TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 21:05

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 52 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 22:30 
Dupa cum ziceam autobuzul nu are AC nici in cabina, ci doar ventilatie. Unitatea de pe autobuz ce la prima vedere pare pentru cabina este pentru racirea electromotorului si echipamentelor electrice care dupa cum se stie au activitate termica intensa.

Revin si cu o serie de filmulete cu autobuzul.


Attachments:
DSC03400.JPG
DSC03400.JPG [ 225.66 KiB | Viewed 7942 times ]
DSC03423.JPG
DSC03423.JPG [ 234.41 KiB | Viewed 7943 times ]
DSC03444.JPG
DSC03444.JPG [ 159.58 KiB | Viewed 7943 times ]
DSC03445.JPG
DSC03445.JPG [ 158.84 KiB | Viewed 7943 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 29 Jul 2009 22:33 
Vestea buna este ca in urma acestui test sunt mari sanse ca in cele 300 autobuze ce urmeaza a fi licitate sa intre si ceva articulate, nu neaparat Solaris.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 30 Jul 2009 22:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Am remarcat intr-adevar in aceasta dimineata, pe la ora 9:30 prezenta pe linia 381 a acestui autobuz. Nu pot sa ma pronunt in privinta aspectelor concrete deoarece nu am facut vreo cursa cu el. Din afara consider ca are un aspect destul de placut si ca se comporta destul de bine din punct de vedere al suspensiilor si a capacitatii de virare. Legat de suspensii nu prea se remarca leganarea datorata starii soselelor.

Legat de licitatia care urmeaza sa se stabileasca nu sunt insa atat de convins de dorinta reala de a achizitiona vehicule articulate. In primul rand, pe ce trasee ar fi motivati real sa le introduca? Daca este sa fim seriosi ne dam seama ca se va invoca probabil ca pentru cateva ore de aglomerare a unor trasee nu vor fi necesare autobuzele. Se prea poate sa le vedem mai mult stand decat pe traseu.

Am dubii ca in RATB se va pune la modul serios problema de a trimite vehiculele in functie de necesarul de transport si nu in functie de disponibilitatea soferului titular sau programul arbitrar de alocare a curselor/soferilor indiferent de tipul vehiculului.

Daca ar fi sa ne gandim la solutii reale, mai bine ar solicita RATB urgentarea procedurii pentru licitatia la troleibuze iar daca asta nu e posibil macar o separare de trafic a unor linii de tramvai la care se asteapta de multi ani aceasta masura ieftina dar importanta. Daca se va face separarea caii de rulare cateva vagoane vor putea fi retrase pentru reparatii capitale sau modernizari in varianta CH-PPC plus o scadere a cheltuielilor pentru cursele efectuate. Dar, dupa cum stim, putin probabil sa se ia o decizie care chiar va avea efect. Nu e mai bine sa facem cerul de deasupra bucurestiului mai instelat cu inca 300 de astri pe langa cei 1000 deja existenti, ca doar arata mai frumos?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 30 Jul 2009 23:12 
Offline

Joined: Wed 29 Apr 2009 19:38
Posts: 25
In nici un caz nu este nevoie de 300 de asemenea autobuze.Am mers azi destul de mult cu autobuzul respectiv si mi-a lasat o impresie buna.Consider ca ar trebui cumparate maxim 20 de asemenea autobuze, care sa fie puse cate unul, maxim doua, pe liniile cele mai aglomerate, gen 123, 336, 381, iar de restul banilor, troleibuze.Tramvaie zic eu ca avem, insa la capitolul troleibuze stam prost.Ikarusurile trebuiesc inlocuite cu ceva ...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 31 Jul 2009 01:53 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 136
Location: Toronto, Canada
Motoarele electrice ce fel de baterii folosesc? Cumva lithium-ion?

Sincer, nu as dori ca RATB sa achizitioneze autobuze hibride. Aici, in Toronto, moda asta a venit in 2006 si intre timp ne-am capatuit cu aproape 700 de autobuze hibrid-electrice. Performantele au fost in general nesatisfacatoare datorita bateriilor de proasta calitate (au fost cazuri in care au "picat" 130-140 de autobuze pe saptamana), asa ca pe moment s-a renuntat la idee si in viitor se vor achizitiona numai autobuze cu motoare diesel clasice.
Mai jos aveti un raport care descrie situatia:
http://www.ttc.ca/postings/gso-comrpt/d ... _23_08.pdf

In Bucuresti ar trebui sa se puna accent pe dezvoltarea transportului cu troleibuze, daca nu sunt bani de tramvaie.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 31 Jul 2009 02:04 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Date tehnice: http://www.solarisbus.pl/en/hybrid,29,S ... d,2,0.html

Cel putin un autobuz identic circula la Bremen (desigur, are aer conditionat si in salon, atat la ,,tractor", cat si la ,,remorca").


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 31 Jul 2009 07:33 
Offline

Joined: Fri 01 May 2009 00:08
Posts: 43
Citind explicaţii de pe site-ul Solaris am înţeles că acest autobuz foloseşte atât transmisie mecanică cât şi transmisie electrică (combinată mecanic!). Această soluţie mi se pare un pic un fel de scărpinat cu mâna dreaptă pe partea stângă, peste cap. :D

Există soluţii (de transmisie pentru autobuze) de genul locomotivelor Diesel electrice unde motorul diesel nu antrenează direct roţile vehiculului ci numai generează curent electric? Dacă da, care ar fi acelea?

Din câte-mi dau eu seama asta ar fi o soluţie mai bună, pentru o soluţie mai economică (oricum în nici un caz ecologică - cum ar fi tentaţi unii să spună: dacă-i ardere internă, atunci poluează, punct!). Ar permite funcţionarea motorului la două turaţii super economice: una joasă de „repaus” şi una de „lucru” la care dezvoltă puterea cea mai mare cu un consum optim.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 31 Jul 2009 07:40 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Pok wrote:
Din câte-mi dau eu seama asta ar fi o soluţie mai bună, pentru o soluţie mai economică (oricum în nici un caz ecologică - cum ar fi tentaţi unii să spună: dacă-i ardere internă, atunci poluează, punct!). Ar permite funcţionarea motorului la două turaţii super economice: una joasă de „repaus” şi una de „lucru” la care dezvoltă puterea cea mai mare cu un consum optim.


Totusi, economia e pusa pe primul loc (mai ales in Romania...). Sa nu pierdem din vedere faptul ca e articulat, dar consuma in jur de 40 de litri de motorina la 100km, mai mult decat un Dac scurt, dar mai putin decat un Citaro scurt, in conditiile unei capacitati de transport cu aproape 60% mai mare.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 31 Jul 2009 09:01 
Offline

Joined: Fri 01 May 2009 00:08
Posts: 43
Dr2005 wrote:
Totusi, economia e pusa pe primul loc...


Desigur vorbeşti de economia de moment. Că pe termen lung nu cred că transportul pe bază de combustibili solizi (chiar şi bio-diesel, sau alte aberaţii) este mai economic decât transportul electric. Totuşi ultima variantă poate fi alimentată chiar 100% din resurse regenerabile (de ex. hidrocentrale) pe când prima variantă...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 31 Jul 2009 21:08 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Da, normal. Desi avem de-a face si cu aspectul ecologic... un autobuz articulat ,,normal" consuma mai multa motorina, deci scoate si mai multe noxe. Motorina va mai fi preferata multa vreme in transportul local din Romania, cata vreme cam toti care au de-a face cu el au autoturisme pe motorina.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 02 Aug 2009 13:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 71
Location: Paris
Octavian wrote:
Sincer, nu as dori ca RATB sa achizitioneze autobuze hibride. Aici, in Toronto, moda asta a venit in 2006 si intre timp ne-am capatuit cu aproape 700 de autobuze hibrid-electrice. Performantele au fost in general nesatisfacatoare datorita bateriilor de proasta calitate (au fost cazuri in care au "picat" 130-140 de autobuze pe saptamana), asa ca pe moment s-a renuntat la idee si in viitor se vor achizitiona numai autobuze cu motoare diesel clasice.
In Bucuresti ar trebui sa se puna accent pe dezvoltarea transportului cu troleibuze, daca nu sunt bani de tramvaie.


Exista mai multi fabricanti de sisteme de propulsie hibrida in lume. Daca unul are o fiabilitate dezastruasa (cel utilizat la Toronto), nu inseamna ca toti ceilalti sint la fel. Mai sint sute de autobuze hibride si in SUA, si nu s-a auzit de asemenea catastrofa economica. Este ca si cum ai spune "Nu cumparati laptop Sony Vaio, fiindca eu am un laptop Acer si e foarte prost".

La Paris se testeaza un MAN Lion's City 12m hibrid, dup ce s-a testat un Irisbus CityClass tot de 12m, si un Solaris Urbino 18m.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Aug 2009 11:51 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Am avut si astazi Solarisul la traseu. Insa se pare ca ori sunt ceva probleme, ori, in logica RATB-ista (aia in care autobuzele de pe 335 se retrag de la Baneasa spre Titan via Piata Romana), retragerea se face de la Piata Victoriei... pentru ca autobuzul s-a lasat depasit, a intors si a ramas acolo, cu avariile puse.


Attachments:
IMG_4456.jpg
IMG_4456.jpg [ 420.31 KiB | Viewed 7274 times ]
IMG_4457.jpg
IMG_4457.jpg [ 385.88 KiB | Viewed 7274 times ]
IMG_4462.jpg
IMG_4462.jpg [ 360.72 KiB | Viewed 7275 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Aug 2009 20:10 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 136
Location: Toronto, Canada
andrei wrote:

Exista mai multi fabricanti de sisteme de propulsie hibrida in lume. Daca unul are o fiabilitate dezastruasa (cel utilizat la Toronto), nu inseamna ca toti ceilalti sint la fel. Mai sint sute de autobuze hibride si in SUA, si nu s-a auzit de asemenea catastrofa economica. Este ca si cum ai spune "Nu cumparati laptop Sony Vaio, fiindca eu am un laptop Acer si e foarte prost".

La Paris se testeaza un MAN Lion's City 12m hibrid, dup ce s-a testat un Irisbus CityClass tot de 12m, si un Solaris Urbino 18m.


Tot ce am vrut sa spun este ca aceasta tehnologie este inca noua si nu se stie cat de fiabil este un asemenea vehicul pe termen lung. Bateriile sunt "veriga slaba" la aceste autobuze. Este adevarat ca unele sisteme s-au dovedit mai robuste dacat altele (de exemplu, bateriile alcaline pe baza de nickel folosite pe autobuzul in teste la RATB sunt considerate mai fiabile decat cele pe baza de plumb care sunt folosite in Toronto), dar exista si dezavantaje clare ale sistemului hibrid care trebuie luate in calcul inainte de a decide achizitia de asemenea vehicule doar de dragul de a fi "green".

In primul rand un hibrid electric este cu circa 200 000 dolari mai scump decat un autobuz identic cu propulsie diesel clasica. Acesta este premium-ul mediu aici in America de Nord, nu stiu care este diferenta de pret pe piata europeana, dar probabil ca este asemanatoare. Cu acesti bani in plus ,ar fi probabil mai ieftin sa se achizitioneze troleibuze. Este interesant de observat ca in general orasele care au investit masiv in autobuze hibride nu prea au sisteme de transport electric (Toronto e o exceptie). Am observat ca orasele europene cu transport electric dezvoltat investesc in principal tot in tramvaie si troleibuze.
In al doilea rand, bateriile pe baza de nickel folosite de Solaris au o durata de functionare estimata de producator de circa 240- 250 000 km, ceea ce este foarte putin pentru un autobuz urban. Pe langa costurile propriu-zise pentru un nou set de baterii, mai exista si problema deseurilor din bateriile vechi, deseuri care nu sunt tocmai "green". Alti bani, alta distractie...Ca o comparatie, bateriile autobuzelor hibrid electrice de aici au fost garantate 5 ani sau 240 000 de km, dar au inceput sa cedeze dupa circa 12-14 luni, la mai putin de 80 000 km de serviciu.

Consumul redus de combustibil este realizat in special in trafic aglomerat, cu opriri dese cand este folosit in principal motorul electric. Acesta ar fi un avantaj in conditiile traficului din Bucuresti, dar pe de alta parte ar duce la uzura mai rapida a bateriilor (deci si cheltuieli mai mari de intretinere).

Plus ca RATB ar experienta zero in exploatare cu asemenea autobuze. Mai bine s-ar investi in dezvoltarea retelei de troleibuze.
Mai jos aveti o lucrare care discuta in termeni generali cerintele pentru bateriile autobuzelor hibride.


Attachments:
Hybrid.pdf [868.94 KiB]
Downloaded 252 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 10 Aug 2009 23:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 71
Location: Paris
Octavian wrote:
In primul rand un hibrid electric este cu circa 200 000 dolari mai scump decat un autobuz identic cu propulsie diesel clasica. Acesta este premium-ul mediu aici in America de Nord, nu stiu care este diferenta de pret pe piata europeana, dar probabil ca este asemanatoare.


Privitor la fiabilitatea sistemului hibrid : poate ca nu functioneaza bine pe autobuzele din America de Nord, dar pe automobilele Toyota Prius merge de zbarnaie. Peste 1 200 000 vehicule vandute in 10 ani, si nu s-a auzit de probleme grele.

In Europa (occidentala) suplimentul de pret este de cca 50% pentru un autobuz hibrid. La ~ 200 000 € un autobuz, se mai adauga cca 100 000... Rentabilitatea economica mi se pare slaba, daca facem numai raportul intre suprapret si economia de carburant.

Oricum, pentru mine, autobuzul hibrid este o solutie complementara, si nu solutia insasi ! Sint nevoi de transport pe anumite axe, carora li se poate raspunde numai cu tramvaiul ; pentru o frecventare inferioara, troleibuzul. Raman trasee locale si/sau cu frecventare slaba, unde doar autobuzul poate fi rentabil. Acolo este, probabil, un loc pentru vehiculele hibride. In rest, tramvai si troleibuz fara mila !

Dealtfel, multe trasee de autobuz din Bucuresti sint deservite in mod aberant de vehicule Diesel. Frecventarea lor impune troleibuzul ! De exemplu, liniile 131 si 331, 300... Autobuzele ar trebui sa ramana pe trasee precum 253, de exemplu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Aug 2009 17:11 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Autobuzul hibrid este o solutie eficienta doar atunci cand nu dispui de o infrastructura de troleibuz si/sau tramvai bine dezvoltata.

Este insa inadmisibil sa se investeasca in Bucuresti in asa ceva, in timp ce traseele de troleibuze si tramvaie sunt in mod intentionat vaduvite de achizitii de vehicule si sunt lasate prada disparitiei.

Solutia eficienta pentru Bucuresti: urgent troleibuze articulate si tramvaie de mare capacitate, iar in etapa ulterioara inlocuirea autobuzelor solo care se caseaza cu autobuze articulate. Bineinteles ca nu se doreste asa ceva, pentru ca RATB nu este facuta sa raspunda unor nevoi ale calatorilor, ci ale intereselor in comisioane ale CGMB, ale intereselor in motorina ale conducerii, ale intereselor sindicatelor, ale intereselor comerciale ale lui Evobus, ale intereselor oricui - doar ale calatorilor nu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 11 Aug 2009 19:44 
Brassovia wrote:
Autobuzul hibrid este o solutie eficienta doar atunci cand nu dispui de o infrastructura de troleibuz si/sau tramvai bine dezvoltata.

Este insa inadmisibil sa se investeasca in Bucuresti in asa ceva, in timp ce traseele de troleibuze si tramvaie sunt in mod intentionat vaduvite de achizitii de vehicule si sunt lasate prada disparitiei.

Solutia eficienta pentru Bucuresti: urgent troleibuze articulate si tramvaie de mare capacitate, iar in etapa ulterioara inlocuirea autobuzelor solo care se caseaza cu autobuze articulate. Bineinteles ca nu se doreste asa ceva, pentru ca RATB nu este facuta sa raspunda unor nevoi ale calatorilor, ci ale intereselor in comisioane ale CGMB, ale intereselor in motorina ale conducerii, ale intereselor sindicatelor, ale intereselor comerciale ale lui Evobus, ale intereselor oricui - doar ale calatorilor nu.


Practica m-a invatat ca, de cele mai multe ori, oamenii din diversele functii de conducere, nu sunt rau-intentionati, ci sunt pur si simplu prosti. Le putem spune eufemistic "incompetenti". Asadar trebuie sa-i acordam fiecarui om creditul sau de incompetenta.

Cum altfel ar putea fi decat proasta sau incompetenta acea directoare din Primaria Generala, care explica la televizor, cu toata convingerea ca nu e normal sa ne deplasam prin parcuri in grupuri mai mari de 5 persoane si ca, de altfel, ne ajunge daca suntem maxim 5 sa orice. Poti comenta asa ceva? Poti doar sa dai cu pietre.

Prin urmare, de exemplu, nu cred ca nu se pot lua spagi sau nu se poate ciordi motorina la articulate. Cred mult mai degraba ca diversii decidenti sunt chiar convinsi de ineptia pe care o sustin, respectiv ca autovehiculele articulate si tramvaiele de mare capacitate se incurca in trafic. Si convingerea lor este nestramutata, chiar si-n fata dovezilor ca astfel de mijloace de transport sunt construite TOCMAI pentru a decongestiona traficul, nu pentru a-l incurca.

Testarea hibridului, daca tot a fost gratis, a avut un singur rezultat benefic, pentru ca oricum nu cred ca in Bucuresti se vor achizitiona prea curand hibride. Respectiv, a demonstrat, daca mai era cazul, ceea ce era logic si evident, anume ca articulatele au loc cu brio in traficul bucurestean si sunt chiar facute pentru asa ceva.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Aug 2009 17:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 13 Mar 2007 18:49
Posts: 37
Location: Bucurest. S6 Militari
Azi in jurul orei 16:30 la o benzinarie afla pe centura capitalei pe langa Jilava se mai afla un astfel de autobuz dar cu numere care nu erau din Romania.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Aug 2009 23:18 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 71
Location: Paris
Brassovia wrote:
Solutia eficienta pentru Bucuresti: urgent troleibuze articulate si tramvaie de mare capacitate, iar in etapa ulterioara inlocuirea autobuzelor solo care se caseaza cu autobuze articulate.


Sint trasee pe care nu se poate pune troleibuz (148, 304, etc) fiindca sint cvasi-preorasenesti ; sint altele pe care nu se poate pune autobuz sau troleibuz articulat (163, 323) din cauza virajelor si strazilor intortocheate din cateva puncte ale traseului.

Ca sa putem discuta omeneste, trebuie asimilate bazele organizarii transportului in comun. Printre cunostintele de baza, este si cea a raportului intre tipul de vehicul si tipul de traseu deservit de acesta (traseu cu frecventare mare sau slaba, pe strazi intortocheate sau numai pe bulevarde, etc).

La distante mari si frecventare puternica, doar metroul se cuvine. Pentru distante mari si frecventare mai putin puternica, doar tramvaiul face fata. Pentru trasee medii si frecventare serioasa/medie, trebuie troleibuz. Pentru trasee de preferinta scurte si frecventare sub medie, nu merita sa se investeasca intr-o infrastructura de troleibuz, si se pune autobuz. Asta este "fereastra de pertinenta" a autobuzului hibrid !

Evident, acesti parametri trebuie ponderati, fiindca toate orasele sint diferite unele de altele si cerintele de transport sint rareori identice de la o urbe la alta. Apoi, trebuie tinut cont de diversele capacitati de transport ale vehiculelor de acelasi gen : nu putem compara capacitatea unui T4E nemodernizat si fara remorca, cu cea a unui Combino din Budapesta (35 de metri, daca nu ma insel)...

Doua orase pe care le cunosc bine "beneficiaza" de sisteme de transport in comun ale caror vehicule au fost alese de maniera aberanta :

- Paris. La sfarsitul anilor 30, lobbyul industrial al motoarelor cu combustie interna si a pneurilor, a obtinut eliminarea tramvaiului din Paris si din regiunea pariziana. Ca sa nu jeneze circulatia automobila ! Drept care tramvaiele au fost inlocuite de autobuze... 70 de ani mai tarziu, RATP utilizeaza autobuze (articulate atunci cind structura stradala le permite) pentru legaturi traversand orasul, si pentru care tramvaiul este ideal.

- Bucuresti. ITBul a platit idiotenia capeteniilor politice care au scos tramvaiul de pe axele Est-Vest (Kogalniceanu - Foisorul de Foc) si Nord-Sud (Unirii - Victoriei). Astfel, s-a ajuns la aberatii precum legatura Dr.Taberei - Universitate cu troleibuze TV2E. La aproape 20 de ani dupa Revolutie, autobuzele de 12m continua sa deserveasca trasee pe care bunul simt le destineaza troleibuzelor articulate (336, 381, etc). Sint de acord ca ar trebui electrificate minimum jumatate din liniile de autobuz bucurestene, si ca ar trebui puse vehicule articulate, sau chiar tramvaie, pe o gramada de trasee.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Aug 2009 01:35 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Nu, nu ma refeream la (re)electrificarea unor linii de autobuze. Nici nu indraznesc sa sper asa ceva.

Singurul lucru care-l mai visez este stoparea scaderii traficului pe traseele existente de troleibuze si tramvaie, care sunt in mare pericol. Parcul de vehicule electrice scade vertiginos de ani buni, in ciuda unor mici achizitii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Aug 2009 18:58 
Offline

Joined: Tue 15 May 2007 22:40
Posts: 136
Location: Toronto, Canada
andrei wrote:
In Europa (occidentala) suplimentul de pret este de cca 50% pentru un autobuz hibrid. La ~ 200 000 € un autobuz, se mai adauga cca 100 000... Rentabilitatea economica mi se pare slaba, daca facem numai raportul intre suprapret si economia de carburant.

Deci cam 300 000 € un hibrid, mai ieftin decat pe piata din America de Nord. Ar fi interesant de comparat cu pretul mediu al unui troleibuz.

Brassovia wrote:

Autobuzul hibrid este o solutie eficienta doar atunci cand nu dispui de o infrastructura de troleibuz si/sau tramvai bine dezvoltata.

Este insa inadmisibil sa se investeasca in Bucuresti in asa ceva, in timp ce traseele de troleibuze si tramvaie sunt in mod intentionat vaduvite de achizitii de vehicule si sunt lasate prada disparitiei.

Exact asta am spus si eu. Orasele care au investit masiv in autobuze hibride nu au in general sisteme de transport electric bine dezvoltate. Toronto care are o retea de tramvai destul de extinsa este o exceptie. Aici s-au achizitionat autobuze hibride pentru ca finantarea din fonduri guvernamentale a putut fi obtinuta numai pentru asemenea vehicule. Aceste autobuze au fost si sunt un fiasco, dar e bine ca se investeste masiv in extinderea retelei de tramvai.
Brassovia wrote:
Solutia eficienta pentru Bucuresti: urgent troleibuze articulate si tramvaie de mare capacitate, iar in etapa ulterioara inlocuirea autobuzelor solo care se caseaza cu autobuze articulate.
Intr-adevar este urgent nevoie de tramvaie noi, mai ales ca se continua lucrarile de inlocuire a liniilor vechi, iar parcul actual nu permite nici mentinerea sistemului actual, cu atat mai putin dezvoltarea lui.

Autobuze si troleibuze articulate ar trebui sa se cumpere numai dupa ce se vor face culoare speciale pentru transportul in comun, lucru ce nu se va intampla prea curand - sau probabil niciodata - in Bucuresti. Asta nu pentru ca articulatele nu se descurca in trafic, ci pentru ca vehiculele solo nu vor fi inlocuite cu articulate in raport de 1:1, deci vor fi mai putine vehicule pe traseu. In practica, daca nu exista culoare speciale pentru transportul in comun care sa fie respectate frecventa de succedare va fi mai proasta cu articulate, pentru ca vom avea 3-4 articulate in sir indian in loc de 3-4 vehicule solo, dupa care pauza. Practica a dovedit ca din prisma calatorului atractivitatea serviciului de transport in comun este in primul rand dictata de frecventa lui si mai putin de tipul de vehicule folosite pe trasee. Degeaba punem articulate pe o linie ca 336 daca se asteapta in statie 20 de minute dupa care vin 2-3 vehicule unul dupa altul. In aceleasi conditii de trafic, calatorii vor prefera autobuzele solo fiindca timpul de asteptare va fi mai redus in medie chiar daca autobuzele vin tot in sir indian.

Mihai wrote:
Practica m-a invatat ca, de cele mai multe ori, oamenii din diversele functii de conducere, nu sunt rau-intentionati, ci sunt pur si simplu prosti. Le putem spune eufemistic "incompetenti". Asadar trebuie sa-i acordam fiecarui om creditul sau de incompetenta.

Cum altfel ar putea fi decat proasta sau incompetenta acea directoare din Primaria Generala, care explica la televizor, cu toata convingerea ca nu e normal sa ne deplasam prin parcuri in grupuri mai mari de 5 persoane si ca, de altfel, ne ajunge daca suntem maxim 5 sa orice. Poti comenta asa ceva? Poti doar sa dai cu pietre.

Prin urmare, de exemplu, nu cred ca nu se pot lua spagi sau nu se poate ciordi motorina la articulate. Cred mult mai degraba ca diversii decidenti sunt chiar convinsi de ineptia pe care o sustin, respectiv ca autovehiculele articulate si tramvaiele de mare capacitate se incurca in trafic. Si convingerea lor este nestramutata, chiar si-n fata dovezilor ca astfel de mijloace de transport sunt construite TOCMAI pentru a decongestiona traficul, nu pentru a-l incurca.


Foarte bine spus. Ce este foarte trist este ca acesti factori de decizie nu vor sau pur si simplu nu pot sa inteleaga argumentele celor care incearca sa-i convinga ca nu au dreptate. De exemplu, in Toronto s-a pus problema desfiintarii liniilor de tramvai la sfarsitul anilor '60, dupa ce liniile principale fusesera desfiintate dupa punerea in functiune a metroului incepand din 1954. In 1972 s-a revenit asupra deciziei dupa numeroase proteste din partea catorva grupuri de cetateni, care au demonstrat cu studii ca tramvaiul este mai eficient pe traseele foarte aglomerate. Asta in conditiile in care nu exista nici un producator de tramvaie in America de Nord in anii '70. De atunci reteaua de tramvaie s-a extins constant si desi in prezent tramvaiele acopera numai 5% din reteaua totala de transport din oras, 30% din calatoriile zilnice se efectueaza cu tramvaiul iar centrul orasului cu strazi inguste unde circula in principal tramvai nu este o imensa parcare cum este in Bucuresti.
andrei wrote:
Bucuresti. ITBul a platit idiotenia capeteniilor politice care au scos tramvaiul de pe axele Est-Vest (Kogalniceanu - Foisorul de Foc) si Nord-Sud (Unirii - Victoriei). Astfel, s-a ajuns la aberatii precum legatura Dr.Taberei - Universitate cu troleibuze TV2E. La aproape 20 de ani dupa Revolutie, autobuzele de 12m continua sa deserveasca trasee pe care bunul simt le destineaza troleibuzelor articulate (336, 381, etc). Sint de acord ca ar trebui electrificate minimum jumatate din liniile de autobuz bucurestene, si ca ar trebui puse vehicule articulate, sau chiar tramvaie, pe o gramada de trasee.
Daca ar mai exista tramvaie pe axele nord-sud si est-vest traficul bucurestean ar fi fost intr-un si mai mare c***t decat este acum. Pe axa nord-sud exista metrou care a fost gandit prost cu statii prea departate pentru un oras foarte dens ca Bucurestiul si prin urmare nu preia suficient traficul de la suprafata. In plus, frecventa nu este suficient de mare si ca urmare este foarte aglomerat. Rezultatul il stim. Pe axa est-vest tramvaiele au fost scoase acum 50 de ani. Acum exista alte directii principale de trafic si cred ca daca s-ar impune un culoar unic intre Eroilor si Foisorul de Foc troleibuzele ar fi suficiente pentru un transport in comun decent.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 13 Aug 2009 22:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:11
Posts: 71
Location: Paris
Octavian wrote:
Daca ar mai exista tramvaie pe axele nord-sud si est-vest traficul bucurestean ar fi fost intr-un si mai mare c***t decat este acum. Pe axa nord-sud exista metrou care a fost gandit prost cu statii prea departate pentru un oras foarte dens ca Bucurestiul si prin urmare nu preia suficient traficul de la suprafata. In plus, frecventa nu este suficient de mare si ca urmare este foarte aglomerat. Rezultatul il stim. Pe axa est-vest tramvaiele au fost scoase acum 50 de ani. Acum exista alte directii principale de trafic si cred ca daca s-ar impune un culoar unic intre Eroilor si Foisorul de Foc troleibuzele ar fi suficiente pentru un transport in comun decent.


Una dintre "bazele sanatoase" ale intelegerii transportului urban este asimilarea ideei ca nu transportul urban se adapteaza traficului automobil, ci invers. Visul romanului mediu este ca orasul sau sa arate ca orasele americane, unde totul este facut pentru masina personala : strazi largi, drumuri express si cit mai putin transport urban ca sa nu jeneze traficul.

Din pacate pentru romanul mediu, al carui ideal de evolutie intelectuala si spirituala este americanul mediu, orasele romanesti sint in general cu structura europeana. Adica au centru istoric, strazi inguste, artere largi la periferie care se ingusteaza in centru, etc. Cum, pe drumul sau spre americanizare, romanul mediu a ajuns astazi la faza africana, noi avem un trafic auto demn de Lagos si Abidjan. S-ar putea civiliza traficul in capitala daca ar mai lasa Nea Caisa masina din cand in cand, luînd metroul sau tramvaiul. Dar Nea Caisa e grabit ; apoi trebuie sa arate ca-i smecher si are bani de Audi A4, ce xxxxx xx-xxx.

Dar, din pacate, nu este numai vina lui Nea Caisa. E si vina lu'Nea Primar, care in loc sa bugeteze amelioararea transportului in comun, motivîndu-l pe Nea Caisa sa ia tramvaiu', bugeteaza largirea strazilor, si penetrante ca sa faciliteze traficul. Fara sa mai vorbim de toleranta lu'Nea Primar la aparitia godzilelor din beton si sticla pe strazi istorice - unde nu numai ca arata ca nuca in perete, dar mai si atrag sute de salariati care vin cu masina. Normal : si Nea Primar este roman mediu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 03 Aug 2010 01:49 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 619
Pok wrote:
Citind explicaţii de pe site-ul Solaris am înţeles că acest autobuz foloseşte atât transmisie mecanică cât şi transmisie electrică (combinată mecanic!). Această soluţie mi se pare un pic un fel de scărpinat cu mâna dreaptă pe partea stângă, peste cap. :D

Există soluţii (de transmisie pentru autobuze) de genul locomotivelor Diesel electrice unde motorul diesel nu antrenează direct roţile vehiculului ci numai generează curent electric? Dacă da, care ar fi acelea?

Din câte-mi dau eu seama asta ar fi o soluţie mai bună, pentru o soluţie mai economică (oricum în nici un caz ecologică - cum ar fi tentaţi unii să spună: dacă-i ardere internă, atunci poluează, punct!). Ar permite funcţionarea motorului la două turaţii super economice: una joasă de „repaus” şi una de „lucru” la care dezvoltă puterea cea mai mare cu un consum optim.


De fapt este o "transmisie inteligenta" daca ii putem spune asa; cel putin, asa reiese din cele afirmate chiar pe site-ul oficial Alisson Transmission. La viteze mici, autobuzul se comporta ca un diesel-electric de tip serie. Motorul cu ardere interna actioneaza unul din motoarele generator iar celalalt pune in miscare vehiculul. Marindu-se viteza, intra in actiune si transmisia mecanica - printr-un sistem de planetare - pentru ca, la un moment dat, transmisia sa fie pur mecanica. La viteze mai mari, din nou transmisia este combinata - electric cu mecanic - pentru ca la viteze apropiate de cea maxima sa fie, din nou, pur mecanica. A se vedea poza din fisierul atasat, care este luata de pe www.vehicletechnology.org Viteza e exprimata in mile pe ora

Nu se specifica urmatoarele:
-cand transmisia mecanica intra in actiune (la peste 15 MPH) cele doua motoare electrice continua sa lucreze unul ca generator si unul ca motor sau amandoua lucreaza ca motoare
-cand transmisia este pur mecanica, cele doua motoare trec in regim de generator sau nu; probabil ca da, avand in vedere ca la hibridul-paralel asa se intampla; motorul / motoarele electrice de tractiune lucreaza in regim de generator atunci cand vehiculul nu accelereaza; deci, la mersul cu viteza constanta si franare. Va sugerez doua clipuri pe youtube cu un autobuz-vedeta care are acelasi tip de transmisie ca Solaris: New Flyer DE60LF. Trebuie tastate urmatoarele cuvinte:
-Chicago
-Bus
-#4015
si o sa va apara doua clipuri: Accesati prima data acesta:

http://www.youtube.com/watch?v=aS3uRfXuseg

iar apoi acesta:

http://www.youtube.com/watch?v=XFzo9hnVN3c

Remarcati cat de tare se tureaza motorul la frana de motor si comparati cu frana de motor a Solarisului


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 52 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group