TRANSPORT PUBLIC

FORUMUL Organizatiei Non-Guvernamentale "TRANSIRA"
It is currently Thu 23 Oct 2014 07:28

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 114 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Nov 2010 19:29 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 29835
Colectionare si scanare: Andrzej Brzozowski.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Nov 2010 19:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 29835
Colectionare si scanare: Andrzej Brzozowski.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 27 Nov 2010 19:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 29835
Colectionare si scanare: Andrzej Brzozowski.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Oct 2011 13:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 29835
Calea Victoriei.

Foto: facebook.com


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 16 Oct 2011 15:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 29835
Opereta, anii '70.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Oct 2011 07:45 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 Aug 2011 06:57
Posts: 67
Din colectia lui Andrzej Brzozowski, nu pot identifica localizarea celei de-a doua fotografii postata in aceasta pagina (8 cn 81_06_28 ZN 0029.jpg). Are cineva idee unde este facuta?

Iata o imagine din lucrarea Alexandru Sterian, Liliana Andrei, Florin Dragomir - TRANSPORTUL PUBLIC DE SUPRAFATA DIN BUCURESTI, Tendinte, Evenimente si Date Cronologice Importante, 2009 cu vagonul Tatra 3343 in schema originala de culoare a acestor vagoane, asa cum au fost livrate ITB'ului. Cel mai probabil tramvaiul ruleaza pe liniile 6 sau 10, apartinand de depoul Bucurestii Noi, inainte de inaugurarea depoului Militari spre sfarsitul anului 1975 si mutarea vagoanelor Tatra acolo. Fotografia este facuta in 1975 pe Calea Grivitei. Scuze pentru calitatea scanarii.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Oct 2011 17:34 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 721
Location: Bucuresti, Militari
Acolo e, str. Turda era minuscula. intre cele doua blocuri cred ca era parc, strada nu iesea in Grivita, de la Piata Turda serpuia strada Barbu Lautaru pe langa blocul rosu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Oct 2011 21:30 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 Aug 2011 06:57
Posts: 67
Nu m-ati inteles, eu nu ma refeream la poza cu vagonul Tatra postata de mine, ci la fotografia lui Andrzej Brzozowski postata de Dl. Sintea la inceputul paginii, adica aceasta: http://forum.transira.ro/files/8_cn_81_ ... 29_527.jpg

Nu are cum sa fie pe Grivitei, e undeva in zona centrala, dar nu pot localiza precis unde.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 17 Oct 2011 21:52 
Eu doar am identificat locul exact de pe Cal. Griviţei unde e făcută acea poză color.
În legătură cu poza alb-negru, nu pare a fi făcută nici la intersecţia Str. Buzeşti cu Cal. Griviţei, nici la P-a Virigiliu. Deci e posibil să fie făcută tocmai la intersecţia Uranus cu 13 Septembrie.
Din păcate, partea din spate a pozei e prea luminată şi nu-mi dau seama dacă există un macaz spre dreapta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 18 Oct 2011 17:41 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 721
Location: Bucuresti, Militari
In poza tramvaiul calca peste macazul care vine dinspre izvor - directia lui e de pe Uranus dinspre Chirigiu - dar nu avea ce sa caute 20 pe acolo. Tocmai unde imaginea devine neclara e ceva ca un sant de macaz.
Intersectia 13 Septembrie/Uranus in viziunea lui Dan Vartanian, curbele celor doua sensuri se intalnesc la aproximativ acelasi nivel, macaze cu doua abatute.
Locuri cu macaze pe traseul lui 20 erau la 13 Septembrie/Panduri, Piata Puisor (13 septembrie cu Izvor), 13 Septembrie/Uranus, Virgiliu, Calea Grivitei/Buzesti, Buzesti/Sevastopol/Dr Sergiu (cea mai complexa).
Candidate sunt 13 Septembrie cu Uranus si Buzesti/Sevastopol, in cel din urma caz tramvaiul se indreapta spre Virgiliu ceea ce il indreptateste sa calce peste macaz.
In cea de a doua intersectie macaze in ambele sensuri se aflau pe relatia Dr Sergiu-Sevastopol, Buzesti-Sevastopol si unisens intre Buzesti-A. I Cuza si Dr Sergiu-A. I. cuza.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Oct 2011 07:09 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 Aug 2011 06:57
Posts: 67
rosetti61 wrote:
In poza tramvaiul calca peste macazul care vine dinspre izvor - directia lui e de pe Uranus dinspre Chirigiu - dar nu avea ce sa caute 20 pe acolo. Tocmai unde imaginea devine neclara e ceva ca un sant de macaz.
Da, acum m-am uitat cu mai multa atentie, si ai dreptate. Daca maresti imaginea se vede clar. Prin urmare, tramvaiul este la intersectia Buzesti/Sevastopol/Dr. Sergiu/Cuza, indreptandu-se spre Piata Matache. La o privire atenta se si observa ca linia pe care "o calca" este simpla, neexistand si racordul "pereche" prin macaz de iesire.

Intersectia Uranus/13 Septembrie - sau "Nita Stere" cum se numea popular - nu arata asa (acolo era un ansamblu de 3 schimbatoare duble, deci venind din orice directie se putea circula in orice directie ) deci aceasta varianta cade din start. In poza lui Dan Vartanian, liniile de viraj din prim plan (pentru manevrarea dinspre Chirigiu spre Panduri si invers) nu erau folosite in mod curent. Magazinul din fundal il cunosc foarte bine; de acolo cumparam paine :lol: Vizavi exista si celebrul "restaurant" Motanul Negru, care nu avea obiceiul sa serveasca mancare :lol:
rosetti61 wrote:
Locuri cu macaze pe traseul lui 20 erau la [...]Piata Puisor (13 septembrie cu Izvor), [...]
La Piata Puisor nu mai erau macaze, acelea fiind desfiintate candva dupa scoaterea liniei pe strada Izvor in anii '60. A fost reintrodus din nou tramvaiul pe str. Izvor in 1983, dar doar pentru circa 2 ani si jumatate, ca varianta de deviere dupa scoaterea liniei pe traseul vechi prin Uranus.
rosetti61 wrote:
In cea de a doua intersectie macaze in ambele sensuri se aflau pe relatia Dr Sergiu-Sevastopol, Buzesti-Sevastopol si unisens intre Buzesti-A. I Cuza si Dr Sergiu-A. I. cuza.
Acolo putem spune ca era singura intersectie "grand-union" din oras. Pseudo-grand-union fiindca pe Bd. Al. I. Cuza era linie simpla, dar luand in considerare acest aspect, existau toate posibilitatile de viraj.
Si apropo de grand-union'uri, in afara de cea de la Piata Unirii din perioada interbelica, pe care am vazut-o in poze, cunoaste cineva daca a mai existat o astfel de intersectie?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Oct 2011 19:49 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 721
Location: Bucuresti, Militari
Un altul (tot incomplet) a existat in intersectia Dudesti cu Mihai Bravu - cate doua directii MB/D (spre Obor si spre Vitan), MB/Camil Ressu + o singura relatie Camil Ressu/Mihai Bravu spre Vitan

Unde anume era la Piata Unirii (era ceva de gen la Sf. Vineri)?

La Piata Unirii in interbelic si pana in 1964 era mai mult un giratoriu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Oct 2011 22:09 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 Aug 2011 06:57
Posts: 67
Nu, era un grand union adevarat, pe malul stang, chiar langa hala. A fost pusa si o schema pe forum, preluata dintr-un ghid interbelic, aici: http://forum.transira.ro/files/halele_c ... ti_179.jpg
Fotografii cu zona din perioada interbelica am vazut pe http://www.rezistenta.net/ sau http://www.bucurestiivechisinoi.ro/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 20 Oct 2011 00:52 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 721
Location: Bucuresti, Militari
Tocmai ce am frunzarit landesarchiv (mai am din el) - e plin de imagini inedite ce suprind si vehiculele cat si infrastructura vremii.
Parca mai era un grand union interbelic la Liceul Lazar, in intersectia Schitu Magureanu cu Elisabeta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Oct 2011 06:47 
Offline
User avatar

Joined: Mon 22 Aug 2011 06:57
Posts: 67
rosetti61 wrote:
Parca mai era un grand union interbelic la Liceul Lazar, in intersectia Schitu Magureanu cu Elisabeta.
Conform schemelor din ghidul postat aici (in josul paginii), nu era grand-union acolo.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Oct 2011 17:22 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 721
Location: Bucuresti, Militari
Pe siteul landesarchiv dupa cum se stie se gasesc o sumedenie de fotografii realizate de Wiily Pragher intre 1932 si 1944, o parte - putine din anii 70. Din ele am ales pe cele mai reprezentative, unde vehiculul sau infrastructura se disting destul de bine (unele sunt fie panorame ale bulevardului Magheru - si netul e plin de el, fie obiectul atentiei - autobuze, tramvaie sunt in departare sau obturate de alte masini, oameni, in fundal).
Primele poze se gassc in albumul [url=https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/olf/struktur.php?bestand=20946&klassi=010.00152.%&anzeigeKlassi=009]Bukarest alt[/url]; in descrierea pozei apare numarul ei de cota de pe site, prefixul este w134.

1. Tramvai in fata Halei din Piata Mare - circula pe linia 2, in spate e unul de pe linia 14. De notat cutia postala prinsa de laterala botului.
2. Pe strada C.A. Rosetti spre bulevardul Bratianu - linia octeste pe langa Biserica Boteanu si se incadreaza pe strada cu acelasi nume inspre Piata Palatului. unul din stalpii retelei, in coltul gradinii Lido mai dainuie si azi, iar cel din curtea bisericii nu mai exista sau e bine mascat de vegetatie.
3. Acelasi loc vedere in intersectia Rosetti cu Take Ionescu/Magheru si Bratianu.

Urmatoarele (numerotate in continuare) se gasesc in [url=https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/olf/struktur.php?bestand=20946&klassi=010.00152.%&anzeigeKlassi=010]Bukarest[/url]
4. In vecinatatea Gradinii Botanice - linia de tramvai ce urca spre palatul Cotroceni se strecoara sinuos, ajungand de pe centru, din vale, pe langa trotuarul de pe partea gradinii. Capatul liniei era mai sus langa linia de tren ce trecea prin Halta cotroceni. Singurul vestigiu este un stalp din mijlocul rondului ce sustinea reteaua.
5. Vagonul 299 se pregateste sa atace intersectia cu Calea Victoriei catre piata Kogalniceanu.
6. O statie de tramvai de pe bulevardul Magheru.
7-8. Lucrari la linia de tramvai in cartierul Cotroceni, str Carol Davila.
9-10. Tramvaie inzapezite in zona Bisericii Elefterie.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Oct 2011 17:50 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 721
Location: Bucuresti, Militari
...
(poza 033720 este de fapt 030722)
...
11.Tramvaie inzapezite la Piata Elefterie.
12. Un tramvai in zona Elefterie - circula pe Dr Lister.

De pe albumul [url=https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/olf/struktur.php?bestand=20946&klassi=004.00010.%&anzeigeKlassi=007&letztesLimit=60&baumSuche=&standort=]Industrie[/url]
13.Lucrari de asfaltare pe Bulevardul Bonaparte - in fundal se vede cladirea actualului IGP de la Tunari iar in partea dreapta este tipografia Cartea Romaneasca

Din albumul [url=https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/olf/struktur.php?bestand=20946&klassi=004.00010.%&anzeigeKlassi=016]1941-1944[/url]
14-18 Tramvaie arhipline dupa incetarea alarmei aeriene pe liniile 3 si 12 la Liceul Lazar. Si atunci era aglomeratie in tramvai, dar nu in asa grad ca la momentul realizarii pozei.
19. Bulevardul Bonaparte in dupa bombardamente, in zona strazii Roma.
20. In piata Senatului.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 21 Oct 2011 18:02 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 721
Location: Bucuresti, Militari
Din albumul [url=https://www2.landesarchiv-bw.de/ofs21/olf/struktur.php?bestand=20946&klassi=004.00010.%&anzeigeKlassi=025]Bukarest, kleindiapositiven[/url]
21. Aspect din timpul lucrarilor de largire si prelungire a bulevardului Bratianu - lucrare care a iscat destul scandal in epoca, din cauza greutatii cu care se realizau ultimele exproprieri au trebuit sa instaleze ocolit linia de tramvai, din cauza nu stiu cui care nu fusese daramat inca, desi restul bulevardului era curatat - vezi acum situatia de pe Buzesti cu Hala Matache care sta ca un ghimpe in coasta bulevardului. In perioada cand se taia strapungerea Bratianu se realiza si renovarea halei mai sus amintite, ca sa inchei paranteza.

O mostra de infrastructura a tramvaiului de pe la 1930, incrucisari cum mai vezi doar in depouri, insa atunci erau folosite si la linia curenta, masuri dictate de topografia locului. Nu mai stiu de pe ce site e poza - lucrarile se faeau pe Dudesti sau Vacaresti.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Nov 2011 08:59 
Offline

Joined: Tue 03 Jul 2007 10:23
Posts: 8
As avea totusi o intrebare legata de o fotografie, aparuta de mai multa vreme, dar am remarcat-o abia acum: este vorba de fotografia a saptea de sus, in pagina 3, in care un tramvai purtind numarul 7 se afla in statie. Dupa cite imi amintesc (dar nu sunt foarte sigur), fotografia este facuta pe Calea Vacaresti (cea care a fost demolata in anul 1986), iar statia se numea Baba Dochia (acolo se intersecta Calea Vacaresti cu straduta Baba Dochia). Dar amintirile nu sunt foarte sigure, fiindca nu imi amintesc de perioada cind pe Calea Vacaresti trecea tramvaiul 7...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Nov 2011 19:51 
Offline
User avatar

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3480
altmarius wrote:
As avea totusi o intrebare legata de o fotografie, aparuta de mai multa vreme, dar am remarcat-o abia acum: este vorba de fotografia a saptea de sus, in pagina 3, in care un tramvai purtind numarul 7 se afla in statie. Dupa cite imi amintesc (dar nu sunt foarte sigur), fotografia este facuta pe Calea Vacaresti (cea care a fost demolata in anul 1986), iar statia se numea Baba Dochia (acolo se intersecta Calea Vacaresti cu straduta Baba Dochia). Dar amintirile nu sunt foarte sigure, fiindca nu imi amintesc de perioada cind pe Calea Vacaresti trecea tramvaiul 7...

Linia 7: Piata Sf. Vineri - Sos. Giurgiului.
A circulat pana pe la mijlocul anilor 80, dar avea o frecventa destul de jenanta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jun 2012 22:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 29835
6065, anul 1996.

Foto: Andre Knoerr, flickr.com


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jun 2012 22:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 29835
4028, anul 1996.

Foto: Andre Knoerr, flickr.com


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jun 2012 22:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 29835
1. 3397, anul 1996.

Foto: André Knoerr, flickr.com

Explicatii foto 2, dl. Bucsan.
Quote:
Locaţie: bifurcaţia Ddl. Dinicu Golescu cu Str. Berzei. Clădirea din dreapta este sediul central al ITB (actualul RATB). Fotografia este făcută între anii 1978-1988. În stânga, unde sunt copacii, era o clădire căzută la cutremurul din 1977, iar în dreapta, pe lângă sediul ITB, în plan mai îndepărtat se vede colţul unui bloc nou, la stadiul de structură, în perioada sistematizării stăzii Ştirbei Vodă. Tot în stânga, în plan îndepărtat se vede clădirea policlinicii de copii, de la intersecţia Str. Berzei cu Str. Ştirbei Vodă, clădire demolată anul acesta, cu prilejul sistematizării străzii Berzei.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 Jun 2012 22:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 29835
122, anul 1996.

Foto: Andre Knoerr, flickr.com


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 15 Jul 2012 11:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 29835
Tramvaie in Gara de nord.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Apr 2013 10:28 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 29835
274, 285.

Foto: Andre Knoerr, flickr.com


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Apr 2013 08:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 29835
Anul 1926.

Colectia Bogdan Berbec.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Apr 2013 08:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 29835
Anul 1927.

Colectia Bogdan Berbec.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Apr 2013 08:42 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 29835
Anul 1928.

Colectia Bogdan Berbec.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 15 Aug 2013 13:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 29835
Anul 1963.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 114 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group