TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sun 27 Sep 2020 00:08

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 712 posts ]  Go to page Previous  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 24  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Nov 2008 23:11 
Pe la ora 17 inca se faceau probe, de data asta cu troleibuzul 5344. Lucrarea desi a fost finalizata azi, mai ales in acea intersectie da o senzatie de amatorism.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Nov 2008 23:13 
Macazul de intalnire dinspre linia 66 cu restul retelei. Toata zona este facuta cu zig zaguri ciudate si tot felul de prinderi aiurea care nu isi au rostul.
Acesta a fost ultimul weekend cand s-a lucrat in aceasta zona, traficul va fi inchis doar daca vor fi probleme cu macazul.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Nov 2008 10:25 
Capatul de la Turnu Magurele al liniei 74, aici mai intorc liniile 312, 232, 125.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Dec 2008 23:16 
A venit randul lui 5316 pentru un nou look :x


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 17 Dec 2008 20:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 237
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Se pare ca desi a fost pusa in functiune de ceva timp reteaua de troleibuze intre Sudului si Unirii, mai sunt inca ceva probleme. Macazul modern de la piata Sudului am vazut ca inca mai da rateuri si se pare ca nu este chiar un eveniment rar. Ma intreb care ar fi problema cu el. Daca e sa fiu mai critic, sunt multe lucruri ciudat gandite la reteaua de tramvai si troleibuz in Bucuresti. Spre exemplu zilele trecute am observat geniala pozitionare a separatorului de retea dinspre Soseaua Viilor spre Eroii Revolutiei: in statie; intri cu tramvaiul, in statie si trebuie sa fii atent sa nu opresti fix sub separator.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Dec 2008 09:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 93
Location: Bucuresti
Eu nu inteleg de ce se mai complica RATB-ul cu tot felul de chestii moderne daca nu au si oamenii specializati pentru ele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Dec 2008 11:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50022
Celestin Draganescu wrote:
Eu nu inteleg de ce se mai complica RATB-ul cu tot felul de chestii moderne daca nu au si oamenii specializati pentru ele.


Trebuie sa se progreseze.

Problema cred ca e in alta parte, anume la executantul lucrarii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Jan 2009 15:08 
Dupa 5 luni de stat troleibuzul 5400 a intrat in circulatie in jurul Craciunului. Cei din RATB s-au straduit sa il inmatriculeze pe legislatia veche referitoare la vehiculele de transport public care ruleaza pe cale speciala (dupa cea noua trebuia facuta nu stiu ce licitatie care abia in februarie are loc, deci cum am zis mai sus abia in februarie intra in circulatie acest troleibuz). Azi 5400 este pe linia 86 dar inca nu este titular pe vreo linie, il gasiti in general pe 86 dar si pe 66. Acest troleibuz la fel ca 5399 are sistem de decuplare pneumatica experimental, din pacate trebuia sa vina si cu sistem de cuplare pneumatica dar s-a renuntat. Pe acoperisul lui 5400 exista spatiu pentru sistemul de aer conditionat din salon, cutia de echipamente si cu baza captatoarelor se afla mai in spate cu vreo 20 cm fata de restul seriei. Sursa statica este montata in cutia din spatele troleibuzului iar intrerupatorul automat nu mai este pe acoperis ci montat direct in cutia cu invertorul.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 01 Jan 2009 15:19 
Sa mai vedem si cateva poze cu 5399 inainte de a primi numarul de parc si insemnele RATB.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jan 2009 13:29 
In zona Scoala Iancului a fost schimbata o consola cu tot cu separatoarele de pe ea, pacat ca nu si stalpul. "Normal", consola a inceput deja sa se curbeze.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jan 2009 12:57 
In afara de aparatoarele de pe acoperis - ceva mai scurte decat la restul seriei, 5400 nu mai are nimic diferit la caroserie fata de celelalte troleibuze. Singurul Irisbus cu o diferenta este 5305 de la Bujoreni prezentat pe aici cu cele 2 lampi de la usa 2.

Sa revenim la echipamentele lui 5400, aveti mai jos poze facute pe un echipament ICPE-SAERP identic cu ce se afla pe 5400. La 5400 cum am spus mai sus toate echipamenele sunt in cutia de pe acoperis, mai putin sursa care se afla in cutia din spatele troleibuzului.

In ordinea pozelor
- intrerupatorul automat
- vederea placutelor de pe invertor
- sursa statica
- blocul de intrare a tensiunii din captatoare


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jan 2009 14:00 
Detalii despre invertorul troleibuzelor Irisbus Citelis produs de ICPE-SAERP dintr-un pliant al firmei.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jan 2009 14:03 
De asemenea detalii despre chopperul troleibuzelor Irisbus Citelis, din acelasi material.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Jan 2009 22:41 
Problemele continua cu macazul de la piata Sudului (aceleasi probleme si cu cel de la Mosilor, chiar mai nasol) care azi s-a blocat pe sensul spre Unirii iar cel de intalnire s-a rupt intr-un loc (prinderea). Pe macaz a fost pusa o placuta care avertizeaza soferii (AICI FARA CURENT) sa nu accelereze pe zona de la macaz deoarece daca se accelereaza exista un arc electric care poate afecta zona substatiei. Limita maxim admisa pe aceste macaze este 30kmh cu dispozitia de a se trece cu 10-20kmh.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Jan 2009 00:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 50022
Se vad indoituri ale pieselor macazului semn ca au deraiat captatori la greu pe acolo. Ca la noi la nimeni!!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 13 Jan 2009 21:44 
Implementarea acestor macaze e mai dificila decat ma asteptam. Unul din aspectele remarcate la cel de la Mosilor (pe langa o rata de nefunctionare undeva pe la 30%) au fost scurtcircuitele. Desi spectaculoase (mai ales seara) sunt o reala catastrofa. In vreo doua saptamani, mai ales de cand a inceput sa mearga mai mereu incalzirea in troleibuze, am vazut vreo 3 scurturi, cat n-am vazut in ultimii 2-3 ani de cand au disparut captatoare metalice (ce mai aveau obiceiul cand sareau de pe fir sa se atinga in fel si chip de retea, uneori scurtcircuitand-o). Dupa generalizarea acestui fenomen au aparut placutele cu "aici lipsa curent", desi mai bine implementau clasicul semn grafic pentru contact deschis, cel marcat la calea ferata pe romb. Am vazut ca prin Germania sau Cehia se foloseste masiv la tramvaie si troleibuze, dar aia sunt prosti. Acum de ce scurtcircuiteaza macazele noi, iar cele vechi nu, banuiesc ca are de-a face cu o eventuala portiune de izolare insuficienta ca lungime. Intrucat rezistentele de incalzire nu se deconecteaza, arcul electric produs la intreruperea alimentarii aerotermelor, ionizeaza suficient aerul (in contextul unei lungimi reduse a elementelor izolatoare) incat acesta sa devina un bun conductor. Daca mai e si umezeala cu atat mai bine. Cu cat lungimea izolatiei e mai mica iar curentul absorbit de troleibuz e mai mare, ca atat scurtcircuitul va fi mai spectaculos. Elementele de izolare mai scurte mi se par a oferi explicatia pentru care pe macazele vechi nu am observat scurtcircuite, chiar si la trecerea in sarcina.
Concluzia mai nasoala e ca aducerea de piese scumpe, fara rezerve si montarea acestora de terte firme cu experienta indoielnica si servis aleator va conduce inevitabil la rezultate cel putin nefaste.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 25 Jan 2009 20:16 
Macazul de la Carol continua sa faca probleme, ieri o buna parte din zi cei de pe 66 schimbau manual linia dupa macaz. :(


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Feb 2009 17:07 
Au fost schimbate separatoarele tramvai-troleibuz din intersectia Razoare pe sensul Drumul Taberei - Eroilor, urmeaza si celalalt sens cat de curand. Vechiul model de separator (nou la randul lui) avea ceva probleme in unghiul in care era montat, mai multe pantografe rupandu-se aici.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Feb 2009 17:32 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7832
Deci au inlocuit vechea consola (ma rog... ,,veche"... avea vreo 2 ani) cu una stil nou si cu elemente noi. Oare de ce nu au facut asa de la inceput?

Observ ca noua consola e deja indoita (probabil in curand o sa mai apara o bara sa o tensioneze corespunzator).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Feb 2009 17:40 
Dr2005 wrote:
Oare de ce nu au facut asa de la inceput?


Pentru ca si la inceput era la fel de noua instalatia ca acum...deci sa ne asteptam in 2 ani sa o schimbe iar :twisted:
Sa vedem "vechiul" separator si cu cea mai mare consola de troleibuz care cred ca a existat vreodata in Bucuresti.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Feb 2009 19:29 
Mda. De la o curba in larg, se revine la variantele zig-zag atat de dragi firmei care monteaza reteaua noua prin Bucuresti (firma locala, caci cehii nu prea se tem de incrucisari si le construiesc la orice unghi). Sunt curios cum au rezolvat curba (si asa nasoala) de dupa incrucisare. Intr-una din poze se observa rolele care sustineau ancorele vechilor elemente ale intersectiei ce sunt la vreun metru "in larg" - spre axul drumului. Pantografele nu prea cred sa se mai agate asa ca macar de nu ar mai da scurtcircuite la trecerea Tatrelor, caci noua geometrie a retelei de troleibuz mi se pare discutabila.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Feb 2009 12:24 
Macazul de la Piata Sudului functioneaza acum ca cele de tramvaie: pentru a schimba directia trebuie actionata patina de comanda - deci trebuie neaparat sa functioneaze indicatorul de directie pentru ca soferul sa stie daca sa accelereze sau nu. Au disparut si toti cei trei senzori de randunici.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Feb 2009 19:17 
Am senzatia ca aceeasi solutie s-a aplicat si la Calea Mosilor. (De verificat...). Cred ca marea problema pentru aceste macaze o constituie unsoarea care se aplica pe fir. Aceasta obtura senzorii optici ceea ce conducea la blocarea macazelor. Din cate stiu, in vest firul nu se prea unge asa ca problema e inexistenta. Singurul dezavantaj al eliminarii senzorilor l-ar putea constitui comandarea eronata a macazului de catre soferi neatenti inainte de consumarea parcursului de catre troleibuzul anterior. Evident, situatia cea mai periculoasa ar fi cea in care macazul e comandat chiar in momentul trecerii pe - sa le zicem ace, respectiv inima mobila (acolo unde e cazul). Blocarea macazului prevenea asemenea incidente.
La Mosilor am avut ocazia sa vad o inteventie la macazul nefunctional, iar toata depanarea a constat in stergerea senzorului de blocare al macazului (cel de dupa patina).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Feb 2009 19:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7832
Reteaua din vest nu se unge deloc (cel putin la Salzburg pareau foarte mirati cei de acolo cand i-am intrebat daca ung reteaua), insa ,,miezurile" randunicilor sunt confectionate din grafit, grafit care oricum se depune intr-o oarecare masura pe fir. Cum se face ca el nu blocheaza senzorii?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Feb 2009 21:29 
Rocarul 7454 de la Vatra Luminoasa este si el tras pe dreapta in asteptarea casarii.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Feb 2009 21:42 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7832
... in conditiile in care Vatra nu prea are ce sa scoata pe trasee (eventual Irisbusurile cat or mai fi in garantie, ca la Ikarusuri e jale mare).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Feb 2009 23:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 93
Location: Bucuresti
7454 casat mi se pare o idiotenie. Hai sa il casam si pe 7460 si sa incepem si cu Ikarusurile. Ce naiba...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Feb 2009 23:50 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7832
Pai... judecand dupa halul in care sunt unele vehicule, ar cam trebui sa incepem cu Ikarusurile, nu cu #7454.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 07 Feb 2009 00:42 
2 troleibuze Ikarus ale depoului Bujoreni care au avut RK recent.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Feb 2009 19:02 
Pe Bd. Iuliu Maniu a inceput schimbarea tuturor prinderilor firului de contact, lucrarea se face noaptea, imi place ca prinderile noi sunt "depozitate" pe stalpi pana la montare. De asemenea in aceasta zona urmeaza sa fie schimbate macazele (nu stiu daca chiar anul acesta).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 712 posts ]  Go to page Previous  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 24  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group