TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 28 Jan 2020 20:10

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 30 Apr 2008 23:42 
Cu cat mai buna era calitatea materialului din care erau facute emblemele si insciptiile, cu atat mai putin probabil sa se fi pastrat, din cauza principiului celor 3 R (Recuperare, Reconditionare & Refolosire).
Daca s'au pastrat, au ajuns intr'un birou de director sau intr'o expozitie "privata" a unei "intreprinderi", cea producatoare sau una de transport. De acolo, probabil in colectia de-a dreptul privata a vreunui fost director.
Daca totusi s'au mai pastrat si mai multe, sa speram ca vreun colectionar da de acest forum.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 04 Jul 2008 01:27 
emblemele si inscriptiile TV se faceau la Monetaria Statului din Bucuresti.
scrisul in relief era un aliaj ductil, usor fuzibil (zamac), cromat.
emblema era din aluminiu sau silumin, lustruit si lacuit.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Sep 2009 01:22 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 665
Quote:
In primul rand imi placea acea sigla TV incadrata de cele 2 frupuri de ornamente.


Quote:
In spatele troleibuzului pentrua ajunge la motorul electric, aparataj, compresor erau 3 usi care se deschideau spre exterior astfel: cea din stanga la stanga, cea din dreapta la dreapta iar cea din mijloc care era mai mare in sus. Inchiderea acestora se facea de asemenea cu incuietoare cu cheie patrata.




Citetele de mai sus apartin descrierii amanuntite pe care Kappa a facut-o unui TV 2 E. Avand in vedere ca se insista pe frumusetea ornamentului, carei generatii apartine TV 2 E-ul descris:
-cea cu sigla inscrisa in cerc?
-cea cu sigla "obisnuita"?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Sep 2009 18:14 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 212
Location: Brasov
Cea cu sigla obisnuita, nu cea in cerc. Acele troleibuze eu nu le-am mai prins.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 19 Sep 2009 21:49 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3426
Troleibuzele cu sigla in cerc s-au livrat doar pana in toamna lui 1960. Acestea au avut la randul lor mai multe sub-modele. Pana la inceputul lui 1960 s-au livrat troleibuze care aveau usitele de vizitare ale contactorilor pe exterior, la spate si lateral, precum si luneta compusa din doar doua foi de geam, asemanatoare cu a autobuzelor TV 1.

La troleibuzele fabricate incepand din toamna lui 1960 (cele cu sigla TV triunghiulara), aparea scris pe placa de fabricatie: Tip: TV 2-E; Model: 1960.

Nu stiu daca cele dinainte se numeau "model 1958" sau "model 1959". La Brasov, Constanta si Cluj s-au livrat doar incepand cu 1959, dar se pare ca in Bucuresti au circulat cateva chiar din 1958. Exista o imagine a unuia la Gara de Nord din Bucuresti, cu sigla rotunda flancata de "aripi" foarte ample, asemanatoare siglei CFR. Posibil ca acesta sa fie modelul initial, dar nu este exclus ca primul prototip sa fi avut caroserie de TV 1. Un dictionar enciclopedic prezenta un desen de troleibuz cu caroserie de TV 1; nu stiu daca era doar fantezia desenatorului sau o realitate care noua ne scapa inca.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 May 2010 00:51 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 665
Image

Troleibuzul in cauza nu are niciun fel de emblema. E modificare a celor de la Atelierele Centrale sau a existat o sub-serie de TV2E (cu foarte putine exemplare) fara niciun fel de sigla? In ceea ce priveste luneta, TV2-urile fara sigla o aveau tripartita sau, inca era bipartita?

Troleibuzul 4113 mai are un element: geam zenital opac deasupra celei de-a patra ferestre de pe partea dreapta. Se pare ca geamul zenital opac corespunzator ferestrei a patra de pe partea usilor era un element caracteristic TV2-urilor bucurestene. Uitati-va aici:

Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 May 2010 09:42 
Cred ca acolo unde era geamul ala opac era locul taxatoarei si probabil le batea soarele in cap o zi intreaga si din acest motiv s-a trecut la montarea geamurilor opace, fie pe plan intern ITB, fie direct la Atelierele Centrale sau poate direct de la uzina Autobuzul.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 May 2010 12:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3426
OAB wrote:
Troleibuzul in cauza nu are niciun fel de emblema. E modificare a celor de la Atelierele Centrale sau a existat o sub-serie de TV2E (cu foarte putine exemplare) fara niciun fel de sigla? In ceea ce priveste luneta, TV2-urile fara sigla o aveau tripartita sau, inca era bipartita?.

Nu au existat TV 2 sau TV 20 fara emblema din fabricatie, dar odata ce aceasta era compromisa, dintr-un motiv sau altul, nu mai era inlocuita. Probabil nu se putea procura ca piesa de schimb sau fondurile pentru reparatii nu erau suficiente pentru asa ceva. Totusi, in Bucuresti cred ca a fost si o moda in anii 70 sa fie scoasa acea emblema, fata de alte orase, unde doar putine exemplare o aveau lipsa. #4113 avusese sigla circulara si initial nu avea deloc "cucuvea" sau avea una dreptunghiulara ingusta, fiind modificat probabil la RK. Forma cucuvelei denota de altfel ca este "made in URAC", nefiind usor trapezoidala.

Luneta a fost bipartita la exemplarele produse in anul 1958 si 1959, asemanatoare cu a autobuzului TV 1, dar inclinata si cu montantul mai lat, in el fiind inglobate si "treptele" de acces pe acoperis. Incepand cu prima serie din 1960 (aceea fara "cucuvea"), luneta a devenit tripartita, iar scarita a devenit o constructie independenta. Farurile cu "cozoroc" si "iesite din orbite" au fost livrate pana la inceputul anului 1962. Cele dinainte de vara lui 1961 erau pozitionate si o idee mai sus. Din 1962, farurile au devenit ingropate, fiind de constructie diferita decat cele anterioare si avand inelul de montaj nichelat.
OAB wrote:
Troleibuzul 4113 mai are un element: geam zenital opac deasupra celei de-a patra ferestre de pe partea dreapta. Se pare ca geamul zenital opac corespunzator ferestrei a patra de pe partea usilor era un element caracteristic TV2-urilor bucurestene.

Acela nu este un geam mai special, ci un geam obisnuit dat ulterior cu vopsea. Asa se proceda la vremea respectiva, inclusiv cu partea superioara a ferestrei din stanga soferului. Catalin a explicat corect motivul. Oricum, vara era teroare, fiind o singura trapa in acoperis iar motorul / rezistentele bagand caldura la interior.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 30 Jul 2010 20:05 
Offline
User avatar

Joined: Sat 07 Mar 2009 23:41
Posts: 119
Location: BUCURESTI sect 2 Cart TEI
Un troleibuz TV2E pe linia 83 in anul 1969. Poza am preluat-o dintr-o revsta Autoturism care a aparut in anul 1969, nr 9.


Attachments:
Troleibuz TV2E pe Bulevard in anul 1969 pe linia 83.jpg
Troleibuz TV2E pe Bulevard in anul 1969 pe linia 83.jpg [ 228.03 KiB | Viewed 15512 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Sep 2010 01:52 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 665
La topicul autobuzelor TV se afirma ca ar fi existat si un troleibuz nerulat, folosit pentru expozitiile de protocol:

Brassovia wrote:
Au avut si un troleibuz TV 2 si un autobuz urban, care erau pastrate in stare perfecta, intr-o expozitie de protocol.


Avea caracteristicile "modelului 1958?"
-sigla circulara
-luneta bipartita, similara celei de la TV 1
-capace de vizitare ale contactorilor care se deschid in exterior, nu in interior
-cucuvea dreptunghiulara


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 17 Sep 2010 15:56 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3426
OAB wrote:
La topicul autobuzelor TV se afirma ca ar fi existat si un troleibuz nerulat, folosit pentru expozitiile de protocol:

Brassovia wrote:
Au avut si un troleibuz TV 2 si un autobuz urban, care erau pastrate in stare perfecta, intr-o expozitie de protocol.


Avea caracteristicile "modelului 1958?"
-sigla circulara
-luneta bipartita, similara celei de la TV 1
-capace de vizitare ale contactorilor care se deschid in exterior, nu in interior
-cucuvea dreptunghiulara

Este posibil, dar nu-mi mai amintesc exact, l-am vazut doar la TV, de vreo doua ori. Abia mai tarziu am constientizat cat de diferite erau intre ele primele serii de TV 2E, amintindu-mi de siglele circulare si casetele dreptunghiulare, ce ma intrigau in copilarie prin raritatea lor, fara a mi le putea explica. La RK-uri, acestea au disparut, de regula...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 03 Oct 2010 02:17 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 652
Location: Bucuresti, Militari
TV2E in filmul "Nu vreau sa ma insor" (linia 83, cap Sos Nordului)


Attachments:
bscap029.jpg
bscap029.jpg [ 58.79 KiB | Viewed 20571 times ]
bscap039.jpg
bscap039.jpg [ 71.22 KiB | Viewed 20569 times ]
bscap042.jpg
bscap042.jpg [ 62.89 KiB | Viewed 20569 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 05 Oct 2010 14:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3426
Troleibuzul 4202 din imagine este fabricat chiar in vara lui 1960. Pe tot parcursul anului 1960, cu exceptia unei perioade scurte, s-a folosit pentru troleibuze sigla circulara. Luneta bipartita si caseta de linie dreptunghiulara au fost folosite insa doar pana la sfarsitul anului 1959 (numere de parc ITB pana aproximativ pe la 4120 - sa nu uitam ca pana la 4080 erau troleibuzele MTB-82D, ITB-T, ZIS-154T-ITB si ITB-T12 cu variantele sale). Dintre troleibuzele model 1959, cele fabricate pana in vara nu aveau decat cate 4 ferestre zenitale pe lateral, iar cele fabricate incepand din toamna aveau deja bare de protectie adevarate, in locul acelor tampoane paralelipipedice initial folosite. Primelor serii din 1960 le lipsea complet caseta de linie, in locul acesteia fiind folosit in Bucuresti un fel de cadru metalic (numere de parc ITB aproximativ intre 4121-4160). Apoi au aparut cele cu caseta patratoasa clasica, respectiv seria celor din care facea parte si 4202. Din momentul intratrii in fabricatie a autobuzelor TV 2 au aparut si la troleibuze emblemele triunghiulare. La sfarsitul anului s-au fabricat scurta vreme troleibuze cu un model lateral in zig-zag, ele fiind livrate cel putin in Brasov si Constanta. Incepand cu 1961 nu s-a mai folosit blocul de lumini de spate cu trei lampi independente. Totusi, au ramas in fabricatie pana in 1963 farurile de tip iesit in afara, cu cozoroc, atat pentru troleibuze cat si pentru autobuze. Din 1962, dar numai pentru troleibuze, s-a introdus parbrizul bi-bloc curbat, disparand gemuletele laterale si sporind astfel vizibilitatea in oglinda (pentru urmarirea captatorilor).

La reparatiile ulterioare, siglele rotunde au disparut, iar schema de culori s-a modificat. In imagine puteti observa cum a ajuns #4200 in noua ani, dupa una sau doua reparatii capitale si vreo patru revopsiri. Farurile mai au cozoroc, dar schema este simplificata, culoarea rosie banala, lipsa siglei, bara de protectie improvizata grosier, lipsa ornamentelor orizontale etc.


Attachments:
#4200_1969.jpg
#4200_1969.jpg [ 116.92 KiB | Viewed 20493 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Oct 2010 16:19 
Offline

Joined: Thu 29 Jan 2009 17:43
Posts: 20
Location: Bucuresti
Stie cineva daca TV 2E din primele serii, adica cele cu luneta spate bipartita, aveau tragatoare?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 08 Oct 2010 16:32 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3426
Petro Burgener wrote:
Stie cineva daca TV 2E din primele serii, adica cele cu luneta spate bipartita, aveau tragatoare?
Nu aveau tragatoare. Nu exista asa ceva in Romania atunci. Dar funiile erau de obicei legate la spate, de o treapta a scaritei, nodul acela aparand in unele poze. Tragatoare au aparut abia la primele serii de DAC-Romania 112E, in 1976, dupa care s-a renuntat la ele pana in 1980, apoi din 1983 iar s-a renuntat pana in 1986...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Nov 2010 13:05 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 665
La topicul corespunzator autobuzelor TV este si o poza cu prototipurile "familiei" TV 20, adica:
-TV 20 E
-TV 20 U
-TV 20 R
Uitandu-ma la poza prototipului si la cea in care apare 4596 pe linia 84 am observat ca:
-prototipul are niste tampoane de cauciuc (existente deja la TV 2)
-4596 nu le are (sau nu le mai are); practic, la 4596 bara de protectie pare mai degraba o bucata de tabla decat o bara de protectie propriu-zisa. Disparitie tampoanelor e consecinta reparatiilor de la URAC sau din fabrica, troleibuzul a fost livrat fara elementele respective? Poza e veche, perioada in care exista maimult bun simt decat in prezent

Si, tot la topicul aferent autobuzelor TV se spune ca prototipul visiniu a circulat in Bucuresti. A primit sau nu numar de parc? Citez o mica parte a statisticilor ITB asa cum apar ele pe forum la pagina anterioara:

Quote:
4582-4592 1971 TV20E
4593-4597 1972 TV20E
> 4597 training car, ca.1980
4598-4657 1973 TV20E
4658-4757 1974 TV20E
4758-4768 1976 TV20E
5001 1965 TV2EA ex 2xTV2E, in service until 1968
5002-5021 1966 TV2EA ex 2xTV2E, in service until 1968


Se poate vedea ca cele mai vechi ar data din 1971, ori cele trei prototipuri sunt din 1969. Ce s-a intamplat doi ani de zile?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Nov 2010 17:10 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3426
OAB wrote:
La topicul corespunzator autobuzelor TV este si o poza cu prototipurile "familiei" TV 20, adica:
-TV 20 E
-TV 20 U
-TV 20 R
Uitandu-ma la poza prototipului si la cea in care apare 4596 pe linia 84 am observat ca:
-prototipul are niste tampoane de cauciuc (existente deja la TV 2)
-4596 nu le are (sau nu le mai are); practic, la 4596 bara de protectie pare mai degraba o bucata de tabla decat o bara de protectie propriu-zisa. Disparitie tampoanelor e consecinta reparatiilor de la URAC sau din fabrica, troleibuzul a fost livrat fara elementele respective? Poza e veche, perioada in care exista maimult bun simt decat in prezent

Si, tot la topicul aferent autobuzelor TV se spune ca prototipul visiniu a circulat in Bucuresti. A primit sau nu numar de parc? Citez o mica parte a statisticilor ITB asa cum apar ele pe forum la pagina anterioara:

Quote:
4582-4592 1971 TV20E
4593-4597 1972 TV20E
> 4597 training car, ca.1980
4598-4657 1973 TV20E
4658-4757 1974 TV20E
4758-4768 1976 TV20E
5001 1965 TV2EA ex 2xTV2E, in service until 1968
5002-5021 1966 TV2EA ex 2xTV2E, in service until 1968


Se poate vedea ca cele mai vechi ar data din 1971, ori cele trei prototipuri sunt din 1969. Ce s-a intamplat doi ani de zile?

Troleibuzele de serie aveau tampoane din cauciuc la livrarea din fabrica. Probabil au fost demontate sau pierdute in timpul exploatarii la ITB. A se remarca ca sigla a avut la toata productia de serie a TV 20 fundalul din plastic albastru (nu metalic, ca la prototipuri si TV 2)
Lista neoficiala a parcului, a lui Tom, necesita unele corectii. Intr-adevar TV 20E a fost livrat mai consistent abia incepand din 1971, dar primele bucati (probabil seria zero) au fost livrate in 1969 la Bucuresti. Nu stiu daca au fost zece, unsprezece sau mai putine bucati in acea serie. Nu stiu daca au fost toate visinii. Dar cel putin unul vazut de mine avea numar de parc si circula din cate imi amintesc pe linia 81, in vara lui 1970. A nu se confunda cu revopsirile cu dungi rosii, de dupa 1973. Nu stiu insa daca a fost livrat catre ITB chiar in 1969, sau doar dupa o perioada de probe. In anii 1969 si 1970 s-au livrat TV 20E si in alte orase din tara, de exemplu la Brasov s-au livrat in acesti doi ani numerele 107...111 si 112...117. Nu vad de ce nu ar fi primit si Bucurestiul cateva. Din moment ce ITB a livrat catre Brasov, in primavara lui 1970, patru troleibuze second-hand TV 2E , banuiesc ca acestea au fost inlocuite cu ceva, altfel ar fi scazut capacitatea de transport in Bucuresti, ceea ce nu era admis in acele timpuri.


Attachments:
TV 20E prototip.jpg
TV 20E prototip.jpg [ 80.31 KiB | Viewed 17566 times ]
File comment: TAMPOANE LA UN TV 20E DE SERIE, FABRICAT IN 1972
TV20E-tampoane.jpg
TV20E-tampoane.jpg [ 40.53 KiB | Viewed 17566 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Nov 2010 22:07 
Offline

Joined: Thu 29 Jan 2009 17:43
Posts: 20
Location: Bucuresti
In Constanta TV20E au aparut inaintea Bucurestiului, eram mirat atunci ca la Constanta circula un model pe care nu-l vazusem in Bucuresti. Cat despre acele modele vopsite cu alb si visiniu nu imi amintesc deloc,insa e posibil sa fi circulat. Cu siguranta 4582 a fost primul cu numar de parc si era vopsit in schema alb-albastru,apartinea de Vatra Luminoasa si probabil prima linie pe care au circulat a fost 84. Eu asa imi amintesc. Referitor la schema de vopsire alb-rosu, de fapt corect este crem-rosu,primul aparut vopsit astfel dupa RK, evident, a fost 4648.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Nov 2010 22:41 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3426
Petro Burgener wrote:
In Constanta TV20E au aparut inaintea Bucurestiului, eram mirat atunci ca la Constanta circula un model pe care nu-l vazusem in Bucuresti. Cat despre acele modele vopsite cu alb si visiniu nu imi amintesc deloc,insa e posibil sa fi circulat. Cu siguranta 4582 a fost primul cu numar de parc si era vopsit in schema alb-albastru,apartinea de Vatra Luminoasa si probabil prima linie pe care au circulat a fost 84. Eu asa imi amintesc. Referitor la schema de vopsire alb-rosu, de fapt corect este crem-rosu,primul aparut vopsit astfel dupa RK, evident, a fost 4648.
Posibil ca prototipul cu dungi atipice visinii sa fi circulat o vreme in Bucuresti (fara a avea numar de parc?), dar in final sa fi ajuns altundeva in tara, poate chiar la Constanta. Ramane insa un mare mister de ce dotarea cu TV 20E a intarziat atat in Bucuresti, fata de alte orase. Era luata in calcul o eventuala restrangere a retelei de troleibuz? TV-urile 2E erau in mare majoritate vechi in 1969 si abia faceau fata. Sau poate astepta ITB-ul omologarea lui TV 21E articulat? Cred mai degraba in aceasta ultima varianta. Ce asteptari marete avea ITB, daca a renuntat la patru TV 2E in favoarea Brasovului, in 1970? Pana la urma, troleibuzul articulat s-a dovedit a fi necorespunzator, si ITB-ul a trebuit sa se multumeasca cu inlocuirea vechilor TV 2 cu ceva avand acceasi capacitate minuscula.

@ Petro Burgener.
Iti mai amintesti ce nuanta de albastru aveau la livrare primele TV 20E ale ITB? Te intreb asta, pentru ca cele produse in 1969-1970 aveau un albastru destul de inchis, iar cele din 1971-1972 aveau albastru foarte deschis. Apoi a urmat din nou in 1973 un albastru inchis (spre violet chiar), dar pe fond crem, nu alb, pentru ca in 1974-75 sa se revina iar la albastru deschis, de data aceasta pe fond crem.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 06 Nov 2010 23:40 
Offline

Joined: Thu 29 Jan 2009 17:43
Posts: 20
Location: Bucuresti
Sa incep cu TV21E articulat.Imi amintesc putin de el,ceea ce mi-a atras atentia atunci, era partea din fata care era altfel decat la TV2E si cam atat. Apoi,aparitia tarzie in Bucuresti a luiTV20E s-ar putea datora faptului ca parcul de troleibuze sa fi fost considerat ca suficient, desi se circula frecvent pe scarile mijloacelor de transport. Tin minte ca si aparitia lui TV20E a fost cam greoaie si genera nemultumiri ale calatorilor in special datorita randului dublu de scaune pe partea usilor. Despre culori, primele erau in varianta alb-albastru deschis ca in acea poza cu 4596. Apoi au urmat o serie in alb-albastru inchis, nu stiu insa cate au fost asa, eu imi amintesc de 4603, pe atunci nu eram foarte atent la nr de parc. Dupa acestea au aparut serii vopsite in crem-albastru inchis,crem-albastru deschis,alb-albastru deschis, insa nu mai tin minte anii si aceste variante au alternat. In mod sigur ultimele, cam de la 4750 la 4768 au fost crem-albastru deschis.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Nov 2010 02:14 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3426
Petro Burgener wrote:
Despre culori, primele erau in varianta alb-albastru deschis ca in acea poza cu 4596. Apoi au urmat o serie in alb-albastru inchis, nu stiu insa cate au fost asa, eu imi amintesc de 4603, pe atunci nu eram foarte atent la nr de parc. Dupa acestea au aparut serii vopsite in crem-albastru inchis,crem-albastru deschis,alb-albastru deschis, insa nu mai tin minte anii si aceste variante au alternat. In mod sigur ultimele, cam de la 4750 la 4768 au fost crem-albastru deschis.

Da, acum mi-am amintit, a mai fost intr-adevar inca o serie cu dungi albastru-inchis pe fond alb, la fel ca si cea din 1969. Dupa numerele de parc din Brasov, deduc insa ca aceasta a fost in 1974, dupa ce venisera in 1973 cele cu dungi indigo pe fond crem (si autobuzele fabricate in acel an aveau tot aceste culori, doar ca unora le lipsea dunga de la partea de jos). Cele din 1975 (ultimele produse) mi le amintesc si eu ca avand dungi albastru-deschis pe fond crem. In lista lui Tom apar gresit ca fiind in 1976. Productia acestui model trebuie sa fi fost sistata in cursul anului 1975.

ITB a avut aproape 500 de bucati TV 2E, in schimb a avut mai putin de 200 de bucati TV 20E, ceea ce este imposibil sa nu fi condus la inceputul anilor 70 la dificultati legate de exploatare, caci traseele de troleibuze nu s-au imputinat, deci au trebuit mentinute in circulatie troleibuze vechi cu norma de casare depasita. Totusi, spre deosebire de celelalte orase, Bucurestiul primise TV 2E in cantitati considerabile si dupa 1965, deci flota de TV 2E din ITB era mai putin invechita. O mare parte din troleibuzele TV 2 bucurestene au fost inlocuite pe trasee direct cu tipul DAC-Romania 112E, fara a se mai trece prin etapa intermediara TV 20. Ultimul TV 2E mai circula inca la sfarsitul anului 1981, pe linia 88 parca. Nu-mi amintesc daca era chiar #4581, dar era ciudat cum fusese pastrat acel exemplar, care trebuie sa fi avut cel putin 13 ani.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 08 Nov 2010 23:57 
Offline

Joined: Thu 29 Jan 2009 17:43
Posts: 20
Location: Bucuresti
Cred ca aparitia troleibuzelor TV20E la depoul Vatra Luminoasa nu a insemnat o marire de parc la acest depou. Parerea mea e ca la acel moment TV2E de la Vatra au fost directionate la alte depouri sau poate unele chiar la casare. Spun asta pentru ca nu s-a vazut o imbunatatire in transport pe linia 84 unde au aparut prima data, si nici mai tarziu. Din cate imi amintesc a doua linie a fost 92 unde au aparut dupa cateva luni, apoi au urmat 88 si 90. Cu timpul la Vatra au ramas numai TV20E. Acestea circulau numai pe axa est-vest, in timp ce Roman 112 care apartineau la inceput de Nitu Vasile, deserveau axa nord-sud, doar o scurta perioada, pentru ca apoi sa circule pe 84, 88 si 90 ca o completare la TV20E si 85 care avea TV2E tot de la Nitu Vasile. Dupa cutremurul din 1977 au fost schimbari, Roman 112 disparand pentru o perioada de pe est-vest, de pe 84 chiar definitiv.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Nov 2010 16:16 
Offline

Joined: Sat 06 Jun 2009 22:57
Posts: 2177
După cutremurul din 1977 a dispărut însăşi axa de troleibuze est-vest. Troleibuzele care veneau dinspre Drumul Taberei şi Militari întorceau, de la bulevardul Eroilor pe bulevardul Dr. Petru Groza (acum bulevardul Eroilor Sanitari), până la Operă, apoi pe strada Elefterie (acum strada Sfântul Elefterie), spre bulevardul Eroilor. Troleibuzele care veneau dinspre Balta Alba, Gara Obor si Vatra Luminoasă întorceau la Piaţa Rosetti, pe strada Dianei, strada Alexandru Sahia (acum J.L.Calderon) si strada Tudor Arghezi, spre Piaţa Rosetti. Vreme de câţiva ani nu a mai existat transport în comun între Operă si Piaţa Rosetti, pe bulevardul Gh. Gheorghiu-Dej si bulevardul Republicii (acum bulevardul Mihail Kogălniceanu, bulevardul Regina Elisabeta, bulevardul Carol I).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Nov 2010 00:05 
Offline

Joined: Thu 29 Jan 2009 17:43
Posts: 20
Location: Bucuresti
Da, este corect,axa est-vest a disparut, dar a disparut si axa nord-sud datorita urmarilor cutremurului. Mai corect ar fi suspendate, dar nu cativa ani ci cateva luni. Circulatia pe axa est-vest s-a reluat ceva mai devreme, troleibuzele care circulau pe aceasta axa fiind,pentru o perioada numai TV20E.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Nov 2010 00:40 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3426
Poate cineva sa precizeze - preferabil in topicul de istorie - care era exact traseul modificat al fiecarei linii de troleibuz, in perioada de dupa cutremur?
Liniile 82 si 83 au circulat cumva la nord de Str. Paris?
Liniile 94 si 95 intorceau la Podul Serban Voda? Se circula deja atunci pe Bd. Pionierilor (Tineretului)? De la Sura Mare circula ceva?
Capatul de linie de la Sfintii Voevozi s-a construit dupa cutremur, pentru linia 87?
Liniile 86, 88, 90 veneau pana la Str. Luminii?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 Nov 2010 00:43 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 665
O fotografie de pe forumul turistic:

http://i1000.photobucket.com/albums/af122/MAXALAMAXALA/P1010159.jpg

Se observa un TV cu sigla circulara care pare a fi frate cu 4113. Nu disting daca exista acea caseta dreptunghiulara "tesita" sau nu. In orice caz, nu vad niciun numar de traseu.
Postez fotografia si ca fisier atasat, facand precizarea, inca o data, ca se gaseste pe forumul turistic


Attachments:
File comment: TV CU SIGLA CIRCULARA
TV SIGLA CIRCULARA.jpg
TV SIGLA CIRCULARA.jpg [ 112.88 KiB | Viewed 16198 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 25 Nov 2010 13:46 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3426
OAB wrote:
Se observa un TV cu sigla circulara care pare a fi frate cu 4113. Nu disting daca exista acea caseta dreptunghiulara "tesita" sau nu. In orice caz, nu vad niciun numar de traseu.

Pare a fi 4153. Troleibuzele din loturile fabricate in 1960, imediat dupa cele cu cucuvea dreptunghiulara din 1959, nu aveau deloc cucuvea. Se afisa traseul pe un cadru metalic exterior. La RK, cele ale ITB au primit cucuvea. La cele din Brasov se afisa traseul printr-o placa pusa pe bord, la parbriz.

Alt fratior, dar in schema bleu: 4154, pe Soseaua Titulescu (linia 81).


Attachments:
ITB#4154.jpg
ITB#4154.jpg [ 84.37 KiB | Viewed 16176 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Nov 2010 02:35 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 665
Un TV 2 E postat de catre userul Rosetti61. Se poate observa:
-coloritul crem + rosu (tipica seriei 4090-4120??)
-sigla triunghiulara
-cucuveaua trapezoidala, nu patrata (caseta patrata = inventie URAC sau a existat, totusi, o sub-serie care a avut-o?)
Nu vad niciun ornament in zig-zag

E fabricat dupa 1961 sau face parte din seria cu zig-zag, dar ornamentul nu il vad?

Numarul de inmatriculare al Daciei 1100 este ulterior anului 1968; formatul cifra - judet / Municipiul Bucuresti - grup de 4-5 cifre era specific perioadei de dupa revenirea la judete. Cand erau regiuni, numerele erau de forma 5 cifre - indicativul regiunii.
Deci, poza nu poate fi mai veche de 1968. E posibil ca TV-ul sa nu fi trecut prin URAC? Nu vad acele elemente grosiere tipice URAC-ului: cucuvea patrata si iesita in afara, ornamente lipsa etc.


Attachments:
File comment: Troleibuz TV 2 E vopsit in schema seriei 4090-4120, dar care prezinta caracteristicile unei generatii ulterioare
TV 2 E.jpg
TV 2 E.jpg [ 420.57 KiB | Viewed 16117 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Nov 2010 02:31 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3426
OAB wrote:
Un TV 2 E postat de catre userul Rosetti61. Se poate observa:
-coloritul crem + rosu (tipica seriei 4090-4120??)
-sigla triunghiulara
-cucuveaua trapezoidala, nu patrata (caseta patrata = inventie URAC sau a existat, totusi, o sub-serie care a avut-o?)
Nu vad niciun ornament in zig-zag

E fabricat dupa 1961 sau face parte din seria cu zig-zag, dar ornamentul nu il vad?

Numarul de inmatriculare al Daciei 1100 este ulterior anului 1968; formatul cifra - judet / Municipiul Bucuresti - grup de 4-5 cifre era specific perioadei de dupa revenirea la judete. Cand erau regiuni, numerele erau de forma 5 cifre - indicativul regiunii.
Deci, poza nu poate fi mai veche de 1968. E posibil ca TV-ul sa nu fi trecut prin URAC? Nu vad acele elemente grosiere tipice URAC-ului: cucuvea patrata si iesita in afara, ornamente lipsa etc.

Coloritul si farurile vehiculului din fotografie sunt tipice pentru seriile venite incepand din primavara 1962, deci nicidecum pentru 4090-4120 (contingent 1959). Dar, la RK, practic toate TV 2E au primit spre finalul existentei aceasta coloratie...
Ceeace numeam eu cucuvea "patrata" a fost de fapt usor trapezoidala si cu colturi usor rotunjite. Aceasta a aparut la troleibuze in ultima parte a anului 1960, concomitent cu intrarea in fabricatie a autobuzului TV 2U. In 1960-61, inaltimea cucuvelei "patrate" era usor mai mica din fabricatie, decat in anii urmatori.

Exemplarele cu ornament in zig-zag au fost fabricate in 1960, imediat dupa seriile ce nu aveau deloc cucuvea. Aveau in mod ciudat sigla triunghiulara (dupa aceea s-a revenit pentru foarte scurt timp, doar pentru troleibuze, la sigla rotunda). Nu stiu daca in Bucuresti au fost livrate. Apar in poze la Constanta si Brasov (la Brasov au fost cel putin doua bucati). Cel din imagine are faruri de tip 1962, deci nu putea avea ornament lateral in zig-zag.

Apropo de numerele de inmatriculare: anul 1966 este cel in care au inceput sa apara numerele de tip "PREFIX-INDICATIV REGIUNE-Numar din 3 sau patru cifre". Din 1968 au aparut doar indicative de judet noi, in locul celor de regiuni, judetele principale ale fostelor regiuni pastrandu-si numerele de inmatriculare neschimbate, in timp ce, in judetele noi, vehiculelor existente li s-au dat numere complet diferite de cele vechi, incepand de la 101. Transcrierea din 1966 s-a facut eliminand din vechile numere prima cifra (5 in cazul autobuzelor etc) si eliminand si a doua cifra, daca aceasta era zero. Restul de cifre era identic cu cele din vechile numere. La autoturisme existau si in vechea forma numere de trei sau patru cifre, doar pentru Bucuresti cred ca se ajunsese la 5 cifre si la autoturisme. Deci numerele vechi se alocau teoretic intre 101-19999 pentru autoturisme, 20101-39999 pentru autocamioane, 50101-59999 pentru autobuze si 60101-69999 pentru tractoare (sper sa nu ma insel la acestea din urma). Nu stiu exact ce era intre 40101-49999, poate autospecialele. In varianta noua, prefixele alocate pana in anul 1993 au fost 1-19 pentru autoturisme (la Bucuresti prefixele 1 si 2 avand si cinci cifre si doar aici existand prefixe mai mari ca 8), 21-24 pentru autocamioane (doar in Bucuresti au existat 22, 23 si 24), 31-37 pentru autobuze (33-37 au existat doar in Bucuresti, iar 32 doar in cateva orase mari), 41 pentru tractoare, 46-48 pentru motociclete (48 doar in Bucuresti). Motoretele aveau numere asemanatoare cu cele dinainte de 1966, dar cu indicativul de judet la inceput.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 28 Nov 2010 03:18 
Offline
User avatar

Joined: Fri 25 Nov 2005 01:18
Posts: 665
Partial off-topic. prefixul de tipul 2x al numerelor de inmatriculare era alocat camioanelor de tonaj mic si mediu iar cel de 3x camioanelor de tonaj mare si autobuzelor; Rabele carora l ise spunea "de tip IRAK" (cu bena inchisa in spate) aveau numere de tipul 32-CJ-xxxx. Asta a fost la Cluj. La Bucuresti, poate, lucrurile au stat altfel.

On-topic. Pana in anul 1983, nu imi aduc aminte sa fi vazut pe mijloacele de transport in comun vreun numar de parc. Poate ca a existat, dar nu era inscriptionat pe caroserie. Abia din anul respectiv a fost inscriptionat numarul de parc. Singurul TV 20 E functional la ora respectiva - si transformat in vagon pentru gresare - a primit numarul de parc 086
TV 2 E-urile clujene mi le amintesc ca avand o schema de culori care includea albastrul


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group