It is currently Fri 25 Jul 2014 05:36

All times are UTC + 2 hours





Post new topic Reply to topic  [ 120 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject: CFF Covasna - Comandau
PostPosted: Tue 26 May 2009 20:42 
Offline
User avatar

Joined: Mon 01 Oct 2007 16:54
Posts: 3403
Un film documentar superb, realizat de germani la momentul in care calea ferata forestiera si planul inclinat de la Comandau erau inca perfect functionale. De remarcat tehnica de tractare cu consum energetic zero a platformelor pe planul inclinat, doar prin gravitatie, viteza fiind controlata prin echilibrarea cu ajutorul balastului pus pe platforma goala care urca. De asemenea, inregistrarile inedite cu folosirea tractiunii animale (cabalina), la manevra platformelor.

http://trainz.uv.ro/video/mocanita_1.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 May 2009 20:50 
Offline

Joined: Mon 12 Mar 2007 09:27
Posts: 178
Location: Tg-Mures
In poza din dreapta sus, din ilustrata postata de Brassovia (postata in alt topic, este acel sistem unic in Romania de care a vorbit el la Covasna ,in Valea Zinelor la coborire din catunul Comandau.Observati ca linia abrupta ce cobora jos era de ecartament normal ,iar cea de pe rampa linie ingusta .Explicatia e simpla ,vagonul gol de pe linia ingusta era transbordat cu totul pe vagonul mare cu ecartament normal si tras in sus de greutatea perechii lui ce cobora de sus icarcat.Surpriza insa ,pt ca sus era din nou transbordare pe cale ingusta ,existind un triaj nu prea mare de linie ingusta.Astfel se faceau schimburi de vagoane gol-plin, asa cum a zis brassovia.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 26 May 2009 20:57 
Offline
User avatar

Joined: Mon 01 Oct 2007 16:54
Posts: 3403
zoli_gido wrote:
Observati ca linia abrupta ce cobora jos era de ecartament normal ,iar cea de pe rampa linie ingusta.

Din textul (in germana...) al filmului spre care am dat link-ul mai sus, rezulta ca linia de pe planul inclinat ar avea ecartament de 2000 mm. La jumatatea distantei este dublura pe care se realizeaza petrecerea vagonetului care urca cu cel care coboara. Desi "inghitite' de vegetatie, aceste amenajari inca mai exista si asteapta o restaurare, intrucat sunt un obiectiv turistic de importanta europeana. Din pacate, podul de la baza planului inclinat a fost distrus, iar sinele au ramas spanzurate in gol, peste albia paraului. E o imagine dezolanta.


Attachments:
Covasna-Comandau-2007.jpg
Covasna-Comandau-2007.jpg [ 258.35 KiB | Viewed 9218 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 19 Jul 2009 19:43 
Offline
User avatar

Joined: Mon 01 Oct 2007 16:54
Posts: 3403
Iata ca, daca locomotivele originale cu aburi - valoroase piese de patrimoniu ce trebuiau protajate - au luat calea exportului pe shestache, primim in schimb dieseluri de balci, "Kitsch" cum se exprima un comentator al articolului:

http://turism.evz.ro/emain/articolul/85 ... entru-o-zi

Sa fie chiar asta trenuletul care a circulat, sau e o gluma a ziaristilor???

Mocăniţa de la Voineşti Covasna, care pe vremuri transporta
buşteni de la Comandău spre Covasna, a fost repusă astăzi în funcţiune, pentru o zi, pentru a plimba turiştii veniţi la Nedeia din Valea Zânelor.

Locomotiva care a tras cele patru vagoane din lemn
pe şina cu ecartament îngust a fost adusă de un om de afaceri austriac stabilit în România în anul 1999, Georg Hocevar, care se ocupă de recondiţionarea şi vânzarea acestor trenuleţe şi care a repus în funcţiune şi mocăniţa de la Moldoviţa, din judeţul Suceava.

Câţiva zeci de turişti au făcut câteva „ture” în vagonaşele descoperite pe o distanţă de aproape un kilometru, până unde începe Planul Înclinat spre Comandău, un monument tehnic unic în Europa, contruit în 1890.
Prin folosirea forţei gravitaţionale, vagoanele urcau goale şi coborau pline cu buşteni prin contrabalansare. Planul Înclinat a fost folosit până până în 1999, când un incediu de pădure l-a distrus. Mocaniţa a fost funcţională doar astăzi, urmând ca peste două săptămâni să mai facă câteva trasee, la celălat capăt al linei ce cale ferată îngustă din Comandău, cu prilejul zilelor comunei.


Attachments:
trenulet Covasna.jpg
trenulet Covasna.jpg [ 33.97 KiB | Viewed 8901 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 20 Jul 2009 18:59 
Offline
User avatar

Joined: Mon 01 Oct 2007 16:54
Posts: 3403
zoli_gido wrote:
... aici totusi traiesc oameni,intr-o zona foarte greu accesibila.
Din cate stiu, circulatia de calatori pe planul inclinat nu a fost si nu are cum sa fie permisa. In plus, vagonul care coboara trebuie totdeauna sa aiba greutate mai mare decat cel care urca. Economic vorbind, doar exploatarea forestiera poate sustine revitalizarea acestuia. Dar poate exista intentia de a transforma vechiul plan inclinat intr-un escalator asemanator cu cel din Deva, desi, fiind monument istoric, nu cred ca e permis.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Jul 2009 21:57 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
Brassovia wrote:
Iata ca, daca locomotivele originale cu aburi - valoroase piese de patrimoniu ce trebuiau protajate - au luat calea exportului pe shestache, primim in schimb dieseluri de balci, "Kitsch" cum se exprima un comentator al articolului:


Poza este din alta parte, asa ceva nu circula la Comandau.


Apropo de Comandau:

www.cfi.ro wrote:
O plimbare cu Mocanita pe faimoasa linie ingusta din Comandau (jud. Covasna) va fi posibila cu ocazia Zilelor Comandau-ului in data de Vineri, 31.7.2009, Sambata, 1.8.2009 si Duminica, 2.8.2009. Mocanita va circula consecutiv, intre orele 10.00 si 18.00 pe varianta spre Holom.


Nu ar strica sa mergem acolo week-endul asta.

De fapt, chiar vreau sa merg sambata acolo. Problema sta in felul urmator: de la Gara Covasna si pana la Comandau sunt in jur de 20 km, pe un drum forestier neasfaltat, paralel oarecum cu fosta CFI (bine... la vreo 2-3 km de Covasna CFI urca pe planul inclinat si drumul ocoleste muntele). Nu exista duba sau autobuz care sa faca ruta asta (cu atat mai putin sambata), singura solutie fiind o masina personala sau ,,ia-ma nene". Drumul e mai scurt pe fosta CFI, insa e destul de riscant, mai ales singur si mai ales noaptea, tinand cont ca vorbim de o ditai padurea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:14 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
Am ajuns totusi la Comandau pe 2.08.2009. Toate fotografiile le gasiti la rezolutie de 2272*1704 aici: http://trenuri.uv.ro/Linii/comandau/comandau.html . In acest topic le voi posta doar pe cele mai reprezentative.

La 22 km de orasul Covasna se găseste localitatea Comandău, aflată la o altitudine de 1030 m. Comuna se găseste în depresiunea omonimă din Muntii Bretcu si este străbătută de râul Bâsca Mare. Istoaria localitătii începe cu cea a căii ferate înguste. Astfel, în 1870, David Horn cumpără de la Zathurecky Gyula, prorpietarul întinselor păduri din zonă, tot materialul lemnos.
Calea Ferată Forestieră (CFF) Comandău, având un ecartament de 760 mm, urma să asigure transportul lemnului din zona Comandăului până în orasul Covasna (unde lemnul urma să fie încărcat în vagoane de cale normală). În 1882 încep lucrările de constructie a căii ferate ce urma să ajute la exploatarea lemnului din zonă, la putin timp după aceea apărând si satul Comandău. Având în vedere diferenta de nivel dintre cele două localităti, în 1886 Horn îi cere inginerului Emil Lux să construiască un plan înclinat în zona Văii Zânelor pentru a putea finaliza legătura feroviară între Comandău si Covasna. Lucrarea este finalizată si pusă în functiune în 1889, însă inaugurarea ei are loc abia un an mai târziu. Planul înclinat era format din 2 platorme cu lungimea de 6 metri si lătimea de 3 metri, legate între ele cu un cablu de otel cu diametrul de 28 mm. Astfel, cele 2 platforme parcurgeau 1236 m, pe o linie cu ecartamentul de 1450 mm, diferenta de nivel între cele două statii (cea de la bază si cea din vârf) fiind de 327 m. Utilizarea sistemului era foarte simplă: platforma care pleca încărcată de la statia superioară era mai grea decât cea ce urca vagoanele goale, astfel că o trăgea pe aceasta din urmă. La jumătatea distantei exista o ,,cruce" astfel că cele doua platforme nu se ciocneau, ci treceau una pe lângă cealaltă. La baza planului înclinat exista un mic triaj, unde erau formate garnituri ce transportau lemnul până la Gara Covasna, unde acesta era încărcat în vagoane de cale normală. Distanta parcurcursă de CFI de la Comandău la Covasna era (si este) de doar 10 km, spre deosebire de drumul de acces, lung de 22 km.
Planul înclinat a functionat neîntrerupt până în 1995, la începuturile sale asigurând si transport ocazional de călători (a fost interzis mai târziu din motive de sigurantă). În 1995, o furtună puternică a culcat la pământ multi copaci din pădurile Covasnei, însă planul înclinat nu a fost grav avariat si a fost repus în functiune. În 1997, la 17 mai, un incendiu a mistuit statia superioară, ce a fost apoi reconstruită si planul înclinat a fost repus în functiune. În 1999 întreaga retea de linii înguste rămasă în functiune a fost trecută în conservare. De atunci activitatea exploatărilor forestiere din zonă a fost redusă, transportul materialului lemnos făcându-se exclusiv cu mijloace
auto.
După trecerea în conservare, retaua de linii înguste, ce odinioară se întindea pe zeci de kilometri prin pădurile din jurul Comandăului, a fost lăsată pradă naturii si hotilor. Astfel, portiuni însemnate au fost avariate de viituri (inclusiv podetul de la baza planului înclinat), iar piesele mici si, pe alocuri, chiar zeci de metri de sină au fost furate fără jenă si vândute la fier vechi. Ocazional, la Zilele Comandăului (în jurul zilei de 1 august) circulă ,,mocănite" în scop turistic.
La 10 ani de la închiderea CFF, pe 2 august 2009, am pornit în excursie la Comandău... În jurul orei 12 (deh, în România nu există autostrăzi) am ajuns la Covasna, unde am intrat pe drumul de pământ ce urma să ne ducă la Comandău. De la Institutul de Cardiologie din Covasna, calea ferată îngustă merge de-alungul drumului, străbătând si zona de campare amenajată în zonă. După aproape 2 km ajungem la triajul de la baza planului înclinat. Acolo se află câteva vagoane vechi pentru transportul lemnului, dar si trei vagoane de călători cumpărate de Consiliul Judetean Covasna, pentru un eventual tren turistic. Toate vagoanele sunt în stare destul de proastă, multe componente fiind furate sau vandalizate.


Attachments:
001.jpg
001.jpg [ 86.11 KiB | Viewed 8720 times ]
002.jpg
002.jpg [ 99.56 KiB | Viewed 8720 times ]
003.jpg
003.jpg [ 82.98 KiB | Viewed 8719 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:15 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
Primul vagon întâlnit are numărul 70 53 25-20 028-9:


Attachments:
004.jpg
004.jpg [ 96.13 KiB | Viewed 8720 times ]
005.jpg
005.jpg [ 101.82 KiB | Viewed 8718 times ]
006.jpg
006.jpg [ 88.73 KiB | Viewed 8719 times ]
007.jpg
007.jpg [ 87.61 KiB | Viewed 8718 times ]
008.jpg
008.jpg [ 85.53 KiB | Viewed 8718 times ]
009.jpg
009.jpg [ 99.4 KiB | Viewed 8719 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:16 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
Pe cel de-al doilea vagon nu se mai distigea numărul:


Attachments:
010.jpg
010.jpg [ 102.98 KiB | Viewed 8717 times ]
011.jpg
011.jpg [ 125.98 KiB | Viewed 8718 times ]
012.jpg
012.jpg [ 113.99 KiB | Viewed 8718 times ]
013.jpg
013.jpg [ 100.24 KiB | Viewed 8718 times ]
014.jpg
014.jpg [ 81.5 KiB | Viewed 8718 times ]
015.jpg
015.jpg [ 66.85 KiB | Viewed 8717 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:17 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
Al treilea vagon are numărul 70 53 25-20 034-7:


Attachments:
016.jpg
016.jpg [ 102.58 KiB | Viewed 8717 times ]
017.jpg
017.jpg [ 89.56 KiB | Viewed 8718 times ]
018.jpg
018.jpg [ 94.05 KiB | Viewed 8717 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:18 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
Iată rampa pe care au fost descărcate vagoanele:


Attachments:
019.jpg
019.jpg [ 104.26 KiB | Viewed 8715 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:19 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
În celălalt capăt al triajului se găsesc câteva vagoane de tip Rgkmm ale I.F.E.T. Târgu Secuiescu, care probabil exploata linia.


Attachments:
020.jpg
020.jpg [ 103.62 KiB | Viewed 8713 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:19 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
Rgkmm 05:


Attachments:
021.jpg
021.jpg [ 114.22 KiB | Viewed 8712 times ]
022.jpg
022.jpg [ 106.12 KiB | Viewed 8712 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:20 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
Rgkmm 06:


Attachments:
023.jpg
023.jpg [ 114.86 KiB | Viewed 8711 times ]
024.jpg
024.jpg [ 138.53 KiB | Viewed 8711 times ]
025.jpg
025.jpg [ 115.39 KiB | Viewed 8711 times ]
026.jpg
026.jpg [ 92.56 KiB | Viewed 8712 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:21 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
Rgkmm 13:


Attachments:
027.jpg
027.jpg [ 128.57 KiB | Viewed 8713 times ]
028.jpg
028.jpg [ 145.35 KiB | Viewed 8711 times ]
029.jpg
029.jpg [ 155.05 KiB | Viewed 8711 times ]
030.jpg
030.jpg [ 87.03 KiB | Viewed 8711 times ]
031.jpg
031.jpg [ 101.9 KiB | Viewed 8711 times ]
032.jpg
032.jpg [ 104.88 KiB | Viewed 8710 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:22 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
Rgkmm 15:


Attachments:
033.jpg
033.jpg [ 135.51 KiB | Viewed 8711 times ]
034.jpg
034.jpg [ 151.17 KiB | Viewed 8710 times ]
035.jpg
035.jpg [ 144.92 KiB | Viewed 8709 times ]
036.jpg
036.jpg [ 76.36 KiB | Viewed 8709 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:23 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
Să aruncăm o privire si spre fostul plan înclinat... podetul ce lega
triajul de statia inferioară a planului înclinat a fost distrus de viitură, accesul fiind imposibil. Astfel, tot ce am putut face a fost să fac câteva fotografii dinaintea fostului podet:


Attachments:
038.jpg
038.jpg [ 170.46 KiB | Viewed 8709 times ]
039.jpg
039.jpg [ 156.33 KiB | Viewed 8708 times ]
040.jpg
040.jpg [ 150.06 KiB | Viewed 8710 times ]
041.jpg
041.jpg [ 143.77 KiB | Viewed 8709 times ]
042.jpg
042.jpg [ 156.48 KiB | Viewed 8708 times ]
043.jpg
043.jpg [ 123.84 KiB | Viewed 8708 times ]
044.jpg
044.jpg [ 141.92 KiB | Viewed 8708 times ]
045.jpg
045.jpg [ 124.51 KiB | Viewed 8708 times ]
046.jpg
046.jpg [ 112.18 KiB | Viewed 8710 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:24 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
RESICZA 1903:


Attachments:
048.jpg
048.jpg [ 115.86 KiB | Viewed 8708 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:25 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
Macazele si incrucisările sunt oarecum functionale. Zic ,,oarecum" pentru că au nevoie de o curătare de pământ si praf pentru a functiona în conditii de sigurantă. Partea frumoasă e că pământul de deasupra lor le protejază de furturi.


Attachments:
049.jpg
049.jpg [ 150.95 KiB | Viewed 8705 times ]
050.jpg
050.jpg [ 178.21 KiB | Viewed 8705 times ]
051.jpg
051.jpg [ 181.71 KiB | Viewed 8706 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:25 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
În zonă există si un canal de revizie, în care e destul de usor sa cazi dacă nu esti atent. Iarba si bălăriile crescute în jur camuflează perfect
această capcană pentru railfanii neatenti:


Attachments:
052.jpg
052.jpg [ 156.33 KiB | Viewed 8704 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
Un macaz:


Attachments:
053.jpg
053.jpg [ 112.49 KiB | Viewed 8702 times ]
054.jpg
054.jpg [ 137.1 KiB | Viewed 8703 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:26 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
RESICZA 1890:


Attachments:
055.jpg
055.jpg [ 188.08 KiB | Viewed 8701 times ]
056.jpg
056.jpg [ 179.8 KiB | Viewed 8702 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:28 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
Si pornim la drum... drumul este neasfaltat si destul de îngust, însă permite trecerea în sigurantă a două autoturisme. Zilele Comandăului au atras multi turisti în zonă în acele zile, astfel că traficul era intens, la fel si praful ridicat în aer de către autovehicule. Am întâlnit si un microbuz al S.C. Ecosil S.R.L., care aducea călători din Covasna. Presupun că circulă ocazional, printr-o intelegere între primăriile din Comandău si Covasna. În fine, parcurgem drumul de pământ (dar destul de neted), astfel că după 20 de kilometri ajungem la Comandău. În apropierea Comandăului, CFF merge de-alungul străzii, fiind acoperită pe alocuri de pământ si pietris pentru a facilita traficul auto.
În vederea reintroducerii traficului pe linia Covasna - Comandău (intr-un viitor îndepărtat, după cum se prezintă lucrurile), Consiliul Judetean a mai achizitionat si două locomotive Diesel hidraulice cu motoare de 450 CP, tot de la Târgu Mures. Acestea au numerele 87-0003-1 si 87-0007-2 si au fost fabricate în 1966 si, respectiv, 1967, initial fiind echipate cu motoare de 350 CP. 87-0003-1 este cea mai veche locomotivă din acestă serie care încă există. Plăcile cu numere si o serie de componente mici au fost furate începând cu 1996, când s-a trecut în conservare complexul de linii înguste din Târgu Mures. Motorul si componentele lui sunt intacte, astfel că repunerea în circulatie a locomotivelor nu ar fi foarte costisitoare. Iată cele două locomotive (nu am reusit să îmi dau seama care ce număr are), trase în apropierea gării din Comandău:


Attachments:
058.jpg
058.jpg [ 104.35 KiB | Viewed 8699 times ]
059.jpg
059.jpg [ 91.09 KiB | Viewed 8699 times ]
060.jpg
060.jpg [ 128.68 KiB | Viewed 8700 times ]
061.jpg
061.jpg [ 110.31 KiB | Viewed 8700 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
Platforme pe două osii pentru transportul bustenilor:


Attachments:
062.jpg
062.jpg [ 159.55 KiB | Viewed 8699 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:29 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
Un vagon G, transformat probabil în locuintă:


Attachments:
063.jpg
063.jpg [ 103.62 KiB | Viewed 8696 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:30 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
Cum erau Zilele Comandăului, prin grija Domnului Georg Hocevar, mocănita a pufăit anul acesta prin pădurile din jurul Comandăului. Astfel, pe un traseu de câtiva kilometri s-a circulat din oră în oră, la pretul de 8 RON pentru o călătorie dus-întors. Au fost două trenuri, unul tras de locomotiva cu abur 762-209, celălalt de o mică locomotivă Diesel de cale îngustă. Traseul era parcurs cam în 55 de minute (dus-întors), astfel că trenurile se întâlneau la statia de plecare de la Comandău. Am sosit în gară la câteva minute după ora 13. Locomotiva Diesel plecase si intrase pe o linie înfundată pentru a permite sosirea trenului tras de 762-209. După aceea a dat înapoi si si-a continuat drumul.


Attachments:
064.jpg
064.jpg [ 87.66 KiB | Viewed 8695 times ]
065.jpg
065.jpg [ 113.65 KiB | Viewed 8695 times ]
066.jpg
066.jpg [ 96.14 KiB | Viewed 8696 times ]
067.jpg
067.jpg [ 125.29 KiB | Viewed 8696 times ]
068.jpg
068.jpg [ 129.42 KiB | Viewed 8694 times ]
069.jpg
069.jpg [ 128.59 KiB | Viewed 8695 times ]
070.jpg
070.jpg [ 99.6 KiB | Viewed 8695 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:32 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
Am acordat apoi atentia cuvenită micutei locomotive si celor două vagoane ale ei:


Attachments:
072.jpg
072.jpg [ 119.63 KiB | Viewed 8694 times ]
073.jpg
073.jpg [ 114.18 KiB | Viewed 8694 times ]
074.jpg
074.jpg [ 114.41 KiB | Viewed 8693 times ]
075.jpg
075.jpg [ 129.84 KiB | Viewed 8694 times ]
076.jpg
076.jpg [ 109.88 KiB | Viewed 8693 times ]
077.jpg
077.jpg [ 96.65 KiB | Viewed 8694 times ]
079.jpg
079.jpg [ 89.32 KiB | Viewed 8697 times ]
080.jpg
080.jpg [ 87.34 KiB | Viewed 8693 times ]
081.jpg
081.jpg [ 78.3 KiB | Viewed 8693 times ]
082.jpg
082.jpg [ 112.98 KiB | Viewed 8694 times ]
083.jpg
083.jpg [ 88.69 KiB | Viewed 8694 times ]
084.jpg
084.jpg [ 102.5 KiB | Viewed 8694 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:34 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
Se fac câteva verificări, apoi începe manevra pentru ca locomotiva să ajungă în capătul trenului. Vagoanele sunt împinse în lina curentă, iar locomotiva intră pe linia înfundată:


Attachments:
086.jpg
086.jpg [ 95.87 KiB | Viewed 8692 times ]
088.jpg
088.jpg [ 98.11 KiB | Viewed 8693 times ]
091.jpg
091.jpg [ 89.6 KiB | Viewed 8692 times ]
100.jpg
100.jpg [ 109.05 KiB | Viewed 8692 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:35 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
Vagoanele sunt împinse manual înapoi în gară (nu am poze... că am pus si eu mâna), apoi locomotiva se întoarce si ea:


Attachments:
101.jpg
101.jpg [ 113.48 KiB | Viewed 8691 times ]
102.jpg
102.jpg [ 88.45 KiB | Viewed 8692 times ]
103.jpg
103.jpg [ 97.31 KiB | Viewed 8691 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 10 Sep 2009 12:36 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 12:32
Posts: 8615
La capătul liniei înfundate se află rampa pe care a fost descărcat materialul rulant:


Attachments:
106.jpg
106.jpg [ 93.45 KiB | Viewed 8690 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 120 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum