TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 11:49

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 79 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Intrebare
PostPosted: Wed 03 Jun 2009 14:26 
Offline

Joined: Tue 26 Feb 2008 13:17
Posts: 15
Buna ziua.O curiozitate am:Pasajul se stia din 2004 ca se va face ,cind s-au obtinut fonduri Phare nu?Cei de la CFR sau ma rog firma care a modernizat calea ferata ,nu stia si n-a vazut ca va fii construit un pasaj suprateran acolo?Cind au inceput ei modernizarea?O zi buna si stam cu ochii pe ei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Jun 2009 14:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56055
Fara a intra in detalii: fiind vorba de o supratraversare de cale ferata, beneficiarul lucrarii are avizul Cailor Ferate (Infrastructura)?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Jun 2009 18:12 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Silviu Sintea wrote:
Fara a intra in detalii: fiind vorba de o supratraversare de cale ferata, beneficiarul lucrarii are avizul Cailor Ferate (Infrastructura)?

Pentru orice gen de lucrari efectuate la mai putin de 100 m de axul cai ferate ar fi trebuit sa fie solicitat si sa existe avizul MT. Pe de alta parte, si MT ar fi trebuit sa aiba la randul sau avizul comisiei de circulatie din cadrul PMB. Cel putin unul din ele nu exista, sau a fost gresit emis. Conform legii, persoana responsabila de lipsa conditiilor de avizare ar trebui sa suporte din buzunar toate cheltuielile suplimentare, nu bugetul pasajului.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Jun 2009 23:26 
Silviu Sintea wrote:
Fara a intra in detalii: fiind vorba de o supratraversare de cale ferata, beneficiarul lucrarii are avizul Cailor Ferate (Infrastructura)?


Da, are aviz pentru gabarit de 7.5 m inaltime.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Jun 2009 23:56 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Mihai wrote:
Silviu Sintea wrote:
Fara a intra in detalii: fiind vorba de o supratraversare de cale ferata, beneficiarul lucrarii are avizul Cailor Ferate (Infrastructura)?


Da, are aviz pentru gabarit de 7.5 m inaltime.

In cazul acesta, cel care nu a respectat avizul ar trebui sa fie bun de plata, nu contribuabilul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Jun 2009 10:18 
Brassovia wrote:
Mihai wrote:
Silviu Sintea wrote:
Fara a intra in detalii: fiind vorba de o supratraversare de cale ferata, beneficiarul lucrarii are avizul Cailor Ferate (Infrastructura)?


Da, are aviz pentru gabarit de 7.5 m inaltime.

In cazul acesta, cel care nu a respectat avizul ar trebui sa fie bun de plata, nu contribuabilul.


Constructorul pasajului a respectat avizul: pasajul are gabarit de 7.5m. Avizul in sine e gresit, pentru ca este in conflict cu noul gabarit al liniei, de 8.5m.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Jun 2009 13:10 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Mihai wrote:
Brassovia wrote:
Mihai wrote:
Silviu Sintea wrote:
Fara a intra in detalii: fiind vorba de o supratraversare de cale ferata, beneficiarul lucrarii are avizul Cailor Ferate (Infrastructura)?


Da, are aviz pentru gabarit de 7.5 m inaltime.

In cazul acesta, cel care nu a respectat avizul ar trebui sa fie bun de plata, nu contribuabilul.


Constructorul pasajului a respectat avizul: pasajul are gabarit de 7.5m. Avizul in sine e gresit, pentru ca este in conflict cu noul gabarit al liniei, de 8.5m.

Avizul a fost intocmit, redactat si contrasemnat de cineva anume, nu "s-a dat" singur. Asta e ideea. Nu altii trebuie sa plateasca pentru incompetenta cuiva.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 05 Jun 2009 16:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:12
Posts: 41
Location: Bucuresti
Ce a fost prima data...oul sau gaina?

Adica la momentul reabilitarii sinelor si a retelei, macar picioarele podului si rapele existau?
De ce nu s-a construit in timpul cat CFR-ul lucra partea de deasupra caii ferate si apoi rampele?
Sunt multe ..daca podul era in forma actuala cand au fost pusi stalpi...rezulta cel putin neglijenta sau chiar intenia celui ce a facut reteaua si stalpii de a fi rechemat pt mutarea lor.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Jul 2009 22:34 
Lucrările la pasajul Pipera Tunari, întrerupte mai multe luni, vor fi reluate marţi

Lucrările la pasajul Pipera Tunari din Capitală, întrerupte mai multe luni din cauză că proiectanţii nu au luat în calcul existenţa stâlpilor de înaltă tensiune ai CFR în zonă, care împiedicau montarea unor traverse, vor fi reluate marţi, a anunţat, luni, Primăria sectorului 2.

Reprezentanţii primăriei spun că s-a găsit o soluţie tehnică pentru ca stâlpii să nu mai fie mutaţi, în vederea montării traverselor de beton. Soluţia va fi pusă în practică prin intermediul unei macarale care poate ridica 600 de tone şi care va pune în mişcare şi va aşeza cele şapte traverse peste calea ferată.

Pentru ca lucrările să se desfăşoare normal, începând cu 28 iulie şi până pe 31 iulie, ora 24.00, traficul rutier şi feroviar în zonă va fi închis şi, de asemenea, se va deconecta tensiunea de 22.000 de volţi a liniei CF Bucureşti – Constanţa.

Circulaţia feroviară între staţiile Bucureşti Băneasa şi Pantelimon (pe firul I şi II de circulaţie) va fi închisă pe durata lucrărilor.

Trenurile pe relaÅ£ia BucureÅŸti – ConstanÅ£a ÅŸi retur, care vor circula în perioada 28 – 31 iulie pe rută ocolitoare prin MogoÅŸoaia, vor avea întârzieri de până la 60 de minute, anunÅ£ă CFR Călători. Din cauza circulaÅ£iei pe rută deviată,16 trenuri vor ajunge la destinaÅ£ie cu întârziere.

Din cauza greÅŸelilor de proiectare, costurile pasajului Pipera Tunari au crescut la 11,44 milioane de euro, aproape dublu faÅ£ă de suma iniÅ£ială, iar termenul de finalizare a lucrărilor, noiembrie 2008, a fost cu mult depăşit.

Consiliul Judeţean Ilfov şi Primăria sectorului 2 sunt implicate în proiectul viitorului pasaj, deoarece acesta ar urma să fluidizeze circulaţia la hotarul de nord dintre Capitală şi judeţ. NewsIn

http://www.cotidianul.ro/lucrarile_la_p ... 93427.html


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Jul 2009 23:24 
N-am inteles nimic si cred ca nici jurnalistul respectiv.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Jul 2009 23:26 
Or fi pus ceva strat pentru distanta peste piloni, iar traversele sunt acum mai sus ? Carpeala :?:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Jul 2009 23:28 
Traiasca diplomele fara acoperire date de facultatile de stat si particulare la tot omul ! Traiasca noul val de ingineri de dupa 1989. Daca am jignit pe cineva, mii de scuze. Ceea ce-mi povestiti voi este de domeniul SF sau a Filmelor de Groaza. Intrebare fara raspuns : Cine plateste greselile de proiectare ?
Stiti ce nu am inteles ? Aceasta linie nu traverseaza si pasajul Baneasa (pe unde trece tramvaiul 5 )?. Acolo de ce nu s-au incurcat de pasaj ? Daca are cineva un raspuns plauzibil, il astept.
Nu am pus intrebarea degeaba, sa stiti. Asadar eu fac calea ferata, stiu ca la km nu stiu care am un pod. Era asa de greu sa calculez inaltimea terasamentului ?
Semneaza : un inginer de moda veche (cu facultatea terminata in antichitate, inainte de ' 89)
Si inca odata, mii de scuze daca se simte cineva jignit.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Jul 2009 23:31 
Nu cred. Posibil ca stalpii de catenara sa fie scurtati cu flexul si catenara data mai jos. Nu vad cum ar putea inalta sectiunea centrala a pasajului cu aproape 1m, fara sa refaca integral pasajul (grinzi, rambleuri de acces etc.)

Dupa cum zicea, catenara are gabarit de trecere fara restrictionarea vitezei cu toleranta de 1.5m, deci e firesc sa cobori catenara, in loc sa refaci pasajul. Oricum, greseala a fost la CFR, deci e firesc ca tot ei sa o repare.

Mi-a placut "tensiunea de 22.000 volti" :lol:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Jul 2009 23:32 
Problema in acest caz este constructia podului care nu are inaltimea suficienta si se incurca in reteaua de suport a catenarei CFR.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Jul 2009 23:37 
andrei_ciocan wrote:
Stiti ce nu am inteles ? Aceasta linie nu traverseaza si pasajul Baneasa (pe unde trece tramvaiul 5 )?. Acolo de ce nu s-au incurcat de pasaj ? Daca are cineva un raspuns plauzibil, il astept.


Sunt sigur ca daca ai citi intreg topicul, ai intelege problema acestui pasaj.

Cat priveste "Pasajul Baneasa", care nu exista, dupa stiinta mea, cred ca te referi la "Pasajul Aviatiei", pe care linia de cale ferata nu il traverseaza, ci il subtraverseaza. Pasajul Aviatiei a fost construit dupa un normativ folosit in anii '70-'80, in care liniilor CF li se lasau gabarite de pana la 10m, in loc de minimul cerut de UIC, de 7.5m. Astfel de pasaje erau semnificativ mai scumpe, insa in epoca respectiva acest aspect era mai putin important.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 00:06 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Mihai wrote:
Mi-a placut "tensiunea de 22.000 volti" :lol:


Tensiunea e intre 19.500 si 27.000 V, 25.000 e doar valoarea nominala. Desigur, pentru ca locomotivele sa functioneze in parametrii oprtimi tensiunea din retea trebuie sa fie cat mai aproape de cea nominala (ca sa o mentii constanta nu ai cum).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 12:17 
Dr2005 wrote:
Mihai wrote:
Mi-a placut "tensiunea de 22.000 volti" :lol:


Tensiunea e intre 19.500 si 27.000 V, 25.000 e doar valoarea nominala. Desigur, pentru ca locomotivele sa functioneze in parametrii oprtimi tensiunea din retea trebuie sa fie cat mai aproape de cea nominala (ca sa o mentii constanta nu ai cum).


Si tensiunea din prizele domestice este intre 180 si 250 V. Totusi, tot "220V" se numeste. Da' multumesc pentru tentativa de corectare.

In alta ordine de idei, tocmai ce am vazut imagini de la fata locului pe Antena 3. S-a ales, cum era si logic, solutia coborarii catenarei cu apropierea purtatoarei de firul de contact. In felul asta stalpii de catenara se pot scurta cu jumatate de metru si toata lumea e fericita.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 12:53 
Offline

Joined: Sat 11 Apr 2009 21:39
Posts: 15
Coborarea catenarei inseamna ceva pentru circulatia trenurilor?
Vor circula cu viteza redusa in zona in viitor?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 13:06 
Nu va insemna nimic. Catenara are toleranta la gabaritul de trecere.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 13:31 
Si o imagine comparativa, care demonstreaza ca a fost mult circ pentru nimic.


Attachments:
modificare.gif
modificare.gif [ 88.08 KiB | Viewed 6604 times ]
Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 20:47 
Offline

Joined: Thu 14 Feb 2008 00:25
Posts: 90
Location: Bucuresti
Am trecut azi prin zona, deja era montata o ,,grinda" (nu stiu cum s-o denumesc) peste calea ferata pe partea cu trecerea la nivel. Se inscrie bine peste liniile de tensiune. :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 30 Jul 2009 00:46 
Din ce se vorbeste prin "media" sunt in total 7 grinzi de montat care se monteaza pana la inceputul saptamanii viitoare. Ca finalizare ni se spune ca in 1-2 luni.

Dar raman cu un dubiu, soseaua s-a largit intre aerogarii si pasaj ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 30 Jul 2009 00:50 
Offline

Joined: Sun 22 Apr 2007 13:14
Posts: 197
Location: Bucuresti, Baneasa, Linii: 112,148,149,261,205
Marian Andrei wrote:
Din ce se vorbeste prin "media" sunt in total 7 grinzi de montat care se monteaza pana la inceputul saptamanii viitoare. Ca finalizare ni se spune ca in 1-2 luni.

Dar raman cu un dubiu, soseaua s-a largit intre aerogarii si pasaj ?


Cand a aparut scandalul artificial acum 2 luni se spunea ca trenurile vor trebui sa fie oprite 2 saptamani. Acum vad ca se poate si in 3...4 zile.
Soseaua Pipera inca nu e largita intre pasaj si Barbu Vacarescu. Dar urmeaza sa fie largita pana la bd.N.Caramfil. Si mai este prevazut inca un pasaj suprateran peste Barbu Vacarescu. Nu se stie insa cand se vor face lucrurile astea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Aug 2009 19:17 
Am fost azi acolo si grinzile sunt gata montate iar stalpii catenarei, stupoare, parca tot in acelasi loc sunt, si se potrivesc perfect intre grinzi, parca doar consolele au fost putin coborate.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 04 Aug 2009 19:31 
Poate spun o prostie dar era posibil ca datorita distantei foarte mici intre grinzile podului si retea sa existe riscul unui arc electric ?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Aug 2009 05:52 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
Grinzile sunt din beton, deci nu ar trebui sa puna probleme.

Stalpii sunt tot acolo, dar s-a taiat din ei si s-au coborat consolele.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 05 Aug 2009 13:00 
Marian Andrei wrote:
Poate spun o prostie dar era posibil ca datorita distantei foarte mici intre grinzile podului si retea sa existe riscul unui arc electric ?


Distanta de siguranta este de 1m de la catenara la tablierul pasajului. Articulatiile dintre consola si stalp sunt izolate electric, deci practic distanta de siguranta se calculeaza intre purtatoarea catenarei si tablierul pasajului.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Aug 2009 15:47 
BucureÅŸti: Pasajul Pipera-Tunari, aproape gata

Cel mai controversat pod, Pasajul Pipera-Tunari este aproape gata. Pentru a nu muta stâlpii de înaltă tensiune ai liniei de cale ferată cu care se intersecta pasajul, autorităţile au montat şapte grinzi de beton.

Stâlpii care susţineau linia şi se întâlneau cu construcţia sunt acum exact între grinzi, aşa că nu mai trebuie scurtaţi sau mutaţi. Pentru plasarea grinzilor, traficul feroviar spre mare a fost deviat timp de patru zile prin Mogoşoaia.
De asemenea, CFR a anunţat că traficul rutier va fi înschis în fiecare noapte, între orele 00.01 - 06.10, până la 20 august, pentru continuarea lucrărilor.
Construcţia pasajului a început în 2007 şi trebuia să se termine în luna noiembrie 2008. Din cauza unor greşeli de proiectare, noul termen este luna august.
De asemenea, costul proiectului a crescut până la 11,4 milioane de euro. Cheltuielile suplimentare de circa cinci milioane de euro vor fi suportate de către Primăria Sectorului 2 şi de cea a comunei Voluntari.

http://www.adevarul.ro/articole/bucures ... -gata.html


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Aug 2009 16:28 
adevarul.ro wrote:
Pentru a nu muta stâlpii de înaltă tensiune ai liniei de cale ferată cu care se intersecta pasajul, autorităţile au montat şapte grinzi de beton.


De unde sa intelegem ce? Ca daca nu erau stalpii de catenara nu se montau grinzile?! Adica se turna o sapa sau cum? :lol:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 06 Aug 2009 18:31 
O prostie, tot pasajul este construit din acelasi tip de grinzi, care au fost livrate toate odata, cu mult inainte sa inceapa scandalul.
Nu cred ca s-a taiat din stalpi, se vede ca este destul de mult loc intre urma ce marcheaza vechea pozitie a consolelor si partea de sus a stalpului.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 79 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group