TRANSIRA

Despre transportul public din Romania si din lume
It is currently Thu 18 Oct 2018 04:06

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat 26 Mar 2016 16:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
Stareţul de la Putna a promis că biletul de tren va fi şi bilet de intrare la mănăstire, dacă CFR reintroduce trenurile

Stareţul Mănăstirii Putna, Melchisedec Velnic, cel care a fost gazda întâlnirii de acum două zile în cadrul căruia s-a discutat subiectul repunerii în circulaţie a trenurilor de la Suceava la Putna, le-a promis şefilor de la CFR că va veni cu un sprijin concret pentru încurajarea transportului pe calea ferată, anume că biletul de tren va fi şi bilet de intrarea la mănăstire.

„Putem veni cu această contribuţie din partea noastră, ca biletul de tren să fie bilet de intrare şi chiar să includă şi taxa foto”, a spus stareţul. El a subliniat că din 2012, de când trenurile dintre Suceava şi Putna au fost anulate, mănăstirea a trimis în mod repetat solicitări către CFR, cu privire la necesitatea readucerii pe harta CFR a mănăstirii de la Putna.

„Oamenii, pelerinii, cer tren spre Putna, discutăm despre asta aproape în fiecare zi”, a spus stareţul Melchisedec Velnic.

„Peste doi ani, când se împlinesc 120 de ani de la deschiderea acestei căi ferate, vom sărbători acest moment cu o gară la Putna în care vor fi oameni şi trenuri”, le-a spus stareţul şefilor de la CFR prezenţi la întâlnire. Printre ei s-au aflat şeful Regionalei CFR Călători Iaşi, Constantin Axinia, şeful CFR SA Regionala Iaşi - Infrastructură, Radu Pipa, şi directorul comercial al CFR Călători SA Bucureşti, Marcel Litră.

Ministerul Transporturilor trebuie să aprobe reluarea circulaţiei. Trebuie să aloce însă şi ceva bani

După cum am arătat într-un amplu material publicat în ediţia de ieri a ziarului, la întâlnirea de la Mănăstirea Putna au participat şi primari ai localităţilor tranzitate de calea ferată, care s-au exprimat şi ei pentru necesitatea reintroducerii trenurilor de la Suceava la Putna. Practic, este vorba de doar 39 de kilometri de cale ferată, pentru că de la Suceava la Dorneşti circulaţia nu a fost întreruptă.

În urma întâlnirii primarii şi directorii de şcoli au semnat un memoriu, solicitând în scris reluarea circulaţiei.

Ca o concluzie a întâlnirii, Constantin Axinia, şeful Regionalei Iaşi CFR Călători, a declarat:
“Memoriul va ajunge pe masa ministrului Transporturilor. Dacă va fi aprobat de ministru, noi suntem pregătiţi să ne apucăm de treabă, să pregătim linia şi apoi să dăm drumul la trenuri”.

„OK”-ul de la minister trebuie însoţit însă şi de bani pentru lucrări minime la linie. Radu Pipa, şeful CFR de la Infrastructură, a spus că în urma analizelor făcute rezultă că ar fi necesară suma de 1.400.000 de lei pentru lucrări minime la linie, iar alţi 1.100.000 de lei, pentru lucrări la instalaţii. Ultimele ar putea fi reduse dacă se va renunţa la trecerile la nivel cu calea ferată cu semnal sonor din Rădăuţi, care să fie înlocuite cu trecerile semnalizate doar cu indicator de avertizare „Crucea Sf. Andrei”.

CFR a realizat un studiu din care au rezultat categorii de călători care pot fi atraşi

Oficialii CFR iau în calcul reluarea circulaţiei din mai multe considerente: numeroasele solicitări primite, pelerinii care ar circula în parte cu trenul, elevii şi studenţii care fac naveta spre Rădăuţi, Suceava sau Iaşi, dar şi navetiştii. Un studiu realizat de cei de la CFR a arătat că în localităţile tranzitate de acest tren ( Rădăuţi, Horodnic, Gălăneşti, Vicovu de Jos, Bivolărie) au apărut în ultimii ani locuri de muncă în plus, în industria uşoară, cu forţă de muncă din mai multe localităţi, iar o parte din călători ar putea fi atraşi către tren.
În varianta cea mai optimistă, cu lucrări minime de reparaţii, trenul de la Suceava la Putna ar urma să facă 2 ore şi 15 minute. Chiar dacă timpii de parcurs nu sunt foarte încurajatori, CFR ar putea compensa cu preţurile mai mici decât transportul auto, cu faptul că multe categorii de călători au reduceri şi, nu în ultimul rând, cu faptul că asigură un transport mult mai sigur.


https://www.monitorulsv.ro/Local/2016-0 ... -trenurile


Attachments:
Melchisedec Velnic.jpg
Melchisedec Velnic.jpg [ 38.03 KiB | Viewed 655 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 26 Apr 2018 19:33 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445
Din cauza unor inundatii, tronsonul Gura Putnei - Nisipitu a fost grav avariat, fiind ulterior demontat.


Attachments:
Nisipitu.jpg
Nisipitu.jpg [ 138.33 KiB | Viewed 162 times ]
004-1.jpg
004-1.jpg [ 366.25 KiB | Viewed 161 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 26 Apr 2018 19:36 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 46445


Într-o perioada în care aproape nu mai credem în minuni, una stă să se întâmple. După șase ani în care comunitatea, în frunte cu starețul Mănăstirii Putna, a bătut la ușile tuturor miniștrilor și prim-miniștrilor României pentru a reda Bucovinei un simbol, în această vară încep lucrările pentru redeschiderea circulației trenurilor spre Putna. Fondurile sunt alocate, astfel că în acest an va șuiera din nou trenul în Gara din Putna. Un aport consistent îl are Federația Națională Feroviară Mișcare Comercială Vagoane, cea mai mare federație sindicală din CFR, care a preluat acest proiect de suflet de la comunitatea locală. Gara din Putna a fost vedeta emisiunii „În Premieră” difuzată duminică de Antena 3.

http://www.intermediatv.ro/2018/04/25/o ... pre-putna/


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group