TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 11:42

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: Fri 27 Dec 2013 12:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Nr. anunt seap/Data publicare: 356656/20.12.2013

Denumire contract: Servicii de proiectare si consultanta tehnica privind inlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu doua statii de incarcare din cadrul programului de cooperare Elvetiano-Roman , Obiectivul 1 al ariei de concentrare tematica 4 ”Imbunatatirea mediului inconjurator “ , un management durabil al energiei

Valoare estimata: 403.225 RON

http://www.e-achizitii.com/view_anunt.p ... unt=454248


Attachments:
Boc.rar [1.63 MiB]
Downloaded 215 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 06 Jul 2015 10:03 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Quote:
Proiect de hotarare privind aprobarea documentatiei tehnico-economice si a indicatorilor tehnico-economici pentru proiectul „inlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu statii de incarcare”.


Attachments:
43(2).pdf [1.39 MiB]
Downloaded 227 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 06 Jul 2015 10:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Quote:
Proiect de hotarare privind aprobarea proiectulului si a cheltuielilor legate de proiectul „inlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu statii de incarcare”.


Attachments:
44(3).pdf [527.53 KiB]
Downloaded 271 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 11 Jul 2017 18:04 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Cei de la Astra nu au reusit sa produca autobuzul cu baterii, asa ca o sa aduca astfel de jucarii (viitoare troleibuze) Solaris-ul.

Cost enorm de achizitie (sigur, se bate apa-n piua pe cofinantarea elvetiana), nemaivorbind de cel "neeligibil", pt. instalatiile de incarcare a bateriilor voluminoase, cu durata incerta de viata! Un moft costisitor!

Emil Boc wrote:
Primaria Cluj-Napoca a finalizat licitatia privind cumpararea a 30 de autobuze electrice. Autobuze nepoluante pentru confortul clujenilor!

Azi am semnat acordul cadru privind achizitionarea a 30 de autobuze electrice.

Primele 11 autobuze electrice vor fi livrate, potrivit contractului, in maxim 9 luni de la semanrea contractului subsecvent ( cel tarziu martie 2018).Banii pentru aceste 11 autobuze provin din fonduri elvetiene (85%) si buget local ( 15%). Urmatoarele 19 autobuze urmeaza sa fie achizitionate din fonduri locale si europene.

Autobuzele au o capacitate de 78 de locuri, dotate cu wifi, camere video, aer conditionat si platforma joasa pentru persoane cu dizabilitati.

Autobuzele au o garantie de 5 ani, costurile de mentenanta si piese de schimb fiind asigurate de firma castigatoare, Solaris. De asemenea, autobuzele au o autonomie de 105 km si vor fi incarcate in 13 statii lente si rapide. Incarcarea lenta dureaza 6 ore, iar cea rapida 10 minute.

Pretul unui autobuz electric este de aproximativ 500.000 euro.

Dorim pe aceasta cale sa oferim clujenilor un transport de calitate, modern, european, ecologic, nepoluant si sa crestem numarul autobuzelor in vederea incurajarii utilizarii transportului in comun.


Attachments:
19989690_1421148121307342_8972875329419522992_n.jpg
19989690_1421148121307342_8972875329419522992_n.jpg [ 91.36 KiB | Viewed 18447 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 21 Jul 2017 00:40 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 106
Electrobuzul, practic are toate dezavantajele de troleu si de autobuz plus multe altele noi. As vrea sa fac o mica lista gen pro si contra.

Pro:
1. Pot circula independent, fara retea (punct slab, pentru ca orice autobuz poate face asta)
2. Nu polueaza local (tot punct slab, ca troleibuzul e la fel, insa are randament mult mai mare cand e vorba de transfer de energie, nefiind pierderile termice la incarcare de baterii)
3. Ofera o combinatie de independenta de retea si poluare locala zero. Aici intr-adevar au un avantaj.
4. Sunt un produs nou cu care calatorul neobisnuit cu autobuze se poate mira (alt punct slab, ca dupa cateva luni tot rable o sa le numeasca acelasi calator)

Contra:
1.Cara baterii, care si cand sunt descarcate cantaresc tone. Autobuzele care in jur de 500 kg de diesel iar troleibuzele cateva sute de kilograme de captatori si alte echipamente specifice unui troleibuz (tragatoare, suporti etc)

2. Nu se pot realimenta rapid. Daca se consuma bateria, acolo moare masina. Trebuie tractata pana la un punct de alimentare. Nu e problema pentru anumite trasee, dar se poate face o tura intreaga incluzand capacitate de transport in ora de varf?

3. Alimentarea peste noapte este fezabila insa prezinta riscuri nu numai pentru vehiculul individual. Un scurt circuit poate da nastere la un incendiu care poate crea scurturi in cascada care pot afecta mai multe autobuze daca nu o flota intreaga, plus alte daune la un asemena incediu. Un autobuz diesel daca ia foc nu da nastere la incendiu in lant. Nu vorbim de pompieri, care vin cu intarziere. Un troleibuz nu are sursa de curent, nu are ce sa faca scurt. Cel mai rau caz bateriile (24V) fac scurt si ard cabluri, sigurante, etc.

4. Durata vietii bateriilor este extrem de redusa. In articole vad ca vorbesc de 4-5 ani. La un automobil tin in jur de 9 ani (cele din fabrica) si 6 cele care nu sunt OEM. Este normal pentru ca o baterie auto nu se descarca sub 12V foarte des. Ele au 13.8V la repaos si 14.5V cu motorul pornit, cu cel putin cca 12V dupa porniri succesive nereusite, cand nu mai e suficient amperaj pentru rotirea motorului. Bateriile de autobuz vor ajunge descarcate cel putin la 50% zilnic, daca nu de doua ori, ce va deteriora celulele (ori Li-ion sau Plumb-acid sulfuric). Deci costuri de inlocuire, costuri de manopera la inlocuire, si costuri indirecte a lipsei unei masini in traseu.

5. Consum mult mai ridicat de curent fata de un troleibuz. Energetic vorbind, un troleu sa zicem de 20t incarcat, si un electrobuz de tot 20t vor efectua acelasi lucru mecanic pe un traseu identic cu nr calatori identici etc. Deci amandoua ar consuma aceaiasi cantitate de "curent" insa, diferenta apare la pierderi calorice. Troleul are reteaua si circuite interne si motorul. Insa putem elimina circuitele interne si motorul pentru ca amandoua vehiculele au aceiasi mod de tractiune. Deci ramane reteaua pentru troleu, si bateriile pentru electrobuz, PLUS instalatia de incarcare a bateriilor. Oricine a folosit un redresor de baterii stie ca o baterie la incarcat se incinge, si cu cresterea temperaturii, creste rezistenta pe circuit, deci e nevoie de mai mult curent pentru a se incarca bateria la fel. Consumul l-as estima la 25% mai mare pentru electrobuz (se poate calcula usor de oricine cu fizica de liceu).

Per total randamentul sau diferenta de randament nu e chiar asa de mare, insa este mai mare. Si nu am luat in calcul diferenta de masa, ca 20t la un troleu inseamna sarcina goala mai mica cu sarcina utila mai mare, iar la electrobuz sarcina utila calatori mai mica, pentru ca sunt si bateriile carate oriunde se duce.

Or fi mai multe pozitive si negative, dar e clar un caz de "scarpinat urechea dreapta cu mana stanga". Parerea mea.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 30 Mar 2018 17:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Se persista cu prostia costisitoare numita "autobuz electric". Boc si ceilalti ai lui doresc 30 de autobuze cu baterii ce sa circule pe traseele 27, 28, 30, 32, 32B.

Pe traseul 30 e nevoie de articulate, iar pe 32 si 32B e nevoie de retea electrica pt. troleibuze, pe str. C. Brancusi, mai ales ca stalpii pt. retea exista (au existat si traversee/console dar au fost refolosite de RATUC).

Quote:
Proiect de hotărâre privind aprobarea Studiului de oportunitate pentru înnoirea flotei de transport prin achiziționarea mijloacelor de transport public – autobuze electrice.


Attachments:
285e.pdf [2.08 MiB]
Downloaded 196 times
studiu-oportunitate-autobuze-final.pdf [10.55 MiB]
Downloaded 210 times
Anexa 1(3).pdf [1.64 MiB]
Downloaded 184 times
Anexa 2(1).pdf [2.5 MiB]
Downloaded 174 times
Anexa 3.pdf [3.57 MiB]
Downloaded 169 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 03 Apr 2018 16:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Prima poza cu un astfel de autobuz cu baterii.


Attachments:
electric_bus_15269400.png
electric_bus_15269400.png [ 471.28 KiB | Viewed 16802 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 30 Apr 2018 09:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Cele 11 autobuze cu baterii se afla inca in Polonia.

Un astfel de autobuz costa 500.000 euro (fara TVA)! O suma astronomica!

Cofinantarea europeana e de ajutor pt. achizitionarea acestor autobuze, dar ce te faci daca vrei sa cumperi unele suplimentare? De unde bani pt. costisitoarele statii de incarcare? De unde iei 200.000 euro pt. a schimba setul de la baterii (de la un singur autobuz)? De unde bani pt. a asigura o hala acoperita, cu temperatura constanta, pt. adapostirea autobuzelor?

Nici componenta eco nu e asigurata, din cauza bateriilor ce contin substante toxice. De unde bani pt. depozitarea/reciclarea ori distrugerea bateriilor?

https://romanialibera.ro/economie/cum-a ... taj-727420

Quote:
Durata de viață a bateriilor, o necunoscută

Autonomia unui autobuz electric, însemnând numărul de kilometri și orele de funcționare, depinde de mai mulți factori, putând ajunge chiar și la 200 km. Maciej Sankowski, expert în comunicare al companiei Solaris, ne-a explicat că atunci când un client vrea să comande astfel de vehicule compania face un studiu de fezabilitate, care să arate în ce condiții vor fi folosite: temperatura exterioară, numărul de pasageri anticipat, traseul (dacă are multe pante etc.), fiindcă uneori rezultatele studiilor arată că sunt mai recomandate variantele hibrid.

Chiar dacă durata de viață a unui autobuz electric este estimată la 12-15 ani, nimeni nu știe exact care este durata de viață a bateriilor, fiind o tehnologie relativ nouă pe piața globală, care nu a trecut testul timpului.


Attachments:
Solaris 3004.jpg
Solaris 3004.jpg [ 414.33 KiB | Viewed 16010 times ]
autobuz electric Solaris Cluj.jpg
autobuz electric Solaris Cluj.jpg [ 1.08 MiB | Viewed 15811 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 13 May 2018 08:35 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Primul autobuz cu baterii a sosit in Cluj Napoca.

monitorulcj.ro


Attachments:
autobuz electric Cluj.jpg
autobuz electric Cluj.jpg [ 30.01 KiB | Viewed 8222 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 30 May 2018 16:58 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Quote:
Proiect de hotărâre privind darea în concesiune către Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A. a bunurilor aflate în domeniul privat al municipiului Cluj-Napoca, ce fac parte din investiția „Înlocuirea vechilor autobuze diesel cu autobuze electrice cu două stații de încărcare”.


Sunt 10 autobuze cu baterii, nu 11! CTP-ul spune ca durata lor de viata este de 15 ani :D :D :P :mrgreen:


Attachments:
1(49).pdf [17.34 MiB]
Downloaded 169 times
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 30 May 2018 23:55 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 106
O sa dureze 15 ani sigur....ca troleibuze cu captatori. Asta daca nu iau foc si ard pana la pamant. Dar de, ordinul de la comitetul central a venit si se vrea baterii.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 31 May 2018 22:06 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Mandria costisitoare a primarului Boc e transmisa de presa clujeana cu fast. Bineinteles ca sunt prezenti naivii si aplaudacii semianalfabeti.

Poze de pe pagina de facebook a primarului.


Attachments:
33990836_1743496905739127_6916324731696185344_o.jpg
33990836_1743496905739127_6916324731696185344_o.jpg [ 393.89 KiB | Viewed 8237 times ]
33990875_1743496585739159_1507190426023493632_o.jpg
33990875_1743496585739159_1507190426023493632_o.jpg [ 363.08 KiB | Viewed 8237 times ]
34018174_1743496242405860_6391670630831357952_o.jpg
34018174_1743496242405860_6391670630831357952_o.jpg [ 354.81 KiB | Viewed 8237 times ]
34031959_1743497192405765_8161271429652807680_o.jpg
34031959_1743497192405765_8161271429652807680_o.jpg [ 349.57 KiB | Viewed 8237 times ]
34131410_1743496089072542_6532067833222791168_o.jpg
34131410_1743496089072542_6532067833222791168_o.jpg [ 208.44 KiB | Viewed 8237 times ]
34045564_1743496942405790_3899041765952323584_o.jpg
34045564_1743496942405790_3899041765952323584_o.jpg [ 279.81 KiB | Viewed 8237 times ]
34107627_1743495492405935_8479218233553977344_o.jpg
34107627_1743495492405935_8479218233553977344_o.jpg [ 134.32 KiB | Viewed 8237 times ]
34036603_1743496349072516_7159370488525881344_o.jpg
34036603_1743496349072516_7159370488525881344_o.jpg [ 222.67 KiB | Viewed 8237 times ]
33964484_1743495819072569_5222153097714860032_o.jpg
33964484_1743495819072569_5222153097714860032_o.jpg [ 281.84 KiB | Viewed 8237 times ]
34017825_1743496462405838_8976767203835641856_o.jpg
34017825_1743496462405838_8976767203835641856_o.jpg [ 239.59 KiB | Viewed 8237 times ]
34159325_1743496689072482_3031196207356575744_o.jpg
34159325_1743496689072482_3031196207356575744_o.jpg [ 264.5 KiB | Viewed 8237 times ]
34048463_1743496095739208_2681725361410015232_o.jpg
34048463_1743496095739208_2681725361410015232_o.jpg [ 167.38 KiB | Viewed 8237 times ]
34034804_1743497039072447_5942394503091453952_o.jpg
34034804_1743497039072447_5942394503091453952_o.jpg [ 274.14 KiB | Viewed 8237 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 03 Jun 2018 20:07 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
202


Attachments:
Cluj 02.06.18 -202.jpg
Cluj 02.06.18 -202.jpg [ 221.6 KiB | Viewed 8165 times ]
Cluj Napoca 05.03.2019 (139).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (139).jpg [ 134.22 KiB | Viewed 7268 times ]
Cluj Napoca 15.03.2019 (13).jpg
Cluj Napoca 15.03.2019 (13).jpg [ 78.83 KiB | Viewed 7160 times ]
Cluj Napoca 12.02.2022 (148).jpg
Cluj Napoca 12.02.2022 (148).jpg [ 120.16 KiB | Viewed 2907 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 27 Jun 2018 10:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Infatuarea capata accente paranoice...

Anul acesta vor aparea in Cluj Napoca alte 12 autobuze cu baterii. Contractul prevede livrarea a maxim 41 de astfel de autobuze.

http://www.metro-report.com/news/single ... apoca.html


Attachments:
tn_ro-clujnapoca-bus-solaris.jpg
tn_ro-clujnapoca-bus-solaris.jpg [ 654.11 KiB | Viewed 7849 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 01 Jul 2018 21:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Am facut ieri o vizita la Cluj Napoca, pt. a testa autobuzele cu baterii.

Doar 3 astfel de autobuze pe trasee: 204 pe linia 27, 207 si 208 pe linia 30.

In garajul din Marasti, autobuzul cu nr. 209.

Autobuzele electrice, cu preturi astronomice, "premiera nationala", stau ziua la incarcat baterii in loc sa circule. Bateriile au randament scazut, de aceea nu e de ajuns sa se incarce noaptea!


Attachments:
Cluj Napoca 30.07.2018 (49).jpg
Cluj Napoca 30.07.2018 (49).jpg [ 151.72 KiB | Viewed 7987 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 01 Jul 2018 21:47 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
208

A circulat pe traseul 30. Acest traseu ar fi fost potrivit pentru troleibuze articulate cu baterii (cca 70% din traseu e sub reteaua de troleibuz).


Attachments:
Cluj Napoca 30.07.2018 (65).jpg
Cluj Napoca 30.07.2018 (65).jpg [ 149.66 KiB | Viewed 7987 times ]
Cluj Napoca 05.03.2019 (176).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (176).jpg [ 143.52 KiB | Viewed 7268 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 01 Jul 2018 21:49 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
204


Attachments:
Cluj Napoca 30.07.2018 (66).jpg
Cluj Napoca 30.07.2018 (66).jpg [ 179.84 KiB | Viewed 7987 times ]
Cluj Napoca 30.07.2018 (58).jpg
Cluj Napoca 30.07.2018 (58).jpg [ 128.23 KiB | Viewed 7987 times ]
Cluj Napoca 30.07.2018 (59).jpg
Cluj Napoca 30.07.2018 (59).jpg [ 126.21 KiB | Viewed 7987 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 01 Jul 2018 21:59 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
204



Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 01 Jul 2018 22:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
208



Attachments:
Cluj Napoca 30.07.2018 (13).jpg
Cluj Napoca 30.07.2018 (13).jpg [ 93.92 KiB | Viewed 7987 times ]
Cluj Napoca 30.07.2018 (14).jpg
Cluj Napoca 30.07.2018 (14).jpg [ 95.38 KiB | Viewed 7987 times ]
Cluj Napoca 30.07.2018 (11).jpg
Cluj Napoca 30.07.2018 (11).jpg [ 80.53 KiB | Viewed 7987 times ]
Cluj Napoca 30.07.2018 (16).jpg
Cluj Napoca 30.07.2018 (16).jpg [ 95.82 KiB | Viewed 7987 times ]
Cluj Napoca 30.07.2018 (12).jpg
Cluj Napoca 30.07.2018 (12).jpg [ 110.52 KiB | Viewed 7987 times ]
Cluj Napoca 30.07.2018 (15).jpg
Cluj Napoca 30.07.2018 (15).jpg [ 70.39 KiB | Viewed 7987 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 10 Aug 2018 17:53 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
7 august: 206 la incarcat, 209 pe traseu.
8 august: 203, 204 la incarcat.

Deci doua autobuze electrice se chinuie sa faca ceea ce putea face un troleibuz. Scumpa mandria!

Foto: Cristian Dabija.


Attachments:
070818 (1).jpg
070818 (1).jpg [ 686.19 KiB | Viewed 7713 times ]
070818 (2).jpg
070818 (2).jpg [ 871.51 KiB | Viewed 7713 times ]
070818 (2a).jpg
070818 (2a).jpg [ 890.63 KiB | Viewed 7713 times ]
080818 (2).jpg
080818 (2).jpg [ 2.03 MiB | Viewed 7713 times ]
080818 (3).jpg
080818 (3).jpg [ 1.78 MiB | Viewed 7713 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 18 Aug 2018 13:52 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
In garajul din Grigorescu a fost montat un sistem de incarcare rapida a bateriilor scumpelor si inutilelor autobuze electrice. Nefolosit, ca sandramalele zac epuizate tot la incarcarea lenta!

Foto: Cristian Dabija.


Attachments:
Cluj Napoca 16.08.2018.jpg
Cluj Napoca 16.08.2018.jpg [ 945.61 KiB | Viewed 7694 times ]
Cluj Napoca 17.08.2018.jpg
Cluj Napoca 17.08.2018.jpg [ 889.4 KiB | Viewed 7694 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 19 Sep 2018 10:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
In presa clujeana au aparut un fel de comunicari referitoare la transportul electric: http://www.monitorulcj.ro/actualitate/6 ... uu5di.dpbs

Bine ca se recunosc (doar partial) dezavantajele autobuzelor cu baterii.

CTP minte! Am aratat ca autobuzele cu baterii nu pot circula mai mult de o jumatate de zi!

"Chiar dacă transportul electric are multe plusuri, are și un mare minus: autonomia scăzută a vehiculelor. Practic, un autobuz electric are o baterie cu o autonomie de 105 kilometri. Cu toate acestea, autorităţile locale spun că o încărcare ar ajunge pentru o zi de curse, în Cluj-Napoca. În plus, există varianta unei încărcări rapide care durează 7 minute, ce poate fi folosită în caz de urgență. Stațiile de încărcare pentru transportul public electric au fost amenajate în depourile Companiei de Transport Public".


Attachments:
ctp.JPG
ctp.JPG [ 40.41 KiB | Viewed 7661 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 04 Oct 2018 14:08 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
„Clujul are 11 autobuze electrice, din care patru stau. Au venit cei de la Solaris să le înlocuiască acumulatorii, că sunt în garanţie. În plus, pe traseele pe care au aceste autobuze trebuie neapărat să aibă şi staţii de încărcare a acumulatorilor, pentru că bateria are autonomie de 90 km, dar la 50 e nevoie de o reîncărcare rapidă, care durează cam 10 minute. Aşa că, la valoarea autobuzelor se adaugă şi costul infrastructurii necesare. În plus, în Oradea, la ore de vârf, nu îmi permit să ţin autobuzele câte zece minute în timpul cursei”. Mircea Pop, directorul OTL.

http://www.bihon.ro/10-autobuze-hibrid- ... ea/2121347


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 07 Mar 2019 10:31 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
In data de 5 martie am luat din nou pulsul transportului public din Cluj Napoca.

Este o urbe din ce in ce mai aglomerata, deoarece municipiul a fost/devenit un important centru universitar, economic/comercial, medical, turistic, cu aeroport necesar pentru tot Ardealul. Se construieste in ritm alert (cum apare o parcela, cum rasare un bloc), numarul masinilor a crescut vertiginos... Transportul public din municipiul Cluj Napoca nu a avut o evolutie direct proportionala cu realitatile cotidiene (frecventa vehiculelor nu a crescut, sunt prea putine trasee noi). Sunt mai multe vehicule articulate, ce-i drept, insa e nevoie de mult mai mult(e). De metrou, de exemplu!

Au fost construite cateva parking-uri, insa insuficiente. E nevoie de introducerea urgenta a conceptului Park and Ride.

Benzile dedicate transportului public sunt utile, insa congestioneaza traficul, autoturismele ingramadindu-se pe putinul spatiu ramas liber pentru ele. Iar autobuzele si troleibuzele sunt captive in trafic, dupa iesirea de pe benzile dedicate lor.

Am vazut doar 6 autobuze cu baterii pe trasee, din care doua pe linia 30! Celelalte zac in garaje, cu bateriile descarcate!! Nu inteleg de ce se persista cu prostia imensa a introducerii autobuzelor electrice pe aceasta linie! Dupa ce ca autobuzele sunt scurte (de 12 m), bateriile ocupa spatiu util si se descarca mult mai repede in traficul infernal de pe acest traseu.


Attachments:
Cluj Napoca 05.03.2019 (175).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (175).jpg [ 148.59 KiB | Viewed 7268 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 07 Mar 2019 18:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
205


Attachments:
Cluj Napoca 05.03.2019 (72).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (72).jpg [ 116.56 KiB | Viewed 7268 times ]
Cluj Napoca 05.03.2019 (144).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (144).jpg [ 115.71 KiB | Viewed 7268 times ]
Cluj Napoca 05.03.2019 (145).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (145).jpg [ 113.12 KiB | Viewed 7268 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 07 Mar 2019 18:11 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
205


Attachments:
Cluj Napoca 05.03.2019 (67).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (67).jpg [ 120.35 KiB | Viewed 7268 times ]
Cluj Napoca 05.03.2019 (69).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (69).jpg [ 99.2 KiB | Viewed 7268 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 07 Mar 2019 18:12 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
210


Attachments:
Cluj Napoca 05.03.2019 (149).jpg
Cluj Napoca 05.03.2019 (149).jpg [ 131.78 KiB | Viewed 7268 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 16 Mar 2019 17:39 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Interior autobuz Solaris Urbino 12 (IV) electric nr. 208, traseul 27.

Autobuz ineficient, scump si... zgomotos! Un sunet puternic, suparator se aude din lada cu baterii, mai ales cand autobuzul nu ruleaza!



Attachments:
Cluj Napoca 15.03.2019 (11).jpg
Cluj Napoca 15.03.2019 (11).jpg [ 118.12 KiB | Viewed 7160 times ]
Cluj Napoca 15.03.2019 (12).jpg
Cluj Napoca 15.03.2019 (12).jpg [ 121.49 KiB | Viewed 7160 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 25 Mar 2019 16:32 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Daca tot ati cheltuit sume imense pentru ineficientele autobuze cu baterii (Neag pentru a favoriza intrarea pe piata a Astra Bus Arad iar Boc pentru mandria sa agresiva), folositi-le pana crapa! Sau au crapat deja?


Attachments:
54514525_2120027248288316_5468249526865231872_n.jpg
54514525_2120027248288316_5468249526865231872_n.jpg [ 1.92 MiB | Viewed 7147 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 03 Apr 2019 17:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56080
Mandrul national, Boc, a pus in circulatie alte 11 autobuze cu baterii. Cu steguletele de rigoare :evil:


Attachments:
56285253_2205502616205218_8142470047105810432_o.jpg
56285253_2205502616205218_8142470047105810432_o.jpg [ 537.32 KiB | Viewed 7071 times ]
56252768_2205502696205210_4434904322710437888_o.jpg
56252768_2205502696205210_4434904322710437888_o.jpg [ 549.34 KiB | Viewed 7071 times ]
56464374_2205502176205262_9080604575156666368_o.jpg
56464374_2205502176205262_9080604575156666368_o.jpg [ 407.24 KiB | Viewed 7071 times ]
56162900_2205501866205293_6540348878061830144_o.jpg
56162900_2205501866205293_6540348878061830144_o.jpg [ 262.03 KiB | Viewed 7071 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 56 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group