TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 16:07

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 14:45 
Offline

Joined: Sat 05 Apr 2008 02:51
Posts: 7
De mult ma intreb cine este de vina pentru anumite lucruri "anormale" care se intampla la metrou si care duc la disconfortul calatorilor. Pentru multe dintre ele nu mi-am dat seama daca sunt de vina mecanicii, fiind lipsiti de interes, sau poate dispecerii, sau pur si simplu exista niste limitari tehnice si nu poate mai bine. Poate ma puteti lamuri voi.
E vorba despre:

- franele bruste, care se intalnesc si la IVA si la MB;

- mersul "sacadat" prin tunel: viteza mica, accelerari si franari consecutive. Chiar nu se poate merge altfel pe acele portiuni?

- stationarea trenului intre Politehnica si Eroilor in 90% din cazuri - uneori stationeaza si 4 minute. Am inteles ca acolo s-a upgradat sistemul de control, deci de ce mai avem situatii de acest gen?

- cand metroul de Industriilor intoarce la Eroilor, asteapta foarte mult in tunel, pe linia 2, chiar daca semaforul s-a schimbat pe verde si macazul de iesire s-a pozitionat pe "P50".

- de multe ori, cand trenul stationeaza in tunel, mecanicii nu anunta acest lucru (aici cred ca raspunsul este clar: lipsa de respect fata de calatori).

Multumesc


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 15:10 
Am sa-ti raspund in ordinea doleantelor:

-Franele bruste - IVA: Apar mai rar decat la BM si cauzele pot fi diverse:
Golirea accidentala a instalatiei de aer
Decuplarea disjunctorului
Decuplarea ramelor
Pentru mai multe despre opririle IVEI bygy007 iti poate spune mai multe.

-Bombardier: Aici pot sa-ti raspund si la intrebarea referitoare la mersul incet intre statii:
In tunel, nu mai exista practic nici un semnal decat inainte de macaze si cele de iesire din statie asa ca atunci cand este pornit ATP-ul si se trece de pe un bloc pe altul, pentru a evita o frana rapida de la o viteza mare, se prefera sa se mearga incet iar in cazul unei franari calatorii din tren nu vor ajunge cu totii in cabina la mecanic. Dupa ce se trece de un bloc ATP trenurile in general accelereaza pana la urmatorul bloc unde incetinesc din nou.


Quote:
- stationarea trenului intre Politehnica si Eroilor in 90% din cazuri - uneori stationeaza si 4 minute. Am inteles ca acolo s-a upgradat sistemul de control, deci de ce mai avem situatii de acest gen?


Intre Politehnica si Eroilor nu exista decat un singur bloc de semnalizare BLA. Astfel incat in situatia in care un tren abia ajunge la peron la Eroilor, semnalul de la Politehnica se face galben iar urmatorul tren poate pleca. Cum cel de la Eroilor este nevoit sa astepte o perioada pana la rebrusarea completa si schimbarea semnalului Y1 pe verde trebuie sa mai astepte.


Quote:
- cand metroul de Industriilor intoarce la Eroilor, asteapta foarte mult in tunel, pe linia 2, chiar daca semaforul s-a schimbat pe verde si macazul de iesire s-a pozitionat pe "P50".


Inaintea acelui semnal mai este un semnal peste care trenul trebuie sa treaca dupa ce a rebrusat (X2). X2 nu are nici o treaba cu Y2, astfel incat degeaba este Y2 verde daca X2 este pe rosu.


Quote:
- de multe ori, cand trenul stationeaza in tunel, mecanicii nu anunta acest lucru (aici cred ca raspunsul este clar: lipsa de respect fata de calatori).


Nu-i mai blamati pe mecanici ca nici ei nu stiu nimic. Ei se bazeaza pe semnale si ordine de circulatie care nu au de unde sa stie nici eu cand vin.
Ei anunta exact ce li se comunica si lor prin statie.

Referitor la proasta circulatie din jurul statiei eroilor tin sa va anunt ca intradevar asa este din cauza scoaterii blocurilor BLA care faceau singure mare parte din treaba. Acum fiecare semnal din Eroilor trebuie comutat manual de catre dispecer. Inainte odata cu o schimbare de macaz spre exemplu se comuta si semnalul singur daca blocul era liber. Acum se schimba macazul odata si trebuie dat si liber la semnal manual.
Plus ca se schimba si macazul de la Y3 si exista o limitare de 15km/h si asta mai poate incetini lucrurile un pic.

Sper ca ti-am raspuns la toate intrebarile. Daca mai ai nevoie de ceva iti stau la dispozitie impreuna cu colegii mei.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 15:13 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 129
Location: Bucuresti/Arad
Din ce citesc eu aici, ATPul asta nu e foarte stralucit.
Ce avantaje are fata de sistemul clasic, cu semafoare?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 15:19 
ATP-ul este o protectie a trenului. Nivelul de siguranta (SL4) este mai ridicat fata de vechea instalatie de siguranta INDUSI (SL2).

Odata cu terminarea montarii instalatiei ATP pana la Dristor 2, se va incepe montarea sistemului automat de conducere a trenului (ATO) ce nu poate fi implementat fara ATP.

Avantajele sunt protectia ridicata cum am spus mai sus, un interval teoretic de 15 secunde intre trenuri, dar si posibilitatea operarii automate a trenului.

Dupa parerea mea ar fi trebuit implementat un BLA electronic pe langa ATP-ul existent si IVA ar fi trebuit dotata cu antene deasupra caii de rulare astfel incat comutarea semnalelor s-ar fi realizat automat si nu manual prin recunoasterea trenului (ca tot a venit ATP la pachet cu modulul AVI).

Momentan cu tot ATP-ul se circula foarte foarte prost si nu stiu daca la final va merita investitia.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 15:35 
Offline

Joined: Sat 05 Apr 2008 02:51
Posts: 7
Mersi mult de raspunsuri. Bine ca ai schimbat si titlul topic-ului, eu nu reusisem sa gasesc unul mai bun :D

Deci tot aspectele tehnice sunt de vina... Asta e, sa speram ca dupa ce se termina toate lucrarile, o sa ne bucuram de performante mai bune.

Referitor la mecanici, nu vreau neaparat sa ma anunte ca trenul stationeaza X minute, dar un "Stimati calatori, ne cerem scuze, trenul stationeaza" ar insemna respect minim fata de calatori.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 19:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 129
Location: Bucuresti/Arad
Pe LDC-NG2 se afiseaza ora estimata. Si in principiu se respecta.
Dar acolo e usor de calculat avand in vedere ca sunt doar 2 trenuri, fara aglomeratie, ATP si alte chestii care ar putea sa decaleze orarul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 19:56 
Am vazut ca in general pe NG-LC ora de sosire a trenului este cu vreo 2 minute mai repede decat este afisat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Feb 2009 20:05 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Marian Andrei wrote:
Am vazut ca in general pe NG-LC ora de sosire a trenului este cu vreo 2 minute mai repede decat este afisat.

Pai peste tot in lume se afiseaza ora de plecare, nu cea de sosire. Deci pare a fi corecta treaba.
Astept cu interes sa se generalizeze introducerea sistemului. El putea fi implementat inca de la inceput, dar probabil nu s-a dorit. Metroul circula in subteran, nefiind afectat de traficul de suprafata, dupa niste orare precise. Mare lucru niste senzori in interstatia precedenta, care sa indice unui computer pozitiile succesive ale trenului?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Feb 2009 01:18 
Offline

Joined: Sat 05 Apr 2008 02:51
Posts: 7
Brassovia wrote:
carpalex wrote:
Referitor la mecanici, nu vreau neaparat sa ma anunte ca trenul stationeaza X minute, dar un "Stimati calatori, ne cerem scuze, trenul stationeaza" ar insemna respect minim fata de calatori.

Sa fim seriosi... Atat timp cat in statii nu ti se da informatia privind ora de trecere (macar estimativa) a urmatorului tren, ci doar timpul trecut de la precedentul (timp care nu intereseaza de fapt pe nimeni, fiind cu totul nerelevant pentru ce va urma)... nu cred ca exista la nivelul conducerii Metrorex vreun respect pentru calatori. Mentalitate tipica a celui care stie ca nu are cum sa piarda monopolul de care se bucura. Vezi si cat de penibil functioneaza site-ul lor.


Nu e chiar asa: Afisarea timpului pana la urmatorul tren necesita cel putin modificarea ceasurilor, introducerea unor sisteme de monitorizare etc. Deci lucrari si bani.

In schimb, ca un mecanic sa apese pe un buton si sa ceara scuze calatorilor pentru disconfortul creat, nu costa pe nimeni nimic. Nici macar nu trebuie sa-i instruiasca cineva, ar trebui sa fie o chestiune legata de bunul simt al fiecaruia...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Feb 2009 01:20 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Treaba e ca, in general, nici mecanicul nu stie cat sta la un semnal...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Feb 2009 02:11 
Mecanicul ar putea sa bage mereu aceeasi placa, ceva de genul "din cauza manevrelor din statia Eroilor, asteptam 2-3 minute la semnal". Oricum, cei care calatoresc zilnic stiu care-i problema si nu dau atentie.

Pe M4 a fost sistem de anuntare a timpului de asteptare si de intrare a metroului in statie, da s-a scos cand sa-a vazut ca nu face publicitate la nimic, deci nu produce bani. Si pe 41 a fost si era destept, daca tramvaiul intarzia si el afisa mai mult de 1 minut valoarea de 0 minute, atunci sarea inapoi la 2 minute.


Top
  
 
PostPosted: Thu 12 Feb 2009 04:36 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
carpalex wrote:

- de multe ori, cand trenul stationeaza in tunel, mecanicii nu anunta acest lucru (aici cred ca raspunsul este clar: lipsa de respect fata de calatori).

Multumesc


trenurile BM , prin sistemul de afisare (cele care au afisaj interior) pot afisa acest lucru dar treaba asta dureaza intre 10 si 20 sec (manevrare butoanelor pentru a accesa meniul respectiv)

freyutz wrote:
Decuplarea disjunctorului


ce intelegi prin disjunctor ca sa iti explic despre ce este vorba ,
ceea ce ai zis mai sus poate fi o frinare de urgenta care in orice situatie comandata sau nu produce o frinare brusca

sistemul ATP ( automatic train protection ) functioneaza cam asa http://translate.google.ro/translate?hl ... o%26sa%3DG
iar ATO (automatic train operational ) functioneaza cam asa http://translate.google.ro/translate?hl ... o%26sa%3DG


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Feb 2009 09:08 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 54
freyutz wrote:
In tunel, nu mai exista practic nici un semnal decat inainte de macaze si cele de iesire din statie asa ca atunci cand este pornit ATP-ul si se trece de pe un bloc pe altul, pentru a evita o frana rapida de la o viteza mare, se prefera sa se mearga incet


Ce intelegi prin "bloc ATP"? un tren poate circula fara sa reduca viteza brusc pe tot intervalul intre 2 statii, indiferent care sunt alea. Probleme apar cand setrece dintr-o sectiune clasica intr-o sectiune ATP, cand trenul trebuie sa treaca peste baliza cu viteza redusa (cred 10km/h) sau cand trenul trece peste o baliza cu viteza mai mare decat cea impusa.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Feb 2009 14:29 
Offline

Joined: Mon 18 Jun 2007 16:59
Posts: 6
Location: Bucuresti
Eu unul nu sunt convins ca investitia in sistemul ATP era prioritara in metroul de la noi. Cred ca cu sumele investite se puteau face alte lucruri utile. Semnalizarea BLA putea asigura lejer un interval 50-90 secunde intre trenuri.

In prezent nu se circula sub 150 secunde interval si nici nu cred ca prea curand vom avea nevoie de interval de succedare mai mic de 2 minute.

In alte capitale europene inca se foloseste semnalizare de tip BLA.
Daca este vorba de nivelul de siguranta, aici nu ma pot pronunta dar nici nu am auzit vreodata de vreun incident la metrou cauzat de scapari ale sistemului de semnalizare bazat pe BLA.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Feb 2009 18:49 
Cred ca a fost mai necesara investitita in noul sistem pentru cei de Bombardier si unii sefi de la metrou; pentru publicul calator e total inutila, pentru ca nici nu se pune problema unei circulatii la intervale atit de mici.... dar in loc sa se modernizeze trenurile existente pentru a asigura un interval decent (nu 7-8 minute), s-a preferat sa se arunce cu banii inutil, in nici un caz in favoarea calatorilor... aceasta investitie putea astepta cel putin 10 ani dupa parerea mea.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Feb 2009 22:17 
dave wrote:
freyutz wrote:
In tunel, nu mai exista practic nici un semnal decat inainte de macaze si cele de iesire din statie asa ca atunci cand este pornit ATP-ul si se trece de pe un bloc pe altul, pentru a evita o frana rapida de la o viteza mare, se prefera sa se mearga incet


Ce intelegi prin "bloc ATP"? un tren poate circula fara sa reduca viteza brusc pe tot intervalul intre 2 statii, indiferent care sunt alea. Probleme apar cand setrece dintr-o sectiune clasica intr-o sectiune ATP, cand trenul trebuie sa treaca peste baliza cu viteza redusa (cred 10km/h) sau cand trenul trece peste o baliza cu viteza mai mare decat cea impusa.


Intre statii exista mai multe randuri de balize (cam 150 metri distanta) formandu-se niste asa zise blocuri astfel incat daca un tren opreste la punctul X in tunel ultimu vagon va fi pe un bloc Y. Urmatoru tren nu va ajunge pana pe acel bloc Y ci cu un bloc inaintea lui si acolo se va opri acesta urmand sa plece atunci cand blocul dinaintea sa a fost eliberat.



Quote:
ce intelegi prin disjunctor ca sa iti explic despre ce este vorba ,

Acelasi bocanit de sub vagon ca la actionarea manetei de acceleratie la plecarea din statie dar insotit de o flama mai mult sau mai putin vizibila din vagon.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Feb 2009 08:38 
Offline

Joined: Sat 26 May 2007 21:41
Posts: 54
am inteles, te refereai la intrarea pe blocul dinantea altui bloc ocupat. Nu intelesesem eu. Intre trenuri e o distanta asa mare, chiar si la ore de varf pe M1, incat... nu am mai stat in tunel de ani de zile asteptand sa se elibereze calea. Poate doar la Eroilor se poate observa cum functioneaza ATP-ul

Quote:
Eu unul nu sunt convins ca investitia in sistemul ATP era prioritara in metroul de la noi. Cred ca cu sumele investite se puteau face alte lucruri utile. Semnalizarea BLA putea asigura lejer un interval 50-90 secunde intre tren


M se pare ca ATP-ul e necesar doar pentru conducerea automata (ATO). Daca nu se implementeaza si ATO, normal ca a fost o investitie complet inutila


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 13 Feb 2009 12:14 
Ca sistem de siguranta este bun intradevar dar si fostul sistem de semnalizare era destul de bun si INDUSI la fel astfel incat de 30 de ani de zile aproape nu s-a produs nici un eveniment major care sa se soldeze cu victime in urma unei avarii. Bine...acum se zice ca e mai bine sa previi decat sa vindeci dar in perioada asta de tranzitie cel putin mi se pare foarte periculos sa mai mergi cu IVA pe o magistrala ca M1. Inductorii INDUSI au fost si ei scosi cu exceptia celor de la semnale.

Dupa parerea mea semnalele ar fi trebuit lasate cu aceleasi reguli de semnalizare dar totul sa fie controlat electronic prin computer si nu electric ca BLA-ul clasic. Iar diferenta intre semnalizarea de IVA sau BM sa fi fost un bloc luminos in plus care sa specifice cand este ATP activat si cand nu...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Oct 2009 15:44 
La ora actuala pe M3 sunt montate sistemele pe tronsonul comun, tronsonul NG-AS si in curs de montare intre Politehnica si Preciziei, deja s-a ajuns la Gorjului.


Attachments:
DSC08534.JPG
DSC08534.JPG [ 173.22 KiB | Viewed 8919 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Oct 2009 17:20 
Se trage tare cu lucrarile la sistem intre Politehnica si Eroilor, se pare ca se renunta la sistemul INDUSI, au fost oprite toate semafoarele cel putin in Gorjului si Lujerului.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Oct 2009 18:38 
Offline

Joined: Thu 23 Jul 2009 17:14
Posts: 99
Location: Bucuresti
De aceea se circula asa prost dupa amiaza asta ? Desi a venit la 6 min dupa M1 si cca 9 min dupa anteriorul M3 metroul de Preciziei a oprit inainte de Eroilor in tunel si a stationat si vreo 4 min la Eroilor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Oct 2009 22:09 
Au aparut semnalele cu 4 focuri (inca nefunctionale) in statiile Gorjului si Lujerului, Pacii si Preciziei urmeaza sa verific.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Dec 2009 03:43 
De circa doua 3 saptamani pe M1 se circula pe modul ATO. In statia Eroilor (sens spre Gara de Nord / Preciziei) multe trenuri nu reusesc sa opreasca. La fel s-a intamplat cu garnitura Varsovia (1116 - 2116) in jurul orei 16:10. Mecanici l-au oprit apasand pe frana de URGENTA. Primele doua usi din vagonul 1 se aflau in tunel.



Attachments:
P1230682.JPG
P1230682.JPG [ 80.88 KiB | Viewed 8409 times ]
P1230684.JPG
P1230684.JPG [ 72.16 KiB | Viewed 8412 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Dec 2009 00:09 
Offline

Joined: Sat 11 Apr 2009 21:39
Posts: 15
Mi s-a intamplat si mie acelasi lucru acum cateva zile in statia Eroilor in BM.

Trenul a franat puternic spre sfarsitul incetinirii, simtindu-se smucituri asemanatoare ABS-ului de la masina.

Apropo de ATO/ATP...
Am citit de mai multe ori ca pe M2 se circula in mare parte cu ATO, mecanicul trenului avand putine atributii. Vineri insa am observat ca viteza operarii automate poate fi cat de cat ajustata.
Trenurile veneau in amandoua directiile la intervale de 1:50 / 2:00 minute si in tunel viteza era simtitor mai mare, cu o incetinire corespunzatoare, mult mai abrupta si inceputa destul de aproape de intrare in statie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Dec 2009 00:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 93
Location: Bucuresti
Pe M2 este obligatorie folosirea ATP/ATO deoarece nu mai exista mecanic asistent.
In schimb, mecanicul poate comuta pe modul ATP doar daca doreste.

fistic wrote:
Trenul a franat puternic spre sfarsitul incetinirii, simtindu-se smucituri asemanatoare ABS-ului de la masina.


Iar aici, as vrea sa ne explici ce ai vrut sa ne spui, eu nu m-am prins.

Iasmin wrote:
Mecanicii l-au oprit apasand pe frana de URGENTA.


Pentru aceasta exista acel buton acolo... va aduc aminte faptul ca sistemele ATO si ATP functioneaza pe baza unui soft care poate da erori, altfel, trenurile ar circula fara mecanic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Dec 2009 01:13 
Soft-ul comandat (citiflo350) nu permite circulatia driverless intrucat nu cuprinde toate modulele necesare. citiflo 750 si 850 permit acest lucru.

Pentru un sistem driverless este de sugerat sa fie si porti la marginea peronului.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Dec 2009 01:38 
Repostez mesajul pentru ca a disparut,

Pe M1 intre statiile Piata Muncii - Dristor 2 nu se circula in ATO pentru ca nimeni nu-si asuma responsabilitatea ca trenul va opri intotdeauna in statia Dristor 2, altfel patiseria de la linia 1 ar fi disparut de mult :twisted: :twisted: . Plecand din statia Dristor 2 spre Pantelimon/Republica sistemul ATO este functional.

La inceputul anului 2010 se va pune in functiune si ATP-ul pe M3 intre statiile Eroilor - Preciziei.


freyutz wrote:
[...]
Pentru un sistem driverless este de sugerat sa fie si porti la marginea peronului.

Ce fel de porti?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Dec 2009 03:08 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
Din ce stiu eu (o sa ma documentez) trecerea de pe ATP pe ATO si invers se face doar in stationare
Si da trenul are "ABS" , are o protectie in cazul unei frinari de urgenta roata nu se blocheaza , ca s-ar face patrata


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Dec 2009 10:21 
Iasmin wrote:
La inceputul anului 2010 se va pune in functiune si ATP-ul pe M3 intre statiile Eroilor - Preciziei.


Deja se fac probe, semnalele sunt puse in functiune (cel putin ieri la pranz erau cel putin la Lujerului si Gorjului).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 06 Dec 2009 12:47 
bygy007 wrote:
Din ce stiu eu (o sa ma documentez) trecerea de pe ATP pe ATO si invers se face doar in stationare


Trecerea de pe ATP pe ATO se face in stationare.

De pe ATO pe ATP se poate trece si in mers, si se intampla asta destul de des, prin simpla miscare a mansei. Aceasta trecere permisiva in mers este si un mijloc de siguranta al trenului.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group