TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 11 Aug 2020 21:37

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Jun 2006 22:50 
Offline

Joined: Wed 10 May 2006 22:35
Posts: 7
Location: Bucuresti
Un "Buceag" facut drezina de cei de la CFF Viseul de Sus.


Attachments:
rgh0024ou.jpeg
rgh0024ou.jpeg [ 119.44 KiB | Viewed 2624 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 23 Jan 2009 16:40 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 251
Location: Brasov
2 camioane pozate in peregrinarile mele de prin Predeal.


Attachments:
Mercedes_1.JPG
Mercedes_1.JPG [ 135.95 KiB | Viewed 2096 times ]
Tatra_2.JPG
Tatra_2.JPG [ 144.27 KiB | Viewed 2096 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 23 Apr 2009 09:58 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 209
Location: Brasov
Cautand in arhiva ziarului "Drum Nou" din anul 1982 am gasit urmatorul articol:


Autocamion care functioneaza cu... gaze

Cu circa trei decenii in urma, in exploatarile forestiere din tara noastra functiona un tractor care era pus in miscare de gazele rezultate din arderea lemnelor de foc.
Ideea folosirii gazelor sarace rezultate din distilarea uscata a resturilor de lemn, a deseurilor din agricultura - sau chiar a carbunelui - a fost reluata de ing. Nicolae Mugea, de la sectia de proiectari prototipuri Brasov a I.C.P.I.T.M.A. Bucuresti, care a proiectat o instalatie de producere a biogazului montata pe autocamioane S.R.-131 (scoase din fabricatie, dar aflate in numar mare in parcul rece al intreprinderilor), biogaz care pune in miscare autovehiculul respectiv.
Instalatia este compusa dintr-un gazogen (1), format la rindu-i din buncar de alimentare, camera de ardere, clapeta de admisie a aerului si cenusar, unde materialul combustibil arzind incomplet in conditii de quasi-anaerobitate, produce biogazul, format din oxid de carbon, metan, hidrogen etc. la o temperatura de 400 grade. De aici, gazul rezultat trece consecutiv prin decantorul de cenuse (2), racitorul de gaze (3), filtrul fin de curatare a impuritatilor (4) si, in sfirsit, amestecatorul de gaze (6) care tine loc de carburator si unde se asigura proportia optima de gaze - aer, necesara functionarii motorului. In desen, mai poate fi identificat ventilatorul pentru pentru amorsarea reactiei de gazeificare (5), care se pune in functiune la pornirea gazogenului, la circa 20 de minute dupa aprinderea combustibilului in camera de ardere.
Iata citeva din caracteristicile tehnice ale autocamionului si motorului acestuia, vizibil influentate de noua sursa de energie: puterea motorului - 75 CP; raport de compresie - 10; consum orar de gaze - 130 mc pe ora (50 kg carbune sau 70 kg lemn); timp de functionare la o incarcatura - 3 ore; viteza maxima - 55-60 km/h; sarcina utila - 4 t; distanta parcursa la o incarcatura a buncarului - 120 km.
Dupa aprecierile autorului acestei realizari tehnice, costul gazogenului si a restului instalatiei, inclusiv cheltuielile de adaptare, este de circa 25.000 lei, suma ce poate fi amortizata prin diferenta intre costul benzinei si al combustibilului folosit in aceasta varianta.
Desigur, pina in ziua cind vom vedea circulind pe strazi si sosele autocamioane cu biogaz, va mai trece ceva timp. Salutind aceasta initiativa, facem, totodata, un apel la toti factorii interesati sa sprijine eforturile ce se fac in prezent la S.P.P. Brasov, pentru ca timpul de care vorbim sa fie scurtat cit mai mult.

Stefan BANARU


Trecand peste propaganda comunista cand trebuia sa se faca din ... bici care sa mai si pocneasca, imi imaginez cum ar fi aratat strazile de acum cu niste camioane pufaitoare. :D


Attachments:
Camion SR cu gaz 1.jpg
Camion SR cu gaz 1.jpg [ 111.42 KiB | Viewed 2006 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 11 May 2009 03:46 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7865
Iata si o basculanta Carpati sau Bucegi, proaspat renovata dar, din pacate, neinmatriculata.


Attachments:
IMG_9983.jpg
IMG_9983.jpg [ 73.84 KiB | Viewed 1964 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Jun 2009 21:56 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 119
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
Iata un camion foarte vechi pozat de mine marti 26 mai 2009 in statiunea Eforie Nord. Daca stiti mai multe informatii despre acest tip de camioane vechi, va rog sa scrieti la acest topic.


Attachments:
Pq1ht08A-4c8980c94876864b88bc856d728ad808[1].jpg
Pq1ht08A-4c8980c94876864b88bc856d728ad808[1].jpg [ 166.17 KiB | Viewed 1906 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Jun 2009 21:58 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 119
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
Iata-l si din fata


Attachments:
gx1tXSp0-4c8980c94876864b88bc856d728ad808[1].jpg
gx1tXSp0-4c8980c94876864b88bc856d728ad808[1].jpg [ 157.49 KiB | Viewed 1905 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Jun 2009 00:44 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3370
Costache Mihail wrote:
Iata un camion foarte vechi pozat de mine marti 26 mai 2009 in statiunea Eforie Nord. Daca stiti mai multe informatii despre acest tip de camioane vechi, va rog sa scrieti la acest topic.

Este un camion sovietic din gama ZIL-157 sau ZIL-151G, probabil militar. Dat fiind ca aceasta familie de vehicule s-a fabricat timp de peste 30 de ani, nu e usor sa ne pronuntam asupra vechimii exemplarului in cauza.
In transportul public de calatori din Romania, camioane 6x6 sovietice s-au folosit (cu adaptari ale caroseriei) ca autobuze deschise, pe traseul Poiana Brasov, intre anii 1956-1971.

http://denisovets.narod.ru/zil/zilpages/zil.htm
http://denisovets.narod.ru/zil/zilpages/zil157.html
http://denisovets.narod.ru/zil/zilpages/zis151.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Aug 2009 18:17 
Iata alt Z.I.L. ...de vanzare :!: la Sibiu. Judecand dupa urmele de pe portiera, a fost, candva, al armatei. Nu e inmatriculat, dar are... tichet de parcare. Ma intreb cum o fi ajuns aici, neinmatriculat?


Attachments:
ZIL(1).jpg
ZIL(1).jpg [ 519.51 KiB | Viewed 1830 times ]
ZIL(2).jpg
ZIL(2).jpg [ 530.47 KiB | Viewed 1830 times ]
ZIL(3).jpg
ZIL(3).jpg [ 524.92 KiB | Viewed 1830 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Aug 2009 23:39 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3370
cb wrote:
Iata alt Z.I.L. ...de vanzare :!: la Sibiu. Judecand dupa urmele de pe portiera, a fost, candva, al armatei. Nu e inmatriculat, dar are... tichet de parcare. Ma intreb cum o fi ajuns aici, neinmatriculat?

Un astfel de vehicul a fost recarosat la I. T. Brasov in 1964 si folosit pe traseul spre Poiana Brasov, alaturi de inca cateva asemanatoare.
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=1150
Cu ceva bani, un intreprinzator ar putea face din acesta o replica de nostalgie al acelui autobuz deschis. Sunt convins ca daca ar reusi sa-l inscrie la RAR si sa obtina aprobarile de la municipiu :twisted: , ar face bani grei de la doritorii de senzatii tari. Pot sa confirm ca nimic din ce am cunoscut ulterior nu s-a comparat cu calatoria cu un ZIL deschis.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Camioane deosebite
PostPosted: Mon 29 Oct 2018 20:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 49779
Apartine Apa-Canal Sibiu SA.


Attachments:
Sibiu 27.08.2018 (2).jpg
Sibiu 27.08.2018 (2).jpg [ 120.87 KiB | Viewed 609 times ]
Sibiu 27.08.2018 (1).jpg
Sibiu 27.08.2018 (1).jpg [ 111.21 KiB | Viewed 609 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group