Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49 Posts: 55400
|
Ca să nu transforme Bistrița într-un ”cobai” la nivel național, primarul vrea să cumpere troleibuze
”Mă gândesc să schimbăm soluția pentru anumite culoare de mobilitate și să renunțăm la autobuze electrice și să mergem pe ideea de troleibuz pentru că deocamdată, fiabilitatea autobuzelor electrice rămâne să fie demonstrată și nu vreau să transformăm Bistrița într-un cobai la nivel național. În schimb, troleibuzele, chiar dacă presupun acei stâlpi cu fir, practic și-au demonstrat fiabilitatea. Practic, durata de viață în exploatarea a unui troleibuz este de 20-25 de ani. Nu știu care e durata de viață a unui autobuz electric. În primul rând, ne referim la acumulatori. Fostul primar, domnul Crețu, s-a gândit la tramvai. Recunosc că am fost în asentimentul dânsului, numai că infrastructura pentru tramvai e complicată, costă mult și îți culcă casele la pământ. În schimb, troleibuzul e silențios, noninvaziv, nu deranjează pe nimeni și merge 20-25 de ani fără probleme”, a declarat Ioan Turc într-o emisiune la AS TV.
Totodată, primarul a menționat că se va întâlni cu primarul Sibiului, oraș care are transport public dedicat elevilor în ideea de a implementa un astfel de sistem și la Bistrița.
”Mă gândesc să punem în mișcare un proiect – urmează să mă văd cu doamna primar al Sibiului fiindcă acolo se implementează – de transport public dedicat pentru școlari. Facem acest lucru în primul rând pentru copiii din localitățile aparținătoare pentru ca oamenii să nu mai vină cu automobilul să își aducă copilul la școală. Dacă au încredere în această soluție, o vor folosi. Primăria va cumpăra mijloace de transport. Nu aștept de la Ministerul Educației nimic pentru că nu cred că au un program care să răspundă așteptărilor noastre”, a adăugat el.https://timponline.ro/ca-sa-nu-transforme-bistrita-intr-un-cobai-la-nivel-national-primarul-ioan-turc-vrea-sa-cumpere-troleibuze/Municipalitatea are în vedere introducerea, în viitor, a troleibuzelor pe anumite trasee din oraș, deoarece costurile cu autobuzele electrice ar putea fi la un moment dat extrem de mari.
”Nu discutăm despre troleibuz în vatra veche a orașului, dar eu cred că trebuie să ținem cont de faptul că autobuzul electric, peste tot în Europa, este în perioada de testare. Avem autobuze electrice de foarte puțin timp, încă nu știm cum se vor comporta, care este fiabilitatea acestor autobuze. Ne putem trezi la un moment dat că trebuie să scoatem din buzunarul public foarte mulți bani pentru înlocuirea acumulatorilor. De aceea, pentru că avem o oportunitate, măcar pentru anumite trasee putem merge cu varianta mixtă de troleibuz care are și autonomie, adică poate circula cu alimentare pe fir dar pe anumite porțiuni poate merge cu acumulator. Și mă refer la culoarul de mobilitate Calea Clujului – Drumul Cetății – str. Lucian Blaga, mă refer la cel puțin anumite porțiuni de pe culoarul de mobilitate aferent râului Bistrița. Nu mă refer la Linia Verde, la axa Gării – Decebal – Năsăudului – Andrei Mureșanu pentru că aici proiectele sunt închise”, a spus primarul Ioan Turc în ședința Consiliului Local.https://timponline.ro/pe-unde-ar-putea-circula-in-bistrita-troleibuzul-in-varianta-mixta/
|
|