Atentie, sa nu fie vorba de un vagon tip
AB, in ciuda seriei numerice.
La vagoanele de dormit, cel putin, ele sunt notate WLAB, insa asta nu inseamna, cum v-ati astepta, vagon de dormit cu cabine clasa 1
SI clasa a 2-a, ci "vagon de dormit clasa a 2-a
transformabil in clasa 1 si a 2-a", atentie la nuanta.
Ca o paranteza, in orice domeniu, daca veti fi atenti, clientul neatent, nestiutor si ignorant este pacalit prin folosirea unor exprimari atent alese, menite sa induca celui care aude/citeste un lucru, dar de fapt "acopera" niste "mici brese" care ofera furnizorului de servicii ocazia sa va traga teapa dupa teapa.
Exemple:
- "Credit cu dobanda 0%", dar fie e 0% doar 1 luna si apoi 40%, fie ti se cere avans 95% samd
- "Preturi de la 2 leii", adica 2 lei uitatul sau un produs care nu intereseaza, de fapt costa 10 lei;
- "Reduceri de 100% la nu stiu ce in limita stocului", daca te duci cica nu mai avem etc etc
Ideea e ca daca nu casti ochi, casti punga sau portofelul... Bine, ar mai fi o continuare a expresiei, daca nu casti ochi, faci o manevra semi-erotica...
Asa ca, fiti atenti si nu muscati orice momela cu care se incearca prostirea voastra prin ccampanii agresive de marketing...
Sa revenim: Deci vagonul nu are cabine cu destinatia fixa de clasa 1, ci cabine clasa a 2-a care POT FI TRANSFORMATE in a 2-a.
La vagonul de dormit tip 71-31, cel putin (desi cred ca e la fel la toate), pe peretii cabinei exista suporti pliabili pentru sustinerea a 3 sau 2 paturi dupa necesitati. Atentie, nu e vorba de aceiasi suporti, pentru ca in cazul ca raman 3 paturi (clasa a 2-a) paturile au anumita distanta intre ele iar un cazul ca se opteaza pentru 2 locuri se folosesc alte suporturi, situate la alta inaltime.
Ar fi obligatia insotitorului vagonului sa faca operatiunile de aranjare a paturilor, de a asterne cearceafurile si paturile etc, insa de, suntem in Romania, iar insotitorii aia sunt de multe ori niste bisnitari unsi cu toate alifiile, care te "cataresc" din ochi si apoi te trateaza dupa cat de "smecher" pari...
Daca te vede mai "om normal", te lasa sa inveti "sa te descurci"... am avut parte de un d-asta si eu, ca aveam o cabina cu 2 paturi, impreuna cu sotia, si cum patul de sus ma incomoda si voiam sa-l strang, am fost nevoit sa fac singur operatiile de pliere a patului de sus...
Asta e, serviciile in Romania sunt de cacao, iar CFR-ul nu face exceptie. Totusi nu ar fi rau sa faceti distinctie intre CFR Calatori si CFR Gevaro, compania care se ocupa de vagoane restaurant, dormit, cuseta s.a.m.d.