Astazi s-a dat in folosinta noul terminal Stadionul Municipal. Incepand de maine, 1 Decembrie, au loc si modificarile amintite anterior asupra liniilor de autobuz din zona. Acestea au fost abia astazi anuntate, doar prin lipire de afise discrete in statii.
Pe scurt:
- Liniile 9, 15, 16, 23, 23 barat vor intoarce la Stadionul Municipal.
- Se infiinteaza Linia 44 (Stadionul Municipal-Depozite); biletele validate pe liniile 5, 9, 15, 15 barat, 16, 23, 23 barat si 28 sunt valabile in prelungire si pe linia 44 si reciproc; abonamentele tuturor liniilor din zona sunt valabile si pe 44; pe Linia 44 nu se emit abonamente.
Terminalul are la intrarea la fiecare peron semnalizare cu indicatoare de circulatie gigantice tip "statie de autobuz" pe care sunt inscrise sub pictograma si mentiunile "Regia Autonoma de Transport Brasov", "Transport judetean" sau "Transport international".
Ceea ce este socant este ca peronul 1 (care-l credeam a fi pentru taxiuri) are destinatia "transport judetean" si este conformat geometric in asa fel incat sa poata fi utilizat numai de catre
dube. DA, ATI VAZUT BINE CE-AM SCRIS: D.U.B.E. Cred ca este unicul caz in tara in care un peron nou este special conceput pentru dube. Cum aceasta se intampla la indicatia celor care au pus cruce transportului electric din Brasov, nu putem deduce decat ca ei au avut informatia ca dubele vor ramane bine-mersi in Romania si dupa 1 ianuarie 2008.
In continuare, peronul 2 este tot pentru "transport judetean", dar are conformatie care permite intrarea autobuzelor. Apoi, peroanele 3, 4 si 5 sunt rezervate pentru traseele RATBv si sunt dotate cu harta generala a retelei (valabila pentru ianuarie a.c. si neactualizata la noua situatie!), cate o schema a fiecarui traseu si programele de circulatie. Peroanele 6 si 7 poarta inscriptia "transport international". Sunt curios care firma (in conditiile in care plecarile internationale sunt in majoritate noaptea in Brasov) isi va aduce clientii noaptea in camp sa-i manance cainii asteptand autocarul. In fine, peronul 8 (si ultimul) nu are nici o inscriptie.
Peroanele 1, 2, 3, 4, 5 sunt la fata terminalului, iar 6, 7, 8 sunt la spatele acestuia. In cladirea comerciala dinspre est exista si spatii ale RATBv (case de bilete si abonamente, sala de asteptare, dispecerat), iar cladirea mai mica vestica se pare ca va fi autogara.
Deci, cinste lor onor Primariei si RAT Brasov: peronul 1, la fatada terminalului, conceput in 2007, in exclusivitate pentru dube.
PS. Trasee actuale de dube care au capat de linie in zona sunt: Brasov-Ghimbav (fosta linie 23 RATBv), Brasov-Codlea, Brasov-Colonia Bod, Brasov-Prejmer, Brasov-Podu Oltului. Probabil cel putin unele dintre acestea vor trage de acum la noul terminal.