TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Sun 22 Jul 2018 15:48

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed 18 Dec 2013 23:44 
Stire bomba!!!

Vice-primarul Sebastian Radu a anuntat in aceasta seara la CampusTV Buzau ca in viitoarea sedinta de Consiliu Local se va supune spre aprobare un plan amplu cuprinzand mai multe masuri pentru perioada 2014 - 2020, printre care si introducerea mai multor linii de troleibuz !!!

Surpriza e maxima, abia astept sa vad despre ce e voba!

Desigur, sunt mult prea realist ca sa cred o simpla vorba, insa faptul ca introducerea troleibuzelor a fost repusa in discutie este mare lucru si sper sa nu ramana doar la stadiul de vorbe goale.


Top
  
 
PostPosted: Sun 22 Dec 2013 23:47 
Inregistrarea emisiunii in cadrul careia s-a facut declaratia privind o posibila introducere a troleibuzelor in Buzau o puteti vizualiza la adresa:



(momentul de maxima importanta e la ora 18:53:45, indicata in dreapta jos pe ecran)


Top
  
 
PostPosted: Mon 23 Dec 2013 07:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
E plina tolba politicienilor de intentii. La Buzau, dupa ce o sa se achizitioneze cele 10 autobuze, pt. care s-au facut 1000 de caiete de sarcini, o sa putem vorbi de transport electric.

Dar, daca ar fi vorba, pe ce trasee s-ar preta introducerea troleibuzelor? De cate troleibuze ar fi nevoie?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 26 Dec 2013 19:55 
Greu de spus in lipsa accesului la "studiile" lor, insa in opinia mea, de departe, linia cea mai utilizata a Transbus e linia 7, care are o frecventa de 12 minute la orele de varf si vreo 5 autobuze, in conditiile unei capusari intense a maxi-taxi-stilor.

Traseul e integral urban si leaga Gara CFR de un cartier cu densitate mare de populatie, Micro XIV, trecand prin centru, pe la Piata Mare, Parcul Crang. Asadar, fiind urban si legand 2 obiective "stabile" pe termen lung, cred ca linia ar fi ferita de pericolul incetarii activitatilor industriale, asa cum s-a intamplat in alte orase
Traseul e relativ scurt, deci investitia propriu-zisa nu ar parea atat de mare, insa se ridica mai multe probleme:
- garajul Transbus e destul de departe de traseul propriu-zis, ceea ce ar impune contruirea unei retele destul de lungi pentru acces/retragere, ceea ce ar trage in jos eficienta ivestitiei; aici eu ma gandeam la construirea unui alt garaj/depou la capatul din Micro XIV, acolo este un maidan imens si loc ar fi, nu stiu insa ce statut are terenul. O alta chestie care mi se pare ca ar veni "manusa" este ca exact in zona acelui capat de linie sunt linii de inalta tensiune (cred ca 110kV) si asadar ar fi mai putin de investit in construirea unei statii de transformare/redresare daca ar fi amplasata in zona. Injectia in retea s-ar putea face direct din capat, daca se face troleibuz doar linia 7 intriucat nu este nici foarte lunga si nici foarte multe vehicule nu sunt, 5 troleibuze minim si, eventual, 10, daca s-ar elimina parazitii cu maxi-taxi-urile.
- o problema este faptul ca vara o portiune lunga din traseu, cea de pe b-dul Nicolae Balcescu, ar deveni inutilizabila in week-end-uri datorita faptului ca bulevardul se transforma in zona pietonala, autobuzele actuale avand un traseu deviat, pe strada Spiru Haret, comun cu linia 8
- o alta problema a Buzaului este faptul ca sunt multe strazi cu sens unic, deci sunt necesare investitii pe mai multe strazi, cu tot ce implica, de la montat stalpi, mutat retele electrice/canalizare/apa etc, dupa caz

Ma rog, deocamdata trebuie vazut ce planuri au ei.

Pe urmatoarele locuri la potential de electrificare cred ca s-ar situa linia 8, care acum are o frecventa de 20 minute si are o portiunde traseu destul de lunga comuna cu 7, si, poate, linia 1, insa aici ar fi probleme mari in zona capatului de la Vadu Pasii, unde sunt 2 subtraversari cu gabarit redus in inaltime, pe sub magistrala CFR 500. Ar trebui or sa monteze niste grinzi/poduri cu caleajos pentru liniile CF, ca sa asigure gabaritul de trecere al troleibuzelor, si asa la limita, or sa coboare nivelul strazii, ceea ce iar e dificil, strada e deja coborata si inundata in timpul ploilor...

Dupa mine, cel mai OK ar fi electrificarea in tandem a liniilor 7 si 8, avand in vedere ca au portiuni mari de traseu comune.


Top
  
 
PostPosted: Sat 04 Jan 2014 10:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Quote:
Linii de troleibuz şi Aqua Park, în strategia de dezvoltare a municipiului Buzău în următorii şase ani

Strategia de Dezvoltare a municipiului Buzău pentru perioada 2014 – 2020 vizează cinci mari direcţii, după cum a declarat primarul Constantin Boşcodeală. Astfel, se va lua în considerare ca banii europeni atraşi pe viitor să fie folosiţi pentru modernizarea infrastructurii municipiului, crearea de noi locuri de muncă, dezvoltarea turismului, protecţia mediului şi nu în ultimul rând perfecţionarea aparatului administrativ.

Strategia de Dezvoltare a municipiului Buzău pentru perioada 2014 – 2020 cuprinde principalele proiecte ce se doresc a fi implementate în municipiu cu ajutorul unui sprijin financiar extern. Cele mai îndrăzneţe planuri sunt în domeniul infrastructurii.

Până în anul 2020 se vrea reabilitarea tuturor drumurilor, extinderea sistemului de camere de supraveghere, reabilitarea centrului municipiului, realizarea unui terminal de transport urban acoperit şi parcări subterane. Pe lângă toate acestea, planul cuprinde achiziţionarea de autobuze nepoluante, amenajarea unui sistem de linii pentru troleibuz şi modernizarea cartierelor. "Cele mai importante lucruri pe care municipalitatea le are în noua viziune sunt modernizarea cartierelor Unirii, Spiru Haret, Bălcescu, Micro 14, Micro 3, Micro 5, Dorobanţi şi Broşteni. În acelaşi timp totala reabilitare a străzilor din municipiul Buzău, până în 2020", a declarat Constantin Boşcodeală, primarul municipiul Buzău.

Autorităţile se vor ocupa şi de latura ecologică. Vor înfiinţa culoare verzi pentru piste de biciclete, vor moderniza parcurile Crâng, Marghiloman şi Tineretului, ultimul dintre ele fiind locul în care va fi amenajată şi o piscină acoperită alături de un parc de divertisment tip Aqua Park.

Strategia de Dezvoltare pentru următorii şase ani mai prevede reabilitarea clădirii Cinema Dacia şi continuarea programului de anvelopare a blocurilor. "Ne-am propus ca Piaţa Dacia să fie modernizată cu Cinema Dacia care va deveni principalul centru cultural al municipiului, alături de Centrul Cultural Alexandru Marghiloman, stadionul de atletism. Parcurile din punct de vedere al protecţiei mediului vor fi reabilitate complet, Crâng, Marghiloman şi Tineretului, unde dorim să dezvoltăm un Aqua Park", a declarat Constantin Boşcodeală, primar municipiul Buzău. Autorităţile doresc, de asemenea, ca prin intermediul fondurilor europene să dezvolte un cartier de locuinţe sociale în zona Comat, pe Transilvaniei, paralel cu ridicarea unui cartier rezidenţial în zona DN 10, la ieşire din municipiul Buzău spre localitatea Verneşti.

http://adevarul.ro/locale/buzau/linii-t ... index.html


Attachments:
troleu Buzau.pdf [65.4 KiB]
Downloaded 105 times
troleibuz Buzau.jpg
troleibuz Buzau.jpg [ 49.69 KiB | Viewed 1927 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 10 Jan 2014 07:19 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 05 Feb 2014 22:25 
Acum cateva minute tocmai s-a incheiat o emisiune la postul local CampusTV, emisiune la care a fost invitat viceprimarul Sebastian Radu.
Am profitat de prilej pentru a intra in direct si a cere detalii privind liniile de troleibuz care se intentioneaza a se construi si despre stadiul propriu-zis al proiectului.

Raspunsurile au fost ca liniile avute in vedere spre electrificare ar fi actualele linii de autobuz 7 si 8, asa cum de altfel anticipam ca fiind liniile cu cel mai mare potential.

Legat de stadiul proiectului, acesta este in stadiul de "osă".
Adica "O sa facem, o sa dregem...". Tradus, asta inseamna zero, lucru de altfel usor de prevazut daca analizam modul in care este prezentat "proiectul" in "Strategia de dezvoltare", mai degraba ca o intentie...


Top
  
 
PostPosted: Thu 06 Feb 2014 00:12 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7969
Trebuie studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate, consultanţă... toate astea costă mai mult decât lucrarea în sine. Dar astea sunt condiţiile pentru o eventuală finanţare europeană prin POR. Ca fapt divers, acum că s-a creat precedentul cu metroul din Bucureşti, mă gândesc că s-ar putea introduce şi reţelele de troleibuze pe POS-T.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 30 Jul 2014 12:25 
In cadrul unui subiect/interviu pe tema nerespectarii drepturilor persoanelor cu dizabilitati, viceprimarul Sebastian Radu a adus din nou in discutie ideea introducerii transportului electric, ecologic, cu troleibuze, la Buzau, ca o solutie integrata de a rezolva simultan si problema persoanelor cu dizabilitati (prin aducerea de troleibuze dotate corespunzator).

"[ . . . ] Transportul în comun cu troleibuzele ar rezolva din start problema, pentru că acestea vor dispune de toate utilităţile necesare unor vehicule moderne, inclusiv un echipament pentru accesul cărucioarelor pentru invalizi şi locuri special amenajate pentru aceştia."


Top
  
 
PostPosted: Wed 02 Mar 2016 20:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 45714
Cei ce au crezut in barlele buzoiene sunt cel putin naivi...

Transportul public de călători din oraşul Buzău nu are şanse să se îmbunătăţească în curând. Un studiu făcut de municipalitate a arătat că actuala configurație a orașului nu permite înființarea de trasee de tramvai, troleu sau metrou. Prin urmare, dezvoltarea transportului public de persoane nu se va putea face decât tot prin autobuze sau microbuze. Oficialii din Primărie se gândesc să continue dezvoltarea transportului public de persoane tot prin autobuze, iar o opțiune mai modernă ar fi mijloacele de transport electrice care sunt nepoluante. Însă în acest moment municipalitatea nu-și permite să facă astfel de investiții.

Aşa cum este Buzăul configurat nu avem posibilitatea de linii de tramvai sau de troleu, configuraţia şi numărul traseelor fac în aşa fel încât nu ar fi rentabil şi nici tehnic nu este posibil şi atunci dezvoltarea transportului public în municipiul Buzău se va canaliza şi se va dezvolta tot pe principiul mijloacelor de transport autonome şi independente tip minibuze, microbuze, autobuze. Mijloacele de transport electrice sunt la modă, dar este o modă foarte costisitoare, probabil un autobuz de aceeaşi capacitate cu motor electric nepoluant este de aproape două ori mai scump. Ori noi avem un buget din ce în ce mai limitat, acestea condiţiile actuale din administraţia locală, şi în acelaşi timp necesitatea de avea cât mai multe mijloace de transport, demografic vorbind Buzăul nu a scăzut, şi atunci avem nevoie de autobuze şi nu ne putem permite să ne ducem la mofturi de a avea ultima generaţie de autobuze – a explicat viceprimarul Fănică Bîrlă.

O problemă pentru buzoienii care circulă cu mijloacele de transport în comun o reprezintă și maxi-taxi. An de an, oamenii se plâng de condițiile oferite de aceste microbuze și sunt de părere că ar trebuie să se renunțe la ele. De cealaltă parte, responsabilii din Primărie spun că aceste maxi- taxi nu pot fi eliminate, în prezent, transportul din municipiu fiind asigurat de aceste mijloace în proporție de 70%.

70% din volumul de transport este asigurat de maxi- taxi şi atunci nu este oportun să lăsăm descoperit 70% din transportul de persoane din municipiu. În măsura în care am avea posbilitatea să dezvoltăm şi să creştem parcul auto al Trans Bus atunci putem să scădem microbuzele. Deci dacă Trans Bus se dezvoltă şi creşte cu un număr semnificativ de autobuze, următoarea licitaţie la maxi- taxi va avea un număr limitat de mijloace de transport – a adăugat Fănică Bîrlă.

Deocamdată Primăria Buzău nu are în plan nici mărirea parcului auto al societății Trans Bus, tot din lipsă de fonduri.


http://www.buzaumedia.ro/social/moderni ... nvestitii/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group