Autobuzul a circulat si astazi pe linia 381, ca tur mic (nu are aer conditionat in salon), retragandu-se in jurul orei 10.
Ca impresii, la prima calatorie:
Autobuzul este low-floor pe toata lungimea; trapa pentru persoanele cu handicap este doar la usa 2.
Autobuzul e dotat cu 3 motoare: 2 electrice (axele 2 si 3) si unul Diesel. Se pare ca cel Diesel produce curent pentru actionarea celor electrice; acestea din urma sunt prevazute si cu franare recuperativa, energia astfel recuperata incarcand niste acumulatori, care apoi alimenteaza motoarele (lasand motorul Diesel sa se ,,odihneasca" o vreme - daca acumulatorii se descarca re-intra in actiune motorul Diesel).
Autobuzul se conduce EXTREM de usor, soferul conducea cu o signrua mana; ca si manvrabilitate in curbe e relativ la fel ca un Citaro, dovada fiind si manevrele de tip ,,slalom" facute de sofer la intrarea si iesirea din alveole. Cu toate astea, persista ideea ca articulatele sunt mult mai greu de manevrat, desi singura problema in traseu e cu masinile parcate in terminalul de la Piata Resita.
Nu are validatoare si nici perforatoare... dar oficial nu este anuntat la gratuit. Am nimerit o echipa de controloare care, dupa ce au verificat cateva carduri, nu stiau sa procedeze cu cei gasiti cu biletul ne-perforat. Pana la urma au coborat. Dealtfel, unii calatori intrebau la sofer cum e cu biletele, iar altii (majoritatea) se multumeau cu situatia actuala. De precizat ca autobuzul e dotat cu niste validatoare pentru bilete (care imprima data, ora, linia si nr. vehiculului), pornite, dar blocate cu autocalant pentru a nu fi folosite.
Afisajele exterioare si interioare sunt setate pentru cele 2 semicruse ale liniei 381; cele interioare afiseaza si data si ora si urmatoarea statie, respectiv urmatoarele trei statii... de pe un traseu din Polonia (probabil fictiv), statiile liniei 381 nefiind introduse in sistem.
Scaunele, desi par tapitate, nu sunt cu mult mai bune decat cele de Citaro sau DeSimon. Sunt doar acoperite cu o mocheta.