TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 17:06

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Mon 16 Jan 2006 15:26 
Toate informatiile oficiale sunt pe http://www.wienerlinien.at. Site-ul este foarte bine facut, cuprinde reteaua, planuri, bilete si abonamente etc. Foarte multe informatii despre reteaua de metrou si nu numai (istoric, planuri, proiecte, dezbateri etc.) exista pe site-ul http://mailbox.univie.ac.at/%7Eprillih3/metro/ Nu am considerat ca e cazul sa dau alte informatii, fiindca totul se poate citi acolo. Voi veni doar cu cateva completari si observatii personale aici.

In primul rand, sistemul este foarte bine pus la punct, frecventa de dirculatie este mare, si in general vehiculele nu circula goale, dar nici suprapline. Orientarea in statiile de metrou se face extrem de simplu. Statiile sunt anuntate in TOATE mijloacele de ttransport, precum si posibilitatile de transbordare, ceva de genul "Urmeaza statia X. Transbordare la liniile...". In toate statiile mai este de asemenea un tabel cu orele de trecere si un plan destul de mare al zonei (pe o raza de cca. 500m). In toate statiile de metrou sunt automate de bilete. Alte informatii sunt pe site-urile http://www.schnellbahn-wien.at/, http://progs.wiennet.at/ottowagner/index.htm si http://www.vienna-tramway.de/, care par a fi destul de bine facute si complete. Per total, reteaua este bine pusa la punct, dupa cum am mai spus si mai sus.

Troleibuze nu exista in Viena, a fost o tentativa de introducere candva in anii 50, dar nu au avut popularitate si s-a renuntat la ele. Sunt cca. 40 de linii de tramvai, cca. 70 de autobuz, 5 de metrou si preorasenesti. Numerotarea liniilor de autobuz si trmavai se face in paralel, autobuzele avand o litera dupa numar, de regula A, de ex. 2 este tramvai, dar 2A este autobuz. Cu numere de la 1 la 19 sunt numerotate liniile care merg in jurul centrului, aproximativ ca cerc sau arc de cerc. Cu numere de la 20 la 99 liniile care merg din centru in cartiere sau cele "de cartier". Dupa prima cifra se poate identifica zona unde circula, dupa cum urmeaza:
2: Kagran, Floridsdorf
3: Floridsdorf, Leopoldau, Heiligenstadt
4: Wahring, Hernals, Ottakring
5: Huteldorf, Lainz
6: Liesing, SIebenhirten, Inzersdorf, Favoriten
7: Simmering, Prater
8: Prater, Stadlau
9: Stadlau, Aspern, malul Dunarii catre S-E.
Tramvaiele D,J,N,O merg dintr-un cartier prin centru in altul, ca si alte linii de tramvai (acum desfiintate) "numerotate" cu litere.


Attachments:
gesamtnetz_ostregion_106729.pdf [3.53 MiB]
Downloaded 474 times
schnellverbidungen.pdf [1.63 MiB]
Downloaded 286 times
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 14 Mar 2008 22:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56065
In atasament se afla Masterplanul pt. transport public in Viena (an 2003). Merita parcurs.


Attachments:
Viena-2003.pdf [2.84 MiB]
Downloaded 741 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Sep 2008 09:57 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Tom wrote:
P.S. Putin cam off-topic, un exemplu scripcaresc este reorganizarea liniilor din Viena, care ar cam trebui sa inceapa in toamna asta si in urma careia vor fi afectate linii istorice. Un model scripcaresc ar fi desfiintarea liniei 21.
O mica corectie se impune, pentru a nu se intelege ca cioclii tramvaiului romanesc au ajuns deja sa puna laba si pe cuprul si otelul retelei din Viena. Linia 21 nu dispare ca transport pe sine, ci este inlocuita cu ceva mult mai evoluat, si anume cu noul tronson al metroului U2 (Schottenring-Stadion), dat recent in folosinta cu ocazia campionatului de fotbal. Deci nu a fost o actiune in stil carpato-pontico-moldavo-dambovitean, ci dimpotriva. Daca aveti ocazia sa vizitati vreodata acest nou tronson, care are statii dese si o arhitectura absolut impresionanta, veti vedea ca acesta reprezinta un upgrade nu numai pentru tramvaiul ce era, dar si pentru intreaga retea anterioara de metrou. Este ceva dincolo de tot ce exista pana acum la Viena. Anul viitor, urmeaza sa se deschida in prelungire si tronsonul spre cartierul Stadlau.

Aceeasi completare a inelului central, prin extinderea metroului (repet: cu statii la distante foarte scurte!), pare sa fi condus si la decizia de renuntare la caracterul circular al liniilor 1 si 2, care se va produce la 26 octombrie (vezi anuntul din imaginea postata "panou info de ultima ora"). Sentimental, regret si eu ca dispare una dintre cele mai celebre si putinele linii circulare de tramvai din lume, dar clientela traseelor vieneze 1 (circuit in sensul orar) si 2 (circuit in sens antiorar) a scazut simtitor in urma extinderii amintite. Nu aceeasi a fost situatia in Bucuresti, cand s-a desfiintat linia 26. In plus, liniile 1 si 2 nu vor dispare, ci isi vor schimba doar traseul, ramanand in continuare ca doua bratari partiale pe Ring.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Sep 2008 12:01 
Aceasta asa-zisa inlocuire a tramvaiului 21 cu prelungirea liniei U2 a fost din start praf aruncat in ochii celor din Prater. Li s-a propus o linie de transport rapida si s-au ales cu o constructie megalomanica, ce serveste in acest moment unui numar foarte mic de calatori. Ce avem, practic:

- legatura intre Praterstern si Stadion redusa la doar 2 statii de metrou (Messe-Prater si Krieau), in conditiile in care intre aceleasi puncte linia 21 punea la dispozitie 7 statii intermediare;
- intre Elderschplatz si Stadion exista o zona locuita masiv de pensionari, carora disparitia liniei 21 le da in prezent mare bataie de cap, fiind nevoiti sa schimbe aiurea metrouri si autobuze (cele din urma, in general, aglomerate - vezi, de exemplu, linia 11A, un adevarat cosmar);
- cei care locuiesc intre Stadion si Praterkai au fost lasati la cheremul a doua linii de autobuz aiuristice si cu un program de circulatie infiorator (77A si 80B, operate de Dr. Richard pentru Wiener Linien - nu ca ar conta, insa suna oarecum a debarasare din partea Wiener Linien);

In aceste conditii, ce aduce bun linia U2 prelungita pana la Stadion, astfel incat sa justifice desfiintarea liniei 21 de tramvai?

Revin putin la arhitectura prelungirii lui U2. Cum am spus, constructii megalomanice, spatii uriase care nu folosesc nimanui. Bani aruncati in vant pentru cativa calatori pe care-i vezi circuland cu U2 intre Praterstern si Stadion. Trenuri care plimba vant...

Alte efecte: reconfigurarea zonei Praterstern, cu tot cu bucla de intoarcere a tramvaielor de pe 5 si O.
Ar mai fi de zis si despre "cuprul si otelul" de pe 21, dar nu e inca momentul...

Va urma prelungirea catre Aspern. Poate doar celor de acolo le va folosi acest U2 prelungit, pentru acces mai usor spre centrul orasului. Am, insa, rezerve ca trenurile vor circula aglomerate precum cele de pe U1 (ma uit la autobuzul 84A, care nu exceleaza).

Au existat nenumarate voci care au solicitat mentinerea tramvaiului 21. A fost demarata si o campanie de strangere de semnaturi. Unii spun ca demontarea retelei de contact de pe intregul parcurs si scoaterea liniei in zona stadionului s-au facut miseleste, tocmai cand lucrurile incepusera sa capete amploare. Probabil ca mentinerea in paralel a celor 2 linii ar fi aratat fara tagada inutilitatea unei investitii in care au fost pompate sume uriase de bani.
Din pacate, politica se face peste tot si mizerie politica exista peste tot, fie si in civilizata Austrie. Cred ca e cazul sa-i credem pe cei care traiesc zi de zi acolo...

Liniile de Ring 1 si 2... Au in primul rand un caracter turistic si turistii le apreciaza foarte mult. Personal nu am gasit niciodata goale tramvaiele de pe aceste linii si consider ca ruperea inelului dublu este o imensa greseala.
De disparut vor disparea liniile N si J, linia 71 va fi prelungita si renumerotata si, in final, o legenda, linia D, va avea un banal indicativ numeric. Pentru unii avantaje, pentru altii nu. Din punct de vedere turistic nu exista decat dezavantaje...

Completare desigur, si linia 65 va disparea (sigur, parcursul acesteia va fi acoperit in totalitate de linia 1, dar ramane gustul amar al pierderii inca unei linii).

Corectie: desigur, linia 77A este facuta de Dr. Richard pentru Wiener Linien, iar linia 80B este privata (Dr. Richard).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Sep 2008 16:08 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
radub wrote:
... Pentru unii avantaje, pentru altii nu. Din punct de vedere turistic nu exista decat dezavantaje...

Mare parte din cele enumerate sunt adevarate, insa a existat o uriasa ambitie in a prelungi acest U2, si nu oricum. Nu numai ca investitia este exorbitanta, dar a si fost realizata intr-un timp record, imi pare chiar ca a fost data in folosinta inainte de termenul prevazut, pentru a servi campionatul (e vorba doar de "sportul rege", nu-i asa?). In privinta numarului de calatori, in aceasta faza nici nu are cum sa fie mare, caci zona Prater-Messezentrum-Stadion are o densitate construita foarte mica. Mai multi sunt cei care utilizeaza acest tronson pentru "a face shopping" la noul si iarasi megalomanicul centru comercial Stadion, dar aici e vorba de o investitie privata, peste care si sub care avem in total 3 nivele de parking. Nici dupa prelungirea la Aspern nu cred ca va fi o linie aglomerata, dat fiind faptul ca statia Stadion a fost prevazuta cu a treia linie si va servi ca si terminus pentru unele trenuri (nu toate vor circula la Aspern). E posibil insa sa existe planuri de dezvoltare urbanistica in zona de est pe care noi acum nu le cunoastem, care sa justifice totusi uriasul efort. Sa nu uitam ca infrastructura poate trage dupa sine dezvoltarea. In toata partea de est a Vienei se construieste in prezent intr-un ritm alert, vechea zona industriala devenind o zona de institutii si afaceri.

Dublul circuit al liniilor 1 si 2 dadea posibilitatea efectuarii unui tur al Ringului in tramvai, ceeace nu va mai fi posibil. Au disparut si vor dispare trasee istorice. Operatorii privati iau amploare. Sunt lucruri de necontestat. Insa a afirma ca publicul este afectat grav de modificarile acestea este si prematur, si hazardat. Lezat este deocamdata clar doar aspectul strict legat de o anumita continuitate istorica. Insa istoria nu sta pe loc nicaieri.

Si eu sunt unul dintre cei care intotdeauna am preferat si voi prefera transportul de suprafata. Dar realitatea este ca metroul vienez este atat de rapid si eficient in zona centrala, atat de usor poti face transbordari si atat de multe iesiri la suprafata exista, incat atunci cand esti grabit renunti la preferinte si iei pur si simplu metroul. Cam prozaic, dar poezia tinde sa ramana in zilele noastre doar in muzee.

Ce ma ingrijoreaza la Viena mai mult decat disparitia lui 21, N sau J este ritmul din ce in ce mai accelerat de aparitie a chioscurilor de Kebap, si faptul ca orasul va fi locuit in 20-30 de ani de neeuropeni. Dar nici aici nu ne putem impotrivi, intotdeauna cei multi au invins, nu cei sofisticati. Vor vota la alegerile din 202x vienezii pentru mentinerea traditiilor europene? Ma tem ca nu. Europa este cert un loc al decaderii (cum altfel ne-am putea explica acceptarea Romaniei in UE?). Aceasta decadere a inceput mai demult, insa nu a fost luata in serios decat acum, cand nu se mai prea poate face mare lucru. Primul Razboi Mondial a inclinat pe aceasta parte balanta, iar catastrofa Titanicului poate fi simbolul premergator al intregii acestei ere de decadere. O lume care se credea indestructibila si autosuficienta a ajuns din nou, ca si in prima epoca de migratie a popoarelor, sa-si dea seama cat de vulnerabila este. Insa prea tarziu. Nu mai exista oamenii cu care sa zidesti ceva trainic, chiar daca inoti in bani. Totul e consum, iar consumatorul e anonim, n-are nici varsta, nici sex, nici religie si nici nationalitate. E destul ca are bani de cheltuit.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Sep 2008 16:33 
Din pacate, aspectul semnalat este real, iar Viena decade pe an ce trece. Este o problema uriasa si cred ca nu se mai poate face nimic pentru remediere. Probabil ca Viena (si raul se extinde) a cazut prada propriei generozitati.

Revenind la transportul public vienez, consider ca o refacere a terminalului de la gara de vest se impune, intrucat prima impresie a celui sosit pentru intaia data la Viena nu este deloc favorabila orasului atunci cand iese din gara si da cu ochii de "minunatia" din mijlocul strazii.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Sep 2008 16:41 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
radub wrote:
... o refacere a terminalului de la gara de vest se impune, intrucat prima impresie a celui sosit pentru intaia data la Viena nu este deloc favorabila orasului atunci cand iese din gara si da cu ochii de "minunatia" din mijlocul strazii.

In prezent, tocmai au fost atacate lucrarile de modernizare la intreaga zona Westbahnhof. Hala mare a garii este deja inchisa pentru public, in acest scop. Si la gara principala (Sudbahnhof) continua amplele lucrari de modernizare incepute mai demult, inclusiv noi legaturi intermodale. Putintica rabdare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Sep 2008 15:41 
Iata cum arata indicatorul unei statii de tramvai. In imaginile de mai jos: statia Burgring - tramvaie 2,D,J.
In prima poza - indicatorul clasic
In a doua poza - indicatorul elecronic care arata timpul in care va veni urmatorul tramvai corespunzator fiecarei linii. Acest indicator afiseaza si daca tramvaiul care va veni are sa nu acces pentru persoane cu dizabilitati.


Attachments:
Viena - Burgring - 2_D_J.jpg
Viena - Burgring - 2_D_J.jpg [ 428.69 KiB | Viewed 22371 times ]
Viena - Burgring - 2_D_J-electronic.jpg
Viena - Burgring - 2_D_J-electronic.jpg [ 557.99 KiB | Viewed 22371 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 Sep 2008 20:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Priviti o bijuterie stradala in zona caii de rulare a tramvaiului vienez (Linia O): rost separator al carosabilului si sinelor in dreptul unei discontinuitati structurale (trecerea de pe un tronson de pasaj pe altul). Mecanismul din inox care racordeaza cele doua tronsoane permite deplasari relative in anumite limite ale acestora, fara a exista pericolul aparitiei de fisuri sau deformari in suprastructura. Sina de tramvai propriu-zisa are si ea o dubla innadire care permite jocul liber al capetelor, realizata in unghi foarte ascutit.


Attachments:
Det rost cale rulare - 0.jpg
Det rost cale rulare - 0.jpg [ 89.64 KiB | Viewed 22323 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Feb 2009 19:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56065
radub wrote:
Odiseea U2 si linia 21 continua. Incepand din 7 ianuarie circula, intre Praterstern si Stadion, linia de autobuz 82A (inlocuind linia ASTAX 82T, introdusa si ea in urma cu vreo cateva luni, dar care, evident, nu rezolva cererea de transport).
Sa recapitulam: in urma cu un an exista linia de tramvai 21, care rezolva foarte bine legatura Centru-Praterkai. Lumea este imbiata cu avantajele metroului, fiind prelungita cea mai jenanta linie de transport public din Viena (linia de metrou U2), o groaza de bani fiind ingropati intr-o constructie megalomanica, aproape inutila (cel putin in momentul actual, insa avand "sanse" sa ramana asa si dupa etapa urmatoare de prelungire). Ce rezulta? O serie de calatori fericiti ca ajung din Centru acasa mai repede (daca stau in apropierea statiilor de metrou) si mult mai multi calatori ramasi sa schimbe vehicule, fara sa inteleaga de ce li s-a luat tramvaiul care-i ducea convenabil unde aveau treaba. Inevitabil, legatura Praterstern-Praterkai trebuia refacuta cu transportul in comun de suprafata. Numai ca acum acest tronson este rupt in doua, fiind facut cu 2 trasee de autobuz. Ceea ce pana in urma cu un an era transport public in stil vienez, bine pus la punct, s-a transformat in zona respectiva intr-un amalgam de metrou, autobuze WL, autobuze private si ASTAX. Totul pentru o serie de ambitii prostesti. Pentru ca politica prosteste. Chiar si in civilizata Austrie... Si prostia continua, in loc sa se fi pus capat cosmarului si sa fi fost refacuta linia 21 (asta vara distrugerile erau inca de mica proportie, nu era prea tarziu pentru o revenire).


Se grabesc sa stearga urmele:

http://www.fpdwl.at/forum/thread.php?threadid=7423

http://www.fpdwl.at/forum/thread.php?threadid=7495


Attachments:
21 a.JPG
21 a.JPG [ 113.89 KiB | Viewed 22123 times ]
21 b.JPG
21 b.JPG [ 118.38 KiB | Viewed 22123 times ]
21 c.JPG
21 c.JPG [ 151.92 KiB | Viewed 22122 times ]
21 c1.JPG
21 c1.JPG [ 157.83 KiB | Viewed 22122 times ]
21 d.JPG
21 d.JPG [ 155.51 KiB | Viewed 22122 times ]
21 e.JPG
21 e.JPG [ 146.65 KiB | Viewed 22123 times ]
21 f.JPG
21 f.JPG [ 157.64 KiB | Viewed 22121 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 10 Feb 2009 23:05 
Dezolant:

1 - Traseul 21
2 - Praterstern - inceputul dezastrului
3 - Elderschplatz - Ausstellungsstrasse (privire catre Praterstern)
4 - Elderschplatz - Engerthstrasse (privire catre Stadion)
5 - Stadion (privire catre Engerthstrasse)
6-10 - capatul de la Praterkai

(august 2008)


Attachments:
untitled2_176.jpg
untitled2_176.jpg [ 142.92 KiB | Viewed 22102 times ]
IMG_8990.JPG
IMG_8990.JPG [ 78.1 KiB | Viewed 22104 times ]
IMG_9855.JPG
IMG_9855.JPG [ 76.57 KiB | Viewed 22102 times ]
IMG_9856.JPG
IMG_9856.JPG [ 99.33 KiB | Viewed 22103 times ]
IMG_9397.JPG
IMG_9397.JPG [ 73.38 KiB | Viewed 22102 times ]
IMG_9407.JPG
IMG_9407.JPG [ 74.6 KiB | Viewed 22103 times ]
IMG_9412.JPG
IMG_9412.JPG [ 77.66 KiB | Viewed 22104 times ]
IMG_9404.JPG
IMG_9404.JPG [ 70.18 KiB | Viewed 22103 times ]
IMG_9413.JPG
IMG_9413.JPG [ 81.46 KiB | Viewed 22101 times ]
IMG_9414.JPG
IMG_9414.JPG [ 69.99 KiB | Viewed 22101 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Mar 2009 15:24 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Constienta cu intarziere de greseala de marketing care a fost desfiintarea liniilor de tramvaie circulare de-a lungul Ring-ului vienez, Wiener Linien reinfiinteaza linia pe un sens, insa cu caracter turistic, frecventa slaba si pret piperat pe masura. Nu stiu daca de casti audio, prin care esti bombardat cu informatii pe care nu ai timp sa le asimiliezi din mers, era lipsa.

Despre noul Ring-Tram galben, pe site-ul operatorului:

http://www.wienerlinien.at./wl/ep/conte ... ntId=19985

Traducere:

Din 4 aprilie, Vienna-Ring-Tram al Wiener Linien, imbracat in culoarea galbena, arata vizitatorilor orasului cele mai frumoase aspecte ale acestuia.

Tramvaiul este in circulatie zilnic intre orele 10-18 si arata turistilor obiectivele demne de vazut, dispuse de-a lungul ring-ului, si asta chiar pe fostul traseu al liniei 1 de odinioara. Un circuit dureaza 23,5 minute.

Statia terminus este Schwedenplatz, unde trenul soseste mereu la +15 si +45 de minute de la ora fixa si pleaca dupa 6 minute de stationare. Totusi, prima cursa incepe la ora 10 de la Opera. Tramvaiul opreste in toate statiile de pe Ring, accesul fiind posibil si cu legitimatia de tip 24h. Pentru fiecare oaspete exista tipul de legitimatie convenabila.

Vara, vagonul circula pana la ora 19. Dupa necesitati, se va introduce un al doilea, micsorandu-se intervalul la 15 minute.

Tehnica forte la bord
Vagonul-motor clasic de tip E1 dispune de o capacitate de 35 de persoane (31 locuri pe scaune bransate la sistem audio), iar pentru copii exista trei locuri orientate perpendicular si un loc pentru carucior. In timpul calatoriei, oaspetii au la dispozitie ecrane LCD si castile audio pentru informatii privitoare la atractiile turistice. La acestea, se poate opta intre sapte limbi disponibile (germana, engleza, franceza, spaniola, italiana, rusa si japoneza).

Legitimatii de calatorie si tarife
- 24-h-Kombi-Ticket (inclusiv zona 100): 14 euro
- 24-h-Ring-Tram-Ticket: 9 euro
- 24-h-Ring-Tram-Ticket cu subventie: 5 euro
- bilet pentru un tur pe Ring (valabil 1/2 ora): 6 euro
- bilet pentru copii pentru un tur pe Ring (valabil 1/2 ora): 4 euro

Toate legitimatiile, cu exceptia biletelor pentru un tur, sunt disponibile pentru cumparare anticipata, dar si pe Online-Shop Wiener Linien. Celelalte legitimatii de calatorie pentru reteaua Wiener Linien nu sunt valabile.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 22 Mar 2009 15:41 
Foto


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Jul 2009 16:00 
Statia "Elterleinplatz"


Attachments:
Elterleinplatz.jpg
Elterleinplatz.jpg [ 317.08 KiB | Viewed 21482 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Jul 2009 19:16 
Statia "Altmannsdorfer Str." - comuna tramvai-autobuz


Attachments:
Altmannsdorfer str.JPG
Altmannsdorfer str.JPG [ 369.52 KiB | Viewed 21466 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Jul 2009 19:17 
Statia "St. Marx"


Attachments:
St. Marx.JPG
St. Marx.JPG [ 351.34 KiB | Viewed 21464 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Jul 2009 19:18 
Schema traseului 2 intr-un ULF


Attachments:
afis in 2.JPG
afis in 2.JPG [ 389.79 KiB | Viewed 21464 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Jul 2009 19:19 
Schema traseului 1 intr-un E2


Attachments:
afis in 1.JPG
afis in 1.JPG [ 313.12 KiB | Viewed 21462 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Mar 2010 23:48 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
In lumea civilizata, transportul public se dezvolta. Aici exemplul Vienei. Pare o dezvoltare mica, de doar 20% in 15 ani, dar in acelasi rastimp, in orasele Romaniei a avut loc o restrangere de 40-80%. Ca termen de comparatie, la inceputul anilor 90 orasul Brasov avea aproape 500.000 calatori pe zi - adica 1/5 din cat are Viena astazi. Acum la noi este o rusine sa spui ca folosesti autobuzul, in timp ce, potrivit surselor oficiale, 35% din vienezi prefera transportul public in detrimentul autoturismului personal. E drept ca acesta are o interfata prietenoasa: retea densa de statii, trasee optimizate, orare atractive, ticketing facil, preturi corecte.

http://www.wienerlinien.at./wl/ep/conte ... ntId=23282

Wiener Linien

CIFRE, DATE, FAPTE:

An______Calatori pe an (milioane)______Calatori pe zi

1994___ 669,0 ___ 1.832.876,71
1995___ 687,5 ___ 1.883.561,64
1996___ 696,5 ___ 1.908.219,18
1997___ 698,7 ___ 1.914.246,58
1998___ 704,2 ___ 1.929.315,07
1999___ 711,4 ___ 1.949.041,10
2000___ 724,9 ___ 1.986.027,40
2001___ 729,4 ___ 1.998.356,16
2002___ 722,4 ___ 1.979.178,08
2003___ 721,8 ___ 1.977.534,25
2004___ 735,3 ___ 2.014.520,55
2005___ 746,8 ___ 2.046.027,40
2006___ 772,1 ___ 2.115.342,47
2007___ 793,0 ___ 2.172.602,74
2008___ 803,6 ___ 2.201.643,84
2009___ 811,8 ___ 2.224.109,59


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 03 Jul 2014 19:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56065
Proiectele de dezvoltare a infrastructurii de metrou si tramvai.

www.wienerlinien.at


Attachments:
Wien.jpg
Wien.jpg [ 146.11 KiB | Viewed 15350 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 01 Dec 2014 16:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56065
In perioada 2018-2026 vor fi livrate 119 (+37 suplimentare ca optiune) tramvaie Bombardier Flexity.

http://www.wienerlinien.at/eportal2/ep/ ... ntId/75392


Attachments:
Wien strassenbahn.jpg
Wien strassenbahn.jpg [ 72.65 KiB | Viewed 15105 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 24 Apr 2016 09:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56065
Plan achizitii Wiener Linien.


Attachments:
Wiener Linien busse.jpg
Wiener Linien busse.jpg [ 73.33 KiB | Viewed 12305 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 12 Oct 2016 17:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56065
Silviu wrote:
In perioada 2018-2026 vor fi livrate 119 (+37 suplimentare ca optiune) tramvaie Bombardier Flexity.


http://www.railjournal.com/index.php/li ... trams.html

http://blog.wienerlinien.at/flexity-die ... fuer-wien/


Attachments:
Flexity-Wien.jpg
Flexity-Wien.jpg [ 1.31 MiB | Viewed 11897 times ]
Flexity-Rathaus-ganze-Breite.jpg
Flexity-Rathaus-ganze-Breite.jpg [ 1.16 MiB | Viewed 11897 times ]
Flexity-innen-Durchsicht.jpg
Flexity-innen-Durchsicht.jpg [ 260.15 KiB | Viewed 11897 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 11 Feb 2018 19:26 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56065
Doua legitimatii de calatorie, din 2013 si 2015.


Attachments:
Wiener Linien 2013.jpg
Wiener Linien 2013.jpg [ 120.4 KiB | Viewed 10066 times ]
VOR Wochenkarte 2015.jpg
VOR Wochenkarte 2015.jpg [ 133.54 KiB | Viewed 10066 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 09 Apr 2019 22:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56065
Legitimatia de calatorie valabila 24 de ore in Viena (24 Stunden Wien Karte) costa 8 euro. Poate fi achizitionata de la punctele de informare Wiener Linien ori de la automate.

Prin intemediul aplicatiei VOR, pt. telefoanele mobile, legitimatia de o zi valabila in Viena (Tageskarte, 1 Tag Wien) costa doar 5,8 euro! Dupa instalarea aplicatiei e nevoie de inregistrarea utilizatorului in baza de date a VOR.


Attachments:
VOR day ticket (2).png
VOR day ticket (2).png [ 73.29 KiB | Viewed 6181 times ]
VOR day ticket (1).png
VOR day ticket (1).png [ 95.32 KiB | Viewed 6181 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Apr 2019 15:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56065
Glatzgasse.


Attachments:
Wien 06-07.04.2019 (262).jpg
Wien 06-07.04.2019 (262).jpg [ 149.23 KiB | Viewed 6118 times ]
Wien 06-07.04.2019 (263).jpg
Wien 06-07.04.2019 (263).jpg [ 156.42 KiB | Viewed 6118 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 17 Apr 2019 17:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56065
Pictograme.


Attachments:
Wien 06-07.04.2019 (97).jpg
Wien 06-07.04.2019 (97).jpg [ 88.57 KiB | Viewed 6117 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 19 Jul 2019 22:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56065
Dupa ce o bazaconie de nanobuz a lovit un biciclist in Schaffhausen, iata ca acum nanobuzul fara sofer loveste un pieton in Viena!

https://tvthek.orf.at/profile/Wien-heut ... e/14020213
https://www.automarket.ro/stiri/un-vehi ... 92585.html


Attachments:
image_251153_w1180.jpg
image_251153_w1180.jpg [ 370.91 KiB | Viewed 5619 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 21 Sep 2019 10:45 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56065
Incepand cu data de 2 septembrie 2019, s-a deschis circulatiei ruta de tramvai nr. 11. Traseul 67 a fost anulat, traseul 6 scurtat si traseul 71 prelungit pana la Kaiserebersdorf.


Attachments:
oeffi_paket_317573.pdf [2.59 MiB]
Downloaded 129 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 01 Jul 2021 15:54 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56065
"Autobuzele autonome" (adica autobuze microscopice, ce nu sunt autonome, fiind ghidate de un nene ce foloseste joystick-ul in loc de volan) au fost testate in Viena, timp de un an (iunie 2020 - 30 iunie 2021). E vorba de doua nanobuze.

Operatorul de transport, Wiener Linien, subliniaza ca ramane un drum lung de parcurs pentru a putea implementa un asemenea proiect, deci vehiculele vor fi returnate producatorului.

Asadar, domnule primar Boc, renuntati la mandria costisitoare!

https://futurezone.at/produkte/wiener-linien-bus-autonom-selbstfahrend-oeffis/


Attachments:
00_onvezeto_busz_becs.jpg
00_onvezeto_busz_becs.jpg [ 886.22 KiB | Viewed 1836 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group