TRANSPORT PUBLIC

FORUMUL Organizatiei Non-Guvernamentale "TRANSIRA"
It is currently Tue 02 Sep 2014 09:41

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Jun 2006 22:19 
Offline
User avatar

Joined: Sun 23 Oct 2005 15:00
Posts: 79
Location: Bucuresti, statia Petre Ispirescu
linia lui 5 in 1954:

5 P-ta 1848 (Sf. Gheorghe) – Bis. Sf. Gheorghe Nou (bucla de intoarcere prin Str. Lipscai, Str. Cavafii Vechi, Str. Sf. Gheorghe), Bd. 1848, P-ta Nic. Balcescu – Univeristate – Spit. Coltea, Bd. Nic. Balcescu, Cinema „Republica”, Bd. G-ral Gh. Magheru, Str. Valeri Kuibasev, P-ta Valeri Kuibasev (Alex. Lahovary), Cal. Dorobanti (~lor), P-ta Dorobanti (~lor), Str. Av. Radu Beller, Str. Vladescu, CAL. FLOREASCA, cu intoarcere prin Str. Vladescu, Str. Constantin Nacu, Str. Av. Radu Beller

STTII: La ducere: 1. Pta 1848; 2. Spit. Coltea; 3. C.A. Rosetti; 4. P-ta Alex. Lahovary; 5. Caminul Dorobanti; 6. Sos. Stefan cel Mare; 7. Naum Romniceanu; 8. Scoala Floreasca; 9. P-ta Dorobanti; 10. Vladescu; 11. Calea Floreasca
La intoarcere: 1. Cal. Floreasca; 2. Av. Radu Beller; 3. P-ta Dorobanti; 4. Scoala Floreasca; 5. Naum Romniceanu; 6. Sos. Stefan cel Mare, 7. Caminul Dorobanti; 8. Mihail Eminescu; 9. Bul. G-ral Magheru; 10. Sala Patria; 11. Batiste; 12. Spit. Coltea; 13. Cal. Mosilor; 14. Piata 1848

Str Constantin Nacu nu mai corespunde cu cea din 1948. Acuma se afla intre P-ta Rosseti si biserica Armeneasca.
Str Vladescu se numeste acum G. Calinescu si e in apropiere de P-ta Dorobanti.
Cat despre Av. RAdu Beller cred ca il stie toata lumea ca bulevardul pe care circula 182 si 282.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jun 2006 15:07 
Offline

Joined: Mon 07 Nov 2005 11:46
Posts: 15
Foarte complet a scris icsilviu. As avea de adaugat, pentru clarificare, harta actuala comentata de mine cu situatia din 1943:

Image

Cu rosu am figurat linia lui 5 la 1943, peste configuratia de astazi a strazilor (nu cu mult schimbata fata de atunci: in ce priveste cartierul situat la vest de Calea Floreasca sunt schimbate numai denumirile strazilor, pe cita vreme in partea estica abia se conturau cartierele de astazi, prin diferite percaleri: Cornescu, Hipodromul Floreasca, SNIC II). SNC nu apare, dar este probabil undeva la nord-vest de Cornescu, din moment ce domnul in cauza spune ca statea vizavi de statia de capat a tramvaiului 5. Astazi in acea zona se afla Spring Time - restaurant si niste bloculete, foarte posibil acestea au fost construite exact peste casa domnului in cauza. Statia de capat a lui 5 in acea vreme este exact unde azi e Spring Time-ul, iar vizavi este un bloc cu magazine la parter. Din pacate nu am nici o harta unde sa apara parcelarea SNC si aleea nr 5.

Linia lui 5 mergea in 1923 numai pina la Biserica Floreasca (piata Dorobantilor). In 1940 deja mergea pina in Calea Floreasca, ca in harta de mai sus, iar undeva intre 55 si 60 a fost extinsa pina la Soseaua Pipera. Apoi a fost mutat pe galati - St cel Mare - Floreasca si scos deci de pe Dorobanti (prin 1967 cred), in 1981 a fost desfiintat a linia pe galati si mutat pe Viitorului - St cel Mare - Floreasca, in 1987 il muta pe Tunari si in 88 pe Vacarescu (aici s-ar putea sa nu fie corect).


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 07 Jun 2006 22:43 
Offline
User avatar

Joined: Sun 23 Oct 2005 15:00
Posts: 79
Location: Bucuresti, statia Petre Ispirescu
Pasagerul wrote:
Linia lui 5 mergea in 1923 numai pina la Biserica Floreasca (piata Dorobantilor). In 1940 deja mergea pina in Calea Floreasca, ca in harta de mai sus, iar undeva intre 55 si 60 a fost extinsa pina la Soseaua Pipera. Apoi a fost mutat pe galati - St cel Mare - Floreasca si scos deci de pe Dorobanti (prin 1967 cred), in 1981 a fost desfiintat a linia pe galati si mutat pe Viitorului - St cel Mare - Floreasca, in 1987 il muta pe Tunari si in 88 pe Vacarescu (aici s-ar putea sa nu fie corect).


Aproape corect.
Linia 5 a ciculat pe calea Dorobanti si in anii '70. Iar pe Galati pe portiunea dintre Gemeni si Stefan cel Mare a circulat pana 1987 sau chiar 1988. Mutarea de pe Floreasca pe Barbu Vacarescu se facuse deja in 1987 cand 5-ul circula alaturi de 50 pana la Aeroportul Baneasa.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Jun 2006 16:16 
Linia 5 a fost extisna pana la Sos. Pipera in 1957, iar de pe Dorobantilor s-a desfintat in 1973.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Oct 2007 19:32 
Offline
User avatar

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3461
In "Planul municipiului Bucuresti - 1947" linia 5 apare figurata de la Sf. Gheorghe, pe marile bulevarde, Lahovary, Calea Dorobanti, Piata Dorobanti, Str. Aricescu pana la Calea Floreasca si inapoi spre Piata Dorobanti prin Str. Vladescu (azi Calinescu). Mai mult ca sigur ca si in 1948 avea acelasi traseu, nu era in acei ani posibila vreo extindere ca urmare a situatiei economice catastrofale.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 Oct 2007 23:43 
Offline

Joined: Mon 03 Jul 2006 12:39
Posts: 721
Location: Bucuresti, Militari
La un moment dat, prin 1966 a circulat pana la Depoul Alexandria - nu intorcea nimic la piata Sf Gheorghe, 16 nu exista, iar 21 mergea in Aparatorii Patriei. In linii mari, linia 5 a functionat pana la Sf Gheorghe, acolo a fost capatul traditional. o alata prelungire s-a petrecut mai aproape de zilele noastre, pana la Granitul, insa datorita lucrarilor la linia lui 21 a fost oprit din nou la Sf. Gheorghe.


You do not have the required permissions to view the files attached to this post.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group