TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Tue 19 Mar 2024 06:38

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 480 posts ]  Go to page Previous  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Next
Author Message
PostPosted: Wed 21 Sep 2016 09:38 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Anul 1970.

ebay.com


Attachments:
9524 Brasov.jpg
9524 Brasov.jpg [ 211.54 KiB | Viewed 14652 times ]
9526 Brasov.jpg
9526 Brasov.jpg [ 205.14 KiB | Viewed 14652 times ]
9532 Brasov.jpg
9532 Brasov.jpg [ 181.93 KiB | Viewed 14652 times ]
9529 Brasov.jpg
9529 Brasov.jpg [ 251.92 KiB | Viewed 14376 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 24 Sep 2016 19:38 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 318
Location: Timisoara
Nu stiu daca ati mai vazut-o...

ROMANIA HUNGARY 1940 Brasso,Brasov,Kronstadt -vintage traffic rounda,bus,photo


Attachments:
s-l1600 (4).jpg
s-l1600 (4).jpg [ 297.41 KiB | Viewed 14626 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 30 Sep 2016 15:25 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Casa Armatei.


Attachments:
Casa Armatei Brasov.jpg
Casa Armatei Brasov.jpg [ 503.75 KiB | Viewed 14600 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 25 Oct 2016 11:11 
Offline

Joined: Sun 03 Jan 2016 19:03
Posts: 20
Location: Sibiu & Brașov
Câteva amintiri legate de unele troleibuze din Brașov:

Ultimele DAC ROMANIA 112 E au circulat până în 1990 - din 1989 rămân doar două active - 97 (ungătorul) și 113, ultimul circulând pe linia 9 barat (fiind singurul vehicul care deservea linia respectivă). Odată cu desființarea traseului (anul 1990), este casat și vehiculul. Astfel, între 1990-1994 rămâne doar 97.

În privința casării primelor DAC 117 E la Brașov, operațiunea a început încă din 1989 (dispăruseră câteva din cele cu nr. de parc începând cu 114). Faptul e confirmat și de Anuarul statistic al României din 1990, unde pentru sfârșitul anului 1989 apar la Brașov 183 troleibuze în inventar (ori între 1981-1989 au fost aduse 185 DAC 117 E la Brașov).

Vă aduc în premieră o informație (urmăream și notam vehiculele care circulau din Brașov, atât eu cât și fratele meu) - în anul 1999, înaintea aducerii troleibuzului cu nr. de parc 114, ROCAR 212 E, a circulat pentru o scurtă perioada de timp, la Brașov, un troleibuz cu numărul de parc 114, dar ... articulat (217 E), cu fondul alb murdar - gri (ca 212 E cu nr. de parc 98-104), cu brâu albastru jos. Nu mai îmi aduc aminte dacă mai avea alte dungi. Cu siguranță era nou și era 217 E (l-am văzut din exterior numai - avea trei geamuri între primele 2 uși). A dispărut rapid, dar cu siguranță a circulat la Brașov! Să fi fost unul din vehiculele date ca despăgubire firmei Ikarus în urma procesului cu furtul burdufului?? Fratele meu susține, dar nu mai știe sigur, că l-ar fi văzut odată în 1999 și pe 113, ROCAR 212 E, cu schema fond alb cu dungi portocalii (ca 105-107, 109-115). Asta înseamă că, după cedarea acelui ROCAR 217 E cu nr. 114, 113 a primit numărul 114. Dar varianta asta nu e sigură. Cert e că după ce articulatul 114 dispare, vine 114 ROCAR 212 E, care îl înlocuiește.

Îmi aduc aminte de două troleibuze ROCAR 217 E care în perioada 1997-2000 au purtat niște reclame mai extravagante. Nu mi-am notat numerele (nici nu cred că se mai vedeau, fiind acoperite de reclame), dar erau cu siguranță erau 82 și 108. Unul din ele (probabil 82) avea toată zona de sub geamuri acoperită cu un autocolant verde (inclusiv pe brâul albastru, care nu se mai vedea), pe care erau reclame cu Knorr - îmi aduc aminte găina. Celălalt (108) avea zona de sub geamuri și chiar o parte din geamuri acoperite cu un autocolant care arăta ca un graffiti, cu nuanțe de albastru și mov. Nu mai știu la ce făcea reclamă. Ambele au fost revopsite în același stil și doar parțial - adică numai de la geamuri în jos, nu și între geamuri - pe 82 l-am văzut în 2001 cu noua schemă - brăul de jos era roșu, iar între brău și geamuri era o nuanță de maro. Între geamuri era vopseaua albă veche. Numerele de parc erau mari, dar nu mai aveau umbrele negre. 108 (sunt destule imagini cu el) a păstrat brăul vechi (bleumarin), dar între el și geamuri a fost vopist în galben, dar i se mai întrezărea dunga subțire din mijloc (apropo, 108 a avut schema de vopsire ca și 98-104?). Între geamuri era alb-murdar.
Are cineva imagini cu cele două troleibuze purtând reclamele respective?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 26 Oct 2016 12:39 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
Am vorbit mai demult cu cei de la RAT Brasov si mi-au spus ca #113 din seria Rocar nu a fost dat pentru ca vopsitorul a uitat atunci cand a venit #114 si #115, ca #113 nu fusese alocat. Ei asteptau sa mai vina un Rocar 212E pentru a repara scaparea. Comanda fusese facuta pentru 3 buc. dar uzina nu a mai avut si ulterior nici nu l-a mai livrat, astfel incat a ramas gaura la #113.
La #114 nu se vedeau urme ca s-a operat schimbare de numar.
Rocar 217E #114? Ciudat. Fara fotografii, afirmatiile despre aparitie, existenta si disparitie nu sunt certe. Daca era precum spui, mi-ar fi spus cei de la RAT atunci cand am discutat cu ei despre lipsa lui #113.
#108 a fost un exemplar disparat intre Rocar 212E si cred ca provenea de pe la o expozitie, acesta fiind fabricat printre ultimele articulate.
Stiu ca dupa pierderea procesului cu Ikarus intentat pentru furtul articulatiei, Rocar nu a mai fabricat autobuze si troleibuze cu terminatia 17.
Asa imi aduc si eu aminte ca fusese adus un troleibuz Ikarus 415T in probe in Brasov si l-am vazut pe linia 32 dar nu am vazut daca era din lotul pentru Bucuresti sau direct de la uzina.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 26 Oct 2016 13:22 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Ikarus 415T? Ce culoare?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 26 Oct 2016 20:48 
Offline

Joined: Sun 03 Jan 2016 19:03
Posts: 20
Location: Sibiu & Brașov
Revin cu lămuriri în legătură cu acel 114, am rezolvat dilema.

Din păcate în acea perioadă nu aveam aparat foto și notarea modificărilor survenite în parc am realizat-o începând cu 2001 (până atunci doar țineam minte). Chiar dacă nu aveam aparat foto, informația este certă, de mic eram pasionat de mijloacele de transport în comun, așă că eram atent la detalii, dar nu le-am scris de la început.

Am vorbit cu fratele meu (el l-a văzut de mai multe ori): a circulat nu în 1999, ci mai devreme, tot în anii '90 - era DAC-ul 117 E cu numărul de parc 11, modernizat la Electroputere Craiova, cu număr nou alocat după modernizare - 114, acesta fiind liber după casarea primului DAC 117 E adus la Brașov. Mi-am dat seama că e 11 după ce mi-a spus că avea o plăcuță pe el sau ceva de genul pe care scria „modernizat la Electroputere Craiova”. Fratele meu susține (dar nu e sigur) că și a doua ușă era mutată (cu 3 geamuri față de prima după modernizare) și arată astfel ca un ROCAR 217 E. Nu a circulat mult după modernizare cu numărul 114, poate a revenit la numărul 11 imediat, de aia nu a rămas cunoscut. Avea tot brâu albastru, după modernizare (nu mai știu restul dungilor cum erau, inițial când a fost adus 11 avea tot brâu albastru cu o dungă roșie subțire deasupra brâului, ca tot lotul 1-30). Sigur însă a purtat, măcar o perioadă foarte scurtă, numărul 114. Poate Brassovia ne lămurește - dumnealui a scris la pagina 1 din acest topic că unele DAC 117 E au primit alte numere de parc.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 27 Oct 2016 02:15 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Dac-ul cu nr. 11 cred ca si-a pastrat dupa "electronizare" schema originala cu albastru si rosu, evident cu inscriptia "modernizat la EP Craiova" adaugata, dar destul de discreta. Nu era inca moda vopsirii "simplificate" si oricum lucrarea nu s-a facut in RAT Brasov, ca sa se fushereasca vopsirea. Probabil a fost cea de-a doua sa RK (la 8 ani de la fabricatie), dar experimentul a ramas singular. Arata chiar foarte bine si niciodata nu am vazut acea inscriptie decat pe nr. 11. Chiar daca voi fi vazut vreun 114 vopsit ciudat, nu am sesizat ca ar fi fost altul decat vechiul 114 revopsit, despre care nu aveam de unde sti daca a fost deja casat sau nu. Totusi, nu inteleg de ce, odata schimbat, nr. de parc ar fi revenit la vechiul indicativ. In celelalte cateva astfel de cazuri din Brasov nu a fost decat cate o singura schimbare, scopul ei fiind de regula acela de a ascunde casarea unui vehicul neamortizat pe deplin. Nu am sesizat nici modificari ale ferestrelor/usilor si iarasi nu inteleg ce scop ar fi avut astfel de modificari costisitoare. A circulat un timp pe 7, din ce imi amintesc.

Dar vechiul 114 (DAC 117 fabricat in 1981) a fost destul de longeviv si a mai circulat o perioada dupa 1989 cu o schema de culoare usor ciudata, semanand cu seria 47-50. Probabil in timpul sosirii acelei serii (1989) i s-a facut si ultima RK sau RG lui 114.

Ar fi interesant si daca cineva a surprins in memorie sau foto dispozitia exacta a dungilor originale ale lui 45. Acesta a fost intr-adevar un exemplar neobisnuit (inclusiv prin acea caseta de linie turtita si nu bombata, precum la celelalte scunde). Este posibil sa fi avut si echipamente mai speciale decat cele de serie, dar la vremea respectiva nu prea m-am intersectat cu el in viata, ca sa il pot studia.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 27 Oct 2016 02:24 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
Ikarus-ul care a circulat la Brasov avea schema parca portocaliu cu verde. Deasupra usii din fatza era inscriptionat cu emblema RATB, dar fara nr. de parc. Cred ca era un low-floor de tip 411, nu 415, si ulterior s-a reintors in Ungaria. Nu era fabricat la Arad. Nu avea compostoare si era inscriptionat in salon cu mesajul "aceasta calatorie va este oferita gratuit de URTP". La Brasov a fost pe linia 5 in iunie 1998, de "ziua transportatorului". Fiind solo de 12 m, nu prea facea fatza traficului de pe linia 5.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu 27 Oct 2016 07:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Dupa cum ma asteptam, e vorba de Ikarus-ul 411 T, ce a circulat in toate orasele din RO cu retele de troleibuz.

http://villamosok.hu/troli/ik-412/ik412t_en.html


Attachments:
t400szege.jpg
t400szege.jpg [ 69.19 KiB | Viewed 14499 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 06 Nov 2016 19:00 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Triaj, anul 1989.

Orasul Memorabil.


Attachments:
Triaj 1989n.jpg
Triaj 1989n.jpg [ 53.05 KiB | Viewed 14468 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 06 Nov 2016 19:01 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Str. Muresenilor, anul 1980.

Orasul Memorabil.


Attachments:
Muresenilor 1980.jpg
Muresenilor 1980.jpg [ 450.16 KiB | Viewed 14468 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 18 Dec 2016 16:53 


O filmare din anul 1984-iarna.

La minutul 2.52 se distinge un troleibuz galben cu dunga alba. Era statie atunci pe acolo? Sau nu avea curent?


Top
  
 
PostPosted: Sun 18 Dec 2016 17:42 
Offline
User avatar

Joined: Sun 03 May 2009 00:24
Posts: 101
Location: Brasov
radu wrote:
La minutul 2.52 se distinge un troleibuz galben cu dunga alba. Era statie atunci pe acolo? Sau nu avea curent?

Acolo a fost staţia până când a fost mutată la Maternitate de Tovarăşu' Prim...


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 18 Dec 2016 20:17 
Offline
User avatar

Joined: Thu 03 Nov 2005 21:03
Posts: 208
Location: Brasov
radu wrote:
La minutul 2.52 se distinge un troleibuz galben cu dunga alba. Era statie atunci pe acolo? Sau nu avea curent?


Troleibuzul #144. Singurul DAC 117E in aceasta schema de culoare in Statia Biserica Neagra.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 22 Jan 2017 17:14 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
1. Intersectia Valea Cetatii - Tampei, 1986-1987.

2. Str. Tampei, 1986-1987.

Foto: Stanescu Tiberius.


Attachments:
16143730_1942416915991668_5121276103465844761_o.jpg
16143730_1942416915991668_5121276103465844761_o.jpg [ 182.7 KiB | Viewed 14320 times ]
16178934_1942416909325002_4352142580978175233_o.jpg
16178934_1942416909325002_4352142580978175233_o.jpg [ 239.48 KiB | Viewed 14320 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 01 Apr 2017 19:15 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
363

Foto: Klaus Mundt - phototrans.eu


Attachments:
363km.jpg
363km.jpg [ 525.28 KiB | Viewed 14281 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 16 Apr 2017 14:00 
Offline

Joined: Tue 18 Oct 2005 13:20
Posts: 318
Location: Timisoara
Vintage bus photo Romania Brasso lkw PKW foto Kfz Autobus Rumaenien 1933 foto AK


Attachments:
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg [ 130.19 KiB | Viewed 14250 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon 17 Apr 2017 19:29 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Visor wrote:
Vintage bus photo Romania Brasso lkw PKW foto Kfz Autobus Rumaenien 1933 foto AK


Autobuzul asta nu are nici o legatura cu Brasovul.
Este mai mult ca sigur din Bucuresti. Piata Mare (nu este vorba de Piatra Mare) din cate stiu este Piata Bibescu Voda.
Calea Piscului nu exista la mine in oras si nici nu am auzit sa existe vreodata.

Am vazut si eu oferta asta pe un site de licitatii, dar tipul din Timisoara care o vinde nici macar nu a verificat de unde e poza respectiva (si deja au licitat o multime pentru ea), mai ales ca pe spate scrie clar "Suvenir de la Sosea".


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue 18 Apr 2017 10:57 
Offline

Joined: Thu 16 Jul 2009 10:29
Posts: 53
Și la unele site-uri de licitație, deși le dai ”feedback” cu o corectură asupra datei/locului de apariție/de unde vine imaginea, tot nu face NIMENI CORECTURA ; astfel că licitația este făcută pe o eroare..... Și cel ce se ”bucură” de achiziție, imediat este decepționat !!!


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sat 20 May 2017 17:30 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Poze nu foarte vechi, dar parca din timpuri imemoriale.
Normal ar fi trebuit sa sterg referinta la site-ul de unde sunt preluate pozele, pentru ca respectiva persoana a folosit si poze facute de mine pe site-ul ei fara a mentiona de unde sunt (pre)luate.
Oricum pozele facute in 1999, prezentand greva muncitorilor de la Steagu Rosu, surprind in fundal si imagini cu capatul de linie Saturn si Roman, azi marete terminale dar tranzitate de un numar de vehicule comparativ (+/-) cu cel care stationa pe timpul noptii in ele.


Attachments:
roman miting 19.jpg
roman miting 19.jpg [ 141.64 KiB | Viewed 14152 times ]
roman miting8.jpg
roman miting8.jpg [ 213.42 KiB | Viewed 14152 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 02 Jul 2017 21:41 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Poiana Brasov plina de autobuze :)


Attachments:
Poiana Brasov 020717.jpg
Poiana Brasov 020717.jpg [ 461.89 KiB | Viewed 13973 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun 30 Jul 2017 21:30 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
De pe ebay.com


Attachments:
s-l1600.jpg
s-l1600.jpg [ 52.01 KiB | Viewed 13863 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed 02 Aug 2017 05:39 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 106
In una din poze apare un Sanos. Pe vremea aia nu erau particulare, nu? Cate erau si ale cui, ONT, sau regiei de transport judetean? Am dat de o poza facuta de mine cu un Sanos si pe vremea aia nu stiam ce era (E modificat mult, cu parbrize de Roman etc). Sunt curious daca erau mai multe sau mai unicat, ca ar fi interesant daca e aceiasi masina.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 04 Aug 2017 11:00 
Offline
User avatar

Joined: Sun 18 Mar 2007 18:17
Posts: 106
Postez o poza pe care am salvat-o mai demult, si habar n-am pe ce site, sau de cine a facuta fotografia. Daca stie cineva va rog sa-mi ziceti ca sa o creditez cum se cuvine.

E vorba de un Roman 112E (oficial Dac 112E, dar ca sa nu confudam cu Dac112EM pe care scria tot 112E), cu numar de parc 6. In numele fisierului scrie ca ar fi fost al Tursib, venit de la ITB unde a fost livrat de nou.

Insa sortand pozele mele de vreo 2 saptamani am inceput sa mai recunosc siglele regiilor, si pe lateral apare sigla ITBv, deci Brasov! Inca un caz de informatii eronate de pe net. Deci nu sunt sigur daca 6 a venit de la ITB sau era al ITBv de nou, insa ce e cert-am cautat cu image search si nu apare nicaieri poza asa ca merita postata.

De remarcat ca troleul are dungi, ceva deschis la culoare (dupa nuanta de gri as ghici bleu). Este din seria mai veche, avand geamuri culisante inguste, si nu late (similar cu Dacurile noi).

Voi mai posta astfel de poze gasite de mine, cum dau de ele.


Attachments:
6-1978.08.05 Roman SB fost ITB.jpg
6-1978.08.05 Roman SB fost ITB.jpg [ 2.29 MiB | Viewed 13763 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 04 Aug 2017 21:55 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
castrosua wrote:
In una din poze apare un Sanos. Pe vremea aia nu erau particulare, nu? Cate erau si ale cui, ONT, sau regiei de transport judetean? Am dat de o poza facuta de mine cu un Sanos si pe vremea aia nu stiam ce era (E modificat mult, cu parbrize de Roman etc). Sunt curious daca erau mai multe sau mai unicat, ca ar fi interesant daca e aceiasi masina.
FAP Sanos S-14 s-au importat in numar relativ mic in anii 70. Au avut culoare fie portocaliu, fie albastru. Majoritatea au fost ale ONT, dar au primit si regionalele ITA un numar mic.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 04 Aug 2017 21:59 
Offline

Joined: Mon 01 Oct 2007 17:54
Posts: 3299
castrosua wrote:
Postez o poza pe care am salvat-o mai demult.

E troleibuzul cu nr. 6 din Brasov, pe linia 4, in statia "Hidromecanica" de pe Str. Harmanului, directia spre centru. A fost livrat de nou la Brasov, fiind fabricat in primavara lui 1976, chiar in prima serie de dupa cele care avusesera faruri dreptunghiulare si tragatoare. Avea trei dungi protocaliu-galbui pe fond crem, iar la interior scaune tapisate maro cu negru.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 04 Aug 2017 22:16 


Top
  
 
PostPosted: Mon 28 Aug 2017 10:10 
Offline
User avatar

Joined: Tue 18 Oct 2005 08:49
Posts: 56085
Transport de calitate cu troleibuzele DAC-ROMANIA 112 E. Acum, scripcareli (MAZ-uri, MANAS-uri si BMC-uri).


Attachments:
Brasov 280817.jpg
Brasov 280817.jpg [ 743.95 KiB | Viewed 13975 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri 08 Sep 2017 21:16 
Offline
User avatar

Joined: Mon 12 Mar 2007 20:28
Posts: 245
Location: Brasov
Brasov inceputul anilor 60.
Cateva secvente din "Doi baieti ca painea calda" - 1962.
Imaginile surprinse in fata hotelului Carpati -langa actualul Rectorat sau la Poarta Schei se regasesc in film in intervalul dintre minutele 30'50" - 31'10".


Attachments:
2017-09-08 (7).jpg
2017-09-08 (7).jpg [ 118.26 KiB | Viewed 13765 times ]
2017-09-08 (3).jpg
2017-09-08 (3).jpg [ 82.9 KiB | Viewed 13765 times ]
2017-09-08 (5).jpg
2017-09-08 (5).jpg [ 94.84 KiB | Viewed 13765 times ]
2017-09-08 (6).jpg
2017-09-08 (6).jpg [ 109.71 KiB | Viewed 13765 times ]
Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 480 posts ]  Go to page Previous  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Next

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group