Acum este Joi 17 Apr 2014 11:43

Ora este UTC + 2





   [ 34 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Autobuzele Dac 112 UDM
MesajScris: Mie 04 Iul 2007 03:49 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Bucurestiul a avut mai multe serii din acest model de autobuz.
Acum mai sunt doar cateva in circulatie si in curand vor disparea toate :(
In ultimele 12 luni au fost casate PESTE 300 de bucati :( :(

Ultimele Dac-uri ramase provin din mai multe serii:
- #28-#37 - An fabricatie: 1993
- #4xx, #5xx - An fabricatie: 1990
- #17xx, #18xx - An fabricatie: 1989(?) (scunde, zica-se ca refuzate de ITA)
- #20xx, #21xx, #22xx, #23xx - An fabrcicatie: 1987-8 (?) (scunde)
- #24xx - An fabricatie: 1991
- #25xx - An fabricatie: 1992

Voi atasa cateva poze reprezentative pentru fiecare serie (unele dintre autobuzele din poze au fost casate).
Sper ca Tom va veni cu mai multe informatii legate de istoria acestor autobuze in Municipiul Bucuresti.


Fişiere ataşate:
0033-139-003.jpg
0033-139-003.jpg [ 59.52 KiB | Vizualizat de 8392 ori ]
0478-102-045.jpg
0478-102-045.jpg [ 82.05 KiB | Vizualizat de 8395 ori ]
0478-102-047.jpg
0478-102-047.jpg [ 82.95 KiB | Vizualizat de 8396 ori ]
0478-102-053.jpg
0478-102-053.jpg [ 83.11 KiB | Vizualizat de 8393 ori ]
0523-139-002.jpg
0523-139-002.jpg [ 71.5 KiB | Vizualizat de 8395 ori ]
1768-232-001.jpg
1768-232-001.jpg [ 74.84 KiB | Vizualizat de 8394 ori ]
1881-139-002.jpg
1881-139-002.jpg [ 70.84 KiB | Vizualizat de 8395 ori ]
1888-220-009.jpg
1888-220-009.jpg [ 80 KiB | Vizualizat de 8394 ori ]
1951-103-005.jpg
1951-103-005.jpg [ 76.2 KiB | Vizualizat de 8394 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Mie 04 Iul 2007 03:51 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Continuare:


Fişiere ataşate:
2090-0SR-003.jpg
2090-0SR-003.jpg [ 66.46 KiB | Vizualizat de 8393 ori ]
2107-101-004.jpg
2107-101-004.jpg [ 72.67 KiB | Vizualizat de 8393 ori ]
2156-220-011.jpg
2156-220-011.jpg [ 80.73 KiB | Vizualizat de 8392 ori ]
2156-220-013.jpg
2156-220-013.jpg [ 76.56 KiB | Vizualizat de 8394 ori ]
2227-102-001.jpg
2227-102-001.jpg [ 76.42 KiB | Vizualizat de 8392 ori ]
2308-220-005.jpg
2308-220-005.jpg [ 66.8 KiB | Vizualizat de 8390 ori ]
2332-220-010.jpg
2332-220-010.jpg [ 76.76 KiB | Vizualizat de 8393 ori ]
2332-220-016.jpg
2332-220-016.jpg [ 76.37 KiB | Vizualizat de 8391 ori ]
2332-220-017.jpg
2332-220-017.jpg [ 78.89 KiB | Vizualizat de 8392 ori ]
2460-139-002.jpg
2460-139-002.jpg [ 66.5 KiB | Vizualizat de 8393 ori ]
2584-126-001.jpg
2584-126-001.jpg [ 67.84 KiB | Vizualizat de 8394 ori ]
2642-221-002.jpg
2642-221-002.jpg [ 85.84 KiB | Vizualizat de 8394 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului: autobuzele dac 112 udm
MesajScris: Mie 04 Iul 2007 16:58 
.daca nu ma insel,daca este asa sa ma corectati,seria #28-#37 a fost fabricata, si aici memoria imi cam joaca feste,pentru columbia si ea a fost refuzata.imi amintesc si acum inscriptiile in limba spaniola din salonul autobuzelor.una peste alta aceste poze mi-au trezit amintirii placute cu multe autobuze din acestea am mers #523,#2460,#2107,#1881 etc.amintirii nepretuite!imi aduc aminte si acum de#37 singurul autobuz cu boxe montate in salon cand mai era pe 139 ascultam cu placere radio contact.


Sus
  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 05 Iul 2007 00:00 
Avatar utilizator

Membru din: Mar 18 Apr 2006 01:38
Mesaje: 54
Localitate: Pedro Muñoz,Spania
Seria de 112 udm cu numere mici a fost intradevar pentru export dar pentru Venezuela nu Columbia,stiu sigur ca am lucrat la aceste masini cind eram in Rocar


Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 05 Iul 2007 09:59 
Avatar utilizator

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:13
Mesaje: 393
Localitate: Bucuresti 4, Berceni
pe ce criterii si cum se facea refuzul la export? venea un reprezentant al beneficiarului, se uita la ele si zicea daca le accepta sau nu?


Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 05 Iul 2007 10:10 
Refuzul la export se face prin constatarea faptului ca nu indeplineste cerintele impuse de beneficiar sau normele de calitate cerute. Oricum, bine ca le-au refuzat, ca sa aiba si RATB niste DAC'uri mai bune. Asa a fost si troleibuzul 7335.


Sus
  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Mie 12 Sep 2007 17:05 
Sa vedem si ultimele poze cu autobuzele DAC de scoala inainte de casare, acestea sunt pregatite de plecare:


Fişiere ataşate:
DSC01372.JPG
DSC01372.JPG [ 89.89 KiB | Vizualizat de 8008 ori ]
DSC01373.JPG
DSC01373.JPG [ 87.98 KiB | Vizualizat de 8005 ori ]
DSC01374.JPG
DSC01374.JPG [ 89.78 KiB | Vizualizat de 8006 ori ]
DSC01375.JPG
DSC01375.JPG [ 85.23 KiB | Vizualizat de 8005 ori ]
Sus
  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Sâm 19 Ian 2008 21:42 
Marian Andrei scrie:
Ultimele 11 bucati ramase vor fi casate in urmatoarele saptamani, asa ca alergati dupa ele daca mai vreti sa va plimbati prin Bucuresti cu DAC. :wink:


Ai cumva lista lor?
Asta-seara erau sigur 2 pe 604. Le-am vazut stationate la Bd. Tineretului.


Sus
  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Lun 21 Ian 2008 12:54 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
591, 582, 2148, 2285, 28, 29, 31, 34, 35... cred ca astea sunt toate ramase.


Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Vin 25 Ian 2008 15:19 
La datorie e inca si 2259.


Sus
  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Vin 25 Ian 2008 21:09 
Astea sunt cele ramase:
28,29,31,34,35,582,591,2148,2259,2285 --- vazute sapt asta de mine.
Le gasiti pe 604,611,615 si prin capatul de la Pta Sudului si CFR Progresul!


Sus
  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Sâm 26 Ian 2008 20:42 

Membru din: Lun 23 Ian 2006 12:10
Mesaje: 148
Surprinzator este faptul ca inca supravietuieste 2148 care, teoretic, este din cele mai vechi DAC-uri pe care le avea RATB.

Din lotul 17xx n-a mai ramas nici unul.


Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Sâm 26 Ian 2008 21:05 
1795...
http://ratb.metrouusor.com/filme/2008/DacOltenitei.MPG


Sus
  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Dum 27 Ian 2008 13:33 
Bogdan Ciorascu scrie:
2148,2259,2285

1689 scrie:
Surprinzator este faptul ca inca supravietuieste 2148 care, teoretic, este din cele mai vechi DAC-uri pe care le avea RATB.

Primele au fost 2201..2350, pe urma au venit 2000..2200, deci 2259 e cel mai vechi din ele. Paradoxal, scundele au rezistat mai mult decat celelalte de dupa '90. O fi fost acelea facute din fiarele vechi ale industriei lui Don Pedro?


Sus
  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Dum 27 Ian 2008 15:29 
Avatar utilizator

Membru din: Lun 01 Oct 2007 16:54
Mesaje: 3302
Primele DAC 112 UDM au sosit in 1980-1982 si au fost introduse pe traseele din Giurgiului-Ferentari-Rahova. Sa inteleg ca acestea au fost cu nr. 2201-2350? A urmat apoi o pauza de cativa ani. Din tipul scund s-au facut livrari in tara si in anul 1990, dupa cum in 1988-89 s-au livrat in cantitati mici si din tipul inalt. Au fost vreo cinci generatii distincte de DAC-uri scurte: 1979(prototipul)-1983; 1984-1986; 1987-1990; 1991-1994; 1995-1996. Fiecare generatie a avut particularitatile sale.


Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Dum 27 Ian 2008 15:35 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Brassovia scrie:
Primele DAC 112 UDM au sosit in 1980-1982 si au fost introduse pe traseele din Giurgiului-Ferentari-Rahova. Sa inteleg ca acestea au fost cu nr. 2201-2350?

Nu cred ca primele UDM-uri au aparut acolo... desi a existat o serie de Dac-uri cu numere de forma 3xx, livrate inaintea scundelor, care nu stiu ce s-a intamplat cu ele, insa bag mana in foc ca erau ale Autobazei Ferentari (asta e... nu le-am mai apucat :( )

Citat:
1979(prototipul)-1983

Cele cu cutie automata, unele cu cilindrii de usi pe podea.

Citat:
1984-1986;

Cu cutie manuala

Citat:
1987-1990;

Scunde.

Citat:
1991-1994;

Ultimele ,,Dac"-uri... desi am impresia ca s-au produs si in 1990 cateva ,,inalte".

Citat:
1995-1996.

De fapt 1995-2000, ca in 2000 s-au produs ultimele Dac-uri.

Am incercat sa scriu aici cate ceva despre diversele feluri de DAC-uri, dar mai e de scris... oricum, majoritatea sunt observatii proprii, facute pe baza pozelor si a vehiuclelor inca existente din acele loturi.


Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Dum 27 Ian 2008 19:54 
Avatar utilizator

Membru din: Lun 01 Oct 2007 16:54
Mesaje: 3302
Dr2005 scrie:
Brassovia scrie:
Primele DAC 112 UDM au sosit in 1980-1982 si au fost introduse pe traseele din Giurgiului-Ferentari-Rahova. Sa inteleg ca acestea au fost cu nr. 2201-2350?

Nu cred ca primele UDM-uri au aparut acolo... desi a existt o serie de Dac-uri cu numere de forma 3xx, livrate inaintea scundelor, care nu stiu ce s-a intamplat cu ele, insa bag mana in foc ca erau ale Autobazei Ferentari (asta e... nu le-am mai apucat :( )


Si mie mi s-a parut ciudat, dar I. Autobuzul se pare ca a avut la vremea respectiva un cuvant greu de spus, si primele DAC 112 UDM au circulat pe liniile din "cartierul" sau: 139, 239, 141, 323. De altfel si primul Roman 112 UD (prototipul care a fost expus la EREN, cu schema de vopsire portocaliu pe crem) a circulat la inceput (1974-75) tot pe langa uzina (linia 123R: Piata Romana-Zetarilor).

Primele DAC 112 UDM au avut schema de vopsire cu dungi groase orizontale rosii sau mov pe fond crem. Prototipul a fost testat in anul 1979 si avea schema identica cu a primelor 117. Din cate stiu, in restul tarii nu s-a livrat DAC 112 UDM decat dupa 1983.

Intre primele DAC 112 UDM si cele scunde a mai existat o generatie care a cunoscut scheme de culoare foarte variate, multe folosind galbenul. Acestea nu s-au produs in numar foarte mare, uzina trecand la acea vreme in principal pe productie de troleibuze. In perioada 1983-86 au aparut si cele fara usa la mijloc, destinate ITA.


Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Vin 07 Mar 2008 16:45 
#2259 pe 634 :roll:


Fişiere ataşate:
DSC06468.JPG
DSC06468.JPG [ 82.41 KiB | Vizualizat de 7160 ori ]
Sus
  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Lun 07 Apr 2008 21:23 
Brassovia scrie:
Primele DAC 112 UDM au sosit in 1980-1982 si au fost introduse pe traseele din Giurgiului-Ferentari-Rahova. Sa inteleg ca acestea au fost cu nr. 2201-2350?
Nu, erau 933..969 si 3140..3179. N'au nici o legatura cu UDM'urile scunde din 1987.
Dr2005 scrie:
Nu cred ca primele UDM-uri au aparut acolo... desi a existt o serie de Dac-uri cu numere de forma 3xx, livrate inaintea scundelor, care nu stiu ce s-a intamplat cu ele, insa bag mana in foc ca erau ale Autobazei Ferentari (asta e... nu le-am mai apucat
Exista o poza care a ajuns si pe forum, in care apare autobuzul 3143, dar este scris 343 in numele fisierului cu poza. Este o greseala. Dealtfel si dupa numarul de inmatriculare se vede ca era din seria 31xx.
Citat:
Si mie mi s-a parut ciudat, dar I. Autobuzul se pare ca a avut la vremea respectiva un cuvant greu de spus, si primele DAC 112 UDM au circulat pe liniile din "cartierul" sau: 139, 239, 141, 323. De altfel si primul Roman 112 UD (prototipul care a fost expus la EREN, cu schema de vopsire portocaliu pe crem) a circulat la inceput (1974-75) tot pe langa uzina (linia 123R: Piata Romana-Zetarilor).
In primul rand era comod sa faca probe in jurul uzinei si cu calatori pe trasee in apropierea acesteia. Probabil ca autobaza Ferentari era prima oprire a multor autobuze in vremea respectiva.
Citat:
Primele DAC 112 UDM au avut schema de vopsire cu dungi groase orizontale rosii sau mov pe fond crem.
Adica schema din '87 sau schema lui 3305? 3305 era cu dungi, dar dela ferestre in jos, nu in partea de jos ca in '87.
Citat:
Prototipul a fost testat in anul 1979 si avea schema identica cu a primelor 117. Din cate stiu, in restul tarii nu s-a livrat DAC 112 UDM decat dupa 1983.
Intre primele DAC 112 UDM si cele scunde a mai existat o generatie care a cunoscut scheme de culoare foarte variate, multe folosind galbenul.
Nu stiu ce culoare aveau primele 117, dar unul din primele din Bucuresti (35-B-1420) avea schema aceea de culoare cu galben si dunga lata crem sub fereastra. La fel si la Iasi au avut aceeasi schema, ca si cele din seria 17xx la Bucuresti, dar acelea cu maro inchis. La fel si multe autobuze ITA aveau aceeasi schema, cu galben mai inchis sau maro.
Citat:
Acestea nu s-au produs in numar foarte mare, uzina trecand la acea vreme in principal pe productie de troleibuze. In perioada 1983-86 au aparut si cele fara usa la mijloc, destinate ITA.
Autobuze scurte avea ITA in perioada respectiva, dar intr'adevar aveau putine DAC 112UDM. La autobuze urbane scurte predominau IK4, Roman 112 si SM-11, ultimele mai putin in Bucuresti.

P.S. scuze, am editat din greseala mesajul lui Brassovia in loc sa citez din el.. Mesajul initial a fost refacut.


Sus
  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Lun 07 Apr 2008 23:13 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Tom scrie:
Dr2005 scrie:
Nu cred ca primele UDM-uri au aparut acolo... desi a existt o serie de Dac-uri cu numere de forma 3xx, livrate inaintea scundelor, care nu stiu ce s-a intamplat cu ele, insa bag mana in foc ca erau ale Autobazei Ferentari (asta e... nu le-am mai apucat
Exista o poza care a ajuns si pe forum, in care apare autobuzul 3143, dar este scris 343 in numele fisierului cu poza. Este o greseala. Dealtfel si dupa numarul de inmatriculare se vede ca era din seria 31xx.


Da... probabil si cel ce a denumit poza a crezut ca e #343.... vezi atasament:


Fişiere ataşate:
Dac 343.jpg
Dac 343.jpg [ 2 KiB | Vizualizat de 6943 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Lun 21 Apr 2008 20:02 
Azi invazia ultimelor UDM pe 241.


Fişiere ataşate:
DSC07229.JPG
DSC07229.JPG [ 109.61 KiB | Vizualizat de 6855 ori ]
DSC07230.JPG
DSC07230.JPG [ 80.3 KiB | Vizualizat de 6855 ori ]
DSC07231.JPG
DSC07231.JPG [ 121.38 KiB | Vizualizat de 6855 ori ]
DSC07232.JPG
DSC07232.JPG [ 105.78 KiB | Vizualizat de 6857 ori ]
Sus
  
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Mie 14 Mai 2008 10:52 
Avatar utilizator

Membru din: Mar 17 Apr 2007 09:41
Mesaje: 674
Localitate: M3
Macar de muzeu nu ramane nici unul?


Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Mie 14 Mai 2008 12:48 

Membru din: Vin 30 Iun 2006 08:53
Mesaje: 220
Raman cele doua UDAN


Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 15 Mai 2008 07:29 
Avatar utilizator

Membru din: Lun 12 Mar 2007 11:31
Mesaje: 142
Acum cateva zile am mers cu 2259 pe 634 pe la ora 22.00 cand era cam goale strazile si acesta functiona excelent pentru varsta pe care o are si modul in care a fost intretinut. Accelera foarte bine si mergea cu viteza ca in vremurile lui bune de care mi-am amintit simtind mirosul fumului inconfundabil de DAC.
Degeaba mai pastreaza cateva luni UDANurile, acestea numai DACuri originale nu mai sunt si oricum vor sfarsi curand tot la autogen, nu in muzeu. Sa speram ca prin alte parti ale tarii cineva pasionat va putea pastra macar un DAC functional, pentru a nu se repeta istoria cu SKODA, TV, ROMAN si IK4.


Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 15 Mai 2008 17:50 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Apropo de Dac-uri... se gasesc de vanzare Dac-uri din toate perioadele cu preturi de 3-5000 euro...


Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Mie 04 Iun 2008 14:16 
Avatar utilizator

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:13
Mesaje: 393
Localitate: Bucuresti 4, Berceni
RobertC scrie:
2259 isi traia ieri ultimile ore pe 242. ...


Si inca mai sunt #591, #2148 si #2259 pe 241 si 242...


Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Dum 08 Iun 2008 14:27 
Avatar utilizator

Membru din: Lun 12 Mar 2007 09:03
Mesaje: 413
Localitate: Drumul Taberei
Marian Andrei scrie:
Pana la sfarsitul acestei saptamani vor fi trimise la casat toate 5 DAC ramase. Mici sanse se mai ramana si saptamana viitoare o bucata.
Deci putem spune ca a venit sfarsitul DACurilor din Bucuresti.


#1768 mai traieste :D .Era azi pe linia 419 la Piatza Sudului.
Mai sunt sanse sa ramana macar unul dintre cele ramase in circulatzie :( ,cat de mici ori fi ele?


Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Lun 09 Iun 2008 07:40 

Membru din: Vin 09 Noi 2007 18:15
Mesaje: 134
Localitate: BUCURESTI
Mai traieste si 2259, aseara era la Piata Sudului pe linia 418. Cum am mai spus asta o sa fie ultima linie RATB cu autobuze DAC.


Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Mar 15 Iul 2008 19:33 
Avatar utilizator

Membru din: Mie 14 Dec 2005 00:00
Mesaje: 405
Localitate: BucureÅŸti
Sa ni-l amintim pe #2107 - B 55 FRN - unul dintre cele mai bune "Dac" 112 U.D.M. ale R.A.T.B. (si unul din putinele "Dac" pe care le regret).
Poze facute la capatul lui 101 de la "Faur" S.A. (fosta "N. Malaxa", "23 August") prin primavara lui 2006 sau 2007.


Fişiere ataşate:
Scan01_031.jpg
Scan01_031.jpg [ 50.24 KiB | Vizualizat de 6747 ori ]
Scan01_037.jpg
Scan01_037.jpg [ 53.71 KiB | Vizualizat de 6750 ori ]
Scan01_036.jpg
Scan01_036.jpg [ 52.39 KiB | Vizualizat de 6747 ori ]
Scan01_035.jpg
Scan01_035.jpg [ 44.15 KiB | Vizualizat de 6749 ori ]
Scan01_032.jpg
Scan01_032.jpg [ 64.52 KiB | Vizualizat de 6748 ori ]
Scan01_033.jpg
Scan01_033.jpg [ 69.71 KiB | Vizualizat de 6746 ori ]
Scan01_034.jpg
Scan01_034.jpg [ 70.78 KiB | Vizualizat de 6751 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Dum 01 Sep 2013 21:32 

Membru din: Lun 03 Iul 2006 11:39
Mesaje: 713
Localitate: Bucuresti, Militari
Pe cand erau noi - captura din "Taina jocului de cuburi" perioada de filmari 1988-1989. Au fost lansate pe liniile importante, 131, tripleta x68.


Fişiere ataşate:
dac112udm.jpg
dac112udm.jpg [ 87.46 KiB | Vizualizat de 781 ori ]
Sus
   
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
   [ 34 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2  Următorul

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după: