TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Sat 14 Dec 2019 21:09

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 82 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 27 Jan 2009 12:19 
Dr2005 wrote:
Stai asa... cu boghiuri Minden-Deutz sunt echipate mai bine de jumatate din vagoanele C.F.R.-ului...
Ma refeream la Minden-Deutz cu frana cu disc. Intr-adevar, nu reiesea clar din ce am scris initial.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Jan 2009 00:59 
Brassovia wrote:
Conform unui articol din presa, in noiembrie 1973, la Brasov si-au facut aparitia "primele vagoane etajate, cu 346 locuri".[...]

Se pare ca zece ani mai tarziu aratau inca la fel de bine.


Link sursa (pe la mijlocul paginii).


Attachments:
62-1111-4.JPG
62-1111-4.JPG [ 87.97 KiB | Viewed 14179 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Jan 2009 12:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 21 Aug 2007 00:40
Posts: 142
Location: Bucuresti/Arad
Revin cu un subiect mentionat la inceput.
In germania aceste TEuri au avut si post de conducere (sau cel putin o parte din ele). Acel post de conducere se diferentia prin faptul ca avea 2 geamuri mari (in locul ce lor 3 mai mici), 2 faruri si cele 2 pozitii in partea de sus.
Chiar mi-a picat pe mana o garnitura la TT avand acest post de conducere.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Jan 2009 17:31 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7899
Vagonul 50 53 16-17 485-3 din garnitura TE 117:


Attachments:
50 53 16-17 485-3 TE117a-PlS-001.jpg
50 53 16-17 485-3 TE117a-PlS-001.jpg [ 74.45 KiB | Viewed 14130 times ]
50 53 16-17 485-3 TE117a-PlS-002.jpg
50 53 16-17 485-3 TE117a-PlS-002.jpg [ 41.71 KiB | Viewed 14130 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 29 Jan 2009 17:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7899
Sa vedem garnitura TE 25, doar cu vagoane de clasa a 2a:

50 53 26-17 097-2 TE25a
50 53 26-17 098-0 TE25c
50 53 26-17 099-8 TE25d
50 53 26-17 100-4 TE25b


Attachments:
50 53 26-17 097-2 TE25a-PlS-001.jpg
50 53 26-17 097-2 TE25a-PlS-001.jpg [ 79.48 KiB | Viewed 14129 times ]
50 53 26-17 098-0 TE25c-PlS-001.jpg
50 53 26-17 098-0 TE25c-PlS-001.jpg [ 75.39 KiB | Viewed 14130 times ]
50 53 26-17 099-8 TE25d-PlS-001.jpg
50 53 26-17 099-8 TE25d-PlS-001.jpg [ 72.59 KiB | Viewed 14129 times ]
50 53 26-17 100-4 TE25b-PlS-001.jpg
50 53 26-17 100-4 TE25b-PlS-001.jpg [ 105.21 KiB | Viewed 14129 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Feb 2009 16:23 
Dr2005 wrote:
Va rog sa remarcati ca aburul generat de locomotiva pentru incalzirea trenului se pierde pe la extremitati :(
Ceea ce numesti tu "pierdere" este de fapt situatia normala de functionare a incalzirii cu abur.
De altfel inainte de plecarea trenurilor pe traseu chiar este o conditie verificarea iesirii aburului pe la capatul ultimului vagon, semn ca nu este vreun dop de gheata de-a lungul conductei de abur si ca intregul tren este alimentat cu abur.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Feb 2009 16:39 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7899
Situatia normala e sa iasa pe la ultimul vagon... dar de ce sa iasa pe sub TOATE vagoanele? Daca aburul pleaca de la locomotiva sau WIT si ajunge la ultimul vagon, nu inseamna ca parcurge toate vagoanele?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Feb 2009 16:45 
Cand incepe alimentarea cu abur a unui tren care a zacut cine stie cate ore in ger, in mod inevitabil intr-o prima faza aburul condenseaza pe conductele reci si acea apa trebuie eliminata.
Din loc in loc instalatia de abur este prevazuta cu niste orificii, in partea cea mai de jos, unde se aduna apa, orificii care permit scurgerea apei. Evident ca mai scapa si abur sau apa aia, relativ calda fata de gerul de afara va produce abur cand da de frig...
Daca apa aia ar ramane in instalatie, ar fi crima, caci ar ingheta si s-ar sparge instalatia. De aia se si renunta la incalzirea cu abur, ca e extrem de pretentioasa si putin eficienta, stiu ce patea un coleg care se ocupa cu vagoanele de dormit/cuseta vechi carora le inghetau conductele.

Printre cei care lucrau acolo exista o poveste pentru care nu bag mana in foc, insa era interesanta: cica erau cazuri cand unui vagon ii ingheta apa in instalatie si nu i se mai dezgheta pana primavara...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Feb 2009 19:00 
Ceea ce spune Catalin Ghita este purul adevar!
Orice instalatie termica este prevazuta cu asa-zisele ,,oale-de condens" care au rolul de a elimina condensul de pe traseul ,,retur".Returul fiind cel mai napastuit de soarta in ceea ce priveste inghetul si distrugerea instalatiei de incalzire. Confirm spusele lui Catalin deoarece lucrez taman in domeniul H.T.V.( Hidro Termo Ventilatii) si cunosc problemele aparute pe timp de iarna si absolut orice tine de domeniul termo si hidro! E logic ca o garnitura dupa ce sta in revizia de vagoane 10 ore in ger noaptea...in momentul cuplarii locomotivei si introducerii agentului-termic,...primul vagon desi se incalzeste relativ repede( cam 10-15 min.)..la ultimul vagon iese apa( condens) pe retur! Se poate observa acest fenomen si la automobile cand dupa o stationare indelungata in frig sau dimineata cand prniti autoturismele,..la inceput iese condens pe teava de esapament....! Dupa care,..odata cu incalzirea carterului motorului,...esapamentului in general...ies numai gaze sau fum ( de la caz la caz)!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Feb 2009 21:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7899
Bun... dar cu se verifica daca nu exista dopuri de gheata pe diversele ,,ramificatii" ale conductei de abur? Ma refer la cele ca duc spre compartimente si hol.

Ca fapt divers, ultima oara am prins tren incalzit cu abur prin martie anul trecut, pe ruta Pitesti - Curtea de Arges, tren format dintr-un LDH si un Dimitrov. Cum era un singur vagon, in el era destul de cald si placut.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Feb 2009 22:15 
Logic: daca ai dop de gheata...nu iese absolut nimic pe retur! Deci absenta presiunii ( fie chiar si aer!) pe retur ,indica faptul ca fie se afla dop de gheata oriunde pe traseul instalatiei de incalzire fie pierderi cauzate de intreruperea conductelor ( ruperea sau strapungerea lor) fie chiar infundarea instalatiei( tinand cont si de vechimea ei)!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Apr 2009 11:42 
Pe 1 aprilie am ramas foarte uimit sa vad in Gara de Nord un TE atasat personalului 5013 de Buzau!!!!
Uitandu-ma ulterior la data ultimei revizii, am observat ca fusese cu o zi inainte la Rosiori de Vede.
Deci trenul a fost adus in Bucuresti de la Rosiori, si apoi a fost trimis cu acest personal pana la statia lui de domiciliu (Ploiesti Sud).
Oriucum m-a mirat faptul ca inca se mai repara / vopsesc aceste garnituri si nu ajung direct la Pascani.

Sa vedem si ganitura in cauza: TE 113.


Attachments:
TE 113.JPG
TE 113.JPG [ 316.66 KiB | Viewed 13602 times ]
16-17 449 TE 113a.JPG
16-17 449 TE 113a.JPG [ 320.38 KiB | Viewed 13602 times ]
16-17 449 TE 113a detaliu.JPG
16-17 449 TE 113a detaliu.JPG [ 309.54 KiB | Viewed 13602 times ]
26-17 450 TE 113c.JPG
26-17 450 TE 113c.JPG [ 310.17 KiB | Viewed 13603 times ]
26-17 451 TE 113d.JPG
26-17 451 TE 113d.JPG [ 259.78 KiB | Viewed 13602 times ]
26-17 451 TE 113d detaliu.JPG
26-17 451 TE 113d detaliu.JPG [ 303.18 KiB | Viewed 13603 times ]
26-17 452 TE 113b.JPG
26-17 452 TE 113b.JPG [ 334.16 KiB | Viewed 13602 times ]
26-17 452 TE 113b detaliu.JPG
26-17 452 TE 113b detaliu.JPG [ 297.66 KiB | Viewed 13604 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 04 Apr 2009 20:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7899
Motivul este, probabil, ca Revizia Ploiesti are nevoie de vagoane... si cum nu are ce pune in loc, iar RKul la pascani dureaza cat dureaza, inca se mai revizuiesc TEuri. Apropo de revizii, Remar Pascani inca mai face revizii (atentie: revizii, nu modernizari) la etajate seria 26-26!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Sep 2012 14:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
16-17 257-4


Attachments:
P1050575.JPG
P1050575.JPG [ 83.1 KiB | Viewed 10807 times ]
P1050574.jpg
P1050574.jpg [ 75.64 KiB | Viewed 10806 times ]
P1050571.jpg
P1050571.jpg [ 109.95 KiB | Viewed 10807 times ]
P1050572.jpg
P1050572.jpg [ 94.65 KiB | Viewed 10807 times ]
P1050573.jpg
P1050573.jpg [ 102.93 KiB | Viewed 10806 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 15 Apr 2014 15:17 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
TE-urile din Cluj Napoca, zac si astazi intr-o stare deplorabila, in fata fostei gari mici! De ce naiba sunt abandonate acolo?

16-17 273-1


Attachments:
Cluj Napoca-martie 2014 (26).JPG
Cluj Napoca-martie 2014 (26).JPG [ 160.34 KiB | Viewed 10150 times ]
Cluj Napoca-martie 2014 (27).JPG
Cluj Napoca-martie 2014 (27).JPG [ 146.49 KiB | Viewed 10150 times ]
Cluj Napoca-martie 2014 (28).JPG
Cluj Napoca-martie 2014 (28).JPG [ 131.09 KiB | Viewed 10150 times ]
Cluj Napoca 05.03.2019 (120).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (120).jpg [ 119.02 KiB | Viewed 1725 times ]
Cluj Napoca 05.03.2019 (122).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (122).jpg [ 107.61 KiB | Viewed 1725 times ]
Cluj Napoca 05.03.2019 (121).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (121).jpg [ 106.56 KiB | Viewed 1725 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 15 Apr 2014 15:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
26-17 274-7


Attachments:
Cluj Napoca-martie 2014 (29).JPG
Cluj Napoca-martie 2014 (29).JPG [ 147.89 KiB | Viewed 10150 times ]
Cluj Napoca-martie 2014 (30).JPG
Cluj Napoca-martie 2014 (30).JPG [ 98.35 KiB | Viewed 10150 times ]
Cluj Napoca 05.03.2019 (123).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (123).jpg [ 124.18 KiB | Viewed 1724 times ]
Cluj Napoca 05.03.2019 (124).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (124).jpg [ 134.61 KiB | Viewed 1724 times ]
Cluj Napoca 05.03.2019 (125).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (125).jpg [ 127.27 KiB | Viewed 1724 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 15 Apr 2014 15:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
26-17 275-4


Attachments:
Cluj Napoca-martie 2014 (31).JPG
Cluj Napoca-martie 2014 (31).JPG [ 152.59 KiB | Viewed 10150 times ]
Cluj Napoca-martie 2014 (32).JPG
Cluj Napoca-martie 2014 (32).JPG [ 108.4 KiB | Viewed 10150 times ]
Cluj Napoca 05.03.2019 (126).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (126).jpg [ 160.46 KiB | Viewed 1724 times ]
Cluj Napoca 05.03.2019 (127).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (127).jpg [ 136.16 KiB | Viewed 1724 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 15 Apr 2014 15:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
26-17 276-2


Attachments:
Cluj Napoca-martie 2014 (33).JPG
Cluj Napoca-martie 2014 (33).JPG [ 151.9 KiB | Viewed 10150 times ]
Cluj Napoca-martie 2014 (34).JPG
Cluj Napoca-martie 2014 (34).JPG [ 135.91 KiB | Viewed 10150 times ]
Cluj Napoca 05.03.2019 (128).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (128).jpg [ 139.28 KiB | Viewed 1724 times ]
Cluj Napoca 05.03.2019 (134).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (134).jpg [ 135.01 KiB | Viewed 1724 times ]
Cluj Napoca 05.03.2019 (130).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (130).jpg [ 131.71 KiB | Viewed 1724 times ]
Cluj Napoca 05.03.2019 (132).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (132).jpg [ 138.06 KiB | Viewed 1724 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 15 Apr 2014 15:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
26-17 256-4


Attachments:
Cluj Napoca-martie 2014 (35).JPG
Cluj Napoca-martie 2014 (35).JPG [ 137.31 KiB | Viewed 10150 times ]
Cluj Napoca-martie 2014 (36).JPG
Cluj Napoca-martie 2014 (36).JPG [ 108.84 KiB | Viewed 10150 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 15 Apr 2014 15:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
26-17 255-6


Attachments:
Cluj Napoca-martie 2014 (37).JPG
Cluj Napoca-martie 2014 (37).JPG [ 137.95 KiB | Viewed 10150 times ]
Cluj Napoca-martie 2014 (38).JPG
Cluj Napoca-martie 2014 (38).JPG [ 105.49 KiB | Viewed 10150 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 15 Apr 2014 15:24 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
26-17 254-9


Attachments:
Cluj Napoca-martie 2014 (39).JPG
Cluj Napoca-martie 2014 (39).JPG [ 135.13 KiB | Viewed 10150 times ]
Cluj Napoca-martie 2014 (40).JPG
Cluj Napoca-martie 2014 (40).JPG [ 101.75 KiB | Viewed 10150 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 15 Apr 2014 15:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 48836
16-17 253-3


Attachments:
Cluj Napoca-martie 2014 (41).JPG
Cluj Napoca-martie 2014 (41).JPG [ 130.85 KiB | Viewed 10150 times ]
Cluj Napoca-martie 2014 (42).JPG
Cluj Napoca-martie 2014 (42).JPG [ 115.73 KiB | Viewed 10150 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 82 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group