Gara veche din Constanta.
Sfarsitul anilor ’50 ai secolului al XIX-lea avea sa constituie punctul de plecare spre iesirea Constantei din toropeala in care lancezea de atata vreme.
In anul 1857, o companie engleza – Danube and Black Sea Railway Küstendje Harbour Company Limited, reprezentata prin inginerul John Trevor Barkley, obtine de la guvernul otoman concesiunea construirii caii ferate Constanta-Cernavoda (prima mare portiune de cale ferata din Romania, dupa cele sase trasee scurte construite intre 1856-1858 in Banat si Crisana si al doilea traseu de pe teritoriul Imperiului Otoman, in configuratia sa geografica de atunci).
De remarcat, in ceea ce priveste importanta pe care o aveau cei 63,3 km de cale ferata pentru Principatele Unite, prezenta unor inalte oficialitati romanesti, in frunte cu ministrul de externe Ioan I. Filipescu, la inaugurarea de la 4 octombrie 1860, de la Constanta.
Paralel cu constructia caii ferate, compania engleza a inaltat in oras si o serie de cladiri solide, intre care gara (1862 – va fi demolata in 1960) si circa 400 de case din piatra pentru functionarii si lucratorii portului (daramate in anii interbelici), dispuse pe coasta golfului, un atelier de reparatii al cailor ferate, numeroase magazii din piatra si lemn si corolarul tuturor acestor realizari – portul.
Sursa info: ecomareaneagra.wordpress.com/litoralul-romanesc/constanta/
Attachments: |
Constanta - Gara.jpg [ 60.07 KiB | Viewed 22537 times ]
|
Gara veche din Constanta.jpg [ 196.76 KiB | Viewed 22443 times ]
|
|