TTT (Transport-Travel-Tourism)

Silviu Sîntea's page
It is currently Thu 28 Mar 2024 20:37

All times are UTC + 3 hours




Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed 22 Apr 2015 16:00 
Din pacate in prezent acesta este efectuat cu microbuze (Mercedes-Sprinter si Iveco) de catre Sc Anta 95 Srl, din anul 2005.
Doar cateva statii sunt oarecum amenajate.

Consider ca ar fi necesara reorganizarea si prelungirea traseelor existente, astfel

Traseul nr. 1 Gara- Parc Recea. Statii- Gara 2, Cina/Stadion, Posta/Piata Tricolorului, Centru, Scoala nr.2, PECO, Fosta ITA, Fosta Fabrica de conserve, Intersoc, Statia Meteo.
Tur- Aleea Garii, Strada 1 Decembrie, Strada A.I.Cuza, Strada Meleti Istrati, Bdul. 1 Mai, Calea basarabiei, Drum Recea.
Retur- Drum Recea, Calea Basarabiei, Bdul. 1 Mai, Strada general Gheorghe Teleman, Strada Florilor, Strada A.I.Cuza, Strada 1 Decembrie, Aleea Garii.

Traseul nr.2 Facultativ Camping Dobrina- Cartier Dobrina si regulat Cartier Dobrina- Cartierul Nou. Statii- Soseaua Tatarani (facultativ), Fazanerie (facultativ), Halta Dobrina (facultativ), Scoala nr.6, Soseaua Bunesti, Dobrina Noua, Halta Podgoria, Dobrina Noua, Soseaua Bunesti, Casa de Apa, Autogara, Gara 2, Cina/Stadion, Posta/Piata Tricolor, Centru, Scoala nr.2, PECO, ICIL-urbana, Blocuri ANL Zona, Statia de epurare, Caminul de Batrani, Soseaua Stanilesti, iar la retur- Intersoc, Fosta fabrica de conserve, Fosta ITA, PECO, iar apoi acceleasi statii.
Tur- Strada Dobrina, Strada 1 Decembrie, Strada A.I.Cuza, Strada Meleti Istrati, Bdul. 1 Mai, Calea basarabiei, Soseaua Husi-Stanilesti, strada Episcop Grigore Leu.
Retur- Calea Basarabiei, Bdul. 1 Mai, Strada General Gheorghe Teleman, Strada Florilor, Strada A.I.Cuza, Strada 1 Decembrie, strada Dobrina.

Traseul nr.3 Sat Epureni- Parc Recea. Statii- cartier Corni, Cimitir catolic, Scoala nr.5, Deal Cotroceni, Dispensar Corni, Episcopie, Complex Mestesugaresc, Scoala nr.2, PECO, Fosta ITA, Fosta fabrica de conserve, Intersoc, Statia meteo.
Tur si retur- DC Husi-Epureni-Duda, Strada Corni, Strada Stefan cel Mare, Calea Basarabiei, Drum Recea.

Statii de corespondenta- Fosta ITA cu ICIL-urbana si Centru-Complex mestesugaresc.


Top
  
 
PostPosted: Wed 07 Oct 2015 13:03 
De-a lungul timpului, in Husi (municipiu din anul 1995) s-au utilizat urmatoarele mijloace de transport urban in comun

-Autobuze urbane de tipul Roman-112-UD, intre anii anii cca 1980- 1993/1994.

-Dupa 1993/1994 acestea sunt inlocuite cu 6 autobuze , din care 3 de tipul DAC-112-UDM, doua de tipul IKARUS-260 si unul de tipul Karosa.

-La începutul anului 2003 a circulat ultimul autobuz urban in Husi- de tip DAC-112-UDM.

-Intre anii 2003- 2005 transportul urban in Husi s-a efectuat in conditii total improprii, cu microbuze vechi Mercedes si chiar Robur.

-Din primavara anului 2005 acesta se efectuiaza cu microbuze Mercedes-Sprinter si Iveco.

Din punct de vedere organizatoric, de-a lungul timpului, transportul urban din Husi a fost efectuat de urmatoarele societati

-IJTL Vaslui, autocoloana Husi, intre anii cca 1980- 1990

-SC Transloc SA Husi, intre anii 1990- noiembrie 2002 (când falimenteaza). Societatea aveea ca unic actionar Consiliul Local Husi.
Motivele falimentului acestei societati au fost atat scaderea masiva a numarului de calatori (dupa desfiintarea fabricilor din zona industriala a orasului, unde in 1990 lucrau cca 10.000 de salariati), dar si managementul defectuos a conducerii societatii si a primariei Husi.
Un timp, societatea a efectuat si unele curse interurbane spre Vaslui, Iasi, Bârlad sau Duda-Coop, desi nu aveea in parc autobuze specializate pentru transport interurban de calatori (era haios de vazut cum se chinuia un autobuz DAC-112-UDM sa urce dealul spre Duda, pe un drum neasfaltat ci doar pietruit), amenajandu-si si o asa-zisa autogara langa sediul Electrica.
Garajul societatii se afla pe soseaua Husi-Stanilesti, si cuprindea 5 garaje acoperite, atelier mecanic, birouri, statie de carburanti si platou betonat pentru parcarea autobuzelor. Dupa falimentul Transloc, garajul este cumparat de societatea SC Ecoloc Srl.
In anul 1999 situatia financiara a SC Transloc SA Husi era deja foarte grea, societatea avand atunci datorii de 3 miliarde de lei la bugetul de stat si al asigurarilor sociale, si mai aveea doar 5 autobuze functionabile (doua cu care se acopereau cele doua trasee de oras si 3 cu care se efectuau curse interurbane la Barlad si Vaslui) (restul de 22 de autobuze afandu-se intr-o stare deplorabila), 3 autocamioane si doua autoturisme. Societatea aveea atunci 72 de salariati. Vinovati de aceasta situatie au fost directorul societatii- Alexandru Ganea, dar si conducerea primariei Husi de la aceea vreme- primarul Ion Costin si secretara Maria Calestru.
La momentul falimentului din noiembrie 2002, SC Transloc SA Husi mai opera cu doar doua autobuze urbane functionabile DAC-112-UDM. Ulterior, un autobuz este achizitionat de SC Club T Srl (care-l va folosi foarte putin pana in 2003) iar celalalt este achizitionat de Liceul Agroindustrial Husi (din cate stiu folosit pentru transportul elevilor la practica agricola).

-Sc Club T Srl, intre anii 2003-2005

-Sc Anta Srl 95 , din primavara anului 2005 pana in prezent.

Astazi, problemele care trebuie rezolvate, pentru ca si municipiul Husi sa poata beneficia de un transport urban in comun modern si civilizat ar fi

1. Achizitionarea de midibuze sau (preferabil) autobuze urbane noi, in numar de 10 bucati, pentru acoperirea optima a celor 3 linii urbane (cu interval de succedere de 30 minute).
Daca Sc Anta 95 Srl nu are posibilitati financiare pentru autobuze urbane noi (pretul unui astfel de autobuz- de exemplul Mercedes-Citaro-euro 6 fiind de cca 300.000- 400.000 euro) ar trebui concesionat acest serviciu unei firme puternice (eventual din alt oras) care are aceasta posibilitate.

2. Amenajarea corespunzatoare a statiilor si capetelor de linii (5 capete de linii ), cu alveole (dimensionate pentru autobuze de 12 m lungime), copertine, banci, panouri de afisaj si informare si ronduri pentru întoarcerea autobuzelor.
Daca pe linia 1 Gara- Parc Recea o parte din statii au unele din aceste amenajari, pe liniile 2 si 3 (care strabat cartiere de case), din cauza spatiului insuficient (pentru amenajarea de statii cu alveole si largirea trotuarelor ar fi necesara chiar demolarea unor case) nu s-au realizat astfel de amenajari.
Amenajarea statiilor si a capetelor de linie conform legii cade in sarcina primariei.

3. Amenajarea unui garaj pentru autobuzele sau midibuzele urbane, care sa fie dotat cu mijloace moderne pentru intretinerea si testarea/verificarea/repararea si alimentarea vehiculelor, dar si cu facilitati pentru personalul operativ si TESA (vestiare, cantina, birouri, magazii, etc).
Dupa noiembrie 2002 practic nu a mai existat un garaj pentru mijloacele de transport in comun urban din Husi, in prezent Sc Anta 95 Srl parcandu-si microbuzele care deservesc cele 3 trasee urbane din Husi in asa-zisa lor autogara (situata langa gara).


Top
  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC + 3 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group