Brassovia wrote:
Bun, pana sa aberam despre M5, care nu stim cand si daca va exista in alta parte decat pe hartie, de ce nu se grabeste atunci nimeni sa faca acele statii care lipsesc pe celelalte magistrale, din motive de economie prost inteleasa la vremea respectiva? De exemplu:
- M1: Dorobanti, Dr. Grozovici, Ferdinand;
- M2: Marasesti, Ion Mincu, Sos. Nordului;
- M1+M3: Fizicienilor.
Cred ca zona din interiorul inelului central ar fi trebuit sa fie servita mai intai foarte bine de metrou, cam asa s-a intamplat peste tot in lume.
Brassovia, nu stiu cat de bine cunosti tu Bucurestiul.In acest moment, statia RATB Dr.Grozovici este mai mereu goala atat cat pentru 5/34/46, cat si pentru 330/335.
Ferdinand:Aici intr-adevar se merita, este un cosmar sa fii in 34 la acel stop, mult mai multi oameni ar prefera metroul.
Dorobanti:Aici trebuia sa fie din prima.Gasesc mult mai importanta aceasta intersectie, decat cea cu Barbu Vacarescu, unde se afla momentan statia Stefan cel Mare.
Marasesti:ar insemna o dublare exagerata a metroului.313, dintre Berceni si Unirii si asa e plin, daca si metroul va fi la fel de lent ca si el, se alege praful.
Ion Mincu:Gluma saptamanii, ai mers vreodata pe Bd.Aviatorilor?Nu vor fi in statie mai mult de 4-5 persoane la orice ora.Nici Aviatorilor nu este plina mereu.
Nordului:Zona unde se afla un parc, care are iesire si spre statia Aviatorilor, iar in rest, vile de genul 3 mertzane si manele la maximum.Nu exista nici macar statie RATB acolo.Nu renteaza.
M1+M3:Nu ar trebui statie la Fizicienilor(prea aproape de Grigorescu), insa deplang lipsa unei statii la intersectia cu Liviu Rebreanu.Acolo intr-adevar ar trebui statie, distanta intre Dristor 1 si Grigorescu este prea mare.O iesire ar fi la Liviu Rebreanu, iar alta la RATB Voluntarilor(intre Rebreanu si Fizicienilor).
Pentru M5 eu as propune traseul:Valea Argesului - Strada Valea Oltului - Valea Ialomitei - Strada Valea Ialomitei - Piata Valea Ialomitei - Drumul Taberei(ramura de nord) - Strada Razoare - Academia Militara - Bulevardul Eroilor - Pod Eroilor - Splaiul Independentei - Bulevardul Mihail Kogalniceanu - Piata Mihail Kogalniceanu - Bulevardul Regina Elisabeta - Piata Rosetti - Bulevardul Carol I - Piata Pache Protopopescu - Bulevardul Pache Protopopescu - Piata Iancului - Soseaua Iancului - Soseaua Pantelimon - Granitul.
Statii:
1.Valea Argesului(intrare in zona terminalului RATB).
2.Valea Ialomitei(intrare in zona terminalului RATB).
3.Romancierilor(intre Piata Valea Ialomitei si statia RATB Romancierilor).
4.Piata Drumul Taberei(intre Piata si Drumul Taberei 35).
5.Favorit(intre RATB Favorit si RATB Orizont).
6.Razoare(in zona statiei RATB omonime).
7.Eroilor(Corespondenta cu M1, M3).
8.Kogalniceanu(Corespondenta cu viitoarea M4:Laminorului - Gara Progresul, situata in piata, nu renteaza o statie la Cismigiu).
9.Universitate 5(Corespondenta cu M2, o iesire in fata Spitalului Coltea, o iesire in pasajul pietonal, o iesire la Piata Rosetti).
10.Mosilor(Corespondenta cu viitoarea M6:Rahova - Colentina).
11.Foisorul de Foc(exact in zona rondului, oricum nu va fi o statie prea folosita).
12.Piata Iancului 5(Corespondenta cu M1).
13.Vatra Luminoasa(o iesire in intersesctia Iancului - Pantelimon, o iesire spre strada Vatra Luminoasa).
14.Chisinau(in intersectia Bulevardul Chisinau - Soseaua Pantelimon).
15.Fundeni(intersectia Morarilor - Fundeni - Pantelimon).
16.Granitul(in rond la Granitul).
In zona Drumul Taberei nu isi au rostul statiile asa dese.Mihai, nu uita ca in Paris de exemplu, nu exista decat 3 linii de tramvai, si in rest autobuze spre suburbii.In rest, doar metrou.La ei este necesar.Pe cand la noi, Drumul Taberei este si asa brazdat de RATB.S-ar putea renunta la 90 si 268 care ar acoperi traseul, insa nu poti desfiinta tot RATB-ul intr-un cartier, in detrimetrul metroului.Oamenii mai in varsta trebuie sa ramana si ei cu ceva, nu poti sa ii aduci la metrou.Macar acolo scapam de ei