TRANSIRA

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Fri 19 Jul 2019 14:06

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Fri 15 May 2009 16:42 
Construcţia pasajului din Piaţa Presei Libere va începe anul acesta

Sorin Oprescu a declarat astăzi că pasajul Băneasa, care va fi finalizat la sfârşitul acestui an, nu va rezolva problema circulaţiei în zonă, astfel încât anul acesta se vor începe lucrările la un al doilea pasaj, ce se va situa la intersecţia de la Casa Presei Libere.

Pasajul Băneasa, aflat momentan în construcţie, nu va rezolva probleme de trafic din zonă, pentru că maşinile vor reuşi să treacă de intersecţia DN1 cu aerogării, însă se vor bloca la intersecţia de la Casa Presei.

În aceste condiţii, Oprescu susţine că trebuie neapărat să mai fie construit încă un pasaj şi la intersecţia din Piaţa Presei.

Primarul a anunţat că deja proiectele sunt aproape de final, iar lucrările la acest nou pasaj vor începe peste câteva luni.

Toată lucrarea va fi suportată din fondurile primăriei.

Sursa: Realitatea TV


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 15 May 2009 21:45 
Offline

Joined: Sun 22 Apr 2007 13:14
Posts: 202
Location: Bucuresti, Baneasa, Linii: 112,148,149,261,205
Anul asta sunt alegeri la primarie?
Eu trec zilnic prin Piata Presei, traficul in momentul de fata este fluid, nu sunt probleme, chiar este inutil un pasaj in momentul de fata. De cand au aparut semafoarele inteligente, traficul prin Piata Presei se desfasoara acum in conditii bune.
Domnul Opreste are alte subiecte mult mai importante:
- supralargire sos.Pipera, pasaj suprateran Barbu Vacarescu/Pipera peste Barbu Vacarescu care va prelua traficul din autostrada Bucuresti-Ploiesti. Apoi fluxul de masini va merge mai departe pe sos.Pipera pana la intersectia cu bd.Nicolae Caranfil. Acolo, majoritatea vor la stanga, spre centru, dar ce te faci ca dai de o sosea cu o banda pe sensul spre centru.
-cum va suporta bd.Iancu de Hundeoara traficul de pe pasajul Basarab in conditiile in care acum intre Pasajul Victoria si Dinamo este in general congestionat. Si in sens invers la Apaca va aparea trafic suplimentar dinspre Stefan cel Mare.
- Si mai exista un proiect, pasaj suprateran Nordului/Elena Vacarescu, care poate prelua o parte din traficul prin Piata Presei. Despre acest pasaj, nu s-a mai spus nimic.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 May 2009 00:05 
Offline

Joined: Sun 16 Jul 2006 22:41
Posts: 69
Location: Bucuresti
Nu e nevoie să fie alegeri, pur şi simplu e prostia românească conform căreia ce a făcut ăla de dinainte e prost, deci oprim totul şi inventăm noi altceva. Problema e că ce s-a făcut înainte nu era prost, ba chiar ţinea cont de nişte recomandări bune, doar modul în care s-a făcut a deranjat. Dar nu, Oprescu trebuie neapărat să facă ceva care să fie ideea lui, probabil e prea complexat ca să continue ideile altuia. Vezi şi cârnatul uriaş.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 May 2009 00:09 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 657
Location: Bucuresti, Militari
Alta distractie...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 May 2009 01:07 
Poate ca Oprescu duce la indeplinire un plan secret si anume: PARALIZAREA ORASULUI. Ar fi bine ca in acest caz oamenii sa coboare din masini, sa se indrepte spre guvern si sa-l dea jos, apoi la parlament si sa-l dea jos si la presedinte sa-l dea jos. La urma urmei se implinesc 20 ani de cand s'a mai intamplat ceva de genul asta.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 May 2009 11:38 
Oprescu nu face altceva decat sa dea chestii logice ca descoperiri personale. E logic ca, odata terminat pasajul Baneasa, dopul se va muta la Piata Presei, si apoi la Arc, si apoi la Victoriei, si asa mai departe. De vazut solutia de la Bruxelles, unde, venind de la aeroport, aproape ca ajungi in centru traversand toate intersectiile prin pasaj. Si e logic sa fie asa, adica o artera cre traverseaza orasul si are pasaj pe sub toate intersectiile, astfel ajungi rapid la intersectia care iti trebuie si parasesti artera acolo.

O alta idee ar pornii de la pasajul pietonal existent, sa-l dadea roata de jur imprejur ca sa elimine trecerile de pietoni, si apoi ramanea sens giratoriu nesemaforizat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 May 2009 15:40 
La asa pareri avizate, sunt curios cati dintre voi au studii de urbanism si management de trafic. :wink:

Piata Presei este traversata azi de un numar de autovehicule de peste 4 ori fata de capacitatea proiectata. Iar in week-end de un numar de autovehicule de peste 10 ori fata de capacitate. O regula de aur a managementului de infrastrcutura spune ca daca ajungi la grad de utilzare de 75%, treci la dezvoltare. Sa inteleg ca sunteti de parere ca 400% nu-i suficient?

La ora actuala fluxul de intrare in Piata Presei este fragmentat de semafoarele de la Baneasa. Cand traficul se va muta in pasaj, fluxul de intrare va fi continuu si atunci singurul castig va fi ca vom avea o noua coada de asteptare, e drept ca mai avansata cu vreun kilometru si jumatate. Sa nu uitam si noul complex City Gate, care se va deschide in acest an si va aglomera suplimentar interesctie de la Piata Presei.

Pasajul nu numai ca este necesar, dar e deja intarziata constructia lui. Infrastructura se construieste intotdeauna cu privirea spre viitor, nu spre trecut si nici macar spre prezent. Infrastructura trebuie sa permita dezvoltarea, nu doar sa rezolve problemele de moment. Pentru ca abia atunci, cand doar rezolvi probleme de moment, ramai intr-un perpetuu cerc vicios, in care, pana dezvolti infrastructura, ea e deja depasita si trebuie sa o iei de la capat.

Bucurestiul, ca toata Romania, are cel putin 50 de ani de intarziere la dezvoltarea infrastructurii si ceea ce e rau, este ca nu se pornesc cat mai multe proiecte de acest gen si cat mai repede. O fi Oprescu marele opritor al lucrarilor din Bucuresti, da' n-are sens sa dam cu pietre cand chiar se apuca de ceva super-necesar.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 May 2009 17:33 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3442
Foarte corecte observatiile lui Mihai, insa lipseste un "amanunt". Dezvoltarea nu o faci punctual, ci te inscrii intr-o planificare cu prioritati stabilite in functie de un plan de ansamblu stabil, valabil pe termen mediu/lung. Ori aici e problema la noi. Da, trebuia atacata si aceasta lucrare, dar nu era oare mai urgent ca inainte sa se faca altele? Spre exemplu, nu era mai logic ca inainte de toate pasajele de pe DN 1 sa se fi construit bucata de autostrada care sa le dubleze (Doamna Ghica-Centura-Tancabesti), sau macar niste amarate de pasaje pe Soseaua Nordului, pe Pipera si pe Avionului, si atunci nu se mai dadea peste cap tot traficul si se putea lucra in conditii mult ma relaxate? Sau, are logica sa carpesti pasajul Lujerului in conditii de neintrerupere a traficului, cand se putea rezolva toata lucrarea de la Basarab cu numai un sfert din pret, daca nu era megalomania, si atunci era probabil deja terminata, neajungandu-se in situatia in care Drumul Taberei sa fie rupt de nordul orasului?

As fi curios cum se proiecteaza pasajul Presei, daca inca nu se stie traseul metroului spre Otopeni? A, intai construim, si dup-aia vedem ce-a iesit... Ca metroul il va face alta firma, problema lor. Ideea este ca lipseste orice corelare si orice viziune de perspectiva. Totul pare "corect" doar facand abstractie de context.

Inca o observatie. O lucrare de arta nu inseamna ca, odata terminata, s-a incheiat orice cheltuiala cu ea. Orice lucrare necesita o intretinere periodica. Din lipsa acestei intretineri se poate ajunge la situatii greu sau imposibil de remediat, uneori cu urmari tragice. Un exemplu. S-a dorit ca Pasajul Basarab sa aiba aspect nemaintalnit, cu rampele suspendate prin cabluri de un unic pilon. Da, inteleg asta, daca se facea peste Golful San Francisco, acolo aveai de unde si in ce context sa admiri privelistea si virtuozitatea tehnica in toata maretia ei... Dar deasupra maghernitelor giulestene?... S-a gandit cineva la cat va costa intretinerea acestui pasaj, la faptul ca va trebui sa existe o firma specializata care sa monitorizeze non-stop starea corzilor? Fata de un pasaj clasic, aici cedarea unei parti de structura poate antrena colapsul intregii constructii in cateva secunde. Rugina nu iarta. Cand latimea ingusta in acel loc a pachetului feroviar ar fi permis o solutie care putea fi usor stapanita si in exploatare, de ce s-a ales ceva atat de special? Ca traficul se va infunda oricum pe Titulescu.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 16 May 2009 19:40 
In Romania, tot ce inseamna arhitectura si plan urbanistic a fost facut cu picioarele, ca sa fie, ca sa iasa aparent frumos si astfel arhitectul sa-si cumpere dreptul la emigrare stim noi pe unde, asta prin anii '60-'80.
Pana si Ceausescu a sarit in sus cand a vazut amplasarea blocului dela intersectia Apusului cu (actualul) Iuliu Maniu si ingustarea bulevardului in zona aceea.

O alta caracteristica specifica latinilor, dar exacerbata de balcanism este alegerea solutiilor pompoase, pentru a rupe gura targului si painea dela gura contribuabilului. Cred ca la partea legata cu cablurile si cu intretinerea structurii nu s'a gandit nici primaria si forumistii de aici sau din alte parti. Vor fi alte cheltuieli, pe care le vor incasa cei alesi de cei alesi.

Chiar si daca timpul ne preseaza din spate, trebuie sa alegem o solutie germana (ca exactitate) in implementarea proiectelor de infrastructura, nu o lalaiala balcanica. Altfel, orasul Bucuresti se va autoinchide, iar Ceausescu si-ar implini post-mortem visul de mutare a capitalei, pentru ca marile afaceri vor fugi de izolarea fortata impusa de lucrarile interminabile.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 May 2009 23:16 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:12
Posts: 66
Location: Bucuresti
Ok.. sa inteleg ca se vrea pasaj si acolo... atunci tot traficul se gatuie la Arcul de triumf..
Nu mai bine are grija de conexiunea cu viitoarea autostrada spre ploiesti ce va face ca traficul sa se diminueze considerabil in zona baneasa?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 27 May 2009 18:12 
Deocamdata proiectul stagneaza, nu a fost aprobat in sedinta CGMB de azi.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 May 2009 00:35 
aztec wrote:
Ok.. sa inteleg ca se vrea pasaj si acolo... atunci tot traficul se gatuie la Arcul de triumf..
Nu mai bine are grija de conexiunea cu viitoarea autostrada spre ploiesti ce va face ca traficul sa se diminueze considerabil in zona baneasa?


Zic eu sa ne uitam si pe ceva cifre de trafic inainte de verdicte: din traficul de intrare pe DN1, la Baneasa doar circa 50% continua spre Piata Presei. Din ceea ce ajunge la Piata Presei se doar 60% intra pe Kiseleff. Adica, succesiune de doua pasaje rezolva problema de fuidizare pentru circa 70% din cei care intra in Bucuresti pe DN1.

La Arcul de Triumf ajung doar circa 30% din cei care intra pe DN1. Cum si intersectia de la Arc este depasita ca si capacitate, cu siguranta ca va urma si acolo un pasaj, corelat cu pasajele pietonale, care sa permita vizitarea muzeului din Arc.

Oricum am suci-o, pasajul de la Piata Presei este mai mult decat justificat, dar nu va rezolva complet problema.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 May 2009 12:13 
Quote:
din traficul de intrare pe DN1, la Baneasa doar circa 50% continua spre Piata Presei.

Asta teoretic, din faptul ca in interectie primele doua benzi merg inainte iar urmatoarele doua merg la stanga, dar:
- banda 3 e folosita uneori si pentru inainte, iar cand e folosita pentru stanga deseori nu se umple toata
- timpul de verde pentru inainte e dublu fata de cel spre stanga

Asi spune ca cifra reala e pe undeva pe la 70%.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 28 May 2009 19:45 
Offline

Joined: Sat 11 Apr 2009 21:39
Posts: 18
Eu trec prin acea intersectie aproape zilnic si proportia traficului care intra pe Aerogarii este intr-adevar de cca. 50 %


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 29 May 2009 22:44 
shoppy wrote:
Quote:
din traficul de intrare pe DN1, la Baneasa doar circa 50% continua spre Piata Presei.

Asta teoretic, din faptul ca in interectie primele doua benzi merg inainte iar urmatoarele doua merg la stanga, dar:
- banda 3 e folosita uneori si pentru inainte, iar cand e folosita pentru stanga deseori nu se umple toata
- timpul de verde pentru inainte e dublu fata de cel spre stanga

Asi spune ca cifra reala e pe undeva pe la 70%.


De asta sunt bune cifrele: 2 > 1, nu e loc de perceptii subiective de tip "parca totusi 1 e mai mare".

MZA (Media Zilnica Anuala) la intrarea pe DN1 in Bucuresti este de aproape 30.000 vehicule / 24 de ore. Piata Presei Libere a fost proiectata pentru MZA 4000 vehicule / 24 ore, iar la ora actuala MZA este de 14.000 vehicule / 24 ore.

O simpla impartire, tinand cont si de faptul ca traficul prin Piata Presei Libere include si fluxul important Kiseleff - Bucurestii Noi si rezulta ca mai putin de jumatate din traficul de pe DN1 ajunge la Piata Presei.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 31 May 2009 11:30 
Si tot din acelasi motiv sunt bune si hartile de amplasare a utilitatilor, ca sa se stie exact unde sunt utilitati si unde nu, toate bune si frumoase, pana cand vine Dorel si da cu ascutisu...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Jun 2009 15:02 
In sedinta CGMB de maine la punctul 20 se va discuta despre proiectul de hotarâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investitii "Pasaj subteran Piata Presei Libere".
http://www4.pmb.ro/wwwt/l52/db/20_20090602.pdf

M-am uitat un pic in acel pdf atasat si am ramas masca cu privire la suma estimata pentru lucrare: 31,33 milioane de euro!!!!!!!!!! De unde scot asemenea cifre aberante??

Tot in acel pdf aflam ca lucrarea va dura 18 luni (asta fara intarzierile care SIGUR apar in orice lucrare).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 01 Jun 2009 15:37 
Probabil ca se ajunge ca la Pasajul Pipera, adica mutarea utilitatilor (fara partea de cf) mai scumpa decat pasajul in sine, mai ales ca drumul este blocat de un pasaj pietonal deja existent.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Jun 2009 21:38 
Proiectul pasajului de la Piaţa Presei Libere a fost aprobat de consilierii Capitalei


Proiectul pasajului subteran de la Piaţa Presei Libere, propus de primarul general al Capitalei Sorin Oprescu, a fost aprobat astăzi de Consiliul General al Municipiului Bucureşti.

Construirea pasajului va costa, conform proiectului de hotărâre, 13,86 milioane de lei (circa 31,33 milioane euro), iar durata de execuţie este estimată la 18 luni.

Pasajul va avea lungimea de 550 de metri, iar viteza maximă permisă pentru autoturisme a fost stabilită la 50 de kilometri pe oră, conform proiectului.

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat că pasajul ar putea fi finanţat din bugetul local sau printr-un credit furnizor, respectiv acela prin care firma constructoare contractează împrumutul, iar primăria plăteşte ulterior.

În şedinţa CGMB din 27 mai proiectul a fost respins, deoarece reprezentaţii PSD în consiliu s-au abţinut la vot. Consilierii PDL votaseră în favoarea proiectului.

Sursa: NewsIn

http://www.realitatea.net/proiectul-pas ... 29542.html


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 Jun 2009 23:10 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7966
Marian Andrei wrote:
13,86 milioane de lei (circa 31,33 milioane euro)


Ceva e in neregula... a ajuns leul mai mare ca euro? Cred ca ori e invers, ori e vorba de 138,6 milioane lei.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Oct 2009 21:04 
Offline

Joined: Sun 16 Jul 2006 22:41
Posts: 69
Location: Bucuresti
Sincer, din ce am văzut astăzi, acest pasaj nu se justifică sau n-ar trebui să fie o prioritate. ÃŽn condiÈ›iile în care au ajuns mult mai multe maÈ™ini decât vor ajunge după terminarea pasajului de la Băneasa s-a mers acceptabil. DimineaÈ›ă am înÈ›eles că a fost cam aglomerat, dar a È™i plouat, iar coloana era de la Arcul de Triumf, deci nu PÈ›. Presei era problema. ÃŽn seara asta s-a mers bine È™i la Băneasa È™i PÈ›. Presei.

Răzoare de exemplu mi se pare mult mai important decât ăsta, dar cine să vadă asta, halatu' e ocupat cu alegerile... :roll:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Oct 2009 21:23 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 204
Location: Bucuresti
Acest pasaj (ca orice alt pasaj pe o axa importanta de circulatie) e in esenta un lucru bun. Tendinta noastra este intr-adevar de a face clasamente insa mi-e teama ca pana la finalizarea pasajului Basarab nu vor exista pur si simplu fonduri pentru alte investitii serioase.

Si un pic off-topic: in Barcelona exista o astfel de artera de intrare/iesire rapida din oras; se porneste de la "Plaça D'Espanya" (un soi de Piata Victoriei a lor, un rond imens unde se intersecteaza 6 bulevarde mari) - si apoi se merge in linie dreapta pe 3-4 benzi pe sens prin cateva pasaje subterane, fara niciun semafor, pana in afara orasului in directia aeroportului si a centurii de autostrada (cum ar fi la noi DN1). Cu tot cu aceasta artera rapida am constatat ca au probleme de trafic uneori mai serioase decat in Bucuresti.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Oct 2009 21:55 
Da, e un lucru bun, mai scapi de un stop, si poate fi folosit foarte bine si de liniile expres ce leaga aeroporturile de centru si de Gara de Nord, de asemenea ar decongestiona liniile cu oprire la Piata Presei Libere.
Iata cum arata un traseu de 550m in zona, cu alb (probabil include si rampele, nu doar partea in subteran). Este plasat asimetric spre centru deoarece trebuie subtraversat pasajul pietonal deja existent, cu rosu.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 12 Oct 2009 22:00 
Offline

Joined: Sun 22 Apr 2007 13:14
Posts: 202
Location: Bucuresti, Baneasa, Linii: 112,148,149,261,205
florin wrote:
Sincer, din ce am văzut astăzi, acest pasaj nu se justifică sau n-ar trebui să fie o prioritate. ÃŽn condiÈ›iile în care au ajuns mult mai multe maÈ™ini decât vor ajunge după terminarea pasajului de la Băneasa s-a mers acceptabil. DimineaÈ›ă am înÈ›eles că a fost cam aglomerat, dar a È™i plouat, iar coloana era de la Arcul de Triumf, deci nu PÈ›. Presei era problema. ÃŽn seara asta s-a mers bine È™i la Băneasa È™i PÈ›. Presei.

Răzoare de exemplu mi se pare mult mai important decât ăsta, dar cine să vadă asta, halatu' e ocupat cu alegerile... :roll:


Uneori e aglomeratie mai mare la Arc, alteori la P-ta Victoriei sau P-ta Presei. Eu trec zilnic pe acest traseu - se intampla ca aglomeratia sa se mute de la o zi la alta. As spune ca se intampla din timpii semafoarelor - cei de la management trafic fac experimente. Dar sunt si perioade cand aglomeratia e tinuta sub control si impartita egal intre cele 3 intersectii.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Oct 2009 19:50 
Offline

Joined: Mon 13 Oct 2008 15:06
Posts: 14
Location: Bucuresti
florin wrote:
[...]coloana era de la Arcul de Triumf, deci nu Piata Presei era problema.

Aceeasi situatie a fost in aceasta dupa-amiaza, probabil si in fiecare dimineata este la fel.
Nu zic ca nu ar fi util acest pasaj, dar fara un altul la Arcul de Triumf nu s-ar obtine decat mutarea cozii in subteran. Oricum, ideea unui pasaj la Arcul de Triumf este mai veche (citeam in urma cu cativa ani in presa despre asta).


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Oct 2009 20:18 
Practic este nevoie ca axa nord-sud sa fie denivelata prin toate intersectiile traversate. Astfel de axe denivelate si ridicate la rang de drum expres urban, cu limita de viteza de 60-80 km/h traverseaza multe dintre marile orase europene.

Probabil ca pas cu pas, adica pasaj cu pasaj, la asta se va ajunge in cele din urma.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Oct 2009 21:37 
Exemplul nu e bun, azi au fost blocate generalizat toate rutele spre centru, nu inteleg ce s-a intamplat.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Oct 2009 21:56 
Offline

Joined: Sat 12 Sep 2009 15:25
Posts: 52
Location: BucureÅŸti
A plouat, încă de la prima oră, astfel că toate piţipoancele şi toţi pitpalacii - care în mod curent nu merg cu maşina - astăzi au avut brusc chef de şofat. A fost balamuc nu doar pe marile bulevarde, ci şi pe multe străduţe laterale.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Oct 2009 23:52 
shoppy wrote:
azi au fost blocate generalizat toate rutele spre centru, nu inteleg ce s-a intamplat.


Face parte din "ABC-ul Bucurestiului": prima ploaie de toamna si prima ninsoare blocheaza Bucurestiul. Se intampla de cel putin 10 ani, nu e absolut nimic surprinzator.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 Oct 2009 19:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:12
Posts: 66
Location: Bucuresti
sa nu vorbim fara planul unei variante


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group