Este trenul Acc 14777/8, care intra in Gara de Nord. Apartine Regiotransului (fost Keolis).
Trenul pleaca la 8:36 din Bucuresti Nord si ajunge la 11:33 in Brasov.
Din observatii proprii:
Bucuresti Nord - plecare: 8:36
Ploiesti Vest - sosire 9:26, plecare 9:32 (stationare 6 minute)
Campina - sosire 10:02, plecare 10:03 (stationare 1 minut)
Sinaia - sosire 10:37, plecare 10:38 (stationare 1 minut)
Busteni - sosire 10:47, plecare 10:51 (stationare 4 minute)
Azuga - sosire 10:56, plecare 10:59 (stationare 3 minute)
Predeal - sosire 11:08, plecare 11:27 (stationare 19 minute)
Brasov - sosire 11:54
--
Pe tot parcursul calatoriei, in tren erau mecanicul, seful de tren, 2 controlori si un singur calator (eu).
Ca o impresie personala, desi e vorba de un automotor care circula pe trenuri regionale (echivalentul personalelor noastre) (mai stim noi o companie care procedeaza la fel, numai ca schimba scaunele cu unele mai tari), mi s-a parut extrem de confortabil. Scaunele erau confortabile, se deschideau geamurile, am avut muzica tot drumul, suspensiile sunt destul de bune. Ca minusuri: sistemul de franare... sabotii urla ingrozitor la franare! Trezesc si mortii; apoi alimentarea... este vorba de un automotor Diesel, care circula pe o linie 100% electrificata.
Insa, per ansamblu, e peste CFR.
Biletul se cumpara din tren, tarifele fiind la fel ca la C.F.R. (la fel si sistemul de reduceri, gratuitati etc.).
Din pacate, rentabilitatea... este cu minus, doar taxa de infrastructura Bucuresti-Brasov (9 lei pe km * 166 km) fiind de 1494 lei, asta in vreme ce eu am platit 21,35 lei. Si nu am pus la socoteala combustibilul, salariile personalului si uzura vehiculului.
Am identificat, personal, cauzele acestui flux scazut de calatori (desi in mersul trenurilor din 2005 era un tran CFR pe aceleasi coordonate, care era full):
In primul rand, CFR Calatori... acesta a REFUZAT sa treaca pe mersul din gari acest tren. Nici la informatii nu afli nimic daca intrebi de Regiotrans.
In al 2lea rand, tot CFR Calatori si tampenia de bilet de peron. Trebuie sa cumperi bilet de peron ca sa mergi cu acest tren... eu dupa vreo 5 minute de negocieri cu paznicii... am renuntat si am platit cei 0,5 RON pentru care NU mi s-a dat bilet. Deci, practic, lumea NU stie de tren, din motivele sus amintite.
In al 3lea rand, tot CFR Calatori, care a avut grija sa faca acest tren sa astepte, printre altele, un P in gara Azuga!
--------
In fiecare gara, nasii coborau si intrebau fiecare persoana de pe peron daca merge la Brasov, doar-doar or avea clienti. Dar majoritatea celor din statii asteptau un Acc CFR care pleaca la 9:38 din Bucuresti Nord.
Attachments: |
P7120001.JPG [ 87.35 KiB | Viewed 30238 times ]
|
|