TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 13:09

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Jul 2009 18:33 
De astazi avem BM pe M3: Anghel Saligny - Preciziei

Anunturile vocale nu mergeau deloc in trenuri, nici macar anuntul de inchidere a usilor nu era automat. Un tren avea firma defecta si i s-a pus o placa cu "INDUSTRIILOR", IVA style.

In total au fost 3 trenuri astazi incepand cu ora 9:30.

Primul tren care a facut accesul pe M3 a fost 1102-2102 Bucuresti in jurul orei 9,30.

Celelalte doua au fost:

1110-2110 Bruxelles
1115-2115 Praga

Trenurile au fost ture normale.


Attachments:
P1100909 (Medium).JPG
P1100909 (Medium).JPG [ 54.76 KiB | Viewed 5816 times ]
P1100918 (Medium).JPG
P1100918 (Medium).JPG [ 37.11 KiB | Viewed 5816 times ]
P1100927 (Medium).JPG
P1100927 (Medium).JPG [ 55.87 KiB | Viewed 5816 times ]
P1100935 (Medium).JPG
P1100935 (Medium).JPG [ 70.23 KiB | Viewed 5816 times ]
P1100938 (Medium).JPG
P1100938 (Medium).JPG [ 66.93 KiB | Viewed 5816 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Jul 2009 18:37 
Intr-adevar se vede ca este o "prima zi" cand au fost luati pe nepregatite cu firmele.
Unul din trenuri afisand "Preciziei"


Attachments:
DSC02431.JPG
DSC02431.JPG [ 91.6 KiB | Viewed 5812 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Jul 2009 18:57 
[youtube]zzPibPRHR9c[/youtube]


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 10 Jul 2009 19:01 
Bombardiere in statia Gorjului :)

[youtube]mCCJkhlKfp4[/youtube]
[youtube]kH9rEPj7itE[/youtube]
[youtube]3VGABYoKFs4[/youtube]


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Jul 2009 11:06 
freyutz wrote:
Nu ti se pare. Chiar este dezastru. [...]

  • la Nicolae Teclu garnitura asteapta sa vina celalalt tren dinspre Anghel Saligny
  • la Nicolae Grigorescu 2 trenul sta la peron intre 2 si 5 minute (in medie 3 minute)
  • la Eroilor daca ambele trenuri sunt la peron al doilea pleaca dupa circa 2.5 minute

Astept cu nerabdare cand se va circula cu semnalizarea la parametri optimi :)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Jul 2009 11:36 
Completez la ceea ce a spus bercenicity:

- La Politehnica se asteapta la ore de vf intre 2-4 minute
- La semnalul de intrare in Eroilor se asteapta in functie de noroc intre 1-14 minute(cat am stat eu ieri)

Ca sa numai spunem ca de cand au intrat BM-urile a scazut si viteza comerciala intrucat trenurile BM pot circula cu maxim 60 km/h fata de IVA cu 80 km/h.

De astazi trenurile au fost resoftate si au inclusiv anunturile interioare dar cu numele vechi ale statiilor pt anuntul vocal. Pe panourile interioare se afiseaza numele noi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Jul 2009 11:51 
E o problema de incopetenta. Oricum dupa ce se va circula cu ATP problema se va rezolva. Acum se circula pe principiu "Cale libera" - cred ca suntem unici in lume la nivelul anului 2009. Problema este simpla si se rezolva la nivelul cls a VIII a. Si anume, daca pe tronsonul comun circulatia se face la interval de minim 4 minute, pe ramuri ne trebuie un metrou la 9 - 10 minute. Daca pe ramuri am metrouri mai dese, la Eroilor respectiv NG se vor incurca. Si se vor incurca rau de tot, incurcatura propagandu - se si la capetele de linii. Rezultatul se vede. Asta stiam de la inceput, si repet, e un calcul banal, cat timp se va circula pe sistemul "cale libera" pe ramuri vom avea un metrou la 10 min ca sa fie toata treaba in regula
Ai informatii sigure ca BM - ul circula cu viteza mai mica ? Poate cand nu-i functioneaza ATP - ul, altfel nu vad de ce.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Jul 2009 12:13 
Da. BM-ul este limitat la 60 km/h cand merge fara ATP.

Mie incepe sa mi se para din ce in ce mai mult a un joc toata treaba asta. Vor spune ca IVA sunt incompetente (si chiar sunt) pe tronsonul cu semnalizare noua si asa vor aduce BM.

Iar ca sa schimbe semnalizarea si pe M3 vor spune ca pe acolo BM-urile n-au nici un fel de sistem de siguranta intrucat BM-urile nu au INDUSI, deci se merge numai in baza semnalelor luminoase.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Jul 2009 14:00 
Ce am observat eu si in Militari este montat ATP - ul. In fond in afara ca au fost primele metrouri in Bucuresti, nu stiu de ce tineti voi asa mult la IVE. In fond nici ele nu au fost de conceptie 100% romaneasca


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Jul 2009 14:30 
Trenul pare sa mearga mai incet, dar cred ca undeva la 70.
Si inca un lucru interesant este ca la venire dinspre Eroilor se merge pe ATP pana la Politehnica unde trenul stationeaza putin pana se refac toate testele si se trece pe sistem clasic.
Pe portiunea comuna boerie, nu a stationat deloc trenul, decat vreo 30 secunde la intrarea in Eroilor dinspre Militari.
Un alt lucru interesant este in zona unde au fost probleme cu captatoarele, BM pare sa se miste mai repede decat IVA :!: in acea zona, imediat dupa ce intra pe macazul spre 1 Decembrie 1918 deja demareaza. Pe NG-AS Bombardier se descurca cu mult mai bine decat IVA, nu am mai vazut scantei la captatoare si nici nu se sting luminile.
Nu m-ar mira sa vedem ca scot o parte din BM de pe M1 pentru a face M3 full BM :P
O ultima precizare este uimirea poporului care se trezeste in Militari crezand ca este Gara de Nord :twisted:


Attachments:
DSC02441.JPG
DSC02441.JPG [ 151.12 KiB | Viewed 5613 times ]
DSC02442.JPG
DSC02442.JPG [ 163.79 KiB | Viewed 5613 times ]
DSC02444.JPG
DSC02444.JPG [ 163.73 KiB | Viewed 5613 times ]
DSC02446.JPG
DSC02446.JPG [ 164.94 KiB | Viewed 5613 times ]
DSC02449.JPG
DSC02449.JPG [ 188.37 KiB | Viewed 5613 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 11 Jul 2009 14:52 
O sa stau saptamana viitoare sa masor tot traseul sa vad ce iese. Dar clar timpul de parcurs cu cele 2 tipuri de tren este asemanator, chiar daca distanta dintre trenuri variaza. Motive ?

- BM merge mai incet pe Eroilor - Preciziei dar nu mai stationeaza pe portiunea comuna cu M1
- BM cel putin la prima vedere se strecoara mai bine pe NG-AS
- IVA merge mai repede pe Preciziei - Eroilor, dar sta si asteapta trenurile de pe M1 si merge mai incet pentru a observa din timp semnalele
- IVA merge mai incet in zona NG-AS posibil din cauza ca are mai multe captatoare, deci creste riscul de rupere a acestora in zonele cu probleme


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Jul 2009 13:14 
Marian Andrei wrote:
- IVA merge mai incet in zona NG-AS posibil din cauza ca are mai multe captatoare, deci creste riscul de rupere a acestora in zonele cu probleme

Nu inteleg afirmatia. Detaliaza, te rog


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Jul 2009 13:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
In toata aceasta valmaseala, ramane in continuare ilogica urmatoarea situatie:
- din 2006 cred ca se stia ca urmeaza sa se finalizeze tronsonul Nicolae Grigorescu-Linia de Centura
- tot din 2006 presupun ca se luase in calcul varianta de circulatie prelungita de la Industriilor la Linia de centura
- sistemul ATP+ATO inseamna Bombardier, Indusi inseamna IVA+Bombardier (cu Bombardier la eficienta ceva mai scazuta)

In aceste conditii, o conducere logica ar fi ales oare:
- punem sistem ATP+ATO pe sectiunea comuna doar ca sa facem o mare bulversare inutila si sa provocam dificultati dispeceratului si circulatiei?

In concluzie, aceasta problema se cunostea foarte bine. Recunosc, mi s-a parut ciudat cand s-a mentionat magistrala Industriilor - Linia de centura, pentru ca nu stiam sa se fi facut pregatiri reale pentru circulatia comuna pe acest traseu (nu mentionam reactivarea ramelor IVA vechi).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Jul 2009 15:00 
andrei_ciocan wrote:
Marian Andrei wrote:
- IVA merge mai incet in zona NG-AS posibil din cauza ca are mai multe captatoare, deci creste riscul de rupere a acestora in zonele cu probleme

Nu inteleg afirmatia. Detaliaza, te rog


BM=8 captatoare pe fiecare parte a trenului
IVA=9 captatori pe fiecare parte a vagonului (dar distribuiti mai eficient)


In legatura cu zonele din jurul statiei Anghel Saligny:

IVA pierde tensiune deoarece unitatea este formata din 2 vagoane si pentru a nu se trece pe iluminatul de urgenta trebuie ca cel putin 1 captator sa fie pe sina a 3-a.

La BM-uri nu se trece pe iluminatul de urgenta intrucat nu cred ca exista zone pe care sa nu ramana cel putin 1 captator pe sina a 3-a. Problema la BM este alta acolo si anume ca pentru functionarea echipamentelor electrice cel putin un captator de pe fiecare vagon trebuie sa fie pe sina a 3-a si unul pe rama cum este la IVA, deci este o diferenta.

@fider: pe M1 ar fi fost dupa parerea mea 3 moduri care ar fi facut ca traseul sa fie mult mai eficient pe portiunea comuna si nu numai.

1: Pastrarea tuturor semnalelor asa cum au fost ele pozitionate inainte de a incepe scoaterea lor. Semnalele ar fi trebuit sa fie scoase din circuitul BLA si ar fi trebuit legate toate la computerul central al statiei care ar fi putut fi configurat pe mod automat si nu semi-automat pe modul fara ATP.
Astfel s-ar fi putut simula un BLA electronic cu indicatii primite din cale si transmise inapoi catre semnale pentru afisarea focurilor de parcurs, inclusiv galbenul ca indicatie de "Atentie! Urmeaza semnal Rosu". Aceasta varianta nu mi se pare complicata decat prin faptul ca in dreptul fiecarui semnal ar fi trebuit montata cate o cutie a semnalului si trase fire prin tunel. Pe parte de soft nu cred ca ar fi fost grea configurarea si urmarirea automata a tipurilor de trenuri.

2: Montarea unor semnale de parcurs in tunel la distante mai mari fata de cele BLA + un set de semnale repetitoare matriceale pentru semnalele plasate prosteste dupa curbe. Tot la fel ca si in cazul de mai sus semnalele ar fi fost legate de computerul central.

3: In configuratia actuala a semnalelor, pentru evitarea intarzierilor din cauza depasirii fortei de munca a celor 4 dispeceri care coordoneaza aprox 40-45 trenuri pe M1+M3 la ora de vf ar fi putut sa monteze la intrarile pe sectorul de statie, odata cu primul plic folosit la oprirea la punct fix a trenurilor BM operabile pe ATO, niste senzori care sa detecteze tipul de tren, ceva asemanator instalatiei INDUSI. Pe tren puteau fi montate anumite antene care emiteau o anumita frecventa iar un computer facea deja verificarea pentru sectorul urmator statiei in care trenul urma sa intre. Daca tronsonul era liber se afisa verde la IVA in mod automat, iar daca tronsonul este ocupat semnalul sa ramana pe rosu pana la eliberarea tronsonului urmator.

Varianta 1 spun eu ca ar fi fost cea mai eficienta dar sa fi fost facuta in mod automat si nu semi-automat ca atunci ar fi fost degeaba.

Si acum sa va spun o intamplare vazuta azi are n-am putut sa o inteleg. Am ajuns la Piata Unirii 1 si IVA spre Preciziei tocmai plecase de la peron. A iesit din statie si semnalul era rosu in spatele ei. Dupa ce a trecut de macaz trenul a incetinit pana aproape de oprire iar semnalul a indicat liber (ROSU + ALB). Cand trenul din tunel a inceput sa accelereze din nou semnalul s-a facut rosu iar apoi dupa vreo alte 15 secunde iar a indicat Rosu+Alb. Deci???


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Jul 2009 16:34 
Prima secventa a fost buna, pe automat cum ar veni, rosu + alb se face cand se pleaca de la Unirii 1 spre Izvor si se trece cu ultimul vagon de macaz. Acela este primul sector. Dupa aceea manual s-a trecut pe rosu, apoi tot manual pa rosu + alb. Te rog sa te uiti ca si ptr IVE semnalul este tot rosu + alb, care manual se pune pe verde cand vine o IVA.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Jul 2009 18:59 
Pentru IVA ROSU+ALB inseamna oprire. La semnalele noi de tip ATP puteti sa tineti minte urmatoarele indicatii:

Blocul suplimentar semnalului (FOCUL ALB LUNAR/CASETA LUMINOASA ATP) clasic cu 3 indicatii este valabil doar pt BM-uri, IVA bazandu-se doar pe ce este in afara blocului luminos suplimentar. Adica la rosu + alb pt IVA excludem alb si ramane doar focul rosu. De aceea n-ai sa vezi niciodata verde+alb lunar, galben+alb lunar sau alte anomalii.

Ori avem ATP ori avem "cale libera" la semnal.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Jul 2009 20:27 
Nu m-ai inteles sau nu am fost eu explicit. Cand vine o IVA in statia Unirii 1 spre Izvor i se da verde. Dupa ce trece semnalul se face automat rosu. Dupa ce trece de macaz ultimul vagon automat apare rosu + alb. Daca sa spunem ca in spatele IVEI este tot o IVA, acesteia i se da manual verde numai atunci cand IVA din exemplu nostru (prima IVA) a parasit in totalitate statia Izvor.
Daca insa in spatele IVEI este un BM, acesta merge cu ATP - ul care sper ca este in functiune (rosu + alb)


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Jul 2009 22:46 
Te-am inteles foarte bine Andrei dar problema este ca am vazut lucrul asta doar o singura data. Intradevar dupa ce pleaca IVA semnalul se face rosu apoi rosu + alb. Ce nu am inteles eu este de ce s-a mai facut inca odata rosu dupa ce IVA trecuse in totalitate de primul bloc dupa semnal ca apoi dupa cateva secunde sa se faca iar rosu+alb.

Iar referitor la ce ai spus tu cu semnal verde pt IVA doar daca trenul din fata a parasit complet urmatoarea statie este adevarat si asa din pacate se pierde mult timp. Daca ar fi existat macar semnale de intrare in statie treaba ar fi fost mult, mult mai buna, castigand in jur de 1 minut la intervale cat ar fi stat trenul din fata la peron.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 12 Jul 2009 23:31 
S-a mai facut odata rosu pentru ca s-a jucat cineva la butoane. E destul de simplu sa se faca treaba asta daca esti la panoul de comanda. Stiind ca nu are metrou pe sectiune, respectiv la peron, s-a jucat si el putin. Dupa cele cateva secunde a pus semnalul din nou pe pozitia automat ATC iar sectiunea din fata fiind evident libera, semnalul a trecut pe pozitia alb + rosu.
Mai poate sa fie vorba si de o defectiune tehnica, in fond sunt niste contacte cu 2 pozitii - inchis / deschis, s-a cuplat pentru cateva secunde pe pozitia "inchis", apoi sistemul a revenit la pozitia normala


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Jul 2009 00:28 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
freyutz wrote:

IVA pierde tensiune deoarece unitatea este formata din 2 vagoane si pentru a nu se trece pe iluminatul de urgenta trebuie ca cel putin 1 captator sa fie pe sina a 3-a.

La BM-uri nu se trece pe iluminatul de urgenta intrucat nu cred ca exista zone pe care sa nu ramana cel putin 1 captator pe sina a 3-a. Problema la BM este alta acolo si anume ca pentru functionarea echipamentelor electrice cel putin un captator de pe fiecare vagon trebuie sa fie pe sina a 3-a si unul pe rama cum este la IVA, deci este o diferenta.


Total gresit la BM neoanele se alimenteaza din baterii (110V)din cauza asta nu se sting, la IVA din grupul motor(750) generator (220V)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Jul 2009 00:42 
Dacă încărcarea bateriilor este oprită (pierderea alimentării cu energie),
iluminatul general se stinge după 2 minute. Când încărcarea bateriilor
porneÅŸte din nou, iluminatul se aprinde automat.

Iluminatul de urgenÅ£ă se aprinde automat când contactorul de baterii este
conectat. Iluminatul de urgenÅ£ă rămâne aprins până când contactorul de baterii este deconectat sau până când se deconectează o siguranÅ£ă automată.
Fiecare vagon are două siguranţe automate pentru alimentarea (110
V c.c.) iluminatului de urgenÅ£ă.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Jul 2009 16:15 
Azi la pranz am stat in statia Eroilor sa astept trenul pe M3 catre Militari (repetand obiceiul de acum 2 ani de pe M1 cand asteptam BM). Din ce am observat in aproximativ 15 minute de stat (3 trenuri de M3, ultimul BM "Bucuresti") inafara de trenurile care merg spre gara restul care trec prin statie stationeaza cel putin 1-2 minute.

Un alt aspect interesant este ca BMurile care intra pe M3 sunt suplinite pe M1 cu trenuri luate de pe M2 (Nicosia, Talin, Riga, Vilnius, Sofia au trecut de pe M2 pe M1/3) care cel mai probabil nu se vor mai intoarce in toamna pe aceasta magistrala, ramanand sa circula pe M1/3.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Jul 2009 18:02 
Nu au cum sa nu se intoarca pt ca se va face marirea de parc in toamna si daca nu se vor intoarce toate 4 sigur se vor intoarce 2, dar tind sa cred ca se vor intoarce toate 4 pentru ca M2 are 20 de ture la ora de vf in perioada scolilor.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 14 Jul 2009 01:31 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
freyutz wrote:
Dacă încărcarea bateriilor este oprită (pierderea alimentării cu energie),
iluminatul general se stinge după 2 minute. Când încărcarea bateriilor
porneÅŸte din nou, iluminatul se aprinde automat......

Asa mai merge vad ca te-ai documentat , " contactorul de baterii este deconectat " asta este un buton din bord , (pentru cei care nu stiu)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 15 Jul 2009 20:52 
Azi Vilnius si Sofia circulau pe M3 lucru care ma face sa cred ca trenurile luate de pe M2 vor circula pe M3, restul nu le-am vazut dar avand in vedere ca pe cele 2 le-am vazut intre Gorjului si Politehnica probabil restul erau imprastiate pe traseu.


Attachments:
DSC02566.JPG
DSC02566.JPG [ 128.49 KiB | Viewed 6450 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 18 Jul 2009 16:33 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Iată trenul BM21 ,,Vilnius" plecând din staţia Politehnica spre Preciziei. Bănuiesc că mecanicul nu a oprit corespunzător intalaţia ATC (formată din ATP şi ATO) şi a fost frânat la ieşirea de pe sistem. Din Politehnica spre Preciziei se circulă ,,în cale liberă" cu Bombardierul, nefiind prezente niciun fel de instalaţii de securitate. Tot pe acelaşi principiu se circulă cu IVA de la Politehnica la Grigorescu.

[youtube]7mVIrk2Z7ww[/youtube]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 24 Jul 2009 23:20 
In ultimele zile au fost montate ecranele sistemului de informare in statiile: Pacii, Timpuri Noi. Se lucreaza in statia Unirii 1.
Mai raman de montat in Eroilor, Izvor, Mihai Bravu, Dristor 1, Nicolae Grigorescu 1.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Jul 2009 02:24 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
inca nu se circula pe ATO ci numai pe ATC


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 25 Jul 2009 02:36 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Stai asa... ATCul nu e format din ATP si ATO?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 26 Jul 2009 23:38 
Offline

Joined: Fri 02 May 2008 22:17
Posts: 77
ATC (automatic train control ) care cuprinde cele doua ATP (automatic train protection) si ATO (automatic train operational) , in regim ATO se merge acum pe M2 am mai explicat cum functioneaza sistemele pe undeva


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 99 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group