Acum este Dum 20 Apr 2014 18:05

Ora este UTC + 2





   [ 120 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următorul
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: CFF Covasna - Comandau
MesajScris: Mar 26 Mai 2009 20:42 
Avatar utilizator

Membru din: Lun 01 Oct 2007 16:54
Mesaje: 3321
Un film documentar superb, realizat de germani la momentul in care calea ferata forestiera si planul inclinat de la Comandau erau inca perfect functionale. De remarcat tehnica de tractare cu consum energetic zero a platformelor pe planul inclinat, doar prin gravitatie, viteza fiind controlata prin echilibrarea cu ajutorul balastului pus pe platforma goala care urca. De asemenea, inregistrarile inedite cu folosirea tractiunii animale (cabalina), la manevra platformelor.

http://trainz.uv.ro/video/mocanita_1.html


Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Mar 26 Mai 2009 20:50 

Membru din: Lun 12 Mar 2007 09:27
Mesaje: 179
Localitate: Tg-Mures
In poza din dreapta sus, din ilustrata postata de Brassovia (postata in alt topic, este acel sistem unic in Romania de care a vorbit el la Covasna ,in Valea Zinelor la coborire din catunul Comandau.Observati ca linia abrupta ce cobora jos era de ecartament normal ,iar cea de pe rampa linie ingusta .Explicatia e simpla ,vagonul gol de pe linia ingusta era transbordat cu totul pe vagonul mare cu ecartament normal si tras in sus de greutatea perechii lui ce cobora de sus icarcat.Surpriza insa ,pt ca sus era din nou transbordare pe cale ingusta ,existind un triaj nu prea mare de linie ingusta.Astfel se faceau schimburi de vagoane gol-plin, asa cum a zis brassovia.


Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Mar 26 Mai 2009 20:57 
Avatar utilizator

Membru din: Lun 01 Oct 2007 16:54
Mesaje: 3321
zoli_gido scrie:
Observati ca linia abrupta ce cobora jos era de ecartament normal ,iar cea de pe rampa linie ingusta.

Din textul (in germana...) al filmului spre care am dat link-ul mai sus, rezulta ca linia de pe planul inclinat ar avea ecartament de 2000 mm. La jumatatea distantei este dublura pe care se realizeaza petrecerea vagonetului care urca cu cel care coboara. Desi "inghitite' de vegetatie, aceste amenajari inca mai exista si asteapta o restaurare, intrucat sunt un obiectiv turistic de importanta europeana. Din pacate, podul de la baza planului inclinat a fost distrus, iar sinele au ramas spanzurate in gol, peste albia paraului. E o imagine dezolanta.


Fişiere ataşate:
Covasna-Comandau-2007.jpg
Covasna-Comandau-2007.jpg [ 258.35 KiB | Vizualizat de 9107 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Dum 19 Iul 2009 19:43 
Avatar utilizator

Membru din: Lun 01 Oct 2007 16:54
Mesaje: 3321
Iata ca, daca locomotivele originale cu aburi - valoroase piese de patrimoniu ce trebuiau protajate - au luat calea exportului pe shestache, primim in schimb dieseluri de balci, "Kitsch" cum se exprima un comentator al articolului:

http://turism.evz.ro/emain/articolul/85 ... entru-o-zi

Sa fie chiar asta trenuletul care a circulat, sau e o gluma a ziaristilor???

Mocăniţa de la Voineşti Covasna, care pe vremuri transporta
buşteni de la Comandău spre Covasna, a fost repusă astăzi în funcţiune, pentru o zi, pentru a plimba turiştii veniţi la Nedeia din Valea Zânelor.

Locomotiva care a tras cele patru vagoane din lemn
pe şina cu ecartament îngust a fost adusă de un om de afaceri austriac stabilit în România în anul 1999, Georg Hocevar, care se ocupă de recondiţionarea şi vânzarea acestor trenuleţe şi care a repus în funcţiune şi mocăniţa de la Moldoviţa, din judeţul Suceava.

Câţiva zeci de turişti au făcut câteva „ture” în vagonaşele descoperite pe o distanţă de aproape un kilometru, până unde începe Planul Înclinat spre Comandău, un monument tehnic unic în Europa, contruit în 1890.
Prin folosirea forţei gravitaţionale, vagoanele urcau goale şi coborau pline cu buşteni prin contrabalansare. Planul Înclinat a fost folosit până până în 1999, când un incediu de pădure l-a distrus. Mocaniţa a fost funcţională doar astăzi, urmând ca peste două săptămâni să mai facă câteva trasee, la celălat capăt al linei ce cale ferată îngustă din Comandău, cu prilejul zilelor comunei.


Fişiere ataşate:
trenulet Covasna.jpg
trenulet Covasna.jpg [ 33.97 KiB | Vizualizat de 8790 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Lun 20 Iul 2009 18:59 
Avatar utilizator

Membru din: Lun 01 Oct 2007 16:54
Mesaje: 3321
zoli_gido scrie:
... aici totusi traiesc oameni,intr-o zona foarte greu accesibila.
Din cate stiu, circulatia de calatori pe planul inclinat nu a fost si nu are cum sa fie permisa. In plus, vagonul care coboara trebuie totdeauna sa aiba greutate mai mare decat cel care urca. Economic vorbind, doar exploatarea forestiera poate sustine revitalizarea acestuia. Dar poate exista intentia de a transforma vechiul plan inclinat intr-un escalator asemanator cu cel din Deva, desi, fiind monument istoric, nu cred ca e permis.


Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Mar 28 Iul 2009 21:57 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Brassovia scrie:
Iata ca, daca locomotivele originale cu aburi - valoroase piese de patrimoniu ce trebuiau protajate - au luat calea exportului pe shestache, primim in schimb dieseluri de balci, "Kitsch" cum se exprima un comentator al articolului:


Poza este din alta parte, asa ceva nu circula la Comandau.


Apropo de Comandau:

www.cfi.ro scrie:
O plimbare cu Mocanita pe faimoasa linie ingusta din Comandau (jud. Covasna) va fi posibila cu ocazia Zilelor Comandau-ului in data de Vineri, 31.7.2009, Sambata, 1.8.2009 si Duminica, 2.8.2009. Mocanita va circula consecutiv, intre orele 10.00 si 18.00 pe varianta spre Holom.


Nu ar strica sa mergem acolo week-endul asta.

De fapt, chiar vreau sa merg sambata acolo. Problema sta in felul urmator: de la Gara Covasna si pana la Comandau sunt in jur de 20 km, pe un drum forestier neasfaltat, paralel oarecum cu fosta CFI (bine... la vreo 2-3 km de Covasna CFI urca pe planul inclinat si drumul ocoleste muntele). Nu exista duba sau autobuz care sa faca ruta asta (cu atat mai putin sambata), singura solutie fiind o masina personala sau ,,ia-ma nene". Drumul e mai scurt pe fosta CFI, insa e destul de riscant, mai ales singur si mai ales noaptea, tinand cont ca vorbim de o ditai padurea.


Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:14 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Am ajuns totusi la Comandau pe 2.08.2009. Toate fotografiile le gasiti la rezolutie de 2272*1704 aici: http://trenuri.uv.ro/Linii/comandau/comandau.html . In acest topic le voi posta doar pe cele mai reprezentative.

La 22 km de orasul Covasna se găseste localitatea Comandău, aflată la o altitudine de 1030 m. Comuna se găseste în depresiunea omonimă din Muntii Bretcu si este străbătută de râul Bâsca Mare. Istoaria localitătii începe cu cea a căii ferate înguste. Astfel, în 1870, David Horn cumpără de la Zathurecky Gyula, prorpietarul întinselor păduri din zonă, tot materialul lemnos.
Calea Ferată Forestieră (CFF) Comandău, având un ecartament de 760 mm, urma să asigure transportul lemnului din zona Comandăului până în orasul Covasna (unde lemnul urma să fie încărcat în vagoane de cale normală). În 1882 încep lucrările de constructie a căii ferate ce urma să ajute la exploatarea lemnului din zonă, la putin timp după aceea apărând si satul Comandău. Având în vedere diferenta de nivel dintre cele două localităti, în 1886 Horn îi cere inginerului Emil Lux să construiască un plan înclinat în zona Văii Zânelor pentru a putea finaliza legătura feroviară între Comandău si Covasna. Lucrarea este finalizată si pusă în functiune în 1889, însă inaugurarea ei are loc abia un an mai târziu. Planul înclinat era format din 2 platorme cu lungimea de 6 metri si lătimea de 3 metri, legate între ele cu un cablu de otel cu diametrul de 28 mm. Astfel, cele 2 platforme parcurgeau 1236 m, pe o linie cu ecartamentul de 1450 mm, diferenta de nivel între cele două statii (cea de la bază si cea din vârf) fiind de 327 m. Utilizarea sistemului era foarte simplă: platforma care pleca încărcată de la statia superioară era mai grea decât cea ce urca vagoanele goale, astfel că o trăgea pe aceasta din urmă. La jumătatea distantei exista o ,,cruce" astfel că cele doua platforme nu se ciocneau, ci treceau una pe lângă cealaltă. La baza planului înclinat exista un mic triaj, unde erau formate garnituri ce transportau lemnul până la Gara Covasna, unde acesta era încărcat în vagoane de cale normală. Distanta parcurcursă de CFI de la Comandău la Covasna era (si este) de doar 10 km, spre deosebire de drumul de acces, lung de 22 km.
Planul înclinat a functionat neîntrerupt până în 1995, la începuturile sale asigurând si transport ocazional de călători (a fost interzis mai târziu din motive de sigurantă). În 1995, o furtună puternică a culcat la pământ multi copaci din pădurile Covasnei, însă planul înclinat nu a fost grav avariat si a fost repus în functiune. În 1997, la 17 mai, un incendiu a mistuit statia superioară, ce a fost apoi reconstruită si planul înclinat a fost repus în functiune. În 1999 întreaga retea de linii înguste rămasă în functiune a fost trecută în conservare. De atunci activitatea exploatărilor forestiere din zonă a fost redusă, transportul materialului lemnos făcându-se exclusiv cu mijloace
auto.
După trecerea în conservare, retaua de linii înguste, ce odinioară se întindea pe zeci de kilometri prin pădurile din jurul Comandăului, a fost lăsată pradă naturii si hotilor. Astfel, portiuni însemnate au fost avariate de viituri (inclusiv podetul de la baza planului înclinat), iar piesele mici si, pe alocuri, chiar zeci de metri de sină au fost furate fără jenă si vândute la fier vechi. Ocazional, la Zilele Comandăului (în jurul zilei de 1 august) circulă ,,mocănite" în scop turistic.
La 10 ani de la închiderea CFF, pe 2 august 2009, am pornit în excursie la Comandău... În jurul orei 12 (deh, în România nu există autostrăzi) am ajuns la Covasna, unde am intrat pe drumul de pământ ce urma să ne ducă la Comandău. De la Institutul de Cardiologie din Covasna, calea ferată îngustă merge de-alungul drumului, străbătând si zona de campare amenajată în zonă. După aproape 2 km ajungem la triajul de la baza planului înclinat. Acolo se află câteva vagoane vechi pentru transportul lemnului, dar si trei vagoane de călători cumpărate de Consiliul Judetean Covasna, pentru un eventual tren turistic. Toate vagoanele sunt în stare destul de proastă, multe componente fiind furate sau vandalizate.


Fişiere ataşate:
001.jpg
001.jpg [ 86.11 KiB | Vizualizat de 8609 ori ]
002.jpg
002.jpg [ 99.56 KiB | Vizualizat de 8609 ori ]
003.jpg
003.jpg [ 82.98 KiB | Vizualizat de 8608 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:15 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Primul vagon întâlnit are numărul 70 53 25-20 028-9:


Fişiere ataşate:
004.jpg
004.jpg [ 96.13 KiB | Vizualizat de 8609 ori ]
005.jpg
005.jpg [ 101.82 KiB | Vizualizat de 8607 ori ]
006.jpg
006.jpg [ 88.73 KiB | Vizualizat de 8608 ori ]
007.jpg
007.jpg [ 87.61 KiB | Vizualizat de 8607 ori ]
008.jpg
008.jpg [ 85.53 KiB | Vizualizat de 8607 ori ]
009.jpg
009.jpg [ 99.4 KiB | Vizualizat de 8608 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:16 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Pe cel de-al doilea vagon nu se mai distigea numărul:


Fişiere ataşate:
010.jpg
010.jpg [ 102.98 KiB | Vizualizat de 8606 ori ]
011.jpg
011.jpg [ 125.98 KiB | Vizualizat de 8607 ori ]
012.jpg
012.jpg [ 113.99 KiB | Vizualizat de 8607 ori ]
013.jpg
013.jpg [ 100.24 KiB | Vizualizat de 8607 ori ]
014.jpg
014.jpg [ 81.5 KiB | Vizualizat de 8607 ori ]
015.jpg
015.jpg [ 66.85 KiB | Vizualizat de 8606 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:17 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Al treilea vagon are numărul 70 53 25-20 034-7:


Fişiere ataşate:
016.jpg
016.jpg [ 102.58 KiB | Vizualizat de 8606 ori ]
017.jpg
017.jpg [ 89.56 KiB | Vizualizat de 8607 ori ]
018.jpg
018.jpg [ 94.05 KiB | Vizualizat de 8606 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:18 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Iată rampa pe care au fost descărcate vagoanele:


Fişiere ataşate:
019.jpg
019.jpg [ 104.26 KiB | Vizualizat de 8604 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:19 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
În celălalt capăt al triajului se găsesc câteva vagoane de tip Rgkmm ale I.F.E.T. Târgu Secuiescu, care probabil exploata linia.


Fişiere ataşate:
020.jpg
020.jpg [ 103.62 KiB | Vizualizat de 8602 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:19 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Rgkmm 05:


Fişiere ataşate:
021.jpg
021.jpg [ 114.22 KiB | Vizualizat de 8601 ori ]
022.jpg
022.jpg [ 106.12 KiB | Vizualizat de 8601 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:20 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Rgkmm 06:


Fişiere ataşate:
023.jpg
023.jpg [ 114.86 KiB | Vizualizat de 8600 ori ]
024.jpg
024.jpg [ 138.53 KiB | Vizualizat de 8600 ori ]
025.jpg
025.jpg [ 115.39 KiB | Vizualizat de 8600 ori ]
026.jpg
026.jpg [ 92.56 KiB | Vizualizat de 8601 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:21 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Rgkmm 13:


Fişiere ataşate:
027.jpg
027.jpg [ 128.57 KiB | Vizualizat de 8602 ori ]
028.jpg
028.jpg [ 145.35 KiB | Vizualizat de 8600 ori ]
029.jpg
029.jpg [ 155.05 KiB | Vizualizat de 8600 ori ]
030.jpg
030.jpg [ 87.03 KiB | Vizualizat de 8600 ori ]
031.jpg
031.jpg [ 101.9 KiB | Vizualizat de 8600 ori ]
032.jpg
032.jpg [ 104.88 KiB | Vizualizat de 8599 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:22 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Rgkmm 15:


Fişiere ataşate:
033.jpg
033.jpg [ 135.51 KiB | Vizualizat de 8600 ori ]
034.jpg
034.jpg [ 151.17 KiB | Vizualizat de 8599 ori ]
035.jpg
035.jpg [ 144.92 KiB | Vizualizat de 8598 ori ]
036.jpg
036.jpg [ 76.36 KiB | Vizualizat de 8598 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:23 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Să aruncăm o privire si spre fostul plan înclinat... podetul ce lega
triajul de statia inferioară a planului înclinat a fost distrus de viitură, accesul fiind imposibil. Astfel, tot ce am putut face a fost să fac câteva fotografii dinaintea fostului podet:


Fişiere ataşate:
038.jpg
038.jpg [ 170.46 KiB | Vizualizat de 8598 ori ]
039.jpg
039.jpg [ 156.33 KiB | Vizualizat de 8597 ori ]
040.jpg
040.jpg [ 150.06 KiB | Vizualizat de 8599 ori ]
041.jpg
041.jpg [ 143.77 KiB | Vizualizat de 8598 ori ]
042.jpg
042.jpg [ 156.48 KiB | Vizualizat de 8597 ori ]
043.jpg
043.jpg [ 123.84 KiB | Vizualizat de 8597 ori ]
044.jpg
044.jpg [ 141.92 KiB | Vizualizat de 8597 ori ]
045.jpg
045.jpg [ 124.51 KiB | Vizualizat de 8597 ori ]
046.jpg
046.jpg [ 112.18 KiB | Vizualizat de 8599 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:24 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
RESICZA 1903:


Fişiere ataşate:
048.jpg
048.jpg [ 115.86 KiB | Vizualizat de 8597 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:25 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Macazele si incrucisările sunt oarecum functionale. Zic ,,oarecum" pentru că au nevoie de o curătare de pământ si praf pentru a functiona în conditii de sigurantă. Partea frumoasă e că pământul de deasupra lor le protejază de furturi.


Fişiere ataşate:
049.jpg
049.jpg [ 150.95 KiB | Vizualizat de 8594 ori ]
050.jpg
050.jpg [ 178.21 KiB | Vizualizat de 8594 ori ]
051.jpg
051.jpg [ 181.71 KiB | Vizualizat de 8595 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:25 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
În zonă există si un canal de revizie, în care e destul de usor sa cazi dacă nu esti atent. Iarba si bălăriile crescute în jur camuflează perfect
această capcană pentru railfanii neatenti:


Fişiere ataşate:
052.jpg
052.jpg [ 156.33 KiB | Vizualizat de 8593 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:26 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Un macaz:


Fişiere ataşate:
053.jpg
053.jpg [ 112.49 KiB | Vizualizat de 8591 ori ]
054.jpg
054.jpg [ 137.1 KiB | Vizualizat de 8592 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:26 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
RESICZA 1890:


Fişiere ataşate:
055.jpg
055.jpg [ 188.08 KiB | Vizualizat de 8590 ori ]
056.jpg
056.jpg [ 179.8 KiB | Vizualizat de 8591 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:28 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Si pornim la drum... drumul este neasfaltat si destul de îngust, însă permite trecerea în sigurantă a două autoturisme. Zilele Comandăului au atras multi turisti în zonă în acele zile, astfel că traficul era intens, la fel si praful ridicat în aer de către autovehicule. Am întâlnit si un microbuz al S.C. Ecosil S.R.L., care aducea călători din Covasna. Presupun că circulă ocazional, printr-o intelegere între primăriile din Comandău si Covasna. În fine, parcurgem drumul de pământ (dar destul de neted), astfel că după 20 de kilometri ajungem la Comandău. În apropierea Comandăului, CFF merge de-alungul străzii, fiind acoperită pe alocuri de pământ si pietris pentru a facilita traficul auto.
În vederea reintroducerii traficului pe linia Covasna - Comandău (intr-un viitor îndepărtat, după cum se prezintă lucrurile), Consiliul Judetean a mai achizitionat si două locomotive Diesel hidraulice cu motoare de 450 CP, tot de la Târgu Mures. Acestea au numerele 87-0003-1 si 87-0007-2 si au fost fabricate în 1966 si, respectiv, 1967, initial fiind echipate cu motoare de 350 CP. 87-0003-1 este cea mai veche locomotivă din acestă serie care încă există. Plăcile cu numere si o serie de componente mici au fost furate începând cu 1996, când s-a trecut în conservare complexul de linii înguste din Târgu Mures. Motorul si componentele lui sunt intacte, astfel că repunerea în circulatie a locomotivelor nu ar fi foarte costisitoare. Iată cele două locomotive (nu am reusit să îmi dau seama care ce număr are), trase în apropierea gării din Comandău:


Fişiere ataşate:
058.jpg
058.jpg [ 104.35 KiB | Vizualizat de 8588 ori ]
059.jpg
059.jpg [ 91.09 KiB | Vizualizat de 8588 ori ]
060.jpg
060.jpg [ 128.68 KiB | Vizualizat de 8589 ori ]
061.jpg
061.jpg [ 110.31 KiB | Vizualizat de 8589 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:29 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Platforme pe două osii pentru transportul bustenilor:


Fişiere ataşate:
062.jpg
062.jpg [ 159.55 KiB | Vizualizat de 8588 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:29 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Un vagon G, transformat probabil în locuintă:


Fişiere ataşate:
063.jpg
063.jpg [ 103.62 KiB | Vizualizat de 8585 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:30 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Cum erau Zilele Comandăului, prin grija Domnului Georg Hocevar, mocănita a pufăit anul acesta prin pădurile din jurul Comandăului. Astfel, pe un traseu de câtiva kilometri s-a circulat din oră în oră, la pretul de 8 RON pentru o călătorie dus-întors. Au fost două trenuri, unul tras de locomotiva cu abur 762-209, celălalt de o mică locomotivă Diesel de cale îngustă. Traseul era parcurs cam în 55 de minute (dus-întors), astfel că trenurile se întâlneau la statia de plecare de la Comandău. Am sosit în gară la câteva minute după ora 13. Locomotiva Diesel plecase si intrase pe o linie înfundată pentru a permite sosirea trenului tras de 762-209. După aceea a dat înapoi si si-a continuat drumul.


Fişiere ataşate:
064.jpg
064.jpg [ 87.66 KiB | Vizualizat de 8584 ori ]
065.jpg
065.jpg [ 113.65 KiB | Vizualizat de 8584 ori ]
066.jpg
066.jpg [ 96.14 KiB | Vizualizat de 8585 ori ]
067.jpg
067.jpg [ 125.29 KiB | Vizualizat de 8585 ori ]
068.jpg
068.jpg [ 129.42 KiB | Vizualizat de 8583 ori ]
069.jpg
069.jpg [ 128.59 KiB | Vizualizat de 8584 ori ]
070.jpg
070.jpg [ 99.6 KiB | Vizualizat de 8584 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:32 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Am acordat apoi atentia cuvenită micutei locomotive si celor două vagoane ale ei:


Fişiere ataşate:
072.jpg
072.jpg [ 119.63 KiB | Vizualizat de 8583 ori ]
073.jpg
073.jpg [ 114.18 KiB | Vizualizat de 8583 ori ]
074.jpg
074.jpg [ 114.41 KiB | Vizualizat de 8582 ori ]
075.jpg
075.jpg [ 129.84 KiB | Vizualizat de 8583 ori ]
076.jpg
076.jpg [ 109.88 KiB | Vizualizat de 8582 ori ]
077.jpg
077.jpg [ 96.65 KiB | Vizualizat de 8583 ori ]
079.jpg
079.jpg [ 89.32 KiB | Vizualizat de 8586 ori ]
080.jpg
080.jpg [ 87.34 KiB | Vizualizat de 8582 ori ]
081.jpg
081.jpg [ 78.3 KiB | Vizualizat de 8582 ori ]
082.jpg
082.jpg [ 112.98 KiB | Vizualizat de 8583 ori ]
083.jpg
083.jpg [ 88.69 KiB | Vizualizat de 8583 ori ]
084.jpg
084.jpg [ 102.5 KiB | Vizualizat de 8583 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:34 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Se fac câteva verificări, apoi începe manevra pentru ca locomotiva să ajungă în capătul trenului. Vagoanele sunt împinse în lina curentă, iar locomotiva intră pe linia înfundată:


Fişiere ataşate:
086.jpg
086.jpg [ 95.87 KiB | Vizualizat de 8581 ori ]
088.jpg
088.jpg [ 98.11 KiB | Vizualizat de 8582 ori ]
091.jpg
091.jpg [ 89.6 KiB | Vizualizat de 8581 ori ]
100.jpg
100.jpg [ 109.05 KiB | Vizualizat de 8581 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:35 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
Vagoanele sunt împinse manual înapoi în gară (nu am poze... că am pus si eu mâna), apoi locomotiva se întoarce si ea:


Fişiere ataşate:
101.jpg
101.jpg [ 113.48 KiB | Vizualizat de 8580 ori ]
102.jpg
102.jpg [ 88.45 KiB | Vizualizat de 8581 ori ]
103.jpg
103.jpg [ 97.31 KiB | Vizualizat de 8580 ori ]
Sus
   
 
 Subiectul mesajului:
MesajScris: Joi 10 Sep 2009 12:36 

Membru din: Mar 18 Oct 2005 12:32
Mesaje: 8667
La capătul liniei înfundate se află rampa pe care a fost descărcat materialul rulant:


Fişiere ataşate:
106.jpg
106.jpg [ 93.45 KiB | Vizualizat de 8579 ori ]
Sus
   
 
Afişează mesajele din ultimele:  Sortează după  
   [ 120 mesaje ]  Du-te la pagina 1, 2, 3, 4  Următorul

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după: