TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Wed 20 Nov 2019 04:22

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 145 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Mar 2009 23:36 
Dr2005 wrote:
Mi se pare mie, sau suspensia secundara e formata din arcuri elicoidale simple? Nu ar fi trebuit folosite arcuri duble?


Mai exista si o suspensie de genul celei ajutatoare de la V3A-93, care insa la data pozei nu era montata, dar se vede prinderea pentru aceasta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Mar 2009 00:24 
Offline

Joined: Sat 03 Nov 2007 11:13
Posts: 18
Location: Bucuresti, S6, Militari
Nu am vazut sa aiba difuzoare in salon. Nu ar fi necesar? Si pentru anuntarea statiei si pentru muzica. Ar fi foarte frumos sa avem si niste muzica in salon, ca si in autobuze.

Si totusi daca au mutat luminile pe mijloc, de ce nu au utilizat spatiul din laterale unde vin in mod normal luminile? Niste monitoare sau chiar un sistem de aer conditionat prin acele spatii. Se gasesc intrebuintari multiple.

Si nu in ultimul rand linia aceea galbena este oribila, de fiecare data cand o vezi stomacul ti se intoarce pe dos, capul ti se invarte si mai ai putin si iti curge sange din nas, ca alta culoare si alta pozitie mai buna nu au gasit :evil:
De ce nu se opteaza pentru o banda mai groasa, fara urcusuri si coborasuride la un capat la celalalt si cu o culoare in ton cu restul. O sa ma gandesc maine la o schema mai buna si simpla de aplicat pe modelul actual.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Mar 2009 00:24 
Udar wrote:
Nu am vazut sa aiba difuzoare in salon. Nu ar fi necesar? Si pentru anuntarea statiei si pentru muzica. Ar fi foarte frumos sa avem si niste muzica in salon, ca si in autobuze.


Are difuzoare in salon si chiar a fost muzica in el azi, revin cu niste filmulete mai tarziu.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Mar 2009 03:06 
ANTENA wrote:
- usa 1 trebuie sa fie dubla (juma vatman / juma calatori). Asa cum e acum va crea probleme.

Pentru ca distanta dintre articulatie si boghiul motor este mai mare (ca la V3A), unghiul facut de boghiu cu caroseria in curbe va fi mai mare, ceea ce inseamna ca fata si spatele vagonului vor iesi mai mult in exteriorul curbei.Deci pentru a se incadra cat-de-cat in gabaritul dinamic al V3Aului (plus ca fusta acestuia este si mai inalta si poate trece peste borduri) trebuie sa fie mai tesit la capete. Ceea ce inseamna ca daca ar fi sa fie o usa dubla in fata sau spate, latimea geamurilor din fata/spate ar fi inacceptabil de ingusta.

O solutie ar fi sa diferentieze usa din fata gen cum a facut Bomardier cu Flexity Classic pentru Cracovia - pentru a evita problemele care au fost astazi (unii calatori mai putin atenti au incercat sa intre la vatman).

Image


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Mar 2009 11:00 
Si o parte din filmele promise:

Bucur LF plecand in cursa din Sf. Gheorghe catre Colentina
http://www.youtube.com/watch?v=IIkeo7WmJss

Bucur LF in statia de coborare de la Sf. Gheorghe
http://www.youtube.com/watch?v=1EEzIoy73YQ

Bucur LF intorcand la Helitube
http://www.youtube.com/watch?v=vQKFRbl2vKY

Interiorul lui Bucur LF destul de aglomerat
http://www.youtube.com/watch?v=hMBQn41VMkg


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Mar 2009 22:56 
Astazi Bucur LF si-a continuat probele facand probe de rampa la Berzei si pod Constanta precum si probe in zona Bucurestii Noi. Vagonul s-a descurcat excelent.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Mar 2009 22:58 
Apoi zona Pod Constanta si Dr. Felix, de aici a plecat inapoi la uzina.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Mar 2009 16:46 
E evident ca daca RATB vrea sa fie un succes acest tramvai, aerul conditionat e o cerinta obligatorie; intr-adevar sint multi pe care ii deranjeaza curentul de aer, si, in plus, aceasta ventilatie fortata are ceva eficienta doar in mers, cit timp se sta in statie sau la semafoare se pierde tot efectul...Daca chiar se vrea oferirea unui serviciu de transport de calitate si atragerea de calatori din zona celor care acum folosesc autoturismul personal, AC-ul este o conditie obligatorie, iar costul suplimentar generat de functionarea lui se va transforma in beneficii generate de scaderea traficului si implicit a poluarii si aglomeratiei de pe drumuri, care va avea un impacat pozitiv asupra calitatii aerului, a vitezei de deplasare si a respectarii graficelor. Fara AC, transportul public nu va reusi sa fie atractiv pentru cei care nu il folosesc acum, poate reusesc sa inteleaga acest lucru si factorii de decizie din PMB si RATB, si sa nu se mai zgarceasca la tarate cum se spune


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Mar 2009 19:53 
Bucur LF isi continua drumul spre intrarea definitiva in traseu. Azi a ajuns in depoul Alexandria unde va sta cateva zile si a facut cateva probe. De asemenea a primit validatoare. Duminica nu se stie daca va circula pe linia 21 asa cum se dorea ca in fiecare duminica sa circule pe aceasta linie.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 20 Mar 2009 19:57 
Un detaliu al corpului C si interiorul cu validatoare.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 21 Mar 2009 00:08 
Sa vedem alte filmulete. O parte din probe au fost facute chiar cu vatmani de Alexandria care au fost foarte multumiti de el.

Facand probe de mers cu spatele prin depou
http://www.youtube.com/watch?v=g4FTq6peJFQ

Facand probe de zgomot interior si exterior pe o linie cu ciobituri :twisted:
http://www.youtube.com/watch?v=QGchCOrOAuE
http://www.youtube.com/watch?v=TTo1NrUvqEQ


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 26 Mar 2009 18:56 
Bucur LF isi continua probele aproape zilnic. Sa il vedem alaturi de un CH PPC.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Jun 2009 18:53 
Sectiunea Romania din Blickpunkt Strassenbahn 3/2009 in care apare si iesirea la strada a Bucur LF-ului


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Jul 2009 17:14 
Bucur LF in URAC


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject: Propuneri Bucur LF
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 14:57 
Offline

Joined: Tue 21 Jul 2009 22:30
Posts: 11
Va salut, de curand am 'descoperit' acest forum si sunt foarte entuziasmat ca exista oameni ca voi si un forum ca acesta. Sunt lucruri deosebit de laudabile. Intre timp incerc sa citesc tot ce s-a scris pe forum, in toate categoriile, toate fiind foarte interesante iar eu fiind din copilarie pasionat de mijloacele de transport in comun. Dar viata e ciudata, continuarea e usor de dedus. Am vazut ca sunteti cativa care stiti cam tot ce misca, mi se pare senzational acest fapt. Si veniti cu idei poate chiar mai bune decat cele ale conducerilor anumitor regii. Tot respectul. :D

Legat de Bucur LF si de propuneri legate de acesta...

1. A/C. Subscriu intru totul ideii de introducere A/C si in salonul calatorilor, motivele sunt cele doua principale enumerate de cei care au postat anterior propunerea. In plus, este absolut firesc sa existe A/C in salonul calatorilor tinand cont si de cresterea anuala a temperaturilor in sezonul cald cat si de extinderea acestei perioade an de an.
Aici as putea veni cu o idee, in cazul in care A/C este activ pe salon sa se mai intample doua lucruri.
In primul rand functionarea A/C sa fie semnalata calatorilor printr-un afisaj, cum ar fi, dar nu neaparat, de genul aceluia inscris cu STOP in autobuze si troleibuze. De ce nu, poate merge afisat chiar pe panoul electronic de informare, care este si el necesar, asa cum a fost spus mai sus. De ce? Pentru ca unii ori nu vor ori chiar nu realizeaza cand functioneaza A/C. Asa le sare in ochi, iar combinat cu propunerea numarul doi, poate mai se mai educa cativa tarzani.
In al doilea rand, niste senzori plasati la fiecare sistem de inchidere a geamurilor (practic niste contacte) sa declanseze un gen de alarma, insa nu una atat de stringenta incat sa iti irite scoarta cerebrala daca suna mai mult de 3 statii intr-una, ci una mai discreta, care totusi sa iti arate ca ori ai lipsa de bun simt (cum am vazut ieri pe 336 la doua domnisoare care nu stiu ce naiba faceau de stateau si invers pe scaune, nu ma intrebati mai mult, nu am inteles nimic) ori esti imobilizat la podea de auto-provocatele sechele pentru a cersi un ban cinstit. Un gen de 'beep-beep' discret. Poate se sesizeaza careva si face un bine inchizand geamurile lasate deschise de altii, reducandu-se astfel risipa de energie si crescandu-se confortul termic in vehicul.

2. Geamuri mai mari! Suntem in anul 2009, urmeaza tot ani din mileniul numarul doi, toata lumea pune geamuri mari peste tot pe unde poate. Si nu numai ca sunt mari, dar au si curburi ce din punct de vedere al design-ului sunt foarte reusite, ce insufla un aer de modernism. Exemple ar putea fi modelele ce au fost ras-licitate pentru RATB, de la cei trei producatori, dar nu se opresc aici. Pana si LF-ul rusesc are geamuri cu suprafata mult mai mare si forme unduite. Pentru ca, sincer, LF sau ne-LF, tot din mileniul trecut arata din punct de vedere al design-ului. Geamurile ar trebui marite si in sus si in jos, fata de pozitia actuala a acestora. De altfel ar trebui curbate.

3. Geamuri atermice. Pentru ca vor economisi energie si vor mari confortul termic interior.

4. 'Triunghiurile de tabla' ar trebui sa dispara. Se leaga partial de punctul doi. Pe segementele din colturile interioare cu plafonul, pe care se afla inainte sistemul de ilumintat ce acum este pozitionat pe centru, de ce mai trebuie sa ramana acele 'cutii de tabla'? Daca ar disparea, geamurile ar putea fi prelungite pana sus. In plus, estetic, arata groaznic acea tabla vopsita.

5. Modularitatea caroseriei. Vedeti Citaro ca un exemplu la indemana, zi de zi. Caroseria modulara da un aspect mult mai modern si este mai practica, din mai multe motive. In plus, modulele pot fi finisate mult mai bine din punct de vedere calitativ. Poate dispar, dupa zeci de ani, acele 'valuri' prezente la nivelul caroseriei la vehiculele vechi sau noi cat si la cele cu RK.

6. Alt material pentru caroserie. Ar trebui inlocuita acea tabla cu ceva mai ridicat din punct de vedere calitativ cat si mai modern. Aluminiu?

7. Chedere. Sau non-chedere. Calitatea finisarii chederelor sau non-chederelor (nu am idee cum se numeste metoda noua de montare a geamurilor pe caroserie) de pe CH-PPC este groaznica. Cel putin pe interior. Erau si niste poze pe aici pe forum, dar nu cred ca erau legate de subiectul asta. Insa se vedea clar cat este de groaznic. Oare materialul acela negru (cauciuc sau silicon sau ce este?) nu poate fi altfel aplicat decat cu lingura?

8. Trepte din alt material decat tabla. M-am saturat de treptele din tabla de otel cu motivul acela pe ele. Au disparut peste tot in lume. Pana si la tramvaiul rusesc au disparut. In plus, poate fi luat exemplu despre desenarea scarii, a treptelor. Sunt mai adanci, mai usor de abordat, nu asa abrupte cum inca le pastram pe cele din perioada interbelica...

9. Alt material pentru peretii interiori. Este absolut depasit acel MDF sau ce naiba este. Carton presat lucios. Cine mai pune asa ceva? Inclusiv pe plafon. Este tot la fel de groaznic. Puneti un ABS sau ceva gen Citaro 2. Nu cred ca influenteaza costurile atat de mult.

Mai adaug in timp. Util, sper.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Continuare
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 15:08 
Offline

Joined: Tue 21 Jul 2009 22:30
Posts: 11
10. Oglinzi mai moderne, in mod sigur. Acestea sunt mostenite cam demult.

11. Subscriu la propunerea cu sistemul de supraveghere video. 100%. Este indispensabil.

12. LCD-ul gen Citaro 2 ar fi de bun augur. Ar da foarte bine o uniformizare a intregului parc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 16:16 
Astazi s-au terminat procedurile de omologare pentru tramvaiul Bucur LF, astfel el poate intra in productia de serie, deocamdata nu sunt bani, dar cel mai probabil din iarna vom vedea urmatoarele vagoane din serie.
401 urmeaza sa fie predat la Depoul Alexandria unde pentru inceput va circula pe linia 32 apoi din septembrie-octombrie va trece titular pe linia 41.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 14:26 
401 intra in traseu in cateva saptamani, acesta va circula in prima etapa de testare/rodaj pe linia 34 si va sta garat in URAC si Depoul Dudesti. Dupa realizarea catorva luni de traseu pe linia 34, timp in care se vor efectua modificari in depoul Alexandria si pe linia 41, apoi va trece la Alexandria pe linia 41.
Tratamentul acesta a fost aplicat si primului CH PPC #306, dar pe linia 32. Bucur LF nu va circula niciodata pe linia 32 din cauza buclei stranse de la Piata Unirii si a unei anumite clase de calatori de pe aceasta linie.

Pe 402 inca nu se stie cand il vom vedea, posibil anul acesta in functie de cati bani sunt.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Aug 2009 16:19 
Bucur LF este pregatit de traseu, in maxim 3 zile intra in traseu cu calatori, cel mai probabil pe linia 21 in prima etapa, pe linia 34 nu se doreste sa circule din cauza zonei nemodernizate de pe Pasaj Muncii. Dupa cateva luni pe linia 21 acesta va trece pe linia 41.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Aug 2009 21:53 
Odata omologat si scos in rodaj cu calatori tramvaiul este finalizat si urmeaza sa inceapa productia de serie, in urmatorul an nu stiu daca vom avea mai mult de maxim 6 vagoane, dar este bine ca s-a pus pe picioare proiectul. Cel putin ca intentie vagoanele vor fi dotate cu invertoare si motoare asincron, motivul pentru care sunt propuse pentru continuarea inlocuirii parcului de tramvaie reostatice de pe linia 41.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Aug 2009 23:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:30
Posts: 102
Location: Bucuresti
Si n-au ajuns si la concluzia ca ar fi indicat sa le doteze si cu A/C?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Aug 2009 23:37 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3428
Celestin Draganescu wrote:
Si n-au ajuns si la concluzia ca ar fi indicat sa le doteze si cu A/C?

AC-ul este o alta afacere, alte licitatii trucate, insa nu e decat pentru cine consuma motorina - prietenii stiu de ce. Ideea este ca, pentru salonul calatorilor, sa fie doar pe autobuze (si doar pe Merge-des-uri), ca lumea sa inceapa incet-incet sa deteste troleibuzele si tramvaiele, deci sa nu le regrete atunci cand se va pune problema disparitiei lor din peisaj. Asta e politica RATB/CGMB, fie ca ne place fie ca nu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Aug 2009 00:29 
Celestin Draganescu wrote:
Si n-au ajuns si la concluzia ca ar fi indicat sa le doteze si cu A/C?


Se poate dota si cu AC, dar banii tot de la primarie vin pentru ca pe langa AC mai trebuie si o sursa suplimentara speciala climei, dar cum am zis nu este imposibil, bani sa fie. Bani de care abia s-a facut rost pentru 36 unitati pentru cabinele CH PPCurilor (care in total in proiect sunt 46 deci tot nu ajung).

Oricum cu Bucur LF am mers mai mult noaptea si in probe, iar ziua cand am fost in probe a fost iarna, nu am avut ocazia sa vedem cum se comporta pe caldura salonul, dar daca se ventileaza la fel de bine ca la CH PPCuri nu este chiar justificata introducerea ACului in salon.

Legat de fauna, pe linia 32 pana acum mi se pare cea mai nenorocita fauna din oras...21 imi pare decent. Oricum linia 21 este buna pentru experimente pentru ca este aproape de URAC, iar depoul Dudesti a fost folosit pentru ca este sediul ETE si poate vedea si conducerea cum se comporta.

Estimez ca in primavara il vom vedea pe 41.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Aug 2009 12:50 
Offline
User avatar

Joined: Sun 26 Jul 2009 23:06
Posts: 1
Astazi l-am prins pe 21, deja e tamponat :? .


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Aug 2009 13:33 
SprinterXP wrote:
Astazi l-am prins pe 21, deja e tamponat :? .

A agatat niste borduri din statia Pod Colentina. Problema a fost rezolvata imediat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Aug 2009 17:02 
Nu va circula prea mult pe linia 21, deocamdata circula pana cel tarziu la 12, la schimbul 2 inca nu este in traseu.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Aug 2009 17:09 
Vagonul sta garat in depoul Dudesti, temporar, la ora actuala el nu apartine de niciun depou, doar actele unde pe hartie este la Alexandria. La momentul de fata in faza aceasta de rulare poate ajunge in orice depou modernizat si sa circule pe orice linie 100% modernizata.
Depoul unde va fi predat in final va necesita modificari la rampa de ridicare, canalul de revizie si baia de spalare.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Aug 2009 14:11 
La un moment dat vagonul va fi mutat pe linia 34, dar pana atunci mai trebuie sa faca Km. Deocamdata cel putin luna aceasta va circula pe linia 21 doar pana la ora 11:30.
Astazi a fost montat si pe el modului de firme montat pe CH PPCuri. Mai ramane sa se corecteze capatul "Piata Sf. Vineri" :P


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 03 Sep 2009 17:32 
401 a ajuns la aproape 2700 Km de rulaj.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 05 Sep 2009 18:11 
401 circula de azi si in weekend, tot pana la ora 11.30-12. Deocamdata tot pe linia 21.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 145 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group