TRANSPORT PUBLIC

Transportul public din Romania si din lume. Unicul forum cu informatii corecte, oficiale!
It is currently Tue 19 Oct 2021 02:53

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Troleibuze noi
PostPosted: Fri 04 Sep 2009 15:40 
Detalii despre licitatia pentru 150 troleibuze.

Quote:
Denumirea data contractului de catre entitatea contractanta
Achizitia a 150 troleibuze noi, solo, 12 m, cu podea complet coborata pe toata lungimea vehiculului, destinate transportului urban de calatori in Municipiul Bucuresti

Descrierea succinta a contractului sau a achizitiei/achizitiilor
150 buc-Troleibuze noi, solo, 12 m, podea complet coborata pe toata lungimea vehiculului, pentru Bucuresti, alimentate la 750 V, actionare electronica in c.a. tehnologie IGBT, controler cu microprocesor, aer conditionat in salonul de pasageri si cabina, full service in garantie, instruire personal

Data prevazuta pentru inceperea procedurilor de atribuire
Data prevazuta pentru inceperea procedurilor de adjudecare: 27.10.2009
12 luni incepand de la data adjudecarii contractului

Cost initial estimat
Valoarea estimata fara TVA: 60,000,000 EUR

Principalele conditii financiare si modalitati de plata si/sau trimitere la dispozitiile relevante
Alocatii de la bugetul local

Sursa: http://www.e-licitatie.ro


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 28 Oct 2009 19:34 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3300
Eu zic sa mai amane cativa ani licitatia, ca prea se grabesc... :evil:
In felul acesta, cand vom avea toate cele 150 de troleibuze noi venite, cele 200 Astra vor fi amintire, deci s-ar obtine o noua mult dorita (de catre RATB) reducere a parcului cu actionare electrica. Traiasca canistra.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Mar 2010 23:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 23 Oct 2007 13:53
Posts: 233
Location: Bucuresti (Vest), Drumul Taberei
Trecura luni, mai trecu un an, si iata ca nici nu se mai vorbeste despre vreo licitatie pentru troleibuze. Din pacate nici bani nu cresc in copac si nici nu prea are ce firmulita a vreunui om de afaceri sanatos sa castige la o modernizare a vehiculelor RATB. In concluzie, situatia rea de la parcul de troleibuze si depouri ramane pe mai departe. Tot asa, sunt curios cat o sa mai carpeasca reteaua de contact de pe Bd. Kogalniceanu ca de modernizari nici o vorba de la domn primar.

Vesel este insa altceva: troleibuzele Ikarus 415-T de la Vatra Luminoasa si Bucurestii Noi sunt din ce in ce mai harbuite (mai ales cele din prima serie) si cu norma de casare de mult indeplinita. In aceste conditii ma gandesc: cat ar fi de rau sa se gandeasca la o modernizare serioasa a acestor troleibuze, eventual actionare in curent alternativ si podea partial coborata.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 19 Sep 2012 09:56 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51633
Nr anunt seap/Data publicare: 25697/15.09.2012

Autoritate contractanta: Regia Autonoma de Transport Bucuresti

Denumire contract: Achizitie 5 troleibuze noi, solo, 12 m, cu podea complet coborata pe toata lungimea vehiculului, destinate transportului urban de calatori in Municipiul Bucuresti

Cod CPV: 34622300-6

Valoare estimata: 1.675.000 EUR -fara TVA (nota mea: cam mult!!!)

www.e-achizitii.com


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Troleibuze noi
PostPosted: Wed 06 Feb 2019 16:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51633
Achizitionarea a 100 de troleibuze.

Valoarea totala estimata: 214.488.800 RON.


http://sicap-prod.e-licitatie.ro/pub/notices/c-notice/v2/view/100046565


Attachments:
100 tb STB 2019.rar [4.48 MiB]
Downloaded 7 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Troleibuze noi
PostPosted: Wed 17 Apr 2019 08:55 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51633
Unicul ofertant: Sileo GmbH - Bozankaya Otomotiv AS.

Trebuie precizat ca asocierea de mai sus nu a produs niciun troleibuz de 12 sau de 18 m! Exista autobuze cu baterii, Sileo, iar troleibuzele Bozankaya sunt echipate cu electronica Vossloh Kiepe (au fost livrate 22 de unitati de 24,7 m orasului turc Malatya).

Bozankaya Otomotiv AS are probleme financiare (pe fondul crizei economice din Turcia), nereusind livrarea troleibuzelor contractate orasului Sanliurfa (a fost livrat doar un singur troleibuz Bozankaya SILEO E-Bus S25 Trambüs din cele 10 contractate).

Surprinzatoare e neparticiparea la licitatie a Solaris/Skoda (ori Solaris/Kiepe Electric). Desi are multe comenzi, nu s-a fi dat in laturi de la o licitatie atat de grasa. Exista un scandal international la adresa lor, referitor la umflarea preturilor pt. autobuzele, troleibuzele si tramvaieie livrate in capitala Letoniei, existand si intarzieri mari la livrarea vehiculelor, nepenalizate conform contractelor, probleme ce au dus la suspendarea primarului din Riga, lasandu-se si cu arestari...

Ma mira si neparticiparea SOR. Nu ma asteptam la VanHool, Hess...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Troleibuze noi
PostPosted: Thu 27 Feb 2020 15:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51633
Curtea de Apel Bucureşti a respins definitiv contestaţia polonezilor de la Solaris la licitaţia Primăriei Municipiului Bucureşti pentru achiziţia a 100 de troleibuze, licitație câştigată de compania turcă Bozankaya, singura care depusese o ofertă.

Primăria Capitalei a lansat pe 5 februarie 2019 licitaţia pentru achiziţia a 100 de troleibuze, valoarea estimată a contractului fiind de 214,49 milioane de lei. Până la termenul limită din 15 aprilie a depus ofertă doar asocierea turco – germană Bozankaya – Sileo.

Cele 100 de troleibuze noi care ar trebui să ajungă în Bucureşti vor avea 12 metri şi podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului. Un troleibuz va avea capacitate de transport de minimum 96 persoane din care minimum 24 pe scaune.


https://www.g4media.ro/bucurestiul-va-avea-si-troleibuze-din-turcia-dupa-celebrele-autobuze-turcoaz.html


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Troleibuze noi
PostPosted: Wed 01 Apr 2020 13:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51633
Primarul General, Gabriela Firea: ”Viata economica vitala trebuie sa mearga mai departe si in timpul pandemiei! Am semnat contractul privind achizitia a 100 de troleibuze noi, de care bucurestenii au atat de multa nevoie, cele din trafic fiind achizitionate in anii de dupa Revolutie.

Licitatia a fost castigata de singurul ofertant inscris in acest proces, care a fost declarat castigator ca urmare a indeplinirii cerintelor solicitate in caietul de sarcini, Asocierea turco-germana Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S. – Sileo Gmbh.

Ma bucur ca mai facem un pas inainte pentru innoirea parcului auto al STB si pentru eliminarea autovehiculelor vechi, intens poluatoare. Este un proiect benefic pentru calitatea transportului public in comun, pentru confortul cetatenilor, dar si pentru cresterea calitatii aerului in Capitala”.

Noile troleibuze au o capacitate de minim 96 de pasageri, o lungime de 12 metri, si, in cazul intreruperii furnizarii curentului electric, autonomie in exploatare de minim 20 de km, asigurata prin intermediul grupului generator propriu al troleibuzului.

Astfel, numarul noilor mijloace de transport in comun contractate pana acum de actuala conducere a Primariei Capitalei pentru modernizarea parcului auto al Societatii de Transport Bucuresti ajunge la un total de 630, insumand cele 100 de troleibuze, cele 400 de autobuze Euro 6 achizitionate anul trecut si care se afla in trafic si cele 130 de autobuze hibrid Mercedes- Benz, a caror livrare va incepe curand si se va efectua etapizat.

Troleibuze ultramoderne cu climatizare automata si tehnologie wireless

Troleibuzele vor fi dotate cu climatizare automata, cu o capacitate mare de transport calatori, cu functii speciale destinate persoanelor cu dizabilitati.

De asemenea, vor fi dotate cu tehnologie wireless pentru calatori si prize USB pentru incarcarea rapida a dispozitivelor mobile, cu sistem informatic performant care permite atat furnizarea informatiilor despre calatorie in timp real, precum si furnizarea unor date importante despre starea de functionare a troleibuzelor catre Societatea de Transport Bucuresti.

Potrivit contractului, livrarea se va face incepand cu luna noiembrie 2020 şi se va intinde pe o perioada de 16 luni, dupa cum urmeaza: primul troleibuz va fi livrat in luna noiembrie 2020 pentru omologare, iar ulterior, restul troleibuzelor vor fi livrate pana in februarie 2022.

Garantia functionarii de care dispun troleibuzele Asocierii Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S.– Sileo Gmbh este de 4 ani si 240.000 km. De asemenea, troleibuzele dispun si de garantie extinsa pentru 4 ani si 240.000 km, in intervalul de exploatare corespunzator de la anul 5 pana la anul 8 inclusiv.

Valoarea contractului este de aproximativ 43 de milioane Euro fara TVA, iar finantarea provine de la Administratia Fondului pentru Mediu, in cadrul ”Programului privind imbunatatirea calitatii aerului si reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, utilizand autovehicule mai putin poluante in transportul public local de persoane”.

Cererea Primariei Capitalei a fost depusa in octombrie 2018, iar contractul de finantare a fost semnat in decembrie 2018.


http://pmb.ro/pmb/comunicate/presa_com.php?msj=7753


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Troleibuze noi
PostPosted: Thu 29 Oct 2020 08:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51633
In ultima zi de mandat, Firea a facut "cadoul" final bucurestenilor. Desigur, doamna ce nu stie sa piarda (intodeauna toti ceilalti sunt de vina, ea niciodata), nu a fost brusc cuprinsa de corectitudine, ci a vrut sa il puna pe Nicusor Dan intr-o situatie grea, lasandu-l fara troleibuze noi (parcul actual de troleibuze fiind jalnic).

E nevoie urgenta de o licitatie noua, pt. troleibuze clasice de 12 si 18 m si de completarea retelei unde e cazul. Ulterior se poate discuta de troleibuze hibrid si de extinderea unor trasee pe care troleibuzele sa le parcurga cu ajutorul bateriilor (dragi reatebisti, gabrielofiristi, nu e nevoie sa dai o gramada de bani pe troleibuze cu autonomie pe care sa le folosesti pe trasee pe care mai ai nevoie de 500 m - 1 km de retea).

Primăria Capitalei anunţă că a fost demarată procedura de reziliere a contractului privind achiziţia a 100 de troleibuze noi, având în vedere că nu au fost respectate prevederile contractuale.

Într-un comunicat transmis AGERPRES, PMB subliniază că asocierea câştigătoare "trebuia să prezinte certificatul de omologare după semnarea contractului".

"Primăria Municipiului Bucureşti a atribuit contractul privind achiziţia a 100 de troleibuze noi Asocierii turco-germane Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S. - Sileo Gmbh, care, potrivit prevederilor contractuale, trebuia să prezinte certificatul de omologare după semnarea contractului. Subliniem că întreaga procedură de licitaţie a fost verificată ex-ante de ANAP. Având în vedere faptul că prevederile contractuale nu au fost respectate, a fost demarată procedura legală de reziliere a contractului, în conformitate cu prevederile contractuale şi legislaţia naţională în vigoare", a precizat sursa citată.

Pe 31 martie, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, anunţa că a semnat contractul privind achiziţia a 100 de troleibuze noi, după ce licitaţia a fost câştigată de singurul ofertant înscris în acest proces, Asocierea turco-germană Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S. - Sileo Gmbh.

Potrivit contractului, livrarea urma să se facă începând cu luna noiembrie, pe parcusul a 16 luni. Valoarea contractului era de aproximativ 43 de milioane euro fără TVA, finanţarea provenind de la Administraţia Fondului pentru Mediu, în cadrul "Programului privind îmbunătăţirea calităţii aerului şi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, utilizând autovehicule mai puţin poluante în transportul public local de persoane".

În luna februarie, Curtea de Apel Bucureşti a respins contestaţia privind licitaţia pentru cele 100 de troleibuze. Primăria Capitalei anunţa la momentul respectiv că în luna octombrie 2019 contractul fusese atribuit Asocierii Bozankaya Otomotiv Marina Imalat Ithalat Ve Ihracat A.S. (lider) - Sileo Gmbh (asociat), iar contestaţia a fost depusă de către companiile Solaris Bus&Coach SA şi Skoda Electric SA.


https://www.agerpres.ro/administratie/2020/10/28/pmb-a-fost-demarata-procedura-de-reziliere-a-contractului-privind-achizitia-a-100-de-troleibuze--598859


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Troleibuze noi
PostPosted: Sat 01 May 2021 11:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51633
Declaratie de presa privind rezilierea de catre minicipiul Bucuresti a contractului de productie a 100 de troleibuze incheiat cu concernul turco-german Bozankaya-Sileo

București, 29 aprilie 2021: Concernul turco-german Bozankaya-Sileo contestă rezilierea de către Municipiul București a Contractului pentru producția a 100 de troleibuze încheiat la data de 15 aprilie 2020.

Concernul Bozankaya-Sileo a participat ca ofertant la licitația publică, anunțată de către Primăria Municipiului București în Sistemul Electronic de Achiziții Publice – SEAP la data de 5 februarie 2019, în vederea producției și livrării a 100 de troleibuze destinate transportului în comun din Municipiul București, licitație pe care a câștigat-o la data de 1 noiembrie 2019, îndeplinind toate condițiile tehnice și administrative specificate în caietul de sarcini. Conform Contractului încheiat cu Municipiul București, concernul turco-german avea obligația ca livrările de troleibuze să demareze începând cu cea de-a noua lună de la semnarea Contractului, respectiv începând cu luna ianuarie 2021.

Capabilitatea și experiența concernului turco-german de a produce o categorie largă de vehicule de transport în comun cu propulsie electrică, inclusiv troleibuze, conforme cu standardele Uniunii Europene a fost demonstrată în cadrul licitației publice prin prezentarea Certificatului omologare nr. e1*2007/46*1963*00 eliberat de Kraftfahrt-Bundesamt – KBA, (omologul RAR din Germania) pentru categoria de vehicule M3 produs de Sileo GmbH, iar recunoașterea de către RAR a validității acestei omologări pe teritoriul României a fost prezentată Primăriei Municipiului București conform condițiilor stabilite prin contract, respectiv în termenul de 45 zile de la semnarea contractului.

„Am participat cu deplină încredere în cadrul acestei licitații și am respectat specificațiile tehnice cuprinse în caietul de sarcini, câștigând licitația în condiții corecte, aspect dovedit și în instanță prin respingerea contestațiilor ulterioare înaintate de către competitori care nu au participat la licitație”, declară Aytunç Günay, Director General și Președinte al Consiliului de Conducere Bozankaya.

După expirarea termenului de 45 de zile, Primăria Municipiului București a considerat ca nefiind suficientă recunoașterea de către RAR a omologării menționate în acest certificat, deși aceasta atesta fără echivoc capabilitatea producătorului de a produce troleibuzele menționate în contract și a solicitat Bozankaya-Sileo să prezinte o extensie a omologării de tip care să permită înmatricularea imediată pe teritoriul României a troleibuzelor, deși execuția încă nu demarase, iar livrarea acestora urma să înceapă în luna ianuarie 2021.

Deși solicitarea Municipiului București depășea cadrul contractual, iar extensia omologării nu era necesară înainte de livrarea primului troleibuz, concernul a dorit să se conformeze noii solicitări cât mai rapid și a demarat procedurile de obținere a omologării suplimentare. Cu toate acestea, în ciuda tuturor eforturilor, ca urmare a efectelor pandemiei COVID 19 – blocaje globale, restricții de călătorie și ore de lucru reduse, furnizarea certificatului suplimentar a fost întârziată și rapoartele de întârziere (certificate de forță majoră), emise de instituțiile oficiale din Germania și Turcia au fost depuse la Municipalitatea București ca dovadă că întârzierea nu a fost cauzată de Bozankaya-Sileo, ci de forța majoră care a afectat întreaga lume.

La 29 septembrie 2020, Municipiul București a notificat rezilierea contractului, afirmând că certificatul suplimentar nu a fost livrat în termenul stabilit, ignorând în primul rând obstacolele de forță majoră în furnizarea acestui document nou solicitat, mai mult decât atât, uitând că această solicitare a fost în afara cadrului contractual semnat inițial și, în cele din urmă, a respins în mod greșit experiența dovedită și capacitatea concernului Bozankaya-Sileo de a fabrica și livra troleibuzele acceptate și aprobate de aceștia în timpul procesului lor de licitație oficială. Nu în ultimul rând, începând cu 29 septembrie 2020, mai erau încă 4 luni până la data de livrare convenită prin contract a primului troleibuz.

La scurt timp după reziliere, Bozankaya-Sile, încă de bună credință, a obținut certificatul de extensie al omologării emis de către omologul RAR din Germania și a inițiat imediat procedurile RAR pentru recunoașterea formală a extensiei omologării, precum și pentru înregistrarea națională a extensiei omologării.

Municipiul București nu și-a schimbat decizia de întrerupere a contractului. Această anulare nu a pus doar concernul Bozankaya-Sileo într-o situație neașteptată și problematică, ci și pe bucureșteni, care se confruntau deja cu un transport public inadecvat și timpi nejustificat de mari de așteptare și călătorie.

„Dacă această anulare contractuală nu ar fi avut loc, până în acest moment, cel puțin 5 troleibuze ar fi fost livrate și ar fi fost date în folosință transportului public al Municipiului București. Aceste troleibuze moderne produse de Bozankaya-Sileo pot transporta până la 96 de pasageri, pot rula 20 de km fără conexiune la rețeaua electrică aeriană și sunt potrivite pentru încărcare rapidă. Ne manifestăm regretul pentru nereușita acestui parteneriat pentru care noi, în calitate de furnizor, am avut toată buna credință de a-l respecta și duce până la capăt în cele mai bune condiții, în ciuda situației grave și neprevăzute ce a afectat întreaga lume”, continuă Aytunç Günay.

Prin menținerea rezilierii contractului, Municipiul București riscă, totodată, să piardă finanțarea de 200 de milioane de euro acordată din Fondul Pentru Mediu special pentru aceste troleibuze, deoarece toate cele 100 de troleibuze trebuie fabricate, livrate și plătite până cel târziu la 31 decembrie 2021, iar o nouă achiziție publică nu poate fi efectuată în timp util.

Fondată în 1989 în Germania, Bozankaya se numără printre cei mai importanți și recunoscuți internațional producători de vehicule durabile, ecologice și inovatoare. „Vehiculele noastre sunt potrivite pentru transportul public al fiecărui oraș, datorită concentrării lor pe normele de emisie și costurilor reduse, precum și performanțelor ridicate”, completează Aytunç Günay.

Troleibuzele și tramvaiele Bozankaya, precum și autobuzele electrice sunt utilizate în prezent în sistemele de transport public din multe orașe și metropole din Asia și Europa, inclusiv Germania, Luxemburg, Olanda și Belgia, cu un nivel ridicat de satisfacție și siguranță. Bozankaya a realizat, de asemenea, proiecte majore la nivel mondial, colaborând cu cele mai importante companii din lume, inclusiv MAN, Alstom, Siemens și Bombardier. Unul dintre cele mai lăudate este „Bangkok Green Line Metro Train” din Thailanda. În 2015, Frost & Sullivan, firma mondială de consultanță în afaceri și cercetare de piață, a recunoscut Bozankaya pentru realizările sale remarcabile din industria sa și a numit-o „Cea mai bună companie a Europei în 2015” în premiile sale de excelență.

”Compania noastră are și alte angajamente în România cu Municipiile Timișoara și Iași pentru producția a 40 de tramvaie cu podea joasă care urmează să fie finalizate până în 2023 și cooperarea noastră cu aceste municipalități funcționează foarte bine. Bozankaya neagă vehement toate acuzațiile aduse în legătură cu Proiectul Troleibuz București și își rezervă toate drepturile legale cu privire la aceste acuzații”, încheie Aytunç Günay.


https://www.ecomunicate.ro/comunicat/declaratie-de-presa-privind-rezilierea-de-catre-minicipiul-bucuresti-a-contractului-de-productie-a-100-de-troleibuze-incheiat-cu-concernul-turco-german-bozankaya-sileo/


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Troleibuze noi
PostPosted: Wed 14 Jul 2021 09:43 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51633
Determinarea valorii estimate și a graficului de livrare privind achiziționarea de către Municipiul Bucuresti a unui număr de 100 troleibuze articulate din gama de 18 m cu autonomie de minim 20 km.

https://e-licitatie.ro/pub/notices/mc-notice/view/100110237


Attachments:
BUC18m-2021.pdf [165.61 KiB]
Downloaded 11 times
Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Troleibuze noi
PostPosted: Thu 26 Aug 2021 13:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 51633
Determinarea valorii estimate şi a graficului de livrare privind achiziționarea de către Municipiul București a unui număr de 100 troleibuze solo noi din gama de 12 m cu autonomie de minim 20 km.

https://e-licitatie.ro/pub/notices/mc-notice/view/100113146


Attachments:
BUC12m-2021.pdf [173.95 KiB]
Downloaded 13 times
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group