Deci, nici vorba ca RAT sa mai spere sa preia transportul preorasenesc, se pare ca isi mai mentine doar iluzia palida ca va lua fortat chirie de la cei care-l fac.
http://newsbv.ro/2015/06/15/brasov-obti ... -autogari/Quote:
RAT Brașov a obținut autorizațiile pentru transformarea a patru capete de linie în autogări
autor: Traian Itu
O parte dintre terminalele Regiei Autonome de Transport (RAT) Brașov, deschise publicului la finele anului trecut, funcționează mai nou și ca autogări.
Astfel, transportatorii care execută curse intra și interjudețene pot folosi terminalele de la Triaj, Rulmentul, Poienelor și Bartolomeu (Stadionul Municipal) pentru îmbarcare și debarcarea călătorilor. RAT a obținut toate licențele necesare pentru ca terminalele să funcționeze în regim de autogară, ținând cont că au fost construite după toate standardele europene și au dotările necesare în acest sens, de la săli de așteptare și puncte de informare, la parcări. În conformitate cu informațiile publicate pe portalul ratbv.ro, Regia Autonomă de Transport le poate oferi transportatorilor și servicii de dispecerizare, respectiv coordonare, dirijare și urmărire a desfășurării circulației mijloacelor de transport persoane pe traseele și graficele orare stabilite de către operatorii acestora.
Efectul urmărit constă în reducerea suprapunerilor cu traseele de transport urban. De asemenea, unul dintre obiectivele proiectului de modernizare al acestor terminale îl constituie realizarea unor noduri de transfer a populaţiei care locuieşte în împrejurimile municipiului Braşov, dar se deplasează către şi de la locul de muncă sau şcoală în Braşov, putându-se astfel evita supraaglomerarea căilor rutiere ale municipiului. „Acest proiect stă la baza realizării unui sistem integrat de transport public care să contribuie la dezvoltarea economică, socială şi culturală a întregii regiuni şi care va prezenta o serie de avantaje pentru populaţia deservită”, au precizat reprezentanţii Primăriei Braşov odată cu finalizarea capetelor de linie.
Bun, acum sa ne imaginam ca sosesc in intermodalu' de la Poienelor calatorii din Sacele, dar si cei din Predeal, gandind ca primarul va reusi cumva sa-l impiedice pe Codreanu sa mai ajunga la propria sa autogara de la gara, pentru care tot el i-a dat autorizatia de construire pe un teren al CFR. Din alte parti nu mai au de unde sosi alti calatori aici. Ce gasesc ei? Pai, sa zicem ca vor sa mearga la gara, de unde sa-si continue drumul cu alte mijloace, eventual la Bran, sau vor sa ajunga repede si comod in centrul istoric, sau la scolile si liceele din acest centru. Stupoare, nici un traseu din Poienelor nu merge la gara, iar 52-ul de centru vine la jumate de ora, e un microbuz infect, ocoleste la greu si nici n-are aici statie la intors... Bun, hai sa iau ceva care circula mai des, macar pana la Livada Postei, de unde poate urca lumea si spre Poiana. Again stupoare, 17-le trece pe departe si nu are statie in dreptul Str. Poienelor... Biiiine frate, suntem de fapt la tzara, iau pana la urma 5-ul, pe care circula doar 67% din cursele afisate in orar (din lipsa de masini) si care nici n-ar mai trebui sa poarte tziple cu traseul (ca e singura masina care strabate tot satul), cobor la un kilometru de unde as avea nevoie - asta e, "ghinion"...
Cui nu-i place, sa-si ia masina mica! Asta e gandirea rurala a celor ce au imaginat meschin si stramb aceste "noduri de transfer" care "sa contribuie la dezvoltarea bla-bla-bla". In secolul XIX se facea mai bine.