TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Mon 19 Aug 2019 02:11

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 145 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jan 2008 19:49 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Marian Andrei wrote:
Capacitatea este la fel cu cea a unui V3A. Dar imbunatatirea este la cele 4 usi mari toate pe portiune LF care asigura o fluenta mai buna la urcare-coborare...cel putin teoretic.

Care este capacitatea reala a unui V3A (forma originala, forme modificate)? Eu am gasit 300 pasageri, dar mi se pare un pic cam mult... Poate la 8,5 calatori/mp, cum se dorea sa fie incarcarea inainte de 1990. Orice vehicul trebuie sa aiba un numar maxim de pasageri autorizat, exista si norme europene pe care cred ca trebuie sa le respectam acum.
Bucur LF este vizibil mai scurt. Are deci si mai putine scaune decat V3A?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jan 2008 20:04 
Este mai scurt cu aproximativ 1m fata de V3A. Scaune are mai multe :!: 43 scaune. Nu stiu exact cum este calculata capacitatea, dar cu siguranta la ora de varf cand calatorii sunt "sardele" (vezi linia 41) se ajunge..depaseste numarul de 300 calatori.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 01 Jan 2008 20:11 
Iata organizarea interioara a vagonului. De precizat ca vagonul este mai lat cu aproximativ 5cm.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jan 2008 13:24 
Atat Bucur LF cat si CH PPC sunt dotate cu 2 motoare, TN71 in CC. Puterea nominala este de 240kW iar forta de tractiune este de 71,15kN.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jan 2008 13:58 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 92
De precizat ca 240 kW e puterea nominala pe vehicul cu ambele motoare in tractiune, puterea nominala a unui motor fiind de doar 120kW.
A existat si ideea echiparii LF cu 2 motoare asincrone EP de 240 kW fiecare (480 kW total) si invertor, insa in final vad ca s-a ajuns tot la TN71 pentru el, iar cele doua motoare asincrone cu invertorul de rigoare probabil ca il vor resuscita pe fostul Holec 205, in prezent mort la gard.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jan 2008 15:32 
Sa vedem si interiorul si bordul de LFu.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jan 2008 19:59 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 145
Location: Toronto, Canada
Felicitari URAC-ului pentru aceasta realizare! Este imbucurator ca s-a reusit producerea unui tramvai modern si cu aspect placut, avand in vedere fondurile de care dispune URAC.
Am doua intrebari: A existat cumva o colaborare cu Bombardier in realizarea acestui prototip? Intreb asta fiindca nu pot sa nu observ asemanarea izbitoare cu Bombardierele din Cracovia.
Avand in vedere ca Urac-ul este uzina de reparatii, ce statut are acest tramvai in acte? A inlocuit cumva un V2A/V3A intrat la "modernizare"? Sau s-au apucat sa "modernizeze" V3A-urile disparute in '91?
@ Tom: Conform sefului depoului Giulesti - om cu vechime in RATB - vagonul 3501 a fost taiat acolo in 1993. Boghiurile au ramas in depou multa vreme dupa aceea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jan 2008 20:03 
Deocamdata Bucur LF este #001. URACul poate reconstrui, proiecta, moderniza vagoane, nu cunosc un statut oficial. Ce va pot asigura este ca vagonul este productie si conceptie romaneasca, URAC. Este normal sa existe o asemanare cu alte modele de la alti producatori din cauza modelelor foarte variate.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 Jan 2008 21:02 
La Multi Ani tuturor membrilor forumului !

Octavian wrote:
Conform sefului depoului Giulesti - om cu vechime in RATB - vagonul 3501 a fost taiat acolo in 1993. Boghiurile au ramas in depou multa vreme dupa aceea.
Probabil atunci vagonul a fost taiat.
Conform unor documente RATB, aceea este data casarii oficiale a vehiculelor. Si prin alte orase sunt vehicule care au asteptat si cate 10 ani sa fie taiate.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jan 2008 15:19 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 92
Avantajul motoarelor de curent CA fata de cele de CC se manifesta mai mult pe partea de mentenanta. Motoarele de CA folosite in tractiune nu au perii colectoare ce trebuie inlocuite periodic, teoretic ar trebui sa fie "fara intretinere". In plus, cele de CA sunt mai mici si mai usoare fata de cele de CC la aceeasi putere.

Referitor la alimentarea motorului, aceasta se face prin intermediul unui convertor electronic de putere (invertor) care transforma CC din linia de contact in CA aplicabil motorului. Acest convertor este responsabil si cu controlul tractiunii si franarii prin varierea frecventei si amplitudinii curentului pe motor. Ca observatie, franarea electrica la tractiunea in CA este mult mai eficienta decat in CC, putand aduce vehiculul foarte aproape de oprire fara a mai fi necesara aplicarea unei frane combinate (electrica + pneumatica/hidraulica/solenoizi/etc).

Alimentarea directa in CA a liniei se foloseste doar la CFR, toate orasele din Romania avand alimentare in CC a transportului electric urban.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 14 Feb 2008 14:31 
.....


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Feb 2008 19:32 
Bucur LF noaptea :) .


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Feb 2008 22:37 
Offline

Joined: Tue 04 Dec 2007 20:34
Posts: 79
E ciudat faptul ca in portiunea de deasupra boghiurilor nu exista bare de sustinere pentru pasagerii care stau in picioare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 31 Mar 2008 14:51 
In revista Strassenbahn-Atlas numarul din Iulie puteti vedea o poza facuta de mine in reportajul despre Bucur LF si linia 41 facut in colaborare cu RATB.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Apr 2008 11:19 
Sa studiem putin boghiul purtator a lui Bucur LF.
Acesta este montat sub sectiunea C (cea din mijloc) si este fix pe aceasta. Pentru evitarea tensionarilor intre corpul sectiunii si boghiu exista arcuri se suspensie. Pentru franare exista patina actionata odata cu restul (patina 1 si 3) si un sistem avansat de frana care intra in functiune doar daca este cazul (franarea principala se face cu boghiurile 1 si 3). Acest sistem actioneaza independent pe fiecare roata a boghiului.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Apr 2008 22:51 
Deci pe cine votam?

Vad ca acest boghiu are frane pe disc, cum adica intra in functiune doar daca este cazul? Nu inseamna ca franele de pe celelalte boghiuri se uzeaza mai repede? Nu ar fi mai bine sa lureze impreuna?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 28 Apr 2008 23:02 
Lucreaza in functie de cererea de la chopper. Si boghiurile motare au frana pe disc, dar despre asta vorbim alta data.
Ordinea este asa - frana reostatica B1,B3 > frana reostatica B2 > patina. In general cand vagonul incetineste fara a se opri este utilizata doar reostatica de pe B1 si B3. De asemenea interventia franei de pe purtator se face si in functie de greutatea vagonului - cu cat este mai greu cu atat necesita o forta de franare mai buna.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 May 2008 11:18 
Alte poze cu Bucur LF.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 May 2008 16:27 
Sa vedem si interiorul, cu usile deschise.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 May 2008 16:28 
...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 19 May 2008 19:34 
Bucur LF in asteptare...


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 May 2008 14:48 
Azi Bucur LF a fost prezentat cu ocazia inaugurarii terminalului de la Sf. Vineri. Probele cu vagonul au inceput si speram sa il vedem in traseu anul acesta. Vagonul merge la Depoul Alexandria oficial. La fel de oficial "nu se stie" pe ce linie va circula :lol: , normal ca 41 :twisted:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 May 2008 22:14 
Era pe drumul spre/de la Sf vineri.

O poza cu LF-ul la bucla de la Sf Vineri.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Jun 2008 11:29 
Sa observam si boghiul motor de Bucur LF care are ceva modificari fata de V3A-93 la sistemul de franare. Se mai poate observa si disparitia sistemului de defranare cu cheia de federe/pompe.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
PostPosted: Wed 07 Jan 2009 21:58 
Macheta vagonului Bucur LF


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jan 2009 22:01 
Septembrie 2006


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jan 2009 22:01 
Octombrie 2006


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jan 2009 22:05 
Decembrie 2006


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jan 2009 22:09 
Februarie 2007


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jan 2009 22:47 
Martie 2007


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 145 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group