Consultare. Masterplanul de transport intra in dezbatere publica
Plan pe roate
N-avem centura, dar ne facem masterplan. Planul de transport local al Sibiului va putea fi dezbatut de sibieni, impreuna cu specialistii, la sfarsitul lunii viitoare
Potrivit unui anunt publicat pe pagina de internet a Primariei, masterplanul va intra in dezbatere publica in data de 25 noiembrie, de la ora 16.00, iar discutiile vor avea loc la sediul Primariei. De altfel, reprezentantii municipalitatii anunta ca raportul de mediu poate fi consultat la sediul Agentiei Locale de Protectie a Mediului si Agentiei Regionale de Protectie a Mediului, din strada Hipodromului nr. 2A. Aici puteti sa studiati planul de transport local si sa lasati sugestiile si comentariile pe marginea proiectelor propuse, zilnic, intre orele 8.00-16.00, precum si pe adresa de e-mail
office@arpm7c.ro, pana in data de 24 noiembrie.
Investitii uriase pentru orasul viitorului
Aproximativ 120 de milioane de euro este costul proiectului propus de firma britanica WSP Group, in colaborare cu alte doua firme straine, care a analizat zeci de modalitati de imbunatatire a traficului din oras si din afara lui, tinand cont de toate etapele necesare implementarii, dar si de normele europene in vigoare. Unul din cele mai costitoare proiecte, de peste opt milioane de euro, are in vedere fluidizarea traficului in zona de nord, prin reabilitarea strazilor Metalurgistilor, Raului, Malului si Cibinului, in conditiile in care zona incepe sa semene din ce in ce mai bine cu cea de la intrarea in Sibiu dinspre Selimbar. Desi specialistii au amintit des problema traficului de langa hypermarket-ul Real, solutiile pe care le-au propus tin in special de semaforizare si de centura ocolitoare. Un alt proiect costisitor, de peste sapte milioane de euro, este construirea unei pasarele peste calea ferata intre strada Mihail Kogalniceanu si Calea Surii Mici. Propunerile de parcari subterane in Piata Unirii, Parcul Tineretului, pe strazile Ocnei si 9 Mai sunt si ele solutii agreate de primarul Klaus Johannis, iar costurile sunt estimate la 1.482.000 de euro, cu TVA inclus.
Laura Catuneanu, 08.10.2008
Monitorul de Sibiu,
www.monitorulsb.ro
Spune-ti parerea despre transportul urban!
Sibienii sunt invitati sa consulte si sa isi ofere eventualele sugestii legate de masterplanul realizat pentru transportul urban din municipiul Sibiu.
Comandat in 2006 si realizat pe parcursul lui 2007, masterplanul "Transport urban in municipiul Sibiu" este un document de peste 300 de pagini care se vrea "o analiza mult mai comprehensiva in care sunt luate in calcul mai multe moduri de transport urban. Zonele urbane pot sa se dezvolte si sa creasca repede, asa ca masurile, ameliorarile si politicile trebuie sa ofere raspunsuri flexibile la conditii schimbatoare, astfel incat sa rezolve blocajele rutiere fara sa constranga dezvoltarea economica si sa asigure viabilitatea si bunastarea Sibiului", dupa cum se arata in introducerea documentului respectiv. Ultima parte a documentului vrea sa ofere un cadru de dezvoltare a transportului public pentru urmatorii 20 de ani. Pe termen scurt, respectivul document propune reabilitarea strazilor "centurii interioare de nord", care include Metalurgistilor, Raului, Malului, Cibinului si imbunatatirea pavajului existent, pana in 2011. Printre altele, mai este propus si un pod peste Cibin langa strada Pedagogilor, noi trasee de troleibuz si "un traseu orbital" de tramvai.
Costurile masurilor propuse prin acest masterplan pana in 2027 sunt enorme. Potrivit documentelui, masurile de luat pe urmatorii 22 de ani vor costa 173 de milioane de euro, din fonduri nesubventionate. Iar pe urmatorii opt ani, masurile de luat cu 65% subventie vor avea un cost de 60 de milioane de euro. Masterplanul a fost realizat de WSP (Anglia), in colaborare cu NEA (Olanda) si cu Universitatea din Karlsruhe. Acesta va fi supus dezbaterii publice pe 25 noiembrie 2008, la sediul Primariei.
Traian Deleanu, 08.10.2008
Sibiu Standard,
www.sibiustandard.ro
Master plan pentru micro-probleme
300 de foi pentru a elabora o noua strategie pentru traficul urban. Nu e un lucru usor si cu siguranta nu a apucat sa cuprinda toate problemele. Sibiul ar trebui sa-si propuna sa ajunga la standardul transportului urban din alte orase, chiar si din Romania. Dar pentru asta, ar fi nevoie si de ajutorul populatiei. Sibienii sunt consultati acum intr-o problema de care se lovesc in fiecare zi. Cati vor avea dispozitia de a deschide macar fisierul cu planul elaborat de primarie? Foarte putini. Sigur, interesul urbei nu este de a aduna in piata tot orasul, pentru a discuta problemele cetatii, dar un minim interes tot trebuie sa existe. Documentul are toate sansele sa treaca pe langa sibieni fara nicio observatie. Din lipsa de interes, pornita de la ideea: "oricum nu intereseaza pe nimeni ce gandesc eu". Organizatiile neguvernamentale, fara a pune aici la socoteala cele care militeaza pentru troleibuze, vor ignora si ele subiectul. Asteptam totul de-a gata. Iar cand totul este realizat, ne punem intr-un colt si comentam ce nu s-a facut bine. Am putea evita totul spunandu-ne parerea. Ce-i drept, e mai usor sa arunci o vorba la final, decat sa contribui cu o idee constructiva.
Sibiu Standard,
www.sibiustandard.ro