TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Wed 13 Dec 2017 18:01

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu 15 Jan 2009 22:02 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Una dintre cele mai proaste vesti pe care am dat-o este cea referitoare la demiterea directorului general al Eltrans SA, Ioan Comarita.
Acest om a fost tinta atacurilor violente ale viceprimarului Florin Ghiorghita, un taximetristo-dubagiu notoriu ce a sabotat cit a putut activitatea societatii de transport in comun. Nu numai el, desigur.
Dubagiilor le statea in cale un om cu pregatire si cu suflet. Dupa ce l-au tocat metodic, au reusit in cele din urma sa-l "elimine".


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Mar 2009 13:10 
Ce va spuneam?!?

Iata cum se pregateste terenul pentru "revolutia maxi-taxi" si la Botosani: cica in weekend ar fi bine sa circule maxi-taxi, pentru "eficientizare"...

Dupa cum vedeti, "alesii" (ei intre ei, ei cu ei) se prefac ca mor de grija cetateanului-votangiu, dar nu stiu cum se face ca acest "mai bine pentru cetatean" se traduce mai mereu prin dube...

http://www.evenimentuldebotosani.ro/vie ... l_id=32784

"Firma Eltrans, incapabila sa elimine pierderile

Eltrans SA, firma care asigura transportul cu tramvaie in Botosani, vrea sa elimine principalele pierderi, iar pentru asta ar trebui ca in week-end sa sisteze transportul de la Gara in Zona Industriala. Desi aceasta portiune aduce cele mai mari pierderi companiei, Eltrans nu are banii necesari pentru a lua aceasta masura. „Pentru asta ar trebui sa reabilitam bucla de la Gara, astfel ca ambele trasee sa poata intoarce la fosta Integrata pentru a nu mai circula fara calatori pana in Catamarasti. Din pacate, nu avem fondurile necesare pentru a realiza aceasta investitie, care, spun eu, ar fi trebuit sa fie realizata de mult. Anul acesta sunt slabe sanse pentru a o pune in practica din cauza conjuncturii economice”, a declarat Victor Ivanescu, directorul societatii subordonate Consiliului Local. La sfarsitul saptamanii, tramvaiele, indiferent daca vorbim despre linia 101 sau 102, circula de cele mai multe ori fara calatori. Faptul ca de la gara calatorii ar putea fi preluati de maxi-taxi ar duce la eliminarea de pierderi semnificative pentru societatea Eltrans si pentru bugetul local.

Ivanescu a precizat ca a solicitat Curtii de Conturi sa deruleze o verificare amanuntita la Eltrans pentru a se sti cu exactitate ce s-a intamplat cu societatea in perioada in care a fost condusa de fostul director Ioan Comarita. Acesta din urma a fost reangajat in cadrul firmei subordonate Consiliului Local, pe un post de conducere. Ivanescu a precizat ca intentioneaza sa faca o radiografie a activitatii firmei pentru ultimii ani, iar in cazul in care sunt descoperite nereguli sa fie sesizat Consiliul Local pentru a lua masurile de sanctionare a celor care se fac vinovati. (Bogdan Caliniuc)
"


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Mar 2009 14:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Portiunea aia chiar nu e rentabila in week-end...

,,Masura" necesara e un biet macaz (!) pe care Eltrans NU are bani sa il cumpere!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Mar 2009 22:28 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Sistarea circulatiei in weekend = inceputul sfarsitului.
Brevet de inventie de dincoace de Prut.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Mar 2009 22:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8022
Nu neaparat... portiunea dintre Gara si Fabrica de Mobila are suficienti calatori cat sa incapa de 4 ori intr-o singura duba... Insa restul liniei isi justifica cu varf si indesat functionarea si in week-end, chiar in conditiile in care dubele circula exact in fata tramvaielor si opresc in exact aceleasi statii.
De lipsa acelui macaz se plangea si dl. Ioan Comarita, inainte sa fie indepartat de la conducerea Eltransului.

Sper sa nu se ajunga la situatia in care nu va mai circula niciun tramvai in week-end... asta chiar ca ar fi inceputul sfarsitului: oamenii nu isi vor mai face abonamente si vor calatorii cu ce vine primul, adica cu duba.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Mar 2009 22:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Ca tot vorbim de dube, ghici cine are interes (material) in a le inmulti?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Mar 2009 23:09 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Acum a devenit evident de ce trebuia compromis si inlocuit un director care s-a straduit din rasputeri sa mentina in circulatie tramvaiul. Statea in calea progresului suprem: duba. Adica "privata", ca sa folosesc un arhaism din Ardeal.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Mar 2009 23:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Cine l-a atacat in permanenta pe directorul Comarita?
Ghiorghita, te astept diseara la portita...

Voi ati vazut vreun document public referitor la transportul din Botosani? Rute, trasee, tipuri si capacitati vehicule, programe de circulatie, operatori, contracte de concesiune?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Mar 2009 18:49 
allpress.ro wrote:
Pedelistul Victor Ivanescu a preluat, luni, functia de director al societatii comerciale Eltrans

Am cautat aceasta specificatie, desi o banuiam deja. La Iasi, un alt pedeleu visa la ecartament mailat ca sa urce in el copilul de un an, de fapt sa se sugrume tramvaiul cu ecartamentul ca sa vina maxitaxi, niste consilieri pedelei vor sa scoata tramvaiul la Galati, un pedeleu a scos tramvaiul la Brasov. Doar Constanta face exceptie, cu toate ca nu prea, fiind orasul din care provine cel mai mare pedeleu al tarii. De Suceava, Satu Mare, Targoviste si Slatina nu stiu daca sunt pedelei sau nu si nici daca maxitaxi inlocuieste troleibuzul.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Mar 2009 19:31 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Pare ca desfiintarea transportului electric ar face parte din platforma-program (sectiunea sa privata). Atractia catre "beneficiile" desfiintarilor este evidenta, si vestea tunurilor deja date se propaga rapid de la un oras la altul. Ca o metastaza, invadeaza pe rand toate organele. Unele rezista ceva mai mult, altele cedeaza din prima.

Stati sa vedeti ce va mai urma la Cluj...
Sper sa ma insel, macar de data asta, si scuze pentru off-topic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Mar 2009 23:27 
Am spus-o la alt topic, o spun si aici: poporul trebuie sa invete sa ignore cancerul dubar.
Cand vine rabla in statie sa-i faca semn sa plimbe ursul si sa urce in autobuzul din spate.
Altfel, nea' Caisa consilierul provenit din tagma Piratilor din Caraibe va invoca faptul ca... poporul prefera duba. Vedeti cazul MAZ la Iasi, cand o coana mare tipa ca pentru ce le-au mai adus daca sunt maxi-taxi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 18 Mar 2009 08:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Eltrans nu mai cumpara tramvaie si trece la reduceri de personal

Societatea Eltrans nu va achizitiona anul acesta tramvaie, ci va achizitiona un sistem de cartele care sa inlocuiasca biletele folosite in tramvai. "In niciun caz nu putem aloca la ora actuala, pe langa subventia pe care o dam societatii si care se ridica undeva la sapte-opt miliarde lei, bani pentru achizitia de noi tramvaie. Intr-un an de criza este aproape imposibil. In schimb, suntem in discutii destul de avansate pentru instalarea de validoare si de afisaj in statii, a unor dispozitive de numarare a calatorilor, pe varianta unui credit furnizor. Ei vin, monteaza aceste sisteme si noi le platim in rate, in doi-trei sau cinci ani, functie de cum ne intelegem cu ei ", a precizat viceprimarul Florin Ghiorghita.

Potrivit sursei citate, in tramvaie vor fi instalate validoare ale cartelelor, acestea putand fi incarcate cu un anumit numar de calatorii. Achizitionarea acestui sistem va presupune automat renuntarea la taxatorii de pe tramvaie. Ghiorghita sustine ca achizitionarea acestui sistem presupune o cheltuiala mai mica. "Se reduce din personal in primul rand, pe partea de casieri si casieri-incasatori, in al doilea rand nu mai exista furtul uman. In tramvaie vor fi montate niste dispozitive care numara cati calatori urca, cati calatori coboara. Cei de la societate vor sti cati calatori sunt la un moment dat in tramvai si atunci si incasarile trebuie sa corespunda. Este sistemul de validoare care presupune validarea tichetului, existand si varianta introducerii de cartele cu un anumit numar de calatorii care vor putea fi achizitionate din chioscuri si din statii de tramvaie", a precizat viceprimarul municipiului Botosani. Aceasta varianta va fi discutata, urmand sa se aplice in functie de bugetul municipalitatii.


Evenimentul de Botosani, 10.03.2009
http://www.evenimentuldebotosani.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 03 Aug 2009 20:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Planul Integrat de Dezvoltare Urbana.

http://primariabt.ro

Nu se sufla nici un cuvintel referitor la modernizarea infrastructurii de tramvai!


Attachments:
Botosani.pdf [722.71 KiB]
Downloaded 347 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Feb 2010 16:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Tramvaie bune la fier vechi

Intretinerea si reparatiile tramvaielor care circula in municipiul Botosani costa, anual, circa 300.000 de lei. Nu se stie cat vor mai putea functiona. Sunt construite prin 1978-1982, iar nemtii le-au scos din uz de prin anii 90.

Tramvaie care au fost scoase din circuit la inceputul anilor 90 in Germania inca mai circula in municipiul Botosani. Au peste 30 de ani vechime si trebuiau de mult duse la fier vechi. Au ajuns in Botosani in perioada 2000-2002 si de atunci sunt folosite pe cele doua trase. Conducerea societatii Eltrans sustine ca din cauza gradului avansat de uzura unele tramvaie abia mai pot fi reparate. In momentul de fata, societatea Eltrans are 23 de tramvaie, din care 12 sunt folosite pe cele doua trasee din municipiu, 4-5 sunt in revizie iar restul sunt tinute ca rezerva. Reprezentantii societatii Eltrans spun ca trebuie sa aiba in permanenta cateva tramvaie de rezerva deoarece in orice moment exista riscul ca cele aflate pe trasee sa se defecteze. De altfel, de la inceputul anului s-au inregistrat destul de multe probleme cauzate de umezeala.

"Nu avem o situatie in ceea ce priveste costul intretinerii si reparatiilor pe fiecare tramvai, dar anual suma este destul de mare. Sunt tramvaie care ne costa si 20.000-30.000 de lei pe an reparatiile si intretinerea lor. Nu mai punem faptul ca ele au un consum ridicat de energie electrica. Spre exemplu, un tramvai pe care il avem noi in prezent consuma cu 25-30% mai mult decat un tramvai nou", a mai afirmat directorul societatii Eltrans.

Tramvaie second la 10.000 de euro

Conducerea societatii Eltrans sustine ca aceste tramvaie nu vor mai putea fi folosite prea mult timp si ca primaria si Consiliul Local vor trebui sa gaseasca o solutie pentru inlocuirea lor. Daca tramvaie noi este aproape imposibil de cumparat, deoarece preturile sunt foarte mari, singura solutie ramane achizitionarea de tramvaie second hand.

"Nu stiu cat vor mai putea functiona. Un an, maxim doi. Daca s-ar aloca bani pentru a cumpara macar cateva tramvaie second-hand, dar care au fost modernizate intr-o perioada scurta de timp, investitia ar fi amortizata. Problema este ca si aceste tramvaie inseamna o cheltuiala destul de mare. Un tramvai care a fost scos din uz in Germania, dar care a fost modernizat si care la noi ar mai putea circula cativa ani, costa intre 10.000 si 25.000 de euro, in functie de dotari", a conchis Victor Ivanescu.

"Tramvaiele pe care le avem in prezent au fost construite in perioada 1978-1982. In momentul in care au fost aduse in Botosani ele erau scoase din uz in Germania. Din 2001-2002 si pana in prezent aceste tramvaie au peste 500.000 de kilometri parcursi. Sunt depasite din toate punctele de vedere dar nu avem ce face si trebuie sa le folosim. Frecvent apar tot felul de probleme dar le mai reparam si incercam sa ne desfasuram activitatea cu ce avem", spune Victor Ivanescu, directorul general al SC Eltrans SA.


23.02.10
http://www.evenimentuldebotosani.ro


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 166.44 KiB | Viewed 9143 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Feb 2010 18:52 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Ghiaurii n-au auzit de vorba asta "Sunt prea sarac pentru ca sa-mi pot permite lucruri ieftine"? Desigur ca nu; este valabila doar in Anglia si alte tari mai putin "de lux" decat Rromania. Noua ne trebuie Mercedes si viloi cu turle, dar noroiul intra pana pe prag si cacatoarea este in fundu' curtii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Feb 2010 18:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
La inceputul topicului poti gasi referiri la legatura dintre viceprimarul Ghiorghita si dube. Nici o legatura cu tramvaiul.

A trebuit sa-l elimine pe Comarita, ultima reduta in fatza iuresului dubelor. Ghiorghita, nu te asteapta nimeni la portita?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Feb 2010 19:01 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3453
Silviu Sintea wrote:
La inceputul topicului poti gasi referiri la legatura dintre viceprimarul Ghiorghita si dube. Nici o legatura cu tramvaiul.

A trebuit sa-l elimine pe Comarita, ultima reduta in fatza iuresului dubelor. Gheorghita, nu te asteapta nimeni la portita?

Da, nu suntem in Dubai, suntem in "duba-i"...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Mar 2010 19:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Da, este firma din Dresda. Au disparut troleibuzele in Sibiu, de ce n-ar disparea tramvaiele din Botosani?

Transportul local desfiintat de nemti

Semafoare prost sincronizate, lipsa pistelor pentru biciclisti si a amenajarilor pentru persoane cu handicap, incurajarea intereselor personale in defavoarea celor publice, au fost in egala masura evidentiate de nemtii ce au conceput strategia transportului in comun din municipiul Botosani.

Firma se numeste VCDB (VerkehrsConsult Dresden-Berlin) si propune cateva variante pe care municipalitatea le are la dispozitie pentru ca transportul in comun din Botosani sa se apropie de standarde de reala civilizatie.

Expertii au analizat fluxul de calatori, conditiile oferite si chiar traficul din municipiu, acordand o atentie deosebita celor doua forme de calatorie in comun, tramvai si maxi-taxi. Din datele oferite de Eltrans si Microbuzul "se ajunge la transportul a circa 11,7 milioane de calatori pe an, in Botosani. Pentru un oras de 115.000 de locuitori ar trebui sa fie transportati circa 20 de milioane de calatori, chiar si daca orasul ar fi intr-o regiune cu o dezvoltare redusa", se arata in strategie. Posibila explicatie este sugerata in faptul ca nu toti calatorii primesc bilete, ceea ce arata dimensiunile impresionante ale evaziunii ce se practica in mijloacele de transport.

Nemtii arata pericolul adus de practicarea tarifelor diferite pentru tramvai si maxi-taxi si de faptul ca li se suprapun traseele. "Este o decizie politica care nu este posibila conform legislatiei din Germania si conform regulamentelor Uniunii Europene. Prin acest procedeu aprobat de autoritati, orasul Botosani, proprietarul intreprinderii, isi "infometeaza" propria companie si ii rapeste posibilitatea de a putea finanta investitii. Astfel se produce un prejudiciu direct orasului, pentru a spune lucrurilor pe nume", arata raportul nemtilor.

Despre starea tramvaielor folosite la Botosani expertii sustin ca "vehiculele fusesera scoase din uz in Dresda din cauza stadiului lor foarte precar, faptul ca ele reusesc sa mai circule pana la 70.000 de kilometri pe an se datoreaza doar cunostintelor si talentului de a improviza al angajatilor din ateliere si poate fi considerat o realizare tehnica de exceptie".

Despre confortul oferit de maxi-taxi nemtii sunt foarte concisi. "Din cauza spatiului restrans dintre scaune nu este posibil transportul de carucioare pentru copii sau bagaje mai mari. Urcarea si coborarea prin usa din fata-dreapta este dificila din cauza constructiei vehiculelor, schimbul de calatori nu poate avea loc rapid. Sistemul nu este potrivit pentru transportul celor cu dizabilitati fizice".

Firma din Dresda recomanda reintroducerea autobuzelor

Firma germana arata ca, desi strazile la Botosani sunt destul de late, apar frecvent ambuteiaje, ca semafoarele nu tin cont de trafic si ca au timpi prea mari de asteptare. Ca sunt anomalii precum intersectii giratorii cu semafor, ca lipsesc cu desavarsire pistele pentru biciclisti, iar trotuarele nu respecta conditiile necesare transportului carucioarelor si persoanelor cu handicap, obstacolele constand in stalpi sau gherete fiind dese.

Expertii prezinta patru variante de actiune si recomanda sa nu se renunte la tramvaie, microbuzele sa fie folosite pentru periferii, sa se introduca tariful unitar si, eventual sa se introduca autobuze, care sa fie tot de stat, dar care sa ofere conditii bune calatorilor.

Catalin Flutur, primarul municipiului, a declarat vineri ca este normal ca nemtii sa fie atat de critici, date fiind standardele transportului in comun din Germania. Edilul sef a explicat ca municipiul nu detine fondurile necesare pentru inlocuirea parcului de tramvaie in acest an, planificate fiind doar introducerea autotaxarii si a sistemului GPS pentru urmarirea si anuntarea tramvaielor in statii. "In niciun caz nu vom renunta la tramvaie. Iar in ce priveste suprapunerea traseelor ii voi lasa pe cei in cauza sa se inteleaga", a declarat primarul.


16.03.09
http://www.monitorulbt.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Mar 2010 19:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
In atasament, studiul VDCB Dresda.


Attachments:
Strategiepapier-Botosani-RO.pdf [806.16 KiB]
Downloaded 310 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Mar 2010 11:45 
Silviu Sintea wrote:
Nemtii arata pericolul adus de practicarea tarifelor diferite pentru tramvai si maxi-taxi si de faptul ca li se suprapun traseele. "Este o decizie politica care nu este posibila conform legislatiei din Germania si conform regulamentelor Uniunii Europene. Prin acest procedeu aprobat de autoritati, orasul Botosani, proprietarul intreprinderii, isi "infometeaza" propria companie si ii rapeste posibilitatea de a putea finanta investitii. Astfel se produce un prejudiciu direct orasului, pentru a spune lucrurilor pe nume", arata raportul nemtilor.
Iata, nemtii pun degetul pe rana, probabil ingroziti de ceea ce gasesc in lumea a patra, in RRomania...
Silviu Sintea wrote:
Despre confortul oferit de maxi-taxi nemtii sunt foarte concisi. "Din cauza spatiului restrans dintre scaune nu este posibil transportul de carucioare pentru copii sau bagaje mai mari. Urcarea si coborarea prin usa din fata-dreapta este dificila din cauza constructiei vehiculelor, schimbul de calatori nu poate avea loc rapid. Sistemul nu este potrivit pentru transportul celor cu dizabilitati fizice".
Din nou, foarte clar.
Silviu Sintea wrote:
Iar in ce priveste suprapunerea traseelor ii voi lasa pe cei in cauza sa se inteleaga", a declarat primarul.
La asta se rezuma treaba in tara asta mafiota, la "intelegerile" intre cei "interesati"... :evil:

Problema e alta: iata, se testeaza reactia la intentia de a mai distruge INCA UN SISTEM DE TRANSPORT ECOLOGIC. In functie de reactii, distrugerea se poate face mai repede sau mai incet.

Intrebarea e: Ce facem, asistam si aici ca si la Brasov, Constanta, Iasi, Targoviste, Slatina la distrugerea sistematica a transportului electric sau ii bombardam pe imbuibati cu petitii si reclamatii?

Pe cand vom pune arbori de cauciuc, banani, portocali etc pe linia de tramvai, ca spre asta tindem, sa ajungem o colonie bananiera in care vechilii astia din pseudo-politica din RRomania sa-si vada de interesele lor, distrugand tot ceea ce nu-i intereseaza pe ei, tot ce-i deranjeaza pe ei?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 17 Mar 2010 15:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Afacere suspecta cu mijloace de transport in comun

Afacere coapta in biroul viceprimarului Florin Ghiorghita. El vrea sa desfiinteze, in scurt timp, transportul in comun cu tramvaiul. Mai mult decit atit, municipalitatea ar putea aloca bani de la bugetul local pentru sustinerea financiara a firmei private care face transport de persoane cu maxi-taxi.

O astfel de decizie este cu atit mai controversata cu cit in orasele civilizate transportul ecologic este puternic finantat de autoritatile locale. Viceprimarul Florin Ghiorghita exclude orice investitie, de acum incolo, in transportul cu tramvaiul, invocind lipsa resurselor financiare. In schimb, municipalitatea ar putea face rost de bani pentru plata subventiei catre firma Microbuzul, condusa de Dumitru Balan, un apropiat al viceprimarului Ghiorghita. Directorul societatii Microbuzul, Dumitru Balan, face de mai multi ani presiuni asupra municipalitatii pentru a obtine subventie de la Consiliul Local. Ba, mai mult, el propunea la un moment dat privatizarea Eltrans, astfel incit sa se poata infrupta din patrimoniul acesteia societati. Balan vrea subventie si pentru persoane cu handicap, cu toate ca masinile sale nu dispun de rampe speciale pentru cei cu dizabilitati. De cealalta parte, directorul societatii Eltrans, Victor Ivanescu, sustine ca acordarea subventiilor pentru transportul cu maxi taxi, ar genera o cheltuiala dubla din partea Primariei. In timp ce municipalitatea vrea sa renunte la tramvai in favoarea firmei de maxi-taxi, oamenii critica insistent conditiile de transport cu microbuzele, dar si starea tahnica a vehiculelor. Propunerea viceprimarului ar urma sa fie supusa votului consilierilor intr-una din sedintele viitoare ale Consiliului Local.


22.02.2010
http://www.telembt.ro/afacere_suspecta_ ... 10821.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Jan 2011 12:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Anunt pe http://www.e-achizitii.ro

Nr. anunt SEAP/Data publicare: 271744/10.11.2010
Denumire contract: Achizitionarea a zece tramvaie second hand tip Tatra T4D modernizate


Attachments:
caiet sarcini Eltrans.doc [29 KiB]
Downloaded 177 times
Documentatie de atribuire Eltrans.doc [248.5 KiB]
Downloaded 160 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Jan 2011 12:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Procedura pt. transportul celor 11 tramvaie Tatra T4D din Dresda la Botosani.

Nr. anunt SEAP/Data publicare: 274534/06.12.2010
Denumire contract: Transportul a 11 tramvaie tip Tatra T4D,de la depoul de tramvaie din Dresden Germania,la statia CFR Botosani/Romania


Attachments:
caiet sarcini Tatra T4D Dresden.doc [32.5 KiB]
Downloaded 175 times
Documentatie de atribuire Tatra T4D.doc [247.5 KiB]
Downloaded 175 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 18 Feb 2011 10:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Nu s-a prezentat la licitatie nici o firma pt. a transporta tramvaiele din Dresda la Botosani asa ca se va apela la sprijinul societatii de transport din Dresda pt. transportarea acestora.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 02 Jun 2011 07:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Dupa 15 iunie, tramvaiele achizitionate de Eltrans vor iesi pe traseu

Conform celor declarate de Florin Ghiorghita, viceprimarul municipiului, pentru inceput, intr-o prima etapa, vor fi scoase la traseu o parte din acestea. La aceasta data se lucreaza la schimarea partii de ecartament. „Tramvaiele sunt bune, sunt reconditionate, sunt second-hand, nu sunt noi. La pretul acesta nici nu puteam lua noi, cu totii ne-am fi dorit tramvaie din alea de 1,5 milioane de euro bucata, silentioase, foarte comode dar la bugetul nostru nu ne permitem, din pacate”, a declarat viceprimarul. Cele 11 tramvaie au ajuns de la Dresda la Botosani la finalul lunii aprilie. Tramvaiele detinute pana acum de Eltrans sunt deja depasite din punct de vedere tehnic, ele fiind fabricate in perioada anilor 1970-1980. Din cele 21 de tramvaie ce erau la Botosani pana aducerea celor 11 second-hand, conducerea unitatii a propus patru spre casare in timp ce 17 sa ramana in circulatie.


http://www.evenimentuldebotosani.ro/vie ... l_id=59923


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 22 Nov 2011 13:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Portariuc: "Transportul local in Botosani lasa de dorit in ceea ce priveste calitatea, siguranta si confortul!

Social-democratul Ovidiu Portariuc sustine ca majorarea pretului la calatoriile cu maxi-taxi s-a facut mult prea repede si nu este una justificata, in conditiile in care confortul si siguranta oferite de masinile cu care se realizeaza transportul in comun lasa de dorit

"Din punctul meu de vedere, cresterea preturilor la transportul local s-a facut extrem de rapid si nu stiu in ce masura are un fundament economic sau daca a fost facut public. Mi se pare de asemenea ca transportul local in Botosani lasa de dorit in ceea ce priveste calitatea, siguranta si confortul, in schimb aliniem preturile la un nivel pe care nu il intalnim nici in marile orase, chiar si in Bucuresti este 1,8 lei biletul", a spus Ovidiu Portariuc.

El a mai mentionat ca nu este normal ca in municipiul Botosani ca exista o singura firma care sa asigure transportul local cu maxi-taxi.

"Ma intreb de ce o singura societate opereaza in intreg municipiul Botosani, oare nu ar fi mai eficienta concesionarea catorva trasee unor societati diferite astfel incat prin concurenta acestor societati sa avem si un termen de comparatie vivazi de calitatea si de eficienta transportului respectiv? Un singur operator poate motiva oricand ca are cheltuieli de operare foarte mari, ca trebuie sa isi acopere costurile, dar nu putem raporta si nu putem face niciun fel de analiza neavand alt punct de referinta", a adaugat Portariuc.


http://stiri.botosani.ro/stire/33625/Po ... rtul!.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 24 Mar 2012 21:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Capusam, capusam, dar s-o facem si pe bani!!!

Microbuzul va primi anual de la bugetul local 500.000 de lei

Aceasta este suma pe care autoritatile locale o vor aloca in contul subventiei pentru maxi taxi. Suma este mult mai mica fata de subventia pe care municipalitatea o acorda la Eltrans de 2,3 milioane de lei

Florin Ghiorghita, viceprimarul municipiul, sustine ca intr-o prima faza subventia va acoperi abonamentele pe traseul de la Tulbureni, Cismea, si eventual ANL Bucovina si Tudor Vladimirescu. „Nu stiu cat se subventioneaza din pretul abonamentului, dar din cate am inteles, iese aproape 5 miliarde anual toata partea de subventie. Solicitarile sunt mult mai mari, in conditiile in care cei de la Microbuzul spun ca deservesc tot orasul, pe 5 trasee, in timp ce tramvaiul pe doua trasee”, a declarat Florin Ghiorghita.

Vor beneficia de gratuitate la transportul cu maxi-taxi elevii, pensionarii dar si persoanele cu handicap. Subventia acordata societatii Eltrans va ramane aceeasi, chiar daca va fi subventionat si transportul local pe maxi-taxi. In acest an, numai putin de 10.900 de persoane au solicitat abonamente pentru a circula gratuit cu tramvaiele din care 8.000 de pensionari si 2900 de elevi.


http://www.evenimentuldebotosani.ro/Art ... e+lei.html


Attachments:
jegosenie maxi-taxi.jpg
jegosenie maxi-taxi.jpg [ 10.8 KiB | Viewed 5618 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 11 Dec 2014 16:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Investiţii majore în transportul public. Peste 30 de milioane de euro din fonduri europene pentru tramvaiele din municipiul Botoşani

Edilii de la Botoşani vor să investească în perioada următoare în modernizarea transportului public local. În momentul de faţă în Botoşani circulă atât microbuze în regim maxi-taxi dar şi tramvaie.

Cum calea de rulare s-a deteriorat în timp, iar vagoanele sunt second-hand şi cu o vechime considerabilă, şefii de la Primărie se gândesc la o modernizare a acestui sistem, pe care îl agreează considerându-l ecologic. În acest scop vor fi căutate pe axele de finanţare, soluţii pentru accesarea de fonduri europene.

Există şi studiul de fezabilitate, în valoare de 30 de milioane de euro, ce presupune, înlocuirea totală a căii de rulare, a reţelelor, vagoane moderne şi staţii pentru călători cu toate condiţiile. ” Urmează să vedem cu vom putea acoperi această sumă cu fonduri europene în perioada următoare. Vor investiţii generale, de la depou, până la calea de rulare şi 30 de tramvaie moderne”, spune viceprimarul Cosmin Andrei.


http://adevarul.ro/locale/botosani/inve ... index.html


Attachments:
eltrans.jpg
eltrans.jpg [ 41.64 KiB | Viewed 2790 times ]
-locale-botosani-investitii-majore-transportul-public-30-milioane-euro-fonduri-europene-tramvaiele-municipiul-botosani-1_548711ec448e03c0fd9a3b79-index.pdf [55 KiB]
Downloaded 101 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 26 May 2015 10:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885
Caruta cu prosti, in priza :shock:

De departe scepticul zilei în plimbarea cu autobuzul electric a fost patronul societății Microbuzul, Mihai Bălan, cel care transportă zilnic locuitorii orașului cu autovehiculele care circulă în regim de maxi taxi.

Deși a recunoscut că autobuzul arată bine, este silențios și mai ieftin pe partea de funcționare, omul de afaceri nu dă șanse acestui proiect. Iar motivul lui este axat pe considerente financiare.

”Are 21 de locuri atât cât are și un microbuz. Un microbuz costă 70.000 de euro iar acesta este 400.000 de euro. Autobuzul funcționează doar cinci ani că asta este perioada cât țin bateriile. Iar după aia trebuie înlocuit. În următorii cinci ani trebuie să mai dăm încă 400.000 de euro și în următorii 10 ani de zile cheltuim 1 milion de euro pe un astfel de autobuz electric”, a spus Mihai Bălan, după plimbarea de aproximativ 30 de minute cu autobuzul produs în Cehia.

Patronul de la Microbuzul a avut pentru o clipă imaginea viitorului privind transportul public urban din Botoșani și unde mașinile lui sunt factori de poluare.

Pe de altă parte, Mihai Bălan a luat cu el un pliant în care se făcea reclamă la microbuze electrice dar care nu ar fi la fel de costisitoare precum autobuzele și ar avea și o durată de viață mai îndelungată.


http://www.botosaneanul.ro/stiri/regele ... r-nu-boto/

Ovidiu Portariuc: ”După cum știți la finalul acestui an vom depune primul proiect pentru următoarea perioadă de finanțare și anume modernizarea transportului public urban. În acest proiect pe lângă achiziția de material rulant pentru transportul cu tramvaiul și anume 24 de tramvaie sunt prevăzute și achiziții de autobuze electrice pentru a completa traseele care nu sunt accesibile transportului cu tramvaiul”.

Întrebarea firească ce decurge din acest demers este cum vor fi alimentate aceste autobuze electrice. Primarul a explicat că la precedenta vizită făcută la București la Agenția Fondului de Mediu (AFM) a aflat de implementarea unui proiect ce va viza toate județele României.

”Infrastructura înseamnă doar prize de alimentare și vreau să vă spun că în acest an Agenția Fondului de Mediu (AFM) are în vedere dotarea fiecărui municipiu din țară cu un număr de 40 – 50 de prize de alimentare electrică, inclusiv pentru transport public urban”, a menționat edilul șef.

În total ar urma să fie amplasate un număr de 100 de prize de alimentare cu energie electrică în întreg județul. Un autobuz electric poate circula ”cu un plin” 180 de kilometri.


http://www.botosaneanul.ro/stiri/unde-a ... or-fi-ali/


Attachments:
regelemicrobuzelor.jpg
regelemicrobuzelor.jpg [ 226.34 KiB | Viewed 2350 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 10 Apr 2017 19:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 44885


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group