TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Sun 04 Jun 2023 03:46

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 311 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Author Message
PostPosted: Fri 25 Feb 2022 20:27 
Offline
User avatar

Joined: Sun 12 Jul 2020 17:20
Posts: 89
Location: Brașov
Silviu wrote:
Este important să mai precizăm că din cele cca. 125 de autobuze cu ardere internă care circulă în Cluj Napoca, toate au motoare Euro 6.
Asta-i glumă de 1 aprilie ori Neag nu știe ce autobuze se scot pe trasee?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Mar 2022 10:27 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55021
BVC CTP 2022.


Attachments:
4-07.03.2022.rar [11.05 MiB]
Downloaded 179 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 17 Jun 2022 08:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55021
Cluj-Napoca, jumate de administrație la preț întreg

În ultimii ani s-a răspândit ideea calității vieții de la Cluj, administrația locală mizând pe infrastructura modernă. Totul se bazează pe proiecte mici dar gestionate decent de către unii oameni competenți din primărie: vopsirea bulevardelor centrale, refacerea unor drumuri dând prioritate transportului public și noi spații verzi. Dar limita de competență a autorităților este infrastructura mare, unde primăria se zbate în marja de toleranță din jurul lui zero.

Metroul promis este, conform licitației în desfășurare explicată pe larg în 22 martie - https://bit.ly/3MXi5Kw, doar o jumătate de metrou care se oprește la stația Sfânta Maria lângă centru, în zona Calvaria. Zonele dens populate, cum sunt cartierul Mănăștur și comuna Florești, se amână după 2035.

Centura metropolitană, proiect vândut cu succes clujenilor încă din 2015, motiv de fală pentru administrație la fiecare ocazie, e în realitate gestionat prost. Studiul de fezabilitate licitat de primărie în 2018 cu durată 1 an durează deja de... 4 ani. Asociația noastră a atras atenția în trecut asupra termenului nerealist. Primăria a ales varianta populistă și acum suntem cu toții martori ai unui fenomen numit "a nu mai ști pe unde să scoți cămașa".

Trenul metropolitan pe infrastructura CFR existentă, un proiect bun care ar putea fi implementat relativ repede, urmează să fie dat și el de gard. De ce? Din cauza că investiția necesară de 200 milioane de euro a fost "negociată" de primărie la doar 70 milioane, sacrificând frecvența de operare la 1 tren pe oră, o frecvență decentă fiind de minim 3 trenuri pe oră. Atragem atenția asupra posibilului eșec și solicităm responsabililor să facă eforturi să găsească finanțarea necesară realizării unui proiect bun pentru cetățeni.

Drumul de legătură dintre DN1 și Autostrada A3 în zona Tureni, important cât un lot de autostradă, deși nu e în ograda primăriei, a fost promis de multe ori. Evident, nu este gata. Nici nu avem lansată licitația de lucrări, putând fi dat în folosință la final de 2024 în cel mai optimist scenariu, abia în 2025 realist vorbind.

În oraș, Compania de Transport Public, condusă de același personaj din 1990 încoace, se vede modernizată cu de-a sila și tot neputincioasă rămâne. Compania are zeci de troleibuze nou-nouțe care strâng praf în depouri fiindcă nu a fost în stare să extindă liniile.

Toate tramvaiele circulă azi cu maxim 30 km/h, un pic mai lent decât dacă ar fi trase de cai, deoarece CTP nu recunoaște eșecul achiziției de tramvaie românești noi și proaste care se dezintegrează din mers pe o linie bună, refăcută. Primim în schimb "amenințări" cu autobuz fără șofer pe o ipotetică "linie 0". Cerem primăriei recunoașterea eșecurilor CTP și demararea procedurilor transparente pentru alegerea unei conduceri competente.

Promitem tot, facem jumate. Vă mai amintiți de “Podul Porțelanului” cu un picior construit și unul nu, că au dat de sare? Sau Bd. 21 Decembrie modernizat cu surle și trâmbițe, dar au omis să spună că doar pe... jumătate din lungime. Cealaltă urmează în viitor, iar laudele vor fi culese de două ori, bineînțeles.


https://www.facebook.com/proinfrastructura


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 28 Jun 2022 14:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55021
Începând cu data de 2 iulie 2022, Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA anunță extinderea transportului public spre zonele de agrement ale municipiului Cluj-Napoca – Sfântul Ioan și Făget, în zilele de sâmbătă și duminică, pe următoarele linii:
- Linia 29S (Pod Traian – Drumul Sfântul Ioan);
- Linia 46L (P-ța Ștefan cel Mare – Colonia Făget).

De asemenea, pentru o mai bună deservire a cartierelor Iris, Bulgaria, zona P-ța 1Mai și B-dul Muncii, programul liniei 14 de troleibuze (Str. Bucium – B-dul. Muncii) va fi extins în zile de repaus, începând cu data de 2 iulie 2022. Pasionații de cumpărături din Târgul de vechituri (Piața Oser), vor putea utiliza sâmbăta și această linie.


Attachments:
orar_14.pdf [14.62 KiB]
Downloaded 160 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 02 Aug 2022 14:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55021
3 noi autobuze diesel Mercedes-Benz Intouro sunt pregătite pentru livrare la Municipiul Cluj-Napoca.

Din 2004 până acum, toate autobuzele achiziționate de noi au fost cu podea joasă, iar începând cu 2014 și achizițiile de vehicule la mâna a doua au reprezentat flote accesibile, cu rampă. Acum, în 2022, noile autobuze ce urmează să se livreze sunt dotate cu podea înaltă și trepte la urcare, neavând rampă pentru persoanele cu dizabilități.

Deși în 2018 administrația vorbea de un transport public 100% electric până în 2025, iar în 2020 de un transport urban electric până în 2026, iată că noi autobuze diesel intră în flota operatorului de transport public. În mod normal, acestea ar funcționa în serviciu comercial până în 2034.

Flota de autobuze diesel a crescut constant, atât cu achiziții de autobuze noi - 40 în 2014, 10 în 2015, 75 în 2018, 10 în 2019, 10 în 2020 - cât și cu achiziții de autobuze la mana a II-a, poluante - 14 în 2014, 12 în 2016, 15 în 2017, 7 în 2018, 10 în 2020.

Din totalul de 263 de autobuze diesel aflate în flota CTP, 116 (44% din flotă) sunt Euro II/III, fără filtru de particule. Circa 184 autobuze diesel circulă simultan în urbea de pe Someș, comprativ cu 23 autobuze electrice, 63 troleibuze și 12 tramvaie.


https://www.facebook.com/mobilitate.clujnapoca


Attachments:
296326575_5270916769689727_5581439271480382400_n.jpg
296326575_5270916769689727_5581439271480382400_n.jpg [ 581.42 KiB | Viewed 5318 times ]
296308404_5270916826356388_881228649867810385_n.jpg
296308404_5270916826356388_881228649867810385_n.jpg [ 455.04 KiB | Viewed 5318 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 13 Sep 2022 09:51 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55021
Accident in care a fost implicat 698-ul.

https://foaiatransilvana.ro/accident-grav-cu-un-autobuz-ctp-circulatia-troleibuzelor-pe-linia-25-a-fost-grav-afectata/


Attachments:
ebdbeef0eb7cb29141ae064f1395c1af-scaled.jpg
ebdbeef0eb7cb29141ae064f1395c1af-scaled.jpg [ 296.83 KiB | Viewed 5241 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 02 Mar 2023 14:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55021
Primaria Cluj Napoca anunță achiziția a 40 autobuze electrice cu baterii și încărcare staționară pentru 7 trasee principale de transport public. Traseele în cauză utilizează 19 autobuze în zile de weekend, flota acestora ajungând la nu mai puțin de 50 de autobuze în ora de vârf a zilelor lucrătoare.

Datorită suprapunerilor cu rețeaua fir-contact existentă, aceste trasee puteau fi electrificate achiziționând troleibuze cu autonomie, cum exploatează deja cu succes RATBV SA și Transloc, nu autobuze electrice prea puține și cu încărcare staționară.

Atât planul de mobilitate aprobat în 2016 cât și cel actualizat în 2021 indică extinderea rețelei și operarea de troleibuze pe traseele în cauză. CTP deține momentan în conservare 52 de troleibuze nefolosite din 2020, accesibile și eficiente energetic, 37 dintre care produse între 2004 și 2011, iar 15 transformate în 2011 din autobuze.

foto: https://files.primariaclujnapoca.ro/202 ... Napoca.pdf pag 279.


https://www.facebook.com/mobilitate.clujnapoca


Attachments:
334279480_756189759294158_7922227513481151501_n.jpg
334279480_756189759294158_7922227513481151501_n.jpg [ 581.79 KiB | Viewed 5074 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 07 Mar 2023 10:34 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55021
BVC CTP 2023.

Fonduri de la bugetul local – 1.056.000 lei inclusiv TVA

Elaborare studiu de fezabilitate în vederea racordării a trei substații de redresare necesare extinderii rețelei de troleibuze – 266.000 lei. Substație de redresare Nod Calvaria pentru extinderea liniei pe Calea Florești – Nod N – strada Bucium, substație de redresare depou tramvaie pentru extinderea liniei Bulevardul Muncii – strada Cap. Grigore Ignat, substație de redresare în incinta fostei Școli Generale nr. 9 pentru extinderea liniei pe strada Corneliu Coposu – Calea Baciului.


Attachments:
5-060323.zip [6.55 MiB]
Downloaded 151 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 26 Apr 2023 14:48 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55021
Compania de Transport Public Cluj Napoca, cu sprijinul Primăriei Municipiului Cluj Napoca și al Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj Napoca, anunță înființarea unei linii expres de transport în comun între Aeroportul Cluj Napoca și P-ța Mihai Viteazul, începând cu data de 2.05.2023.

Noua linie, A1E, va intra în parcarea aeroportului și va opri atât la terminalul de plecări, cât și la cel de sosiri.

Programul de circulație va fi în concordanță cu valorile de trafic înregistrate de Aeroport pe durata unei zile. Orarul va putea fi consultat pe site-ul companiei http://www.ctpcj.ro și în aplicația Tranzy.

Călatorii vor putea achiziționa biletele de călătorie direct din mijlocul de transport, utilizând POS-urile, la pretul de 6 lei / calatorie.

Pe durata călătoriei, mijlocul de transport va opri în stații doar la solicitarea călătorilor prin acționarea unui buton de comandă aflat în interiorul vehiculului.

Noua linie de transport, deservită de autobuze electrice, va asigura interconectivitatea directă între aeroport si centrul orasului, oferind o optiune rapidă si convenabilă pentru clujeni și turiști.


Attachments:
342461313_693854065830284_4262942970231766585_n.jpg
342461313_693854065830284_4262942970231766585_n.jpg [ 193.6 KiB | Viewed 1603 times ]
344771443_3483642078578208_611924902361372386_n.jpg
344771443_3483642078578208_611924902361372386_n.jpg [ 373.53 KiB | Viewed 526 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 12 May 2023 08:40 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55021
CLUJ NAPOCA 2022, sistemul de transport public: troleibuze, tramvaie, autobuze.



Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 18 May 2023 09:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 55021
In ciuda declaratiilor CTP, retragerea troleibuzelor Irisbus Agora nu se datoreaza vechimii, acest lucru fiind contrazis de achizitiile pe banda rulanta de autobuze Diesel cel putin la fel de vechi. Troleibuzele in cauza au fost retrase pentru ca Primaria si CTP s-au trezit cu un numar mult mai mare de troleibuze decat au avut nevoie pentru actualele trasee odata cu achizitia troleibuzelor Solaris din 2019. In locul extinderii retelei de troleibuz (prezenta in PMUD inca din 2016) si utilizarii unui numar crescut de troleibuze, inlocuind autobuze Diesel, s-a ales varianta ce implica mai putina munca - retragerea din circulatie vehiculelor care constituiau un surplus, chiar daca acestea sunt nepoluante, in timp ce s-a continuat achizitia de autobuze Diesel vechi si noi care continua sa circule pe trasee pe care ar fi trebuit sa vedem troleibuze.

1. Clujul a avut 27 de troleibuze Irisbus Agora, produse între 2004 și 2006, cu numere de parc cuprinse intre 150 si 176. Acestea au reprezentat un real progres față de flota existentă atunci, fiind primele dotate rampă și podea joasă pe întreaga lungime, anunțuri audio și afișaje LED. Acestea au circulat până în 2020, fiind retrase și păstrate în conservare după 14-16 ani de activitate.

2. Recent a început mutarea troleibuzelor la locația propusă pentru @muzeul de transport public Cluj-Napoca, urmarindu-se ascunderea acestora de ochii publici/ai presei într-un spațiu retras, același spațiu unde au fost mutate și ultimele troleibuze autohtone de patrimoniu Rocar/DAC 117E, 212E, 217E, 312E și 412E înainte de a ajunge fier vechi.

3. In 2004, in paralel cu achizitia celor 27 de troleibuze, au fost achizitonate si 45 de autobuze de acelasi tip (nr. de parc 675-719), din care aproximativ 24 sunt active și astăzi, atât pe trasee urbane cât și pe metropolitane, apropiindu-se de 20 de ani de serviciu comercial.

4. În timp ce troleibuzele au fost retrase, o parte dintre autobuzele achizitionate in aceeasi perioada continua sa circule. In timp ce CTP sustie ca troleibuzele Irisbus Agora din 2004-2006 sunt prea vechi pentru a fi utilizate, nu doar ca continua exploatarea autobuzelor de aceeasi varsta, ci au mai fost achizitionate mai multe loturi de autobuze similare.

5. In 2016, a fost achizitionat un lot de 10 autobuze Irisbus Agora L, Euro 3, fabricate in 2003. Acestea au primit numerele de parc 539-548. In 2017, achizitia de autobuze similare a continuat cu inca 12 bucati, primind numerele de parc 551-557, 559-562 si 567. Cel mai recent lot de autobuze Irisbus Agora L a fost format din 10 bucati fabricate in 2005, primind numerele de parc 572-580 si 582. Acestea au fost achizitionate dupa retragere din circulatie a troleibuzelor asa-zice prea vechi.

6. Autobuzele Irisbus Agora nu sunt singurele autobuze second-hand construite inainte de 2006 achizitionate de CTP Cluj in ultimii ani. In 2018, au fost achizitionate 3 autobuze MAN NM223, primind numerele de parc 391-393, construite in 2005. Acelasi an a marcat si achizitia a 3 autobuze Scania-Hess fabricate in 2003, cu numerele de parc 568-570. Pe strazile Clujului a aparut, apoi, in 2021, inca un autobuz Scania-Hess fabricat in 2003, cu numarul de parc 571. Chiar si in anul 2022 a fost achizitionat un autobuz construit in 2005, acesta fiind un MAN NM223F numerotat 394.

7. Costul pentru poluarea creată in oras de toate autobuzele Diesel care puteau fi inlocuite cu troleibuze daca s-ar fi dorit acest lucru, in special pe traseele de rampa, unde motoarele termice au nevoie de turatie iar poluarea este crescuta, nu o plateste CTP, ci o platim cu totii, prin aerul pe care il respiram. Singurul neajuns real al troleibuzelor Agora este lipsa aerului conditionat, insa montarea de aparate de aer conditionat pe vehicule mai vechi, in special pe cele electrice, nu este o operatiune complexa, fiind reusita chiar si la noi in tara (de ex. la București).

8. Așa avem acum, în orașul cu fumuri de cinci stele în cap, transportul public e tot pe fumuri de diesel prin plămâni.


https://www.facebook.com/reel/243718028337557


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 311 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group