Comunicatul DNA -
http://www.pna.ro/comunicat.xhtml?id=5966Estrella a primit ca şpagă o revizie la maşină, un set de anvelope de iarnă, un telefon, un laptop, 46 litri de benzină şi ,,o sumă de bani pentru a participa la o nuntă în familie". Asta-i şpagă? Mai degrabă o găinărie
Şi în urma şpăgii, ,,Ștefănescu Estrella le-a permis celor doi oameni de afaceri să scoată din circulație câte trenuri doresc. Simultan aceasta a acționat pentru eliminarea de pe trei trasee din nordul Moldovei a unui alt operator privat, competitor al celor doi oameni de afaceri favorizați."
Să scoată câte trenuri doresc? Păi orice operator poate să anuleze trenuri şi să anunţe acest lucru la modificarea contractului de servicii publice. Iar subvenţia o primeşte. Operatorul din nordul Moldovei a avut toate liniile rupte de inundaţii... cum ar fi putut Serviciul Urmărire Transporturi să repare linia? Există un serviciu de lucrări de artă, o direcţie economică... ăia aprobau reparaţiile.
Apoi
,,În acest sens, Dumitrescu Claudiu Octavian a promis că va depune toate diligențele pentru ca (pe fondul restricțiilor bugetare):
- să nu fie redus prea mult cuantumul subvenției alocate de Ministerul Transporturilor pentru pachetul social de transport feroviar de călători aferent anului 2013;
- să se păstreze criteriul actual de acordare a subvențiilor în cauză (indicator tren/km), care este unul păgubos pentru bugetul de stat, și să blocheze intenția ministrului de finanțe de a introduce ca și criteriu obligatoriu „numărul minim de călători transportați”;
[...]
Pe de altă parte, Dumitrescu Claudiu Octavian urma să furnizeze pe e-mail, lui Ganea Iorgu și unui alt om de afaceri, variantele de contract aflate în dezbatere la Ministerul Transporturilor, pentru ca informațiile astfel obținute să fie utilizate de către aceștia în cadrul discuțiilor purtate la nivelul ministerului de resort dar și pentru a crea avantaje în concurența cu ceilalți operatori feroviari."
Nu ştiu cum putea să acţioneze pentru păstrarea sistemului de subvenţie doar pe bază de tren*km, când chiar el a venit cu formula actuală care include şi indicatorul călător-km. Iar variantele de contracte aflate în dezbatere publică... se publică pe site-ul MT, unde le pate vedea toată lumea.
Aşteptăm verdictul instanţei, dar mie îmi pare cam cusută cu aţă albă toată povestea, mai ales că anul ăsta urma să crească ponderea indicatorului călători*km, lucru pe care operatorii nu cred că l-ar fi agreat. Şi brusc, intră DNAul pe fir.