TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 20:37

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat 10 May 2008 20:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 195
Location: Bucuresti
Acum 3 ore a deraiat un accelerat in locatia mentionata mai sus. Povestea intreaga la iRealitatea dot tv. Dupa cate am verificat in mersul trenurilor, e vorba de A1661 care pleaca la 16:00 din Bucuresti cu directia Iasi (indicativul trenului e gresit in articolul acela); partea proasta e ca se pare ca a murit cineva, plus raniti, plus sperietura pe care au tras-o cu totii...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 May 2008 21:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56066
Un tren de persoane a deraiat, sambata, in apropierea localitatii prahovene Valea Calugareasca, iar, potrivit primelor informatii, o persoana a decedat si patru raniti au fost transportati la spital. Este vorba de acceleratul 1761 care circula pe ruta Ploiesti- Iasi. Persoana decedata este o tanara de 20 de ani, studenta in Bucuresti, care se indrepta catre Focsani.

Inspectorul sef al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Prahova, Marian Burloi, a declarat, la Realitatea TV, ca, potrivit primelor informatii, au deraiat locomotiva si primele trei vagoane ale trenului si ca o persoana a decedat. Doua persoane ranite au fost duse la spital, iar altor persoane, care nu necesita internare, le este acordata asistenta medicala la locul accidentului.

Seful ISU Prahova a precizat ca trenul a iesit de pe linie, dar nu s-a rasturnat. Cauza accidentului nu este, deocamdata, cunoscuta.

Ministrul Transporturilor, Lodovic Orban, a declarat la Realitatea Tv ca a cerut conducerii CFR ca pasagerii sa fie imediat preluati si trimiterea unor utilaje pentru eliberarea caii ferate. Ludovic Orban s-a deplasat la locul accidentului unde a declarat ca specialistii au inceput investigatiile pentru a afla cauza accidentului, insa a refuzat sa se pronunte cu privire la aceste cauze. "Este prematur sa se traga vreo concluzie", a spus ministrul.

Pasagerii trenului deraiat la Valea Calugareasca au fost preluati de alte doua trenuri si vor fi tranportati spre destinatie.

O fotografie de pe acelasi site.


Attachments:
1.jpg
1.jpg [ 58.01 KiB | Viewed 5251 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 May 2008 21:17 
Am auzit tot la stiri, ca tanara ar fi murit impunsa de contrasina care s-a agatat si a intrat in vagon. Sper ca totusi nu e asa, ca e un mod oribil de a iesi de pe scena... :cry:
Oricum, daca e adevarat, accidentul seamana foarte mult cu unul celebru si mult mai letal: accidentul unui tren Intercity la Eschede (un ICE), in Germania, candva in anii 90 ('93?). A fost carnagiu atunci, si tot din cauza unei contrasine intrata in tren a deraiat. Numai ca in calea lui s-a aflat un pod de beton :? Va imaginati restul... Noroc ca al nostru mergea cu viteza mica (portiunea are restrictie de viteza).


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 May 2008 21:44 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 195
Location: Bucuresti
Varianta din EvZ.

Ca deosebiri la partea macabra a stirii, studenta ar fi fost ucisa de un geam spart - plauzibil, iar printre raniti ar fi seful de tren cu un picior rupt. Ma intreb daca il incadreaza la accident de munca :twisted: Macar el are o sansa sa obtina ceva de la CFR; oricum de ceva vreme nu mai exista o asigurare a calatoriei (in sensul de asigurare de viata sau "Casco", sa zicem) inclusa implicit in pretul biletelor, a fost si o intreaga discutie pe tema asta mai demult. Astept corectii.

Later edit: accidentul din Germania (Eschede) pe Wikipedia. S-a intamplat in 1998 si au fost 101 morti si 88 raniti grav.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 May 2008 21:58 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Din cate imi amintesc, Eschede nu a plecat de la o contrasina, ci de la bandajul unei roti care a cedat, mai apoi agatandu-se contrasina.

Dupa cum vedem insa, din pacate moartea vine si la viteze "mici". Mi se pare stupida aceasta diferentiere facuta la stiri in privinta vitezei, de parca ar fi o circumstanta atenuanta. Dimpotriva, petrecerea unui accident la viteze mici mi se pare agravanta pentru cei care ar fi trebuit sa ia toate masurile ca acesta sa nu fie posibil!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 May 2008 22:00 
Chiar, acum realizez ca am retinut prost detaliile accidentului de la Eschede. Nu contrasina intrase in podeaua vagonului, ci bandajul rotii (era un sistem inovativ pentru trenuri, cu roti din doua bucati, ca la tramvai; s-a dovedit unul prost dupa accidentul respectiv). Bandajul a agatat macazul care a aruncat trenul lateral in stalpi. Deci, e putin probabil ca asa ceva sa se fi intamplat acum langa Ploiesti. Mai plauzibila varianta cu geamul.
Si totusi, sa-ti vina de hac niste cioburi :( ... As fi preferat bandajul, era instant...


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 May 2008 22:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Cand suna goarna, nu mai poti exprima preferinte.
Dumnezeu sa aline suferinta familiei victimei si a celor apropiati!
Sa se odihneasca in pace!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 11 May 2008 17:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:26
Posts: 195
Location: Bucuresti
iRealitatea dot TV: Primele concluzii dupa accident

Articolul pare "rupt" pe la jumatate, probabil ca urmare a lipirii a 2 texte diferite + graba de a scoate ceva inaintea concurentei. Insa gasim ceva interesant legat de circumstantele decesului acelei fete / ranirilor grave:

Quote:
"Compartimentul respectiv era deteriorat complet, podeaua era spartă datorită unui cupon de şină, care ?n timpul deraierii a penetrat podeaua vagonului", a adăugat acesta. (Directorul Autorităţii Feroviare, Constantin Zaharia)


Deci pana la urma fata a fost omorata cu un fragment de sina de cale ferata :shock:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 20 May 2008 00:49 
Am trecut de doua ori prin acel loc in weekend, iar vagoanele deraiate inca se mai afla acolo.
Locomotiva implicata a fost 41-0872-6 (sursa: Railwayfan), iar cele doua vagoane sunt 50531955029-7 si 50532616020-5.


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 30 Jun 2008 10:05 
Dupa ce au facut o escala la Ploiesti, cele 2 vagoane au ajuns la Bucuresti si stau in remiza de langa Podul Grant, cam pe unde erau inainte vagoanele acelea sanitare.


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group