Pentru inaugurare au fost aduse de la Sibiu troleibuzele 323 si 330.
Inaugurarea era sa fie compromisa, deoarece statia de redresare nu era echipata.
Troleibuzele au inceput sa circule efectiv in luna octombrie 1989, pe traseul T1, 4 in ore de varf si doua in afara orelor de varf.
De asemenea, tot in anul 1989, au fost aduse de la URAC troleibuzele 332-335, via IJTL Sibiu, troleibuzele 336-338 ramanand la Sibiu. Toate troleibuzele din Medias au fost vopsite in maro (spre portocaliu), dupa schema lui 323 si 330 (deci si acestea au fost vopsite, nu doar cele din seria 332-335).
Pt. Medias au fost pregatite vechile DAC-uri din Sibiu, cu nr. 228, 229, 234, 308. Nu am informatii care sa confirme daca troleibuzele acestea au ajuns la Medias sau in alt loc. In parcul rece din Sibiu (de pe str. Preot Baca), nu au ajuns). E posibil ca acestea sa fi circulat foarte putin in Medias, fiind inlocuite de troleibuzele aduse de la URAC.
Troleibuzele erau garate in aer liber, la cap de linie Automecanica.
In 1990 a demarat extinderea retelei de troleibuz in cartierele Vitrometan si Gura Campului si a inceput constructia depoului modern de troleibuze de pe Soseaua Sibiului. Desi lucrarile au fost finalizate in anul 1990, legatura cu cartierul Vitrometan a fost data in folosinta doar in anul 1991, din cauza asfaltarii Soselei Sibiului.
Prima data a fost construita reteaua in cartierul Vitrometan, apoi extinderea Centru - Gura Campului.
Proiectul initial prevedea legarea cu linie de troleibuz a platformelor industriale din Copsa Mica si Medias.
In urma unui incendiu, in anul 1991, pe str. Carpati, troleibuzul 323 a fost distrus.
In anul 1998 s-a construit retea de troleibuz pe str. Brancoveanu si acad. I. Moraru, avandu-se in vedere instituirea sensului unic pe str. Carpati.
In anul 2005 reteaua a fost extinsa in cartierul Gura Campului, pe str. Govora si 1 decembrie.
In anul 2006 a fost demontata reteaua de pe str. Clujului si cea de pe str. C. Brancoveanu si acad. I. Moraru (retea noua, ce nu a fost folosita niciodata), fara a exista Hotarari ale Consiliului local.
In anul 2009 s-a extins reteaua de troleibuz pe tronsonul sos. Sibiului - Izvor - Kaufland - str. Ighisului - str. Vidraru - str. Blajului, retea ce nu a fost data in folosinta pana astazi. In anul 2011 s-a receptionat lucrarea, desi aceasta nu este completa (nu s-a realizat traversarea sos. Sibiului cu cablurile de injectie)!
In anul 2011 troleibuzele Renault au fost retrase din circulatie (3 dintre ele in perfecta stare de functionare, adica 660, 661, 662) si Graf&Stift 653, 655 (perfect functionale), doar pt. a face loc troleibuzelor NAW.
In anul 2012 s-au realizat proiectele tehnice pt. extinderea retelei pe str. Stadionului si respectiv pe str. Avram Iancu - Elesteu.
In anul 2013 au fost casate troleibuzele 654, 657, 658, 659, 2812 TCL
In anul 2013 s-a realizat legatura sos. Sibiului (LukOil) - str. Ighisului - str. Vidraru, punandu-se asfel in valoare o parte a retelei construite in anul 2009 (Ighisului - Vidraru - Blajului).
In anul 2014 s-a realizat legatura str. Iacob Piso - sos. Sibiului, pt. a permite retragerea troleibuzelor la garaj, dupa ultima cursa efectuata in cartierul Vitrometan.
In anul 2015 s-a reconstruit reteaua de troleibuz de pe str. C. Brancoveanu si str. acad. I. Moraru.
In anul 2015 a fost casat troleibuzul 662.
In anul 2016 au fost aduse troleibuzele 817, 818, 819, 820, 821. Cele trei troleibuze Van Hool AG 300T aduse din Esslingen, sunt cele mai noi troleibuze second-hand aduse vreodata in Romania.
In anul 2016 au fost casate troleibuzele 653, 660, 661.
In anul 2018 au fost casate troleibuzele 655, 786, 787. Troleibuzul 786 nu a circulat NICIODATA in Medias!
Last update: 21 august 2019.
Attachments: |
330 -T1 Unirii.jpg [ 101.05 KiB | Viewed 1927 times ]
|
|