TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Mon 29 Apr 2024 17:12

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1703 posts ]  Go to page Previous  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 57  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Aug 2011 10:59 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Orar circulatie pentru 15 august 2011

Se va circula dupa orarul unei zile de sâmbata.
Regia Autonoma de Transport Brasov aduce la cunostinta calatorilor faptul ca în cursul zilei de luni, 15 august 2011, autobuzele si troleibuzele vor circula potrivit programului corespunzator unei zile de sâmbata. Circulatia mijloacelor de transport în comun se va desfasura între orele 06.30 - 22.30.


www.ratbv.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 12 Aug 2011 12:11 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Silviu Sintea wrote:
Ancheta „ridicărilor auto“ atinge şi RAT Braşov

Un reportaj realizat de Mix TV pe aceasta tema:
[youtube]GE0zEvZ3S0U[/youtube]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 16 Aug 2011 22:49 
Offline
User avatar

Joined: Thu 19 Aug 2010 23:18
Posts: 242
Location: Romania
Nu există licitaţie fără contestaţie!

Şi RAT Braşov a amânat licitaţia

Regia Autonomă de Transport (RAT) Braşov trebuia să organizeze pe 17 iunie o licitaţie pentru achiziţia în leasing a 15 autobuze noi, cu norma de poluare Euro 5. Valoarea contractului este de 15,45 milioane de lei (3,8 milioane de euro) fără TVA. Am încercat să discutăm în prealabil cu reprezentanţii RAT Braşov pentru a afla motivul amânării licitaţiei, dar nu am primit niciun răspuns clar.

Potrivit anunţului, fondurile necesare pentru achiziţionarea autobuzelor vor fi acoperite din surse proprii ale regiei şi subvenţii de la bugetul local. Durata contractului va fi de 65 de luni, iar rambursarea creditului se va realiza în 59 de rate lunare egale, care vor include şi valoarea reziduală.
"Odată cu oferta se va prezenta şi desfăşurătorul ratelor care va cuprinde cele 59 de rate, capitalul, dobânda (calculată la sold), taxa administrativă, rata de leasing, taxele vamale (dacă este cazul), respectiv TVA", se arată în caietul de sarcini.

"Autobuzul va trebui să aibă o capacitate de transport de minimum 95 călători, din care 27-35 pe scaune. Noile autobuze vor fi dotate cu un sistem vizual şi auditiv de informare a călătorilor, amplasat în interiorul salonului, format din indicator vizual de tip LCD care să afişeze denumirea staţiei sau alte mesaje text prin rulare, instalaţie completă care va include un microfon pentru informarea călătorilor ce va fi comandat de la postul de conducere şi va avea difuzoare în compartimentul călătorilor. Sistemul audio va fi prevăzut cu dispozitiv pentru anunţare automată a staţiilor. De asemenea, autobuzele vor trebui să fie dotate cu radio CD player cu MP3, camere video pentru supravegherea la fiecare uşă, cu posibilitatea înregistrării, stocării şi descărcării imaginilor, echipament de transfer date wireless şi software pentru gestionarea, programarea sistemului şi autotest".

În prezent, parcul RAT Braşov este format din 202 autobuze şi 45 de troleibuze. Potrivit caietului de sarcini, ofertantul este obligat să deţină în proprietate sau pe bază de contract, pe teritoriul României, preferabil în Braşov sau împrejurimi, un atelier service acreditat de producătorul autobuzului, pentru satisfacerea obligaţiilor de garanţie care va fi de 36 de luni de la achiziţie sau la 200.000 de kilometri parcurşi.

La începutul anului, Regia Autonomă de Transport Braşov a cumpărat 10 troleibuze cu aproximativ 10 miliarde de lei vechi, sumă care ar fi fost de ajuns pentru un autobuz nou. Troleibuzele vechi elveţiene au fost cumpărate de la societatea Titan Trade SRL Sibiu. Valoarea exactă a contractului a fost de 979.525 lei (aprox 10 miliarde de lei vechi).


articolul complet: www.curierulnational.ro

Cele 10 troleibuze sunt de fapt 11 si nu sunt elvetiene, ci franceze(din pacate). Iar legat de autobuze, caietul de sarcini s-a modificat "din mers".
La ziaristi e un pic mai greu cu documentarea.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 18 Aug 2011 16:22 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Gratuităţi pentru pensionari la RAT, din toamnă

Consilierii locali PSD vor introduce în plen un proiect care propune acordarea unor gratuităţi pe mijloacele de transport în comun pensionarilor. Vedeţi aici criteriile stabilite şi cine ar putea beneficia de facilităţi începând din luna octombrie.

Consilierii locali PSD au solicitat în rânduri repetate reintroducerea gratuităţii pentru vârstnici pe mijloacele de transport în comun ale RAT. AceÅŸtia vor supune atenÅ£iei Consiliului Local, în următoarea ÅŸedinÅ£ă, un proiect care propune introducerea unor facilităţi pentru vârstnici. Practic, dacă până acum doi ani toÅ£i pensionarii aveau gratuitate pe autobuzele RAT, din toamnă numai cei cu venituri modeste vor avea parte de unele facilităţi. ÃŽn prezent, toÅ£i pensionarii, indiferent de venit, plătesc călătoria pe RAT la jumătate de preÅ£, respectiv 0,75 lei.

Conform proiectului, doar braşovenii (femeile de peste 60 de ani şi bărbaţii de peste 65 de ani) care au o pensie de maximum 1.000 de lei, cei care au pensie anticipată, anticipată parţială, pentru limită de vârstă, indiferent de vârstă, şi cu un cuantum al pensiei de 800 de lei, ar putea beneficia doar „de zece călătorii gratuite pe mijloacele de transport în comun pe toate liniile de pe raza municipiului Braşov, cu excepţia liniei 20 - Poiana Braşov, în intervalul orar 8.30 - 20.00, în zilele lucrătoare, şi pe toată perioada programului de circulaţie în zilele de sâmbata, duminică şi sărbători legale".

Varinata abonamentului

De asemenea, pensionarii care au un venit mai mic de o mie de lei ar putea alege şi un abonament lunar gratuit pe o singură linie de transport în comun cu excepţia liniei 20.

Totuşi, consilierii PSD propun ca pensionarii careau venituri mai mari de o mie de lei să beneficieze în continuare de reducerea de 50% la călătoria cu mijloacele RAT.

„Contrar declaraÅ£iilor managerilor regiei pensionarii braÅŸoveni nu se „plimbă" cu autobuzele, nu „dorm" în mijloacele de transport în comun ÅŸi nici nu le folosesc pentru „a căra apă de la izvoare sau pentru a se încălzi". Pensionarii folosesc mijloacele de transport în comun pentru a se deplasa la piaÅ£ă, la un cabinet medical sau pentru a căuta o farmacie care eliberează medicamente pe baza unei reÅ£ete compensate", se precizează în expunerea de motive care a stat la baza acestui proiect iniÅ£iat de consilierii locali PSD.


http://www.adevarul.ro/locale/brasov/Gr ... 46807.html


Attachments:
pen.jpg
pen.jpg [ 46.87 KiB | Viewed 6942 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 19 Aug 2011 13:02 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:32
Posts: 7774
SPA29 wrote:
„Contrar declaraÅ£iilor managerilor regiei pensionarii braÅŸoveni nu se „plimbă" cu autobuzele, nu „dorm" în mijloacele de transport în comun ÅŸi nici nu le folosesc pentru „a căra apă de la izvoare sau pentru a se încălzi". Pensionarii folosesc mijloacele de transport în comun pentru a se deplasa la piaÅ£ă, la un cabinet medical sau pentru a căuta o farmacie care eliberează medicamente pe baza unei reÅ£ete compensate

...ocazie cu care vor şti cu cine să voteze la următoarele alegeri. Măcar de-or vota cu respectivii, poate scăpăm de Scripcaru.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 20 Aug 2011 16:42 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Dr2005 wrote:
SPA29 wrote:
„Contrar declaraÅ£iilor managerilor regiei pensionarii braÅŸoveni nu se „plimbă" cu autobuzele, nu „dorm" în mijloacele de transport în comun ÅŸi nici nu le folosesc pentru „a căra apă de la izvoare sau pentru a se încălzi". Pensionarii folosesc mijloacele de transport în comun pentru a se deplasa la piaÅ£ă, la un cabinet medical sau pentru a căuta o farmacie care eliberează medicamente pe baza unei reÅ£ete compensate

...ocazie cu care vor şti cu cine să voteze la următoarele alegeri. Măcar de-or vota cu respectivii, poate scăpăm de Scripcaru.

Nici o sansa, Dragose... Totul e deja transat, nu vor exista contracandidati credibili, ci doar marionete ce fac blatul. Doar Dumnezeu ne poate scapa.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Aug 2011 09:44 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Încă două giratorii

Autorităţile mai au în plan încă două sensuri giratorii care să lege cartierele Florilor, Tractorul şi Bartolomeu. Primul va fi construit pe strada Hărmanului în zona care va face legătura cu viitorul cartier Coresi ce se va construi pe platforma Tractorul. Al doilea va fi la intersecţia străzilor 13 Decembrie şi Independenţei. „Odată realizate aceste două sensuri, se va ajunge mult mai uşor din Florilor sau Craităr spre Tractorul şi apoi Bartolomeu. Şoferii nu vor mai fi nevoiţi să o ia pe ocolitoare", a mai spus Sorin Toarcea.


http://www.adevarul.ro/locale/brasov/Br ... 6550.html#


Attachments:
File comment: Dubla giratie de la Gemenii.
gemenii.jpg
gemenii.jpg [ 63.9 KiB | Viewed 6832 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 22 Aug 2011 21:09 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Quote:
Încă două giratorii

Asta inseamna ca ne putem lua deocamdata adio de la speranta reluarii circulatiei cu troleibuze pe Harmanului, in ciuda lucrarilor recente, fie ea chiar si cu traseu-fantoma... Giratoriul care se va construi chiar in fata RAT va face mult timp imposibila circulatia cu troleibuze spre Triaj; santierul va dura mult timp, probabil va fi finalizat la primavara inainte de alegeri.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Aug 2011 16:43 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
A apărut, azi, o ştire în Adevărul cum că RAT Bv urmează să se semneze un contract pentru livrarea celor 15 autobuze. Am impresia că este doar o altă ştire aruncată pe site-ul lor, având în vedere că nici nu se cunoaşte câştigătorul licitaţiei.

15 autobuze noi, pentru RAT BraÅŸov

Regia Autonomă de Transport (RAT) Braşov urmează să semneze zilele acestea contractual de cumpărare a 15 autobuze noi-, în valoare totală de 14,445 milioane lei, fără TVA.

Autobuzele vor fi livrate la sediul RAT în termen de cel mult patru luni de la data semnării contractului. Autobuzele sunt dotate cu instalaţie de aer condiţionat, sistem de încălzire şi un sistem electronic de informare şi au un număr total de 101 locuri, dintre care 27 pe scaune.

Autobuzele ce vor fi exploatate de RAT Braşov sunt echipate cu motoare ce dezvoltă o putere de 228 kW, respectând normele legale antipoluare EURO 5.

Noile autobuze au o perioadă de garanţie de 36 de luni sau 200.000 de km, pentru elementele de caroserie acordându-se o perioadă de garanţie de 10 ani.


http://www.adevarul.ro/locale/brasov/15 ... 46185.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Aug 2011 23:15 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
A apărut în presă ştirea că autobuzele cumpărate ar fi BMC SLF M32 320 ProCity. Nu ştiu exact dacă există acest model (iarăşi o informaţie aruncată aiurea de aşa-zişii ziarişti braşoveni), având în vedere că motoarele de căutare nu returnează nicio informaţie în legătura cu acest autobuz. Bineînţeles că a existat şi o contestaţie, de aceea s-a întârziat semnarea contractului.
Cert este că acest contract a ajuns unde trebuie şi o să avem încă 15 jeguri, că doar erau prea puţine BMC-uri în ograda RAT, nu-i aşa?


Top
 Profile  
 
 Post subject: "Jeguri"
PostPosted: Tue 23 Aug 2011 23:31 
Offline

Joined: Tue 15 Dec 2009 21:06
Posts: 4
Daca tu n-ai acces la conferintele de presa, nu arunca cu vorbe goale catre jurnalisti doar asa ca sa pari mai interesant, informeaza-te mai intai si pe urma tragi concluzii. "Stirea" a aparut si in Brasovul tau si in myTEX si in multe alte ziare online.
Este exact cum scrii "o impresie" si uite pagina oficiala BMC, sa te convingi ca nu sunt deloc "jeguri" http://www.bmc.com.tr/indexx.php?f=252f ... =12854&l=2 :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 23 Aug 2011 23:40 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Ştirea e copiată de pe un site pe altul, ceea ce denotă calitatea ziariştilor, dar nu înseamnă că toţi sunt la fel.
Într-adevăr, nu am acces la conferinţe, dar altul a fost substratul mesajului meu şi n-are rost să aruncăm vorbe goale.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Bmc Procity
PostPosted: Tue 23 Aug 2011 23:43 
Offline

Joined: Tue 15 Dec 2009 21:06
Posts: 4
Ai incercat cumva sa scrii "pe motoarele de cautare" bmc procity? Nuuu. Uite inca o sursa sa vezi "jegurile" cum tu le-ai numit: http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=78987 Mie sincer, imi plac foarte tare, tie probabil nu! Preferai probabil MAZ-uri, nu? Nu crezi ca Brasovul si locuitorii lui merita un transport de anii 2000? Nici macar Mercedes-urile vechi si articulate, nu le poti numi jeguri. Decat patinoarul mobil din Maz iarna, prefer BMC!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Aug 2011 00:00 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Degeaba te superi pe mine, dar trebuie să înţelegi un lucru: aceste minunate (să mă exprim altfel) autobuze nu au fost aduse nici pentru confortul meu, nici al tău, nici pentru cel al braşovenilor. Aceste autobuze sunt doar o afacere. Este vorba numai de bani!
Te-ai întrebat vreodată de ce au fost aduse MAZ-urile?
Te-ai întrebat vreodată de ce au fost casate sute de troleibuze pentru a fi aduse autobuze care abia fac faÅ£ă transportului ÅŸi climatului din BraÅŸov?
Ai călătorit vreodată cu midi-buzele BMC? După cinci ani de exploatare arată destul de rău. Pe langă faptul că au probleme la motoare, supraîncalzindu-se prea tare, mai lasă şi un fum înecăcios la plecarea de pe loc. Am greşit exprimându-mă prin termenul "jeguri", dar în timp aşa vor ajunge.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Aug 2011 00:04 
Offline
User avatar

Joined: Thu 19 Aug 2010 23:18
Posts: 242
Location: Romania
Fara doar si poate BMC-uri sunt foarte proaste calitativ, prost realizate, neadecvate total climei din Romania. Ele au fost gandite oricum pentru piete ale Asiei si ale Europei de Est, in general tari sarace. Pana si turci ocolesc BMC-ul preferand OTOKAR-ul, spre exemplu.

BMC-uri sunt jeguri prin definitie, dovada suprema find cele 28 de bucati din dotarea RATBv. Daca cineva mai doreste informatii despre BMC este foarte simplu, vorbiti cu soferii care se chinuie cu ele prin oras.

Oricum nici nu mai conteaza cat de proaste sunt, in acest moment avem in Bv mai multe autobuze decat avem nevoie.
surse poze si alte informatii despre BMC:
http://wowturkey.com


Attachments:
Cankat_CETIN_Goruntu3402.jpg
Cankat_CETIN_Goruntu3402.jpg [ 159.5 KiB | Viewed 6704 times ]
Efecan_IMG_1269.jpg
Efecan_IMG_1269.jpg [ 115.8 KiB | Viewed 6704 times ]
Tacettin_TEZER_bmc320_cng5.jpg
Tacettin_TEZER_bmc320_cng5.jpg [ 21.09 KiB | Viewed 6703 times ]
Tacettin_TEZER_bmc320_cng6.jpg
Tacettin_TEZER_bmc320_cng6.jpg [ 21.56 KiB | Viewed 6705 times ]
Top
 Profile  
 
 Post subject: raspuns
PostPosted: Wed 24 Aug 2011 00:14 
Offline

Joined: Tue 15 Dec 2009 21:06
Posts: 4
N-are rost sa intru in polemici cu tine, daca ai fi citit "pm-ul", ti-ai fi dat seama ca nu sunt strain de ce s-a intamplat cu Maz-urile si ca acest nou lot de bmc-uri fac parte dintr-o alta "intelegere".

Importanta va fi fiabilitatea..., poti avea dreptate sa fie proaste dar, hai sa le vedem in teren.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Aug 2011 07:37 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56098
Nu stiu daca BMC-urile sunt "jeguri" sau nu. S-a scris despre ele la Buzau, despre faptul ca "mananca" motorina cat un tanc!

De studiat (de catre institutii abilitate) ar fi oportunitatea acestei investitii! In conditiile in care nu ai trasee noi, nu te-ai extins in mult-trambitata si inexistenta Zona metropolitana, nu ai modificat programele de circulatie marind numarul autobuzelor pe trasee, mi se pare ca achizitionarea acestor 15 autobuze e inca o gaura in buget, forata cu tupeu, folosindu-se bentonita vascoasa de la precedentele tunuri (achizitionare MAZ-uri, MAN-uri, midibuze BMC, sina de tramvai ce s-a "topit" pe drum, cuprul retelelor electrice, etc).

Ca tot se cauta simbolul Brasovului: din pacate exista unul contemporan in orasul de supt Tampa. Tampul. Adica profesorul de sport din Buruenesti. Capul patrat ce a impanzit Brasovul cu giratorii cu raza mult prea mare. Suprafata inutila (cu flori si pietre scripcaresti) e mult prea mare asa ca in giratorii virezi zdravan la dreapta. Daca ai si un pic de viteza, adaugi forta centripeta si poti avea probleme. In loc sa fluidizeze circulatia, consider ca imensele giratorii o incetinesc. Sistemul "green-light" putea sa aiba roade mai bune, dar cu radnotii din scripcarie nu ai ce discuta.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Aug 2011 11:25 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
RAT Braşov cumpără 15 autobuze noi cu 3,390 milioane de euro

Regia Autonomă de Transport (RAT) Braşov va semna în următoarele zile un contract pentru cumpărarea a 15 autobuze noi marca BMC modelul SLF M32 320 ProCity.
Contractul va fi semnat în urma organizării unei licitaţii, câştigate de producătorul turc de autobuze. Valoarea totală a contractului este 14,445 milioane lei (3,390 milioane de euro), fără TVA, în condiţiile în care, înaintea desfăşurării etapelor de licitaţie, suma estimată pentru realizarea achiziţiei a fost stabilită la valoarea de 15,45 milioane lei (3,62 milioane de euro), fără TVA.

Patru luni termen de livrare
„La licitaÅ£ie s-au înscris patru firme prestigioase, care au prezentat produse de înaltă calitate, câştigătorul oferind autobuze care corespund optim nevoilor RAT BraÅŸov atât în ceea ce priveÅŸte raportul calitate/preÅ£, cât ÅŸi din perspectiva siguranÅ£ă/costuri de exploatare ÅŸi întreÅ£inere”, se arată în comunicatul regiei de transport.
Autobuzele vor fi livrate la sediul RAT Braşov în cel mult patru luni de la data semnării contractului, plata urmând a fi făcută cu un avans de 5%, iar restul în 59 de rate lunare, începând din momentul recepţiei.

101 de locuri, 27 pe scaune
Cele 15 noi autobuze solo, având un număr total de 101 locuri, dintre care 27 pe scaune, vor completa actualul parc auto al RAT Braşov, în prezent format din 202 autobuze şi 45 de troleibuze.

Trei ani garanţie
Maşinile au o perioadă de garanţie de 36 de luni sau 200.000 de km, pentru elementele de caroserie acordându-se o perioadă de garanţie de 10 ani.
Licitaţia s-a desfăşurat pe 17 iunie, dar anunţarea câştigătorului a fost amânată după ce una dintre companiile care s-au înscris la licitaţie a depus o contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, care a fost soluţionată prin respingerea acesteia ca neîntemeiată.

„Rampă” pentru cărucioare
Autovehiculele noi sunt în întregime cu podea joasă, fără trepte, având suspensii care asigură reglarea automată a ţinutei de drum în funcţie de sarcină şi un sistem de înclinare la bordură. Pentru a asigura condiţii civilizate de transport persoanelor cu dizabilităţi şi a celor care sunt însoţite de copii în cărucior, RAT a achiziţionat autobuze ce sunt prevăzute la uşa din mijloc cu o rampă mecanică pentru accesul cărucioarelor. Autobuzele cumpărate sunt dotate cu trei uşi duble, instalaţie de aer condiţionat, sistem de încălzire suplimentar şi sistem electronic de informare.


Un articol complet realizat de către cei de la Bună-ziua Braşov.
http://bzb.ro/index.php?page_name=stire ... tire=66030


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Aug 2011 12:58 
Offline
User avatar

Joined: Thu 19 Aug 2010 23:18
Posts: 242
Location: Romania
Mai avem prezentata achizitia BMC-uri pe unde nici nu te astepti:
http://kronsport.ro/actualitate/stiri-l ... e-noi.html

Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport (RAT) Braşov vor semna în zilele imediat următoare contractul de cumpărare a 15 autobuze noi, marca BMC, modelul SLF M32 320 ProCity. Valoarea totală a contractului este de 14,445 milioane lei, fără TVA, în condiţiile în care, înaintea desfăşurării etapelor de licitaţie, suma estimată pentru realizarea achiziţiei a fost stabilită la valoarea de 15,45 milioane lei, fără TVA.

La licitaÅ£ie s-au înscris patru firme prestigioase, care au prezentat produse de înaltă calitate, câştigătorul oferind autobuze care corespund optim nevoilor RAT BraÅŸov atât în ceea ce priveÅŸte raportul calitate/preÅ£, cât ÅŸi din perspectiva siguranÅ£ă/costuri de exploatare ÅŸi întreÅ£inere. Autobuzele vor fi livrate la sediul RAT BraÅŸov în termen de cel mult patru luni de la data semnării contractului, plata urmând a fi făcută cu un avans de 5%, iar restul în 59 de rate lunare, începând din momentul recepÅ£iei.

Cele 15 noi autobuze solo, având un număr total de 101 locuri, dintre care 27 pe scaune, vor completa actualul parc auto al RAT BraÅŸov, ele urmând să asigure condiÅ£ii excelente de siguranÅ£ă ÅŸi confort atât călătorilor, cât ÅŸi conducătorilor auto. Autovehiculele de transport călători sunt în întregime cu podea joasă, fără trepte, având suspensii care asigură reglarea automată a Å£inutei de drum în funcÅ£ie de sarcină ÅŸi un sistem de înclinare la bordură. Pentru a asigura condiÅ£ii civilizate de transport persoanelor cu dizabilităţi ÅŸi a celor care sunt însoÅ£ite de copii în cărucior, RAT a achiziÅ£ionat autobuze ce sunt prevăzute la uÅŸa din mijloc cu o rampă mecanică pentru accesul cărucioarelor.

Autobuzele BMC SLF M32 320 ProCity sunt dotate cu trei uşi duble, instalaţie de aer condiţionat în salonul călătorilor şi cabina şoferului, sistem de încălzire suplimentar a salonului şi un sistem electronic de informare, alcătuit din panouri indicatoare a traseului, la exterior şi un indicator-traseu şi un sistem audio-video de informare, corespunzător prevederilor Legii 448/2006, privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, în interiorul autovehicolului.

Autobuzele ce vor fi exploatate de RAT Braşov sunt echipate cu motoare ce dezvoltă o putere de 228 kW, respectând normele legale antipoluare EURO 5. Cutia de viteze este automată, cu 6+1 trepte. Autobuzele au o perioadă de garanţie de 36 de luni sau 200.000 de km, pentru elementele de caroserie acordându-se o perioadă de garanţie de 10 ani.

Procedura de licitaţie nu a fost amânată. În cursul desfăşurării acesteia a fost depusă o contestaţie la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, care a fost soluţionată prin respingerea acesteia ca neîntemeiată. Prin urmare a apărut o mică întâziere în finalizarea procedurii de achiziţie, care s-a desfăşurat prin Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, licitaţia având două etape.


Un calcul simpu ne arata pretul exorbitant al unui astfel de autobuz:
3.390.000/15= 226.000 euro pret pe bucata fara TVA.
In Oradea compania locala OTL a cumparat 10 autobuze noi la pretul de 208.000 euro cu TVA, altfel spus 177.000 euro bucata fara TVA marca SOLARIS , cu modelul URBINO 12.
http://www.ebihoreanul.ro/stiri/ultima- ... 91890.html
http://www.bmc.com.tr , http://www.solarisbus.pl


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Aug 2011 17:38 
Offline
User avatar

Joined: Fri 29 Jun 2007 23:28
Posts: 125
Location: Brasov/Varsovia
Păi dacă asta a fost cel mai ieftin la licitaţia organizată. Poate Solaris nici nu s-a prezentat la licitaţie. Ar fi fost mai bun Solarisul, dar bine că nu e MAZ.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 24 Aug 2011 22:53 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Pentru oricine a calatorit cat de cat cu RAT Brasov in ultimii ani, poate chiar si pentru Ionescu, este clar ca BMC-urile achizitionate in 2006 sunt mai proaste chiar decat MAZ-urile: inconfortabile, zdruncina suspensia cu arcuri, afisajul este penibil si nu se vede nici macar ziua bine, put a aer statut, soferul sta chinuit si inghesuit, usile nu sunt folosite amandoua iarna, salonul nu permite circulatia libera printre scaune, nu ai bare de sustinere unde trebuie, motorul consuma enorm, de pe linia 20 au fost retrase dupa numai 2 zile de exploatare etc. Poate exista si alte modele mai performante de BMC, ramane de vazut. Din pacate ne-am pricopsit iarasi cu ceva ce nu va spori nici cu un milimetru calitatea transportului public din Brasov. De fapt, nu duceam lipsa de vehicule, ci de configurare corecta a traseelor si de orare adaptate nevoilor reale; ma refer in primul rand la amplasarea si numarul statiilor, dar si la trecerile de pietoni necesare in apropierea acestora.

Privind programele de circulatie, nu pot decat sa remarc ca, de cateva zile, s-a intrat parca din nou in Era Ceausescu. Curse lipsa sau furate la greu, timpi de asteptare mult peste orice imaginatie. Exemple concrete din ultima zi doar. Ieri seara, unul din cele doua MAN-uri articulate de pe linia 23 s-a retras brusc dupa ora 19, creand un gol de 30 min in orar. N-a murit nimeni, n-a reclamat nimeni, deci asteptam sa se repete gestul. Azi, in plina ora de varf (16.30), pe linia 5, in loc sa se circule la 6 minute interval (conform programului de vacanta afisat in statii si pe sait), se circula la 15 minute interval. Explicatia soferului: "programul ala din statii nu-i valabil"... Oare asa sa fie? S-a stabilit de mai marii RAT ceva ce noua nu ni se aduce la cunostinta? Eu banuiesc ca doar s-a dat liber din nou la hotie, situatia regiei fiind oricum disperata - scapata de sub control chiar.

Autobuzele noi le mai lipseau, si se poate lichida regia, iar patrimoniul ei sa ajunga in sfarsit la cei ce-l vaneaza de atatia ani.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 02 Sep 2011 10:09 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Primăria se spală pe mâini de hoţia de la RAT

Regia locală de transport va ridica maşinile parcate neregulamentar, fără intermediari.

La nici un an de când regia de transport Braşov a fost însărcinată cu ridicarea maşinilor de pe domeniul public, CL a mai dat o hotărâre în care obligă reglia să facă acelaşi lucru. De data aceasta, însă, la propunerea Executivului Primăriei, Consiliul Local a aprobat ca, de la 1 octombrie, Regia Autonomă de Transport (RAT) Braşov va gestiona singură activitatea de ridicare a maşinilor parcate neregulamentar pe domeniul public, fără să apeleze la alte firme. Consiliul Local, „ajutat” de DNA
Tot la ultima ÅŸedinÅ£ă a CL, s-a modificat regulamentul de ridicare a maÅŸinilor. Toate aceste schimbări s-au făcut abia după ce procurorii DNA au descins la sediul RAT ÅŸi al firmelor care prestează activitatea de ridicări auto, 40 de persoane (angajaÅ£i RAT ÅŸi ai firmelor care prestau serviciul de ridicare a autoturismelor, precum ÅŸi poliÅ£iÅŸti) fiind anchetate pentru săvârÅŸirea infracÅ£iunilor de abuz în serviciu ÅŸi fals intelectual. Degeaba a cerut opoziÅ£ia, în mod repetat, informaÅ£ii cu privire la banii care se scurg la RAT prin subcontractarea serviciului de ridicări maÅŸini. Timp de un an, Primăria a ignorat problema într-un mod cel puÅ£in suspect.
Mica şmechereală.

Anul trecut Consiliul Local Braşov a aprobat trecerea serviciului de ridicare a maşinilor parcate ilegal pe domeniul public către RAT Braşov. Motivaţia hotărârii a fost economiile la buget. Câteva zile mai târziu, managmentul RAT a decis subcontractarea afacerii către exact aceleaşi două firme private, care, până atunci, au prestat serviciul pentru Primărie. Una dintre aceste firme, AN &AG, se ocupase si pana atunci de aceasta activitate, cealalta fiind SC Fejer Top SRL. Astfel s-a evitat o licitaţie publică. Totodată RAT a refuzat constant să furnizeze date cu privire la veniturile din această activitate.
Marea tâlhăreală

Secretul cu privire la încasările dintr-un serviciu public a reprezentat doar una din probleme. O alta este descinderea procurorilor în sediile celor două firme, aproape 40 de persoane fiind anchetate penal pentru abuz în serviciu şi fals intelectual. Despre ce a fost vorba, de fapt: unii dintre cei cărora li se ridica maşina, mai ales funcţionari publici cu funcţii înalte în administraţia publică şi oameni de afaceri, erau iertaţi de amenzi. „Samsarii” de maşini au găsit o stratagemă pentru a nu-i taxa: respectivilor şoferi li se făcea o notă prin care se menţiona că au certificate de handicapaţi sau sunt riverani.
Pulpea tace suspect

Anchetatorii vorbesc de o medie de 40 de autovehicule pe lună pentru care nu se percepea taxa de ridicate şi depozitare în parcarea RAT. Practic, în bugetul regiei ajungeau doar 25% din încasarile adevărate de pe urma acestei activităţi. În ciuda faptului că, de activitatea respectivă este reponsabil RAT Braşov, conform unui HCL de anul trecut, reprezentanţii instituţiei se delimitează de subiect. Principalul responsabil de infracţiunile petrecute în curtea proprie, eternul director general Augustin Pulpea nu a dat niciun fel de declaraţie.
Scripcaru s-a îndrăgostit brusc de dreptate.

Abia după declanşarea anchetelor penale, primarul a decis brusc că e nevoie de dreptate. „După expirarea contractului cu cei doi operatori, RAT va prelua integral, de la 1 octombrie, prin structura proprie, 100% această activitate. Urmează să fie organizată o procedură de achiziţie a echipamentelor şi autovehiculelor necesare. RAT va avea personal propriu care să asigure acest serviciu, cu legitimaţii şi însemne vizibile, astfel încât fiecare om care a fost sancţionat să ştie foarte bine cine l-a sancţionat şi pentru ce“, a declarat, ieri, primarul George Scripcaru în şedinţa Consiliului Local, în contextul aprobării unor modificări la Regulamentul de organizare şi efectuare a activităţilor de ridicare, transport şi depozitare a vehiculelor staţionate neregulamentar în zone nepermise în Municipiul Braşov.
Cine răspunde?

„De ce acum câteva luni pentru RAT nu era oportună achiziţionarea de utilaje de ridicat, iar acum este? Cine răspunde pentru banii pe care RAT Braşov i-a pierdut timp de 12 luni, perioadă în care serviciul de ridicări auto a fost concesionat?”, se întreabă vicepreşedintele PSD Braşov, Răzvan Popa, cel care timp de un an a arătat cu degetul la acestă şmecherie cu iz penal a Primăriei, fără să fie băgat în seamă de cineva din Primărie sau Consiliu Local. Practic, nimeni din administraţia locală nu va răspunde. Deşi măsura luată de RAT Braşov, fără niciun fel de justificare, de a cesiona serviciul de ridicare maşini a produs grave daune bugetului local, absolut nimeni nu poate fi tras la răspundere.
Ridică de oriunde.

Conform noilor norme stabilite de CL, maşinile vor putea fi ridicate de oriunde sunt montate indicatoare cu oprirea sau staţionarea interzisă, parcarea interzisă, accesul interzis tuturor vehiculelor sau orice alt indicator de circulaţie, care restricţionează circulaţia, parcarea, oprirea sau staţionarea autovehiculelor, din parcuri, alei pietonale, zone verzi, insule de dirijare a circulaţiei, de pe trotuare, unde staţionarea este interzisă, din pieţe, piaţete, parcări de reşedintă, ocupate fără titlu.
Confiscare după o lună.

Dacă până acum proprietarul maşinii ridicate trebuia să plătească 380 pentru eliberarea maşinii, inidiferent de timp, acum va plăti câte 10 lei în plus pentru fiecare zi (după ce-a de-a patra) întârziere. Dacă proprietarul nu vine să şi-o revendice în 30 de zile maşina va fi confiscată, urmând a fi procesată conform legii 421/2002 privind vehiculele abandonate.
Patrulă în centru

Scripcaru a mai anunţat că în centru istoric al oraşului, acolo unde doar maşinile RTT (televiziunea primarului) au curajul să parcheze ilegal, va exista o patrulă 24 de ore din 24 „iar utilajul va sta la vedere, ca toată lumea să ştie că maşina poate fi ridicată în orice moment dacă se încalcă regulamentul“, a spus primarul.


http://www.brasovultau.ro/Primaria-se-s ... 47624.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 05 Sep 2011 09:57 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Încă mai sunt neclarităţi la RAT

Consilierul local Adrian Atomei susţine că RAT va trebui să dea socoteală pentru secretizarea contractelor cu cele două firme de ridicat maşini.

Faptul că primarul PD-L al Braşovului a propus Consiliului Local, care a şi aprobat, ca începând cu 1 octombrie 2011, RAT Braşov să se ocupe de această activitate, exclusiv prin structura proprie, este o recunoaştere a greşelii concesionării acestei activităţi către firmele private şi, totodată, o aprobare şi susţinere indirectă a demersurilor pe care le-am făcut în cadrul Consiliului Local, dar şi prin intermediul presei locale, în ceea ce priveşte situaţia de la RAT Braşov, crede Atomei.
Ce explicaţii mai sunt de dat. Teoretic, cei care au responsabilitatea conducerii RAT Braşov trebuie să prezinte Consiliului Local date privitoare la perioada în care acest serviciu a fost efectuat de cele 2 societăţi private. "Totodată, conducerea RAT Braşov trebuie să prezinte şi să dea explicaţii de ce a prelungit contractul cu încă 6 luni cu cele 2 societăţi, în contextul în care conducerea RAT avea obligaţia să prezinte un raport al acestei activităţi după primele 6 luni (octombrie 2010 – martie 2011), raport care nu a fost prezentat nici până astăzi Consiliului Local", a precizat consilierul local PNL.


http://www.brasovultau.ro/Inca-mai-sunt ... 47666.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 06 Sep 2011 09:49 
Offline
User avatar

Joined: Thu 19 Aug 2010 23:18
Posts: 242
Location: Romania
Din ciclul: noua ne pasa de troleibuze (transport electric) un nou episod.
In 2005 cei care si astazi conduc Brasovul au facut praf transportul public in centrul Brasovului si au distrus toata reteaua de troleibuze din jumatate de oras.
Acum tot ei ne prostesc direct in fata.

Din 2015, transport electric în Centrul Istoric
Proiectul Agenţiei Metropolitane Braşov este unul amplu, elementul principal fiind autobuzele electrice care vor circula de pe Strada Lungă până în Scheii Braşovului şi retur până în zona Cinematografului Patria

Centrul Istoric al Braşovului va deveni în următorii ani demn de orice metropolă europeană. După exemplul vechilor oraşe din Europa, Agenţia Metropolitană Braşov (AMB) doreşte să introducă transportul electric pentru turiştii şi localnicii care circulă prin inima istorică a vechiului burg. Obiectivul experţilor în dezvoltare este crearea unui centru lipsit de poluare. „Aducem în Braşov bunele practici din oraşele istorice din Europa, mai exact din Italia, Suedia, Marea Britanie, Grecia sau Bulgaria. Vrem să aducem bunele practici în transportul de persoane la Braşov, mai ales pentru zona istorică, pentru a asigura mobilitatea cetăţenilor din Centrul Istoric al Braşovului”, a declarat Dragoş David, preşedintele AMB.
Proiectul este unul amplu, elementul principal fiind autobuzele electrice care vor circula de pe Strada Lungă până în Scheii Braşovului şi retur până în zona Cinematografului Patria. O atenţie importantă va fi acordată bicicliştilor, care vor avea trasee speciale, delimitate de traficul rutier şi cel pietonal, cu borduri joase pentru a facilita traversarea trotuarelor. „Estimăm că Centrul Istoric al municipiului Braşov va fi reabilitat – din punct de vedere al infrastructurii rutiere dar şi al caselor - în 2014-2015. Acum suntem în faza de realizare a studiilor, necesare pentru realizarea proiectelor tehnice de reabilitare”, mai spune David.
Săptămâna viitoare, reprezentanţii AMB se vor întâlni cu specialişti din câteva oraşe europene pentru a găsi cele mai bune soluţii. Următorul pas pentru implementarea proiectului va fi atragerea finanţării, una din surse fiind acordul de parteneriat între România şi Elveţia. Dacă totul va merge bine, Centrul Braşovului va fi complet modernizat în 2015.


http://bzb.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Sep 2011 12:28 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
ÃŽnfiintare linia 11
O noua linie de troleibuze, între Triaj si Rulmentul

RAT înfiinteaza, cu titlu experimental, începând cu data de 09.09.2011, linia de troleibuze cu numarul 11, al carui traseu va fi Triaj - Craiter - Gara - Faget - Stadionul "Tractorul" - Rulmentul. Decizia a fost luata în urma solicitarilor venite din partea a numerosi elevi ce frecventeaza cursurile unitatilor de învatamânt din zona cartierului "Tractorul". Troleibuzele de pe linia 11 vor circula doar în zilele lucratoare, respectiv de luni pâna vineri, în intervalul orar 05.25 - 08.30 si 12.25 - 18.30. Frecventa trecerii prin statii va fi de 50 de minute, prima plecare în cursa urmând a se face din capatul de linie "Rulmentul".

Un mare rahat! Asta au facut! Bataie de joc cumplită! Daca tot circulă aşa aiurea, de ce nu au pus măcar 2 trolee pe oră? Sau se păstrează resurse pentru noile BMC-uri, care mai mult ca sigur vor fi autobuzele electrice promise de prim-gospodarul municipiului Braşov şi care vor fi foarte iubite de braşoveni!?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Sep 2011 12:31 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Revenire program extins circulatie

Regia Autonoma de Transport (RAT) Brasov revine din data de 12 septembrie 2011 la programul extins de circulatie. Astfel va creste frecventa mijloacelor de transport în comun pe 18 dintre cele 42 de trasee, ajungându-se ca la orele de vârf RAT Brasov sa aiba în circulatie minim 135 de autovehicule. RAT Brasov îsi continua demersurile pentru a oferi calatorilor conditii cât mai bune de siguranta si confort, astfel ca pe acele trasee pe care se înregistreaza un flux mare de calatori va suplimenta de la data amintita numarul de autovehicule. În acest fel, în timpul orelor de vârf, pe liniile 5 si 6 frecventa de circulatie a autobuzelor va fi de cinci minute, iar pe liniile 8 si 17, de exemplu, frecventa sosirii în statii va fi de sase minute. Noul program de circulatie al mijloacelor de transport în comun va putea fi consultat pe site-ul www.ratbv.ro , pe sectiunea "Trasee si orare", începând din cursul zilei de vineri, 09 septembrie a.c. De asemenea, vor fi actualizate si tabelele afisate în toate statiile, pâna în cursul zilei de duminica, 11.09.2011. Toate tabelele ce contin noile orare de circulatie vor contine mentiunea "Valabil din data de 12.09.2011".

sursa: ratbv.ro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Sep 2011 14:54 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
A aparut pe site-ul regiei orarul liniei 11:
http://www.ratbv.ro/afisaje/11-dus.html
http://www.ratbv.ro/afisaje/11-intors.html


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 08 Sep 2011 15:05 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56098
SPA29 wrote:


Ce rusine!!! Cata nesimtire!!!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 10 Sep 2011 00:54 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3297
Este o jalnica reeditare a fostei linii de autobuz 33, care a circulat in 1981-1983 pe traseul Autogara 3-Tractorul-Rulmentul, la inceput ca linie rapida, iar mai apoi ca linie normala. Tot numai in zile de lucru la ore de varf circulase si aceasta, doar ca intervalele erau de 15-20 min, nu bataia de joc de azi. E drept, calatoreau foarte multi navetisti intre Autogara 3 si platforma industriala.
Actuala linie 11 nu are nici o justificare pana la Rulmentul. Se putea face o bucla la Tractorul si cu doua vehicule sa se asigure intervale de 20 min. Dar atunci chiar si-ar fi castigat pasageri, ceea ce nu este de dorit pentru o linie destinata sa dispara dupa alegeri. Isi mai aminteste cineva de liniile de autobuz 39, 43, 47? Sunt surorile predecedate ale liniei 11.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Sep 2011 11:24 
Offline
User avatar

Joined: Wed 18 Jul 2007 15:09
Posts: 2032
Location: Brasov
Modificare temporara trasee

Schimbarile vor fi operate vineri, 16 septembrie 2011, între orele 16.00 si 22.00
Regia Autonoma de Transport Brasov aduce la cunostinta calatorilor faptul ca în ziua de 16 septembrie a.c. vor fi operate schimbari temporare în traseele de circulatie ale mai multor linii de autobuz, modificari determinate de desfasurarea în ziua respectiva a competitiei automobilistice "King of Europe Drift Series". Manifestarea sportiva se va desfasura pe Bulevardul Mihail Kogalniceanu, între intersectia cu Bulevardul Grivitei si cea cu Bulevardul Iuliu Maniu. Astfel, vineri, 16 septembrie 2011, între orele 16.00 si 22.00: - autobuzele de pe liniile 1, 4, 5, 6, 10, 17, 22, 31, 32, 34, 34 barat, 35, 37, 51 si 52 vor circula pe un traseu deviat, dupa cum urmeaza: Strada Toamnei - Bulevardul Victoriei - Bulevardul Garii - Bulevardul 13 Decembrie; - se suspenda în intervalul orar mentionat circulatia troleibuzelor de pe liniile 3, 5 barat, 7 si 30. Dupa finalizarea competitiei, circulatia autobuzelor si troleibuzelor mentionate va reveni la traseele obisnuite.


De ce ar trimite autobuze la traseu în locul troleibuzelor, fie ele deviate? Sau de ce nu, Renault-urile, cele 3-4, câte circulă, să fie deviate pe Victoriei, deplasându-se cu motorul auxiliar? Nuuu. Mai bine îşi bat joc în stilul lor caracteristic de călători şi îi lasă să aştepte în staţii. La ce îţi mai trebuie 3, 5B, 7 şi 30 după ora 22, când revin la traseu?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1703 posts ]  Go to page Previous  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 57  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group