Silviu Sintea wrote:
Dupa ani lungi de agonie se pare ca nu se mai doreste mentinerea in viata a CFR-ului, ci doar pastrarea acestuia in coma, cu ajutorul "aparatelor", pentru ca mai e loc de muls.
Dupa cum merg lucrurile, se pare ca nu prea mai e de muls, de s-a inceput cu ,,mulgerea" cu autogenul a unor trenuri si cu utilizarea celor care inca nu au norma de casare indeplinita pe rute gen Bucuresti - Dragonul Rosu, ori cele de pe Otopeni care, desi ar putea prelua un numar mare de navetisti, li se face reclama doar ca ,,Henri Coanda Express" cand, de fapt, sunt niste personale ca toate celelalte, cu aceleasi tarife (6 RON platesti pana la Aeroport ca 2,8 e autocarul).
Silviu Sintea wrote:
Incepand cu 1 aprilie se desfiinteaza nu numai rute ci si programe existente. Pe ce baza se fac aceste modificari nu pot sa spun.
Treaba e ca se anuleaza tocmai trenurile profitabile, acele trenuri care sosesc pe la 7:00 in orase, numai bune de adus muncitorii la lucru si elevii la liceu si perechile lor de pe la 17:00 si 19:00 - 20:00 care aduceau inapoi categoriile descrise mai sus. Se lasa in schimb in circulatie trenuri care pleaca spre oras pe la 1 - 2:00 AM si se intorc pe la 12, cand oricum nu merge nimeni cu ele la ora aia. Voi incerca sa fac o lista cu toate anularile astea... (dupa ce am pierdut 3 nopti sa modific tot mersul tiparit)
Silviu Sintea wrote:
Sunt curios cum, de exemplu, o sa faca instructaj inginera din Sighisoara, ce a absolvit Silvicultura!
Face la padure cu organu' (de control, nu va ganditi la altceva) C.F.R.-ului.
Silviu Sintea wrote:
Ati auzit de GFR (Grup Feroviar Roman)? Cine coordoneaza activitatea acestei firme?
E coordonata de cineva care a stiut sa ia gratis un parc de locomotive si vagoane de milioane de euro. Acum circula cu ele doar in Ungaria si Bulgaria, pentru ca, conform contractului, nu are voie in Romania. Dupa ce se va finaliza procedura de primire de locomotive si punerea lor in circulatie, mai mult ca sigur ca va ataca contractul la consiliul concurentei si va castiga. Atunci statul va ramane doar cu partea neprofitabila din CFR Marfa, ca restul va fi fost deja transferat G.F.R.-ului, impreuna cu contractele C.F.R. Marfa. Momentan G.F.R. lucreaza la pret de dumping, atragand mari clienti ai C.F.R. Marfa.
Silviu Sintea wrote:
Cat a investit in infrastructura RegioTrans?
Suficient cat sa isi creasca viteza de circulatie pe sectiile lor. Chiar daca nu vorbim de sume mari, au fost lucrari pe care C.F.R. le-a ignorat ani de-a randul, preferand sa impuna tot felul de limitari, pana a zburat linia in rau (vezi Gura Putnei - Nisipitu, inchisa de curand, desi sectia e SUPERBA ca peisaj). Cei de la RegioTrans au consolidat podurile si podetele, au inlocuit suruburile furate de
pasarile daunatoare culturilor agricole (sa nu facem discriminare), au mai completat pietrisul pe unde era nevoie, au mai strans/slabit joantele etc. Deci lucrari de mica amploare la prima vedere, dar care, cumulate, au adus beneficii mari operatorului si calatorilor.
Desigur, s-a inceput punerea de bete si-n roatele RegioTransului. AFER a primit ordin sa nu mai autorizeze niciun vehicul (fie el locomotiva, automotor sau simplu vagon) 2nd hand luat din afara... acum, practic, RegioTrans sta cu Gara Intorsura Buzaului plina de rame si au mai adus si ceva X4500 care asteapta pe la Brasov. Asa ca, singura solutie ramane achizitonarea materialului rulant din tara. Dar de unde? Daca locomotive mai poti sa iei de la privati, vagoane nu ai de unde (decat sa le iei noi, dar sunt exagerat de scumpe si nu se pot amortiza doar pe trenuri de navetisti)... decat de la C.F.R. Calatori. Dar, C.F.R. (indiferent la care din societatile desprinse din fostul S.N.C.F.R. ne referim) nu vinde a privati, ci doar la fier vechi sau la G.F.R. (de la C.F.R. Marfa la G.F.R. gratis, de la restul societatilor la pret de fier vechi, desi locomotivele sunt perfect functionale si complete) si, foarte rar, la vreun privat, gen DoriTrans ori Rompetrol. In rest... doar inchiriere, la 1000 de euro/zi de vehicul motor (nu stiu la vagoane cat e). De aia RegioTrans a inceput sa circule cu Malaxe inchiriate de la C.F.R.. Asa spera Berceanu ca ii va desfiinta... pai sa platesti 1000 de euro pe zi chirie + motorina + reparatii pentru un jeg din ala... calatorii care se asteptau la ceva bun si confortabil odata cu privatizarea vor merge la dube, iar RegioTransul va ajunge un C.F.R. mai mic pe rutele respective.