe neconcordantele intre suprafetele de teren detinute de diversi proprietari.
» Termenul de predare va fi decalat si din cauza necesitatii devierii unor retele de utilitati intervenite ulterior.

Noua artera de circulatie care va face legatura intre strada Doamna Ghica si Bd. Chisinau va fi gata, cel mai probabil, in cursul anului viitor. Termenul la care ar fi trebuit finalizata a expirat de mai mult de o luna fara ca lucrarile sa se apropie de sfarsit. De vina, in opinia edililor, sunt exproprierile necesare pentru a face loc noii artere si devierile de retele edilitare intervenite dupa demararea proiectului.

Termen nerespectat

O data cu inceperea lucrarilor la artera de legatura dintre Bd. Chisinau si strada Doamna Ghica si a construirii pasajului suprateran, s-a stabilit ca termenul de finalizare sa fie de 24 de luni, adica 15 octombrie 2008. Numai ca de atunci a trecut mai mult de o luna si lucrarile stagneaza. O parte din pasaj a fost construita, dar deocamdata nu face legatura cu nimic. "Termenul va fi decalat ca urmare a unor devieri de utilitati intervenite ulterior. Pasajul suprateran va fi peste liniile de cale ferata din zona Garii Obor si va face legatura intre cele doua tronsoane ale arterei noi Doamna Ghica-Chisinau. Lucrarile stagneaza ca urmare a procesului de derulare a exproprierilor, exista neconcordante intre valorile suprafetelor de teren ale diversilor proprietari", au declarat reprezentantii Primariei Capitalei.

Imposibil de terminat

Aceasta este doar una dintre lucrarile intarziate mostenite de primarul Oprescu de la predecesorul sau si pe care nu a reusit sa le incheie. Desi a anuntat ca pana la sfarsitul acestui an se vor inchide lucrarile la strazi, dupa cum se vede, acest lucru nu este posibil. Oprescu a vizitat in urma cu cateva saptamani lucrarile si s-a declarat nemultumit de modul in care inainteaza constructorii. In privinta exproprierilor, Oprescu a declarat ca au fost preluate zonele expropriate de langa calea ferata si au mai ramas inca 200 de metri de luat de la proprietari.


( link aici )

Din ce am citit, executantul este (deja celebra) Len(e)a Construcoes, firma care are la activ "deranjul" de pe DN1 din 2005 pana azi :roll:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Dec 2008 11:43 
Offline

Joined: Mon 13 Oct 2008 15:06
Posts: 12
Location: Bucuresti
De fapt, denumirea oficiala a lucrarii este: "Strapungere str. Doamna Ghica - bd. Chisinau, cu pasaj denivelat superior peste calea ferata Bucuresti Obor-Constanta" si nu are nici o legatura cu Gara Obor, fiind situat la o distanta de aprox. 1 km de respectiva statie de cale ferata.


Attachments:
pasaj.JPG
pasaj.JPG [ 142.31 KiB | Viewed 9675 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Dec 2008 20:25 
Strapungerea nu e prin subteran?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Dec 2008 21:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 129
Location: Bucuresti/Arad
Nu, totul este la suprafata. Din planul asta facea parte si un pasaj peste intersectia Doamna Ghica-Colentina. Da inca este neclar cum ar fi trebuit sa fie pasajul ala. :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Dec 2008 22:43 
Deci cuvantul "strapungere" e pus gresit acolo.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Dec 2008 23:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 129
Location: Bucuresti/Arad
Nu. Termenul de "strapungere" se refera la crearea unui bulevard/unei strazi printr-o zona deja construita.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Dec 2008 23:25 
E corect, se refera la conectarea a doua bulevarde printr'o zona unde nu exista strada deloc. Pasajul ar trebui sa aiba urmatoarele etape (sper sa fie clar):
-constructia strazii Doamna Ghica de la Heliade intre Vii pana la calea ferata (de fapt, constructia bulevardului, pentru ca ulitza exista deja)
-pasajul suprateran peste calea ferata
-constructia unei strazi de la baza pasajului pana la latura vestica a Complexului Delfinului
-largirea (desfiintarea parcarii de pe margine??) strazii din latura si din fata Complexului.

Ultima etapa (din prezentarea mea, habar n'am in ce ordine or sa lucreze ei) prezinta o problema si o curiozitate: Problema e ca va rezulta un bulevard cat de cat larg, pe care masinile vor circula cu avant de la coborarea podului, dar care are doua unghiuri drepte. Sa vedem atunci masini care se infig in blocurile din jur :twisted: Curiozitatea (pentru cine nu stie) e ca pe portiunea mov de pe harta mea exista linie de tramvai pentru ca s'a dorit aprovizionarea complexului cu tramvaie de marfa.


Attachments:
Untitled-1.jpg
Untitled-1.jpg [ 562.04 KiB | Viewed 9569 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Dec 2008 01:08 
Aha, am inteles, credeam ca strapungere presupunea neaparat ceva pe sub pamant.
Foarte interesanta sina asta de tramvai pentru tramvaie de marfa. De unde ar fi trebuit sa vina? A existat vreun asemenea vagon/tramvai? Aveti ceva poze cu sina?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Dec 2008 01:17 
Vezi aici http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=397
Linia este o ramificatie a liniei de tramvai de pe Sos. Pantelimon, construita cu sistemul clasic cu longrine de beton.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Dec 2008 01:25 
Transportul de marfa se (putea) realiza cu vagoane V56 modificate, cu acea usa in mijlocul vagonului pentru incarcare/descarcare, plus remorci V56 sau V12 transformate in platforme. O astfel de remorca este aceea cu blabla-FM, care mai exista in depoul Victoria.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Dec 2008 01:34 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
E clar ca aceasta "linie de marfa" cu valoare simbolic-istorica va dispare o data cu avansarea lucrarilor la pasaj. N-ar fi rau ca sa fie fotografiata in detaliu, pana se mai poate, de catre cineva care e mai de pe aproape. M-a surprins sa aflu ca inca mai exista aceasta linie, dupa vreo 23 de ani in care a stat doar ca decor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Dec 2008 01:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 129
Location: Bucuresti/Arad
Pai nu prea ai cum....ca sunt parcate masini pe ea. :P


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Feb 2009 11:29 
Am trecut prin zona ieri.
Sa va prezint stadiul lucrarii.
Prelungirea strazii Doamna Ghica pana in dreptul podului peste calea ferata este gata. Drumul este alcatuit din cate doua benzi pe sens separate de spatiu verde median. Drumul este asfaltat, ar mai trebui doar startul de uzura, stalpii de iluminat sunt si ei prezenti. Momentan acest drum serveste ca parcare pentru masinile din zona, precum si ca loc de joaca pentru puradei.
Lucrarile sunt oprite la podul peste calea ferata. Grinzile sunt aduse in zona insa nu exista absolut niciun utilaj.
Dincolo de pod exista doar drumul actual pe langa (fosta) fabrica Metaloglobus.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Feb 2009 11:30 
Iata inceputul podului, ceea ce este finalizat.


Attachments:
pdn1.JPG
pdn1.JPG [ 323.44 KiB | Viewed 9267 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Feb 2009 11:32 
Ce s-a facut pana acum la pod.
In a doua imagine se observa si drumul pe langa (fosta) fabrica Metaloglobus.


Attachments:
pdn2.JPG
pdn2.JPG [ 296.78 KiB | Viewed 9265 times ]
pdn3.JPG
pdn3.JPG [ 338.4 KiB | Viewed 9265 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Feb 2009 11:34 
Iata cum arata prelungirea Doamna Ghica din punctul terminus actual al podului. Pana la baza podului nu exista asfalt si oricum "drumul" este blocat.


Attachments:
pdn4.JPG
pdn4.JPG [ 335.47 KiB | Viewed 9262 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Feb 2009 11:35 
Un loc de pastrare printre gunoaie a unei mici parti din grinzile ce vor intra la constructia podului


Attachments:
pdn5.JPG
pdn5.JPG [ 352.78 KiB | Viewed 9263 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Feb 2009 14:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 129
Location: Bucuresti/Arad
Dar pe partea cealalta s-a miscat ceva?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Feb 2009 00:44 
Pe partea cealalta bulevardul va arata la fel - doua benzi pe sens si scuar pe mijloc. Sensul Doamna Ghica - Pantelimon este cu greu practicabil, acolo fiind vechea strada Torentului, pavata cu dale de beton pline de gropi. Pe acest sens al viitorului bulevard se circula in ambele directii,celalalt sens fiind nepavat deloc si ocupat de masini parcate. Se adauga gropile de la lucrarile la utilitati (ca au fost ceva lucrari in zona) si resturi ale liniei pentru tramvaie de marfa si rezulta o strada de cosmar, dar foarte circulata :!: Au fost montati o parte din stalpii de iluminat, pe partea lacului, precum si bordurile (Made by Videanu, of course) care delimiteaza spatiul verde. Din locul unde Str Torentului face la stanga ar trebui sa inceapa pasajul peste calea ferata, dar la aceasta latura nu s'a lucrat aproape deloc si in acel loc nu sunt decat mormane de moloz si pamant.


Attachments:
DSC00508.jpg
DSC00508.jpg [ 360.23 KiB | Viewed 9068 times ]
DSC00509.jpg
DSC00509.jpg [ 344.47 KiB | Viewed 9067 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 22 May 2009 08:11 
Offline

Joined: Tue 26 Feb 2008 13:17
Posts: 15
Buna dimineata.Din februarie si pina acum nu s-a mai facut nimic.Sunt aceleasi mormane de resturi si pamint pentru umplutura.Cum campania pentru primarii si alegerile au fost anul trecut,mai asteptam inca 3 ani pentru finalizare.Or fii inca in litigii?E lucrare de utilitate publica?Ce o mai lungesc si cu pasajul asta?O zi buna si stam cu ochii pe ei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 14 Sep 2009 21:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 195
Location: Bucuresti
Si-a adus aminte cineva de acest proiect 8-)

Ziarul lui CTP wrote:
Primarii Oprescu şi Onţanu au lăsat un pod în aer
de Adrian BÄ‚RBULESCU | 15 SEPTEMBRIE 2009

Începute în 2007 şi aproape finalizate, lucrările de construcţie a unui drum cu două benzi pe sens şi a unui pod peste linia ferată, în zona Gării Obor, au fost abandonate de Primăria Capitalei. Sorin Oprescu spune că de vină e primarul de sector, Neculai Onţanu, care replică: ba Oprescu!

Un proiect care nu are amploarea Pasajului Basarab. Costă doar 23,79 milioane de lei (5,66 milioane de euro), cu tot cu TVA, însă finalizarea lui ar reduce semnificativ aglomeraţia din trafic în zonele de nord şi de est ale Bucureştilor. Unde mai pui că este aproape gata.

Este vorba de străpungerea Doamna Ghica - Chişinău, aşa cum îi spun specialiştii în urbanism. Pe înţelesul bucureştenilor, este vorba de o prelungire a străzii Doamna Ghica printr-o arteră cu două benzi pe sens, cu un scuar generos pe mijloc, continuată cu un pod peste calea ferată ce iese din Gara Obor, urmând să se oprească în spatele Pieţei Delfinului. De aici, se face legătura cu Şoseaua Pantelimon, pe de o parte, şi cu Bulevardul Chişinău, continuat cu Nicolae Grigorescu, pe de altă parte.

Lucrarea ar putea prelua traficul dinspre autostrada BucureÅŸti - PloieÅŸti

Finalizarea arterei ar ajuta şi la preluarea traficului de pe viitoarea autostradă Bucureşti - Ploieşti, care intră pe Şoseaua Petricani şi continuă pe Doamna Ghica. Compania portugheză Lena a început lucrările în 2007, cu mare avânt, iar până anul trecut erau gata în proporţie de 60%, după cum îşi aminteşte fostul director al Direcţiei de Infrastructură din Primăria Municipiului Bucureşti (PMB), Gheorghe Udrişte, acum director general al Metrorex.

"Drumul fusese proiectat înainte de 1989 şi finalizarea lui este necesară pentru că întregeşte inelul median al oraşului, făcând legătura între nord şi est. Când am plecat eu de acolo (de la PMB - n.red.), se construia", a declarat Udrişte pentru Gândul. El a precizat că scuarul foarte lat dintre cele două sensuri de circulaţie fusese proiectat în aşa fel încât să poată fi introdusă în viitor o linie de tramvai.

"A dispărut şi organizarea de şantier"

Acum nu mai lucrează nimeni. În partea dinspre Colentina, şoseaua este gata, trotuarul la fel, ba au fost montaţi şi stâlpii de iluminat de pe margine. Pustie, pentru că nu circulă decât maşinile celor care locuiesc în zonă, artera se opreşte brusc în locul unde ar trebui să fie podul peste calea ferată. Pod care este şi el aproape gata, din moment ce stâlpii au fost turnaţi, iar grinzile aşteaptă stivuite frumos pe margine să fie montate. Între timp, sunt năpădite de bălării, iar fierul - mistuit de rugină, dacă nu a fost deja furat.

Pe grinzi este vizibilă data la care au fost fabricate: aprilie 2008, cea mai recentă. "Din august anul trecut nu a mai lucrat nimeni aici. A dispărut şi organizarea de şantier. După ce că nu s-a terminat lucrarea, am mai rămas şi şomer, pentru că lucram ca paznic la ei", spune, aşezat în poarta casei lui de lângă rampa podului, un om între două vârste.

"Mie mi-au dărâmat WC-ul (la expropriere - n.red.) şi nici acum n-am primit toţi banii de la Primărie. Am eu bani să mă judec cu ei?", intervine un cetăţean din curtea alăturată.

Pe partea dinspre Piaţa Delfinului, şoseaua se opreşte la 200 de metri de viitorul pod, lângă o baracă în care se colectează fierul vechi adus cu căruţele sau cu spinarea de ţiganii care bântuie maidanele din zonă.

Primăria Capitalei, contrazisă de Onţanu

Primăria Capitalei încearcă să dea vina pe Primăria Sectorului 2, care nu ar fi realizat exproprierile. "Motivele care au stat la baza sistării lucrărilor la străpungerea Doamna Ghica - Chişinău au fost datorate (sic!) exproprierilor de către Primăria Sector 2 conform HCGMB nr. 9/2004 şi apariţia unor lucrări suplimentare care depăşesc valorile acceptate de legislaţia în vigoare", se arată în răspunsul primit de Gândul de la Direcţia Generală Infrastructură şi Servicii Publice din PMB, prin Biroul de presă.

Primarul sectorului 2, Neculai Onţanu, contrazice însă PMB, demonstrând cu acte că instituţia pe care o conduce şi-a îndeplinit toate atribuţiile. "Primăria Sectorului 2 a lotizat în totalitate terenul, a întocmit rapoartele de evaluare, documentaţiile de cadastru şi intabulare, fiind încheiate contractele de schimb la notariat, finalizând astfel în totalitate atribuţiile ce-i reveneau prin HCGMB nr. 9/2004.

Atât investiţia ce se derulează, cât şi exproprierile pentru cauză de utilitate publică revin, conform legii, Primăriei Municipiului Bucureşti", a declarat Onţanu pentru Gândul. El a calificat drept "mincinoasă" explicaţia oficialilor PMB şi nu a ratat ocazia de a-l ataca pe primarul general: "Din păcate, această investiţie este doar una dintre cele abandonate de primarul general Sorin Oprescu, care nu are nici cele mai elementare cunoştinţe despre proiectele pe care le are instituţia pe care o conduce".

Drumul care duce spre nicăieri

Străpungerea Doamna Ghica - Chişinău, aşa cum îi spun specialiştii în urbanism constă într-o prelungire a străzii Doamna Ghica printr-o arteră cu două benzi pe sens, cu un scuar generos pe mijloc, continuată cu un pod peste calea ferată ce iese din Gara Obor, urmând să se oprească în spatele Pieţei Delfinului. Lucrarea ar prelua şi traficul de pe viitoarea autostradă Bucureşti-Ploieşti.


( link aici )


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Apr 2012 11:10 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 63
Se pare ca lucrarile la acest pasaj s-au reluat.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Apr 2012 11:22 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 63
Se pare ca lucrarile la acest pasaj s-au reluat.


Attachments:
Ghica 1.JPG
Ghica 1.JPG [ 238.67 KiB | Viewed 4362 times ]
Ghica 2.JPG
Ghica 2.JPG [ 254.17 KiB | Viewed 4361 times ]
Ghica 3.JPG
Ghica 3.JPG [ 219.38 KiB | Viewed 4361 times ]
Ghica 4.JPG
Ghica 4.JPG [ 211.67 KiB | Viewed 4360 times ]
Ghica 5.JPG
Ghica 5.JPG [ 204.47 KiB | Viewed 4362 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group