TRANSPORT PUBLIC

FORUMUL Organizatiei Non-Guvernamentale "TRANSIRA"
It is currently Thu 02 Oct 2014 09:21

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Autobuzele Dac 112 UDM
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 04:49 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8643
Bucurestiul a avut mai multe serii din acest model de autobuz.
Acum mai sunt doar cateva in circulatie si in curand vor disparea toate :(
In ultimele 12 luni au fost casate PESTE 300 de bucati :( :(

Ultimele Dac-uri ramase provin din mai multe serii:
- #28-#37 - An fabricatie: 1993
- #4xx, #5xx - An fabricatie: 1990
- #17xx, #18xx - An fabricatie: 1989(?) (scunde, zica-se ca refuzate de ITA)
- #20xx, #21xx, #22xx, #23xx - An fabrcicatie: 1987-8 (?) (scunde)
- #24xx - An fabricatie: 1991
- #25xx - An fabricatie: 1992

Voi atasa cateva poze reprezentative pentru fiecare serie (unele dintre autobuzele din poze au fost casate).
Sper ca Tom va veni cu mai multe informatii legate de istoria acestor autobuze in Municipiul Bucuresti.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 04:51 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8643
Continuare:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject: autobuzele dac 112 udm
PostPosted: Wed 04 Jul 2007 17:58 
.daca nu ma insel,daca este asa sa ma corectati,seria #28-#37 a fost fabricata, si aici memoria imi cam joaca feste,pentru columbia si ea a fost refuzata.imi amintesc si acum inscriptiile in limba spaniola din salonul autobuzelor.una peste alta aceste poze mi-au trezit amintirii placute cu multe autobuze din acestea am mers #523,#2460,#2107,#1881 etc.amintirii nepretuite!imi aduc aminte si acum de#37 singurul autobuz cu boxe montate in salon cand mai era pe 139 ascultam cu placere radio contact.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Jul 2007 01:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Apr 2006 02:38
Posts: 53
Location: Pedro Muñoz,Spania
Seria de 112 udm cu numere mici a fost intradevar pentru export dar pentru Venezuela nu Columbia,stiu sigur ca am lucrat la aceste masini cind eram in Rocar


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Jul 2007 10:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:13
Posts: 391
Location: Bucuresti 4, Berceni
pe ce criterii si cum se facea refuzul la export? venea un reprezentant al beneficiarului, se uita la ele si zicea daca le accepta sau nu?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 05 Jul 2007 11:10 
Refuzul la export se face prin constatarea faptului ca nu indeplineste cerintele impuse de beneficiar sau normele de calitate cerute. Oricum, bine ca le-au refuzat, ca sa aiba si RATB niste DAC'uri mai bune. Asa a fost si troleibuzul 7335.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 12 Sep 2007 18:05 
Sa vedem si ultimele poze cu autobuzele DAC de scoala inainte de casare, acestea sunt pregatite de plecare:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Jan 2008 22:42 
Marian Andrei wrote:
Ultimele 11 bucati ramase vor fi casate in urmatoarele saptamani, asa ca alergati dupa ele daca mai vreti sa va plimbati prin Bucuresti cu DAC. :wink:


Ai cumva lista lor?
Asta-seara erau sigur 2 pe 604. Le-am vazut stationate la Bd. Tineretului.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Jan 2008 13:54 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8643
591, 582, 2148, 2285, 28, 29, 31, 34, 35... cred ca astea sunt toate ramase.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Jan 2008 16:19 
La datorie e inca si 2259.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 25 Jan 2008 22:09 
Astea sunt cele ramase:
28,29,31,34,35,582,591,2148,2259,2285 --- vazute sapt asta de mine.
Le gasiti pe 604,611,615 si prin capatul de la Pta Sudului si CFR Progresul!


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Jan 2008 21:42 
Offline

Joined: Mon 23 Jan 2006 13:10
Posts: 148
Surprinzator este faptul ca inca supravietuieste 2148 care, teoretic, este din cele mai vechi DAC-uri pe care le avea RATB.

Din lotul 17xx n-a mai ramas nici unul.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 26 Jan 2008 22:05 
1795...
http://ratb.metrouusor.com/filme/2008/DacOltenitei.MPG


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Jan 2008 14:33 
Bogdan Ciorascu wrote:
2148,2259,2285

1689 wrote:
Surprinzator este faptul ca inca supravietuieste 2148 care, teoretic, este din cele mai vechi DAC-uri pe care le avea RATB.

Primele au fost 2201..2350, pe urma au venit 2000..2200, deci 2259 e cel mai vechi din ele. Paradoxal, scundele au rezistat mai mult decat celelalte de dupa '90. O fi fost acelea facute din fiarele vechi ale industriei lui Don Pedro?


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Jan 2008 16:29 
Offline
User avatar

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3475
Primele DAC 112 UDM au sosit in 1980-1982 si au fost introduse pe traseele din Giurgiului-Ferentari-Rahova. Sa inteleg ca acestea au fost cu nr. 2201-2350? A urmat apoi o pauza de cativa ani. Din tipul scund s-au facut livrari in tara si in anul 1990, dupa cum in 1988-89 s-au livrat in cantitati mici si din tipul inalt. Au fost vreo cinci generatii distincte de DAC-uri scurte: 1979(prototipul)-1983; 1984-1986; 1987-1990; 1991-1994; 1995-1996. Fiecare generatie a avut particularitatile sale.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Jan 2008 16:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8643
Brassovia wrote:
Primele DAC 112 UDM au sosit in 1980-1982 si au fost introduse pe traseele din Giurgiului-Ferentari-Rahova. Sa inteleg ca acestea au fost cu nr. 2201-2350?

Nu cred ca primele UDM-uri au aparut acolo... desi a existat o serie de Dac-uri cu numere de forma 3xx, livrate inaintea scundelor, care nu stiu ce s-a intamplat cu ele, insa bag mana in foc ca erau ale Autobazei Ferentari (asta e... nu le-am mai apucat :( )

Quote:
1979(prototipul)-1983

Cele cu cutie automata, unele cu cilindrii de usi pe podea.

Quote:
1984-1986;

Cu cutie manuala

Quote:
1987-1990;

Scunde.

Quote:
1991-1994;

Ultimele ,,Dac"-uri... desi am impresia ca s-au produs si in 1990 cateva ,,inalte".

Quote:
1995-1996.

De fapt 1995-2000, ca in 2000 s-au produs ultimele Dac-uri.

Am incercat sa scriu aici cate ceva despre diversele feluri de DAC-uri, dar mai e de scris... oricum, majoritatea sunt observatii proprii, facute pe baza pozelor si a vehiuclelor inca existente din acele loturi.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 27 Jan 2008 20:54 
Offline
User avatar

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3475
Dr2005 wrote:
Brassovia wrote:
Primele DAC 112 UDM au sosit in 1980-1982 si au fost introduse pe traseele din Giurgiului-Ferentari-Rahova. Sa inteleg ca acestea au fost cu nr. 2201-2350?

Nu cred ca primele UDM-uri au aparut acolo... desi a existt o serie de Dac-uri cu numere de forma 3xx, livrate inaintea scundelor, care nu stiu ce s-a intamplat cu ele, insa bag mana in foc ca erau ale Autobazei Ferentari (asta e... nu le-am mai apucat :( )


Si mie mi s-a parut ciudat, dar I. Autobuzul se pare ca a avut la vremea respectiva un cuvant greu de spus, si primele DAC 112 UDM au circulat pe liniile din "cartierul" sau: 139, 239, 141, 323. De altfel si primul Roman 112 UD (prototipul care a fost expus la EREN, cu schema de vopsire portocaliu pe crem) a circulat la inceput (1974-75) tot pe langa uzina (linia 123R: Piata Romana-Zetarilor).

Primele DAC 112 UDM au avut schema de vopsire cu dungi groase orizontale rosii sau mov pe fond crem. Prototipul a fost testat in anul 1979 si avea schema identica cu a primelor 117. Din cate stiu, in restul tarii nu s-a livrat DAC 112 UDM decat dupa 1983.

Intre primele DAC 112 UDM si cele scunde a mai existat o generatie care a cunoscut scheme de culoare foarte variate, multe folosind galbenul. Acestea nu s-au produs in numar foarte mare, uzina trecand la acea vreme in principal pe productie de troleibuze. In perioada 1983-86 au aparut si cele fara usa la mijloc, destinate ITA.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 07 Mar 2008 17:45 
#2259 pe 634 :roll:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 07 Apr 2008 22:23 
Brassovia wrote:
Primele DAC 112 UDM au sosit in 1980-1982 si au fost introduse pe traseele din Giurgiului-Ferentari-Rahova. Sa inteleg ca acestea au fost cu nr. 2201-2350?
Nu, erau 933..969 si 3140..3179. N'au nici o legatura cu UDM'urile scunde din 1987.
Dr2005 wrote:
Nu cred ca primele UDM-uri au aparut acolo... desi a existt o serie de Dac-uri cu numere de forma 3xx, livrate inaintea scundelor, care nu stiu ce s-a intamplat cu ele, insa bag mana in foc ca erau ale Autobazei Ferentari (asta e... nu le-am mai apucat
Exista o poza care a ajuns si pe forum, in care apare autobuzul 3143, dar este scris 343 in numele fisierului cu poza. Este o greseala. Dealtfel si dupa numarul de inmatriculare se vede ca era din seria 31xx.
Quote:
Si mie mi s-a parut ciudat, dar I. Autobuzul se pare ca a avut la vremea respectiva un cuvant greu de spus, si primele DAC 112 UDM au circulat pe liniile din "cartierul" sau: 139, 239, 141, 323. De altfel si primul Roman 112 UD (prototipul care a fost expus la EREN, cu schema de vopsire portocaliu pe crem) a circulat la inceput (1974-75) tot pe langa uzina (linia 123R: Piata Romana-Zetarilor).
In primul rand era comod sa faca probe in jurul uzinei si cu calatori pe trasee in apropierea acesteia. Probabil ca autobaza Ferentari era prima oprire a multor autobuze in vremea respectiva.
Quote:
Primele DAC 112 UDM au avut schema de vopsire cu dungi groase orizontale rosii sau mov pe fond crem.
Adica schema din '87 sau schema lui 3305? 3305 era cu dungi, dar dela ferestre in jos, nu in partea de jos ca in '87.
Quote:
Prototipul a fost testat in anul 1979 si avea schema identica cu a primelor 117. Din cate stiu, in restul tarii nu s-a livrat DAC 112 UDM decat dupa 1983.
Intre primele DAC 112 UDM si cele scunde a mai existat o generatie care a cunoscut scheme de culoare foarte variate, multe folosind galbenul.
Nu stiu ce culoare aveau primele 117, dar unul din primele din Bucuresti (35-B-1420) avea schema aceea de culoare cu galben si dunga lata crem sub fereastra. La fel si la Iasi au avut aceeasi schema, ca si cele din seria 17xx la Bucuresti, dar acelea cu maro inchis. La fel si multe autobuze ITA aveau aceeasi schema, cu galben mai inchis sau maro.
Quote:
Acestea nu s-au produs in numar foarte mare, uzina trecand la acea vreme in principal pe productie de troleibuze. In perioada 1983-86 au aparut si cele fara usa la mijloc, destinate ITA.
Autobuze scurte avea ITA in perioada respectiva, dar intr'adevar aveau putine DAC 112UDM. La autobuze urbane scurte predominau IK4, Roman 112 si SM-11, ultimele mai putin in Bucuresti.

P.S. scuze, am editat din greseala mesajul lui Brassovia in loc sa citez din el.. Mesajul initial a fost refacut.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 08 Apr 2008 00:13 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8643
Tom wrote:
Dr2005 wrote:
Nu cred ca primele UDM-uri au aparut acolo... desi a existt o serie de Dac-uri cu numere de forma 3xx, livrate inaintea scundelor, care nu stiu ce s-a intamplat cu ele, insa bag mana in foc ca erau ale Autobazei Ferentari (asta e... nu le-am mai apucat
Exista o poza care a ajuns si pe forum, in care apare autobuzul 3143, dar este scris 343 in numele fisierului cu poza. Este o greseala. Dealtfel si dupa numarul de inmatriculare se vede ca era din seria 31xx.


Da... probabil si cel ce a denumit poza a crezut ca e #343.... vezi atasament:


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 21 Apr 2008 21:02 
Azi invazia ultimelor UDM pe 241.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 May 2008 11:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 17 Apr 2007 10:41
Posts: 650
Location: M3
Macar de muzeu nu ramane nici unul?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 14 May 2008 13:48 
Offline

Joined: Fri 30 Jun 2006 09:53
Posts: 215
Raman cele doua UDAN


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 May 2008 08:29 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 12:31
Posts: 142
Acum cateva zile am mers cu 2259 pe 634 pe la ora 22.00 cand era cam goale strazile si acesta functiona excelent pentru varsta pe care o are si modul in care a fost intretinut. Accelera foarte bine si mergea cu viteza ca in vremurile lui bune de care mi-am amintit simtind mirosul fumului inconfundabil de DAC.
Degeaba mai pastreaza cateva luni UDANurile, acestea numai DACuri originale nu mai sunt si oricum vor sfarsi curand tot la autogen, nu in muzeu. Sa speram ca prin alte parti ale tarii cineva pasionat va putea pastra macar un DAC functional, pentru a nu se repeta istoria cu SKODA, TV, ROMAN si IK4.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 May 2008 18:50 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 8643
Apropo de Dac-uri... se gasesc de vanzare Dac-uri din toate perioadele cu preturi de 3-5000 euro...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Jun 2008 15:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:13
Posts: 391
Location: Bucuresti 4, Berceni
RobertC wrote:
2259 isi traia ieri ultimile ore pe 242. ...


Si inca mai sunt #591, #2148 si #2259 pe 241 si 242...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 08 Jun 2008 15:27 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 10:03
Posts: 394
Location: Drumul Taberei
Marian Andrei wrote:
Pana la sfarsitul acestei saptamani vor fi trimise la casat toate 5 DAC ramase. Mici sanse se mai ramana si saptamana viitoare o bucata.
Deci putem spune ca a venit sfarsitul DACurilor din Bucuresti.


#1768 mai traieste :D .Era azi pe linia 419 la Piatza Sudului.
Mai sunt sanse sa ramana macar unul dintre cele ramase in circulatzie :( ,cat de mici ori fi ele?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 Jun 2008 08:40 
Offline

Joined: Fri 09 Nov 2007 19:15
Posts: 133
Location: BUCURESTI
Mai traieste si 2259, aseara era la Piata Sudului pe linia 418. Cum am mai spus asta o sa fie ultima linie RATB cu autobuze DAC.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 15 Jul 2008 20:33 
Sa ni-l amintim pe #2107 - B 55 FRN - unul dintre cele mai bune "Dac" 112 U.D.M. ale R.A.T.B. (si unul din putinele "Dac" pe care le regret).
Poze facute la capatul lui 101 de la "Faur" S.A. (fosta "N. Malaxa", "23 August") prin primavara lui 2006 sau 2007.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Sep 2013 22:32 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 721
Location: Bucuresti, Militari
Pe cand erau noi - captura din "Taina jocului de cuburi" perioada de filmari 1988-1989. Au fost lansate pe liniile importante, 131, tripleta x68.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group