TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Sat 12 Oct 2024 00:54

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ] 
Author Message
PostPosted: Tue 02 May 2006 21:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
"Mersul trenurilor". Harti.

Anii 1992 - 1993.


Attachments:
bus 0028.JPG
bus 0028.JPG [ 141.39 KiB | Viewed 30778 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 May 2006 21:20 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Anii 1989 - 1990.


Attachments:
bus 0129.JPG
bus 0129.JPG [ 132.14 KiB | Viewed 30776 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 May 2006 21:21 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Anii 1986 - 1987.


Attachments:
bus 0130.JPG
bus 0130.JPG [ 142.66 KiB | Viewed 30776 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 02 May 2006 21:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Anii 1993 - 1994.


Attachments:
bus 0132.JPG
bus 0132.JPG [ 152.43 KiB | Viewed 30775 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 10 May 2006 09:19 
Offline
User avatar

Joined: Sat 18 Feb 2006 23:00
Posts: 6
In primul rind felicitari lui Silviu Sintea pentru harti, am vazut recent la Razvi un mers din '91-'92 si m-au speriat (pozitiv) timpii mai scurti de mers fata de acum
Apoi de linia Vilcele-Rm Vilcea am auzit ca-i in refacere serioasa, iar la anul s-ar da in folosinta, de altfel si de Babeni-tirgu Carbunesti s-aspus ca va fi deschisa in curind si acum s-a ras satul Seciuri din cauza exploatarilor de carbune
Nu in ultimul rind sint linii care au fost foarte putin folosite sau deloc: Mintia-Brad; Subcetate-Boutari, etc.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 May 2006 18:42 
Offline

Joined: Thu 23 Mar 2006 21:32
Posts: 24
Stati s-o luam metodic.
1. Linia 219 (Valcele - Ramnicu Valcea Est-Bujoreni Valcea). Initial proiectul a fost gandit de germani, prin preajma celui de-al doilea razboi mondial - nemtii doreau sa faca o linie dubla pe aceasta ruta. Nu s-a concretizat nimic.
Linia a fost din nou repusa pe tapet pe la mijlocul anilor '80. Cum insa orice investitie majora trecea pe la Tov. general prim tra-la-la, si cum to'ar'su nu prea dadea Ok pentru investitii care depaseau 1 mld. lei , inginerii au taiat si ei de unde au putut ca sa iasa cum-necum bine. Si au taiat pana ce au facut proiectul de 980 mil... dar asta a insemnat bani pentru consolidari si terasament de 23% (calculat la produsul finit, sa zicem asa). Pe de alta parte, viaductele au fost facute 100% si intr-adevar sunt bijuterii de inginerie.
Linia a fost terminata cum-necum in 1991, iar in Mersul Trenurilor din 1992/1993 a fost inclusa in grafic... cu 4 perechi de trenuri (adica un sezonier, A228/233/851 si perechea sa: Arad-Mangalia si retur, cu A225 : Bucuresti-Arad, si cu 2 trenuri personale, unul venind de la Bucuresti). toate trenurile circulau cu semnul * - facultativ (adica daca linia era buna, se circula pe ea, daca nu, atunci nu - un fel de "hai sa vedem ce-am facut si daca nu merge, ramane cum am stabilit"). Trenurile facea pentru 33 de km aproximativ 60-65 minute, si toate mergeau cam la fel (explicabil, personalele oprind cu 3 statii mai mult dect acceleratele).
Acceleratele aveau trecute in Mersul Trenurilor si rute alternative, prin Brasov-Fagaras, in cazul in care era inchisa linia. Cu personalele era simplu - se anulau sau erau limitate la Pitesti (pentru cel care venea de la Bucuresti).
Trenuri au circulat in acel an pe linie. Cum insa ea s-a deteriorat rapid, a fost inchisa. Deja in mersul de tren urmator, ea nu a mai fost inclusa.
Dupa aia, inundatiile si furturile mai mult sau mai putin organizate au facut restul. In 1998, CFR a pus bomboana pe coliva, reducand statia Valcele (intrarea dinspre Pitesti pe aceasta linie) la rangul de HC (halta de calatori deservita de vanzator de bilete) si suprimand macazele de intrare pe linia 219.
Am vazut si eu reportajul ala de pe Tele7 ABC si aratau pe alocuri sina suspendata sau cu S-uri de ziceai ca circula trenuri de rally-raid pe ea
Una peste alta ar fi fost un proiect bun, care descongestiona traficul de pe Valea Prahovei si scurta distanta Buc-Arad (de ex.) cu 107 km (calculati de mine). Ma indoiesc serios ca a intrat in proces de reconstructie, nu am auzit nimic de asta.
2.Subcetate-Caransebes (linia 211), cum am mai spus in alte posturi, nu cred ca va fi data in exploatate prea curand ... daca va mai fi data vreodata...Segmentul Boutari-Portile de Fier-Sarmisegetusa e inchis de cateva zeci de ani (linia cu cremaliera... care acuma cred ca e furata aproape in totalitate)... Plus ca in anii recenti si segmentul dinspre Subcetate este limitat la Hateg (adica 4 km amarati). Deci s-a cam ales prafu' de linie.
3.Mintia-Brad, daca nu ma insel, exista in 1994 - 1995 ca parte din traseul tabelei 317 (intregita): Arad-Gurahont-Brad-Deva (circuland chiar un accelerat direct pe aceasta ruta, probabil deservit de automotoarele Malaxa). Segmentul Deva-Brad este unul dintre cele mai noi din tara, dar iarasi este partial inchis de ceva timp.
4. Daca tot suntem prin zona asta, aduceti-va amine de linia initiala 314: Oradea-Ceica-Holod-Stei (Dr. Petru Groza)-Vascau, care e partial inchisa de ani buni. Linia aia are peste 120 de ani, e una din primele (pare-mi-se chiar a doua) din Romania. Ce mai stiti de ea?
5. Intrebare: Stie careva ceva de linia-fantoma Iasi-Harlau (tronsonul actual 605)-Botosani? Imi ajunsesera acuma ceva ani la urechi zvonuri confirm carora linia era in constructie in anii gloriei ceausiste, chiar incepusera oamenii sapatul la nu's'ce tunel cu o autoforeza de unica existenta... dar lucrarile s-au oprit si foreza a ramas acolo, blocata in tunel, unde ar fi si acuma...ce e adevar si ce e poveste in treaba asta?
Ps. Care mai are mersuri de tren vechi? Al meu, cel mai vechi , e din 1982 (intr-o stare groaznica, dar ma rog... ) Daca vreti ceva inforamtii, va stau la dispozitie (de exemplu, pot sa va zic ca in acea editie, linia 210 - Alba Iulia-Zlatna a fost inchisa, langa ea tronand mare inscriptia "linie in reconstructie").


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 13 May 2006 20:32 
Offline

Joined: Wed 10 May 2006 22:35
Posts: 7
Location: Bucuresti
Iti raspund la intrebarea 5 din mesajul anterior.

Ceea ce ai auzit despre linia Iasi (de fapt Podul Iloaiei)-Harlau-Botosani e corect. Primele idei despre constructia acestei linii au aparut in 1896. Intre anii 1899-1910 s-a constuit linia Podul Iloaiei-Harlau, linie ce era considerata prima etapa a caii ferate ce urma sa uneasca orasele Iasi si Botosani. Apoi, timp de 70 de ani nu s-a mai intamplat nimc.

In anul 1987, regionala CFR Iasi decide sa reia constructia liniei si la 11.11.1988 debuteaza lucrarile de constructie. Totul se opreste insa dupa 1990, santierul fiind trecut in "conservare". Pana la 1.01.1990 se construisera 16 km de linie si cladirea garii Flamanzi, iar tunelul de sub Cimitirul Evreiesc din Harlau era terminat in proportie de 90%. Recent s-a vehiculat ideea reluarii lucrarilor, dar pana acum n-am auzit nimic concret.

Referitor la mentiunea din Mersul Trenurilor-1982, despre linia 210, e vorba de sistarea temporara a circulatiei, pentru normalizarea liniei (initial a fost construita pe ecartament de 760 mm). Lucrarile de normalizare au inceput in 1977, odata cu exploatarea masiva a zacamintelor de minereu din zona Rosia Poieni, iar la data de 3.01.1983 s-a reluat circulatia pe 32,4 km din noul traseu al liniei (intre statiile Barabant si Zlatna Tehnica). Ultimii 6 km de linie (intre Zlatna Tehnica si Zlatna) au fost dati in functiune la 23.08.1986.

Am fost pe linie anul trecut si circulau 3 perechi de trenuri/zi, formate din LDH-1250 si 2 sau 3 vagoane de clasa 2.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 31 Jul 2010 15:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Anii 1996 - 1997.


Attachments:
96-97.jpg
96-97.jpg [ 159.57 KiB | Viewed 28248 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 31 Jul 2010 15:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Cateva extrase din Mersul trenurilor 1995-1996, cu trasee desfiintate sau "ciuruite". Apare si ruta Sibiu-Cisnadie, pe magistrala 200.


Attachments:
200 Sibiu-Cisnadie.jpg
200 Sibiu-Cisnadie.jpg [ 138.49 KiB | Viewed 28241 times ]
200 Sibiu-Cisnadie1.jpg
200 Sibiu-Cisnadie1.jpg [ 137.19 KiB | Viewed 28243 times ]
504-507.jpg
504-507.jpg [ 128.06 KiB | Viewed 28240 times ]
508-509.jpg
508-509.jpg [ 145.39 KiB | Viewed 28242 times ]
510-512.jpg
510-512.jpg [ 136.49 KiB | Viewed 28242 times ]
513-514.jpg
513-514.jpg [ 118.99 KiB | Viewed 28241 times ]
515.jpg
515.jpg [ 134.84 KiB | Viewed 28241 times ]
516-518.jpg
516-518.jpg [ 131.4 KiB | Viewed 28241 times ]
608.jpg
608.jpg [ 127.08 KiB | Viewed 28241 times ]
705-706.jpg
705-706.jpg [ 131.12 KiB | Viewed 28242 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 13 Aug 2012 12:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
In gara Odorhei este afisata harta CFR din anul 1981.

Fotografiile la rezolutia originala le-am arhivat si atasat.


Attachments:
P1210361.jpg
P1210361.jpg [ 174.01 KiB | Viewed 24066 times ]
harta CFR 1981.rar [14.98 MiB]
Downloaded 951 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Apr 2013 17:26 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 101
Location: Brasov
Am extras din Anuarele Bucurestilor, aflate pe dacoromanica.ro, mersurile trenurilor (cate s-au publicat): 1883, 1885-1888. Si o harta cu reteaua CFR din 1893.


Attachments:
AnuarulBucurestilor-MersurileTrenurilor.zip [3.49 MiB]
Downloaded 955 times
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 09 Jul 2013 22:47 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 101
Location: Brasov
Sunt interesante dar din pacate cel din 1941 se opreste brusc la pagina 32, tabela 96...

In alta ordine de idei, e de remarcat faptul ca MT valabil de la 10 octombrie 1940 este editia a 33-a, in vreme ce MT valabil din 5 mai 1941 este editia a 38-a !!!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 28 Jun 2014 10:09 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Anul 1906.

Sursa: CENAFER.


Attachments:
Harta CFR 1906a.jpg
Harta CFR 1906a.jpg [ 207.9 KiB | Viewed 21034 times ]
Harta CFR 1906.rar [1.21 MiB]
Downloaded 501 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 28 Jun 2014 10:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Anul 1913.

Sursa: CENAFER.


Attachments:
Harta CFR 1913a.jpg
Harta CFR 1913a.jpg [ 218.69 KiB | Viewed 21034 times ]
Harta CFR 1913.rar [1.52 MiB]
Downloaded 528 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 28 Jun 2014 10:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Anul 1914.

Sursa: CENAFER.


Attachments:
Harta 1914a.jpg
Harta 1914a.jpg [ 235.68 KiB | Viewed 21034 times ]
Harta 1914.rar [1.54 MiB]
Downloaded 435 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 28 Jun 2014 10:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Anul 1916.

Sursa: CENAFER.


Attachments:
Harta CFR 1916a.jpg
Harta CFR 1916a.jpg [ 242.83 KiB | Viewed 21034 times ]
Harta CFR 1916.rar [1.19 MiB]
Downloaded 439 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 02 Sep 2014 00:37 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 101
Location: Brasov
Pentru cei interesati, iata si Mersul trenurilor MAV, valabil din 17 mai 1943:

http://diesirae.atw.hu/menetrend/1943/m ... d_1943.htm


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 18 Feb 2015 07:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
1998-1999.

http://www.regionalbahn.hu/2013/10/corona-sztori.html


Attachments:
CFR_1998-1999.png
CFR_1998-1999.png [ 3.88 MiB | Viewed 19189 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 25 Dec 2017 13:30 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Colectia "Mersul trenurilor" scanata. Multumim tuturor pasionatilor ce au contribuit la acest proiect. Iata link-urile pt. download:

1906: https://drive.google.com/file/d/1tkhD71 ... sp=sharing
1918: https://drive.google.com/file/d/1czHHdM ... sp=sharing
1934: https://drive.google.com/file/d/16crKvq ... sp=sharing
1939: https://drive.google.com/file/d/1aXb56F ... sp=sharing
1941: https://drive.google.com/file/d/18ChedL ... sp=sharing
1943: https://drive.google.com/file/d/13NZSPs ... sp=sharing
1946: https://drive.google.com/file/d/1LEWWAq ... sp=sharing
1947: https://drive.google.com/file/d/1HbC_jy ... sp=sharing
1948:
https://drive.google.com/file/d/1PuCaM3 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1EjXIVZ ... sp=sharing
1952: https://drive.google.com/file/d/1BP0cah ... sp=sharing
1954: https://drive.google.com/file/d/1vSREgp ... sp=sharing
1958: https://drive.google.com/file/d/1xcsK0a ... sp=sharing
1960: https://drive.google.com/file/d/1OqzdxF ... sp=sharing
1962: https://drive.google.com/file/d/1DHmji_ ... sp=sharing
1963: https://drive.google.com/file/d/1XsrraX ... sp=sharing
1964: https://drive.google.com/file/d/1NCMv-g ... sp=sharing
1965: https://drive.google.com/file/d/1rjtUy1 ... sp=sharing
1966: https://drive.google.com/file/d/1BBcm7u ... sp=sharing
1967: https://drive.google.com/file/d/1SUXPey ... sp=sharing
1968:
https://drive.google.com/file/d/1WsyB41 ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1V_2Ed3 ... sp=sharing
1969: https://drive.google.com/file/d/1bYn3Mw ... sp=sharing
1970: https://drive.google.com/file/d/1-aSo35 ... sp=sharing
1971: https://drive.google.com/file/d/1KpsafU ... sp=sharing
1972: https://drive.google.com/file/d/13i8sin ... sp=sharing
1973: https://drive.google.com/file/d/1WO13YR ... sp=sharing
1974: https://drive.google.com/file/d/1ZcTClq ... sp=sharing
1975: https://drive.google.com/file/d/1BHiw4P ... sp=sharing
1976: https://drive.google.com/file/d/1IENCwA ... sp=sharing
1977: https://drive.google.com/file/d/1BnqDyB ... sp=sharing
1978: https://drive.google.com/file/d/1RUQbRd ... sp=sharing
1979: https://drive.google.com/file/d/1_-JNtx ... sp=sharing
1980: https://drive.google.com/file/d/14ydfou ... sp=sharing
1981: https://drive.google.com/file/d/1h1paVU ... sp=sharing
1982: https://drive.google.com/file/d/1tVzfyI ... sp=sharing
1983: https://drive.google.com/file/d/1MSZin0 ... sp=sharing
1984: https://drive.google.com/file/d/18rn7Db ... sp=sharing
1985: https://drive.google.com/file/d/1oHQoYP ... sp=sharing
1986: https://drive.google.com/file/d/1vGZlob ... sp=sharing
1987: https://drive.google.com/file/d/1PGqY59 ... sp=sharing
1988: https://drive.google.com/file/d/1xqje0r ... sp=sharing
1989: https://drive.google.com/file/d/1cCvrC3 ... sp=sharing
1990: https://drive.google.com/file/d/1N155Pc ... sp=sharing
1991: https://drive.google.com/file/d/1TnSIR- ... sp=sharing

2005: https://drive.google.com/file/d/1wwyMJ7 ... sp=sharing


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 17 Jan 2023 14:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56884
Anul 1929.

Sursa: C.D. Mocanu, https://www.simplybucharest.ro/


Attachments:
harta_12.jpg
harta_12.jpg [ 262.72 KiB | Viewed 6553 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group